Ikea meubelen voor de baby

06-09-2011 16:09 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met gezinsuitbreiding op komst ben ik aan het kijken naar babyspullen. Op het lijstje staan onder andere een babyledikantje en een commode.



Nu zijn er prachtige dingen te verkrijgen in diverse babyzaken, maar zowel qua uiterlijk als qua prijs ben ik eigenljk best gecharmeerd van de wat simpelere IKEA spulletjes.

Momenteel denk ik aan de Gulliver serie.



Ik vraag me alleen af of dit kwalitatief ook goed spul is. Wie heeft er ervaring mee? Reden om de meubelen aan of af te raden? Is het bedje met twee hoogtes voldoende instelbaar? Is de commode ruim genoeg? Laat het me weten!
Alle reacties Link kopieren
Hier ben ik ook wel heel benieuwd naar! Nu 7 weekjes zwanger!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb n Ikea dressoir als commode, (weet even de naam niet meer, Hemnes? met 8 laden) en het is, zoals al het andere Ikea spul, prima spul.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het Gulliver bedje 6 jaar geleden aangeschaft, en een jaar later nog één omdat baby 2 erg vlot achter nummer 1 aan kwam. Ben er heel tevreden over! Omdat ik gastouder ben van jonge kindjes, worden de bedjes zelfs nu nog veel gebruikt, zowel hoog als laag. Prima hoogtes trouwens, meer heb je niet nodig.

De commode heb ik niet, dus daar kan ik je niks over vertellen!

Gefeliciteerd met je gezinsuitbreiding!
Alle reacties Link kopieren
Prima meubels, ik gebruik het nu voor de tweede en er is nog niets kapot of versleten. Ik heb kledingkast, commode en een open kast van Hermes en een ledikant van Gulliver. Dit is in twee hoogtes verstelbaar.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Hier de Leksvik serie voor mijn dochtertje. Bevalt prima! We hebben er nog een buffetkast uit de 'woonkamer serie' bij gekocht voor extra opbergruimte en om achter de doorzichtige deurtjes wat leuke dingen (zoals geboortekaartje, spaarpot, schoentjes) neer te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn oudste zoon hadden wij een dure kamer. Toen hij 1.5 jaar was, werd mijn tweede zoon geboren. Aangezien de oudste ook nog gewoon in het ledikant sliep en een commode gebruikte, hebben we meubels van Ikea gekocht; Het Gulliver bedje dacht ik en een Hemnes kast als commode. Die spullen gingen naar de oudste en de jongste kreeg de 'dure' kamer.



Ik heb geen verschil gezien qua kwaliteit, sterker nog, ik vond het achteraf zonde dat we zoveel geld hadden uitgegeven aan zulke dure meubels. Zelfs het Sullivan ledikantmatras is goed bevallen. En nog een voordeel is dat je de zijkant kan weghalen zodat je veel langer gebruik kan maken van het Ikeabedje.
Bij mijn vader staat al 6 jaar een Gulliverledikantje, het wordt niet zoveel gebruikt als thuis, maar ziet er na 6 jaar prima uit.

Het is verstelbaar in hoogte.
Alle reacties Link kopieren
Prima spul hoor, niks op aan te merken.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook het Gulliverledikantje. Eerst eentje voor oudste, later ook nog eentje voor middelste erbij. Daar zat wel wat verschil tussen (wel allebei Gulliver), maar de nieuwere was net een paar centimeter groter, en er zat een extra plank bij zodat je de zijkant wel kon verstevigen als je de spijlenkant eraf haalde.



Middelste is toen in het bedje van oudste gaan slapen omdat dat precies zo paste, en oudste kreeg het nieuwe bedje omdat daar de zijkant dus steviger van was.



Inmiddels een verhuizing en een jongste verder, slaapt jongste in het bedje waar oudste in begonnen is, en staat het nieuwste bedje nog op de kamer van middelste, maar nu als bankje, en soms als logeerplek voor oudste.



Overigens hier ook de Hemnes ladenkast met 8 lades, en die bevalt prima. Kan een hoop zooi in.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een gulliver ledikant gehad. Prima ding! Lekker stevig en een goede lattenbodem. En makkelijk te verstellen.
Alle reacties Link kopieren
En ook een Hemnes.
Alle reacties Link kopieren
Als je Ikea mooi vindt, gewoon doen. Kwalitatief is het prima spul, dus je bent gek als je meer betaalt!

Hier slapen de kinderen in mijn eigen babykamertje van vroeger, maar alle overige spullen zijn van Ikea en prima!
Ik krijg er een punthoofd van!
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik vind het wel wisselend van kwaliteit.



Oudste had het Hemnesbed met de drie lades, dat beviel prima. Interne verhuizing gehad, bed is doorgeschoven naar middelste omdat het op zijn nieuwe kamer minder makkelijk paste.



Oudste heeft nu het basic eenpersoonsbed van Hemnes, en er zijn nu al twee stukjes van het fineer afgestoten aan de onderkant met stofzuigen. Dat vind ik dan wel balen, maar goed, het is niet anders. Terwijl het andere bed geen problemen gaf, en heel veel andere producten ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg blij te horen dat IKEA prima bevalt. Geef liever veel geld uit aan een echt goede kinderwagen, dan aan een kastje :-)



Omdat de Gulliver serie ook precies past bij een set kastjes die ik al had staan, leek het me een mooie keuze. Nu ik weet dat er genoeg enthousiastelingen zijn, ga ik de kamer dus opvullen met de gulliver commode en ledikant, een goed matrasje erbij en een billy boekenkastje en wandplak in berken.



Super bedankt voor de reacties. Wie overigens meer tips heeft voor IKEA-spulletjes die erg handig zijn voor baby's en kids, laat maar weten, ik kan alles nog gebruiken...
Wij hebben zo'n lampje van een kevertje voor ons zoontje. Groen wandlampje. Echt schattig. Voor meisjes heb je ze in bloemvorm, met een groen snoer dat de steel voor moet stellen. Heel lief!
Alle reacties Link kopieren
Niet de slabbetjes kopen. Ze lijken handig, maar het klitteband gaat heel snel los, en zo wordt de slab hier heel snel afgetrokken. Ik haal de slabbers tegenwoordig bij de zeeman, die nemen meer vocht op en hebben een touwtje.

De spuugdoekjes zijn wel weer handig, en de hydrofielen ook.



Tzt: de houten treinbaan (past in ieder geval ook op brio), het keukentje, de babygym (houten), rvs kinderbestek, plastic bakjes en kommetjes (6 kleuren, voor een euro).
Alle reacties Link kopieren
En de tunnel! Leuk voor als ze kunnen kruipen.

Verder is bijna al het speelgoed bij Ikea erg leuk.
Ik ben ook erg tevreden met onze babykamer van de ikea!
Alle reacties Link kopieren
Ik ook! heb de Hensvik.

en het speelgoed is idd ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook de Hemnes commode met 8 lades, officieel een dressoir oid. Ideaal, want iets hoger dan standaard, fijn voor je rug en heéééél veel ruimte. Ook erop en da's handig met bakjes en lampjes enz naast aankleedkussen. Ik heb het ledikantje van mammut, vond ik lekker vrolijk. Helemaal niks mis mee, stevig bedje. Ook hebben we de grote kast van Hemnes, heerlijk veel ruimte (voor je het weet, heb je stapels slaapzakken, dekens, winterjasjes en knuffelzooi, kan er met gemak in). Kast en commode gaan nu naar baby 2 en dat is geen enkel probleem qua kwaliteit.



Verder is er veel leuk speelgoed bij Ikea (keukentje met zachte spulletjes en serviesje) en ik heb stapels van de spuugdoekjes (wit, dus makkelijk te wassen en soms in een bleeksopje te doen) en dochter heeft die doekjes tot knuffel gebombardeerd, dus ze liggen overal en ik hoef geen reserveknuffel te hebben :-).

Wij hebben wel veel van Ikea, als je een beetje kritisch bent, is het meeste prima spul en lekker betaalbaar. Ik koop liever duurder speelgoed als playmobil nu ze ouder wordt dan een nachtkastje voor heel veel geld. En trots dat ze erop is :-)),
Alle reacties Link kopieren
Ikea speelgoed is leuk, meubeltjes prima, maar de stoffen dingen (slaapzakjes, en vooral hydrofielen) vind ik niet zo. De kwaliteit van de hema is veel beter. Na een keer wassen al lekker zacht, die hydrofielen van de Ikea heb ik eindeloos gewassen en in de droger gedaan, maar ze bleven wat stug. Toen maar gebruikt om mijn kolfspullen in te vervoeren, het printje is wel leuk .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven