In de medische molen, iedereen is welkom! deel 8

12-12-2006 16:35 701 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het andere deel is op slot, dus ff een nieuwe!!



Droom ik heb je terug gemaild hoor!!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje weer een nieuw deel.....



Ik wens voor dit deel:

- veel vruchtbaarheid

- veel prachtige kindjes

- veel steun aan elkaar

- veel digidinnetjes

- en alles wat ik nog vergeten ben!



Dolphin, thanx voor je mail, je hebt een antwoord terug.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er niks aan toe te voegen :). Ik besef maar al te goed wat een geluk wij hebben ondanks die ene miskraam, die ene epileptische aanval tijdens de zwangerschap: onze dochter is bijna 1 jaar! 



Omdat ik een groot gedeelte van de club al 3 jaar 'ken' wil ik jullie ook niet in de steek laten. Tenzij jullie er moeite mee hebben dat ik hier vrolijk binnen stamp :P met verhalen over mijn dochter. Oké, ik weet helemaal niks van de medische molen en al die onderzoeken, maar ik leef iedere keer zo met jullie mee.



Lieve meiden, ik gun jullie dit zo. Afgelopen jaar zijn er aardig wat meiden zwanger geworden, dus geef de hoop niet op.




*;O+
Alle reacties Link kopieren


Ook van deze oud- gediende een hart onder de riem en veel baby's toegewenst!



Wij gaan er zelf ook weer voor. Gisteren het spiraaltje verwijderd. Het lijkt erop op ik voor het eerst in jaren weer een enigszins normale cyclus heb, dus wie weet lukt het ons dit keer zonder medische molen en hormonen.

(zusje is ook voor de 2e keer zomaar zwanger. 1e is onstaan door medische hulp en nu is ze per ongeluk zwanger terwijl 1e pas 3 maanden oud is) Er is dus hoop.)
Alle reacties Link kopieren
hallo meiden,



ook ik blijf hier nog wel even schrijven. Ik las in het vorige deel dat een aantal meiden midden in een traject zaten, soms met teleurstellende uitslag (ik las iets over bevruchte eicellen die gevallen waren :o wat erg!), maar ik weet niet meer precies wie wat. was dat nu dolphin of flynn? kunnen we misschien een update maken?



droom, volgens mij zit jij nog in de wachtweken: heeeeel veel succes!



ik heb vandaag mn eerste echo gehad en alles zag er goed uit. zelfs al een knipperlichtje gezien! ben vandaag 6 weken en 4 dagen (ja, nu tel ik nog de dagen, hihi). over 3 weken mag ik weer. dan moet er al heel wat meer te zien zijn. ben heel blij dat we nu zelf hebben kunnen zien dat het ECHT zo is en dat het ook goed lijkt te gaan. Je weet maar nooit natuurlijker, hoe het verder gaat, maar hier zijn we iig al!



liefs,



iris
Alle reacties Link kopieren
Yada, wat leuk en spannend dat jullie er weer voor gaan. Ik hoop dat t dit keer makkelijker gaat. Je hoort t wel vaker....  Een collega van mij heeft ook

na jaaaaaren ploeteren de eerste gekregen en binnen een jaar de tweede (ze dacht .... voorbehoedsmiddelen hebben wij niet nodig!). Hartstikke leuk natuurlijk.



Iris, toppie dat je echo goed was. Nu heb je een beetje zekerheid en kan je alvast gaan genieten.... toch?



Flynn ik denk aan je....



Kokos, blijf hier lekker schrijven joh, je bent deel van t meubilair hier toch?!

Je verhalen over de kleine zijn een vrolijke noot op dit topic!
Alle reacties Link kopieren
Lieve Droom, Kokos, Dolphin, Iristroy, Esther en iedereen die ik vergeet te noemen,



Dank voor jullie superlieve berichtjes en knuffels, misschien helpt 't niet, maar 't doet me wel goed!



We hebben vandaag een afspraak gehad met de IVF-arts en er blijkt iets zeldzaams te zijn met mijn eicellen: ze lijken zich (allemaal!) uit zichzelf te delen na bevruchting. En dat betekent dat het embryo zich niet verder kan ontwikkelen omdat er teveel chromosomen aanwezig zijn. Zou het zich wel verder ontwikkelen, dan nog is het niet levensvatbaar.



We kunnen eventueel nog 1 poging overwegen, om er achter te komen wat er precies aan de hand is en of de nieuwe lichting eicellen hetzelfde defect vertoont. Maar daar moeten we nog even heeeeel hard over nadenken. Het prikken, de punctie (en 4 dagen met hysterische buikpijn plat liggen daarna) vond ik best te doen, met een positieve afloop in het vooruitzicht. Maar omdat de vooruitzichten vrij hopeloos zijn, weet ik niet of ik mezelf (en vooral mijn lijf) dit nog een keer wil aandoen.



Aan de andere kant: dan hebben we wel zekerheid. Kortom, stof tot nadenken de komende weken...



Een dikke *; terug voor jullie allemaal,



Flynn
Alle reacties Link kopieren
lieve Flynn,



dat klinkt heel vreemd. ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt om te beslissen of je dan nog wel verder wilt, aan de andere kant heb je dan wel meer duidelijkheid.



Denken ze dat dit delen echt door een defect in je eicellen komt of heeft het misschien te maken met de hormonen die je hebt gespoten waardoor er meerdere eicellen zich ontwikkelen? zou het dan misschien niet verkeerd zitten in die ene eicel die je zelf elke maand produceert? of zeg ik nu iets raars? In diverse ziekenhuizen wordt nl ook al ivf en icsi gedaan met die ene eicel van jezelf.



Heel veel sterkte met het nemen van een beslissing en met het verwerken van deze tegenslag.



liefs,



iris
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Flynn wat een verhaal *;*;

Moeilijk allemaal hoor. Het is natuurlijk vreselijk als je het allemaal weer moet doen voor misschien alleen maar duidelijkheid. Maar je hebt dan wel duidelijkheid. Inderdaad veel stof tot nadenken. Het blijft heel erg moeilijk. Meid, ik leef zo met je mee. Vind dit heel naar. Sorry het zal niet veel helpen, maar we denken wel aan je.*; Hoop dat je het allemaal een beetje redt. Veel liefs Dolphin
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik had eerder deze week al een paar woorden geschreven voor flynn en dolphn maar kreeg het bericht niet geplaatst (zag pas later dat andere topic vol was)

alsnog een grote *;.



Droom hoe voel jij je?

wat is wachten toch spannend.



Yada spannend dat jullie er weer voor gaan, wens je heel veel succes.



Kokos, hartstikke leuk dat je af en toe langskomt met verhalen!



Ik ben vandaag precies 7 weken en erg misselijk.

kan me niet herinneren dat het de vorige keer ook zo hevig was.

nog 1 week tot de echo, we zijn erg benieuwd.



liefs,

anke
Alle reacties Link kopieren
Lieve Flynn ik voel zooo met je mee als ik je berichtjes lees... Ik kan je niet adviseren wat je moet doen, misschien alles maar eens laten bezinken, wat rust nemen, flink uithuilen en dan beslissen.... Ik denk aan je *;

t is gewoon zo oneerlijk....



Hier vandaag een verlichtend gesprek met maatsch werkster gehad op de fertiliteitsafd. Is altijd ff lekker om de lucht voor jezelf weer te klaren....

verder nog stil in afwachting op di de bloedtest.... Zie als een berg op tegen weeeer een teleurstelling en omdat t zo druk is in t ziekenhuis weet ik al dat ALS t mislukt we pas in maart/april weer verder kunnen.... Maar goed, niet te negatief denken eerst nog een paar dagen zenuwenpezen...
Alle reacties Link kopieren
*Breekt even in*



Lieve Droom, ik wens je heel veel sterkte tijdens deze wachtperiode. Die wachtdagen zijn afschuwelijk zenuwslopend en lijken wel jaren te duren. Ik volg dit topic al heel lang en ik hoop zó verschrikkelijk dat het ook voor jou eens een keer raak mag zijn !



* vertrekt snel weer*
What matters most is how you see yourself
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Jane, ik krijg traantjes in de ogen van je berichtje.... wat onwijs lief zeg!

Doet me zeker goed.... *;

Zit jij ook in de mmm?
Alle reacties Link kopieren
Hi Droom, ik volg je al heel lang en leef heel erg met je mee, terwijl ik dat nooit heb laten merken. Ben bijna 16 wkn zwanger na 3 jaar proberen en 2 miskramen. Er waren bij ons geen medische afwijkingen gevonden. Maar het verschrikkelijk lange wachten iedere maand, het intense verdriet en de angst dat het nooit gaat lukken, ken ik maar al te goed. Ik hoop dat je een speciale kerst gaat krijgen. En dat geldt natuurlijk voor iedereen hier !
What matters most is how you see yourself
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Volgende week donderdag mag ik testen. Klopt dat? 2 weken na de punctie?

Ik heb zelf het gevoel dat het niet raak zal zijn. Heel raar dat voorgevoel heb ik gewoon. Af en toe voel ik dingen die ik heb als ik ongesteld ben. Wel tuurlijk in mindere mate. Maar gewoon soms zo'n zeurderig gevoel. Nou ja we zien het allemaal wel.



Droom: Fijn dat dat gesprek je een wat beter gevoel gegeven hebt. En ik blijf voor jou natuurlijk ook duimen.*;



En voor degene die al zwanger zijn: geniet er lekker van!:D
Alle reacties Link kopieren
hallo meiden,



@dolphin, eh, volgens mij mocht ik 2 weken na de TP testen, dus dan zou je nog 3 daagjes geduld moeten hebben. afhankelijk van hoeveel dagen er tussen de punctie en de TP zaten. Spannend hoor! Je buikpijngevoelens kunnen ook komen doordat je zwanger bent, he. ik hoop het voor je meid!



@droom, je bent gewoon zwanger hoor, deze keer! daar ga ik heeeeel hard op hopen. zou toch wel heel bijzonder zijn.



@anke, we schelen precies 1 dag, ik ben vandaag 7 weken! wanneer heb jij je echo? ik heb mn eerste al gehad en 2 januari de tweede. ben benieuwd wat we dan te zien krijgen. ben trouwens helemaal niet zo misselijk, ik hoop dat dat zo blijft. mn moeder vertelde me dat zij dat ook nauwelijks had gehad. wie weet.



@flynn, hoe gaat het nu met je? ik heb veel aan je moeten denken de laatste dagen.



liefs,



iris
Alle reacties Link kopieren
Lieve droom wat spannend weer. Het moet een keer lukken, jullie verdienen het. De duimen draaien hier dan ook over uren. Heel veel succes dinsdag *;



Flynn wat een verhaal. Werd er helemaal stil van. Wens jullie heel veel sterkte met de beslissing die jullie gaan nemen en om dit alles een plekje te geven.



Yada wat leuk dat jullie voor de tweede gaan.



Anke en Iris de eerste echo, bijzonder he! Een kloppend hartje Iris is een goed teken.



Kokos, lianne is al weer bijna een. Dat wordt feest in januari.



Droom jou eerste berichtje op dit topic daar sluit ik me helemaal bij aan.
Alle reacties Link kopieren
Helaas.... weer niet gelukt... Gister avond de menstruatie, even flink gehuild en nu gaat t wel weer...





26 jan kunnen we pas bij de gyn terecht om te bespreken hoe verder

(ze raden zeker een derde ivf, maar nu volledig icsi aan) omdat 1,5 poging in t water gevallen is zonder bevruchting. Dat gaan we dus ook maar doen, hoop dat ik di de dokter zelf tel te sprken krijg, kan ik vragen of ik vast op de wachtlijst mag want t is daar nu zooooo druk dat je zo weeeer een paar maanden verder bent.
Alle reacties Link kopieren
Droom, hoe kan dat nou! Wat vreselijk zeg!

Veel sterkte weer!



Flynn, ook sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ow Droom!! Wat erg weer. *;*; pfff ik had het zo gehoopt. Nou weer ff lekker uithuilen en dan toch maar weer opnieuw proberen.Hou je taai meid!
Alle reacties Link kopieren
oh nee droom, wat een teleurstelling weer! ik had het nog zoooo voor je gehoopt. wel flink dat je gelijk weer vooruit aan het kijken bent, maar ik kan me voorstellen dat je nu de feestdagen wel met een domper ingaat. Hopelijk biedt ICSI jullie uitkomst, op naar het nieuwe jaar!



dikke *; en veel sterkte gewenst,



iris
Alle reacties Link kopieren
Aargh, Droom, wat ontzettend shit voor jullie.... Knuff.



Flynn: wat een raar verhaal. Dat heb ik nog nooit gehoord. Kunnen ze er wat aan doen?



Yada: wat leuk! Succes er mee... (ik wacht nog even)



Dit is geloof ik alweer deel nummero 87 haha. Mooi dat dit clubje nog steeds bestaat en dat er zich steeds weer nieuwe clubleden aandienen!



Liefs Brendy xxx
Alle reacties Link kopieren
lieve droom



Wat vreselijk voor jullie. Had het zo graag anders gezien (wie niet). Baal met je mee. Slim om je al op de wachtlijst te laten zetten. Als je de gyn niet zelf te spreken krijgt vraag je het toch aan de ivf verpleegkundige.

Heel veel sterkte meis *;.
Alle reacties Link kopieren
Nou meiden het einde van mijn 1e poging is ook in zicht. Ik zag vanmorgen een heel klein beetje bloed ;( Dus het is nu alleen afwachten op het doorzetten vd ongi. Ik baal er goed van en ook dat ik vanmiddag moet werken. Het liefst had ik nu ff thuis gebleven.:(
Alle reacties Link kopieren
Kloten Dolfijntje, maar misschien toch wel goed dat je moet werken. Het houdt je gedachten van de situatie af.. Sterkte meissie.



He Esan, hoe staat 'ie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven