In de medische molen, iedereen is welkom! deel 8

12-12-2006 16:35 701 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het andere deel is op slot, dus ff een nieuwe!!



Droom ik heb je terug gemaild hoor!!
Alle reacties Link kopieren
Droom... grrrrrrrr :@:@ wat erg! Wat balen! Wat shit! Het is gemeen en niet eerlijk bovendien dat voor sommige mensen het krijgen van kinderen zo'n beproeving moet zijn... Sterkte en een dikke knuffel!



Dolphin, een drupje bloed... Maar misschien blijft het bij dit ene drupje? Of heb je de hoop al een beetje laten varen? Voor jou ook een big hug!



Iristroy, Brendy, Yada, Esan en Anke: superdank voor jullie opbeurende woordjes. Misschien hebben ze geholpen, want we hebben vandaag te horen gekregen dat we nog 1 ICSI poging mogen gaan doen!

De reden waarom de bevruchting bij de 1e IVF zo faliekant mis is gegaan, kunnen we niet achterhalen tenzij we nog een (ICSI) poging doen. Wat er precies is misgegaan wil ik even niet over uitwijden, omdat het zo zelden voorkomt dat ik bang ben dat mensen die dit lezen mij dan kunnen ' ontmaskeren'. Feit is dat de kans niet erg groot is dat de ICSI wel gaat lukken, maar het is in elk geval een kans!

Dus in februari ga ik toch nog een keer in de weer met injectienaalden.



Voorlopig maar even aan andere dingen denken, zoals Wat eten we met de Kerst? Wie sturen we een kaartje? Waar laten we de schoonouders? Waar vieren we Oud & Nieuw? En hoeveel champagne gaan we daarvoor inslaan? Kortom, de feestdagen staan voor de deur en ik denk dat ik daar maar eens even lekker in ga duiken. Aan mijn lijf even geen geprik en gedoe, ook wel even lekker...



x Flynn
Alle reacties Link kopieren
Hoi



Het is inderdaad maar een heel klein beetje, Ff smerige praat, niet in mijn ondergoed maar bij afvegen zeg maar.maar bij helder bloed is het toch niet goed? Heb ik tenminste altijd begrepen. Maar morgen zal het wel doorkomen. Want vandaag moet ik voor het laatst progestan gebruiken.



Goed van je Flynn dat je het toch nog een keer gaat proberen. Je komt heel sterk over! Mag je best trots op zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Droom, ik hoop van harte dat die derde poging succes gaat opleveren!

Sterkte met weer overeind krabbelen.

Hopelijk hoor je over een paar maanden ook bij de club bij wie het de derde keer gelukt is. (hoor er zelf ook bij)

Het is jullie zo gegund.



Flynn, een kans is een kans. Fijn voor jullie dat je er nog een krijgt.



Hier alles ok, nog twee dagen tot de echo, ik vind het zo spannend.

hoop zo dat er een hartje te zien is. Ik eet regelmatig wat tegen de misselijkheid maar heb eigenlijk nergens zin in.



groeten,

anke
Alle reacties Link kopieren
Flynn, jeetje... zoiets zeldzaams dat moet jij dan weer hebben... Tenminste dat zou ik in jouw geval wel denken! Maar er is nog een (kleine)kans en in febr gaan ik daarom keieieieieieieieieieihard voor je duimen....



Dolphin, dat ons nou toch geen vrolijker kerstkado gewenst is.... t is niet eerlijk. Ik heb een berichtje op je mail achter gelaten maar bij deze toch nogmaals, veel sterkte met deze teleurstelling en hopelijk toch nog goede moed voor de volgende poging....



Anke, de echo.... echt spannend. We hopen hier dat alles goed is en horen t graag. Ik hoop dat ik je volg met 3x is scheepsrecht!



Gister officieel nog de bevestiging gekregen dat ik niet zwanger ben en

gelijk op de wachtlijst laten zetten (flink moeten aandringen) voor nw icsi poging, dat wordt pas eerste wk maart.... ze zitten in jan en febr vol....

Bah! Maar we hebben 26 jan t evaluatiegesprek en als ik dan nog op de wachtlijst moest (wat ze wilden) dan werd t zelfs april of mei dus ik heb mijn wil ff doorgedramd!
Alle reacties Link kopieren
Shit, shit, shit, zo... ik baal even mee meiden.
Alle reacties Link kopieren
hallo meiden



Gisteren het ziekenhuis gebeld en gezegd dat de poging niet gelukt is. Morgen worden we besproken in de artsenvergadering en dan mogen we vrijdag bellen hoe verder. Ik neem aan dat we gewoon verder mogen gaan. Ik hoop dat er geen wachtlijst is. Maar goed we zien wel. Voor de rest gaat het wel. Ik heb ff een paar dagen goed in een dip gezeten. Je bent zo bang dat de volgende keer dan ook niet goed gaat enz. En misschien de keer daarna ook niet, en misschien helemaal nooit. Daar word ik wel een beetje gek van. Maar ja, toch maar weer proberen anders weet je het nooit. Maar het valt allemaal niet mee. Maar dat weten de meesten hier al wel.
Alle reacties Link kopieren
oh ja droom, moest jij toch nog bloed laten prikken ook al was je ongi geworden? Bij mij hebben ze daar eigenlijk niets over gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Even een kort berichtje, ben aan het werk.

We hebben vanmorgen een echo gehad en oooh wat was ik nerveus.

maar het ziet er goed uit, hartje klopt, mini beeb drijft rond in een grote plas vruchtwater en is precies zo groot als we op grond van de punctiedatum konden verwachten. Het is er dus 1 (waren 2 teruggeplaatst)

oef wat een opluchting.



groeten

Lianne
Alle reacties Link kopieren
haha

vergeet ik toch met mijn forumnaam te ondertekenen

ik ben echt een warhoofd geworden

stond vandeweek ook al zonder benzine....
Alle reacties Link kopieren
hallo meiden,



@dolphin, meid, wat enorm (^T$^**&^%^ dat het niet is gelukt. ik herken je gevoel, dat je dan denkt dat het nooit meer gaat lukken, maar je kansen nemen niet af naarmate je meer pogingen mis hebt zien gaan hoor. je moet toch elke poging als een nieuwe kans zien, eentje die net zo groot is als je eerste kans. Een keer zal alles toch wel moeten kloppen? ik weet dat het bij mij vaak wel beter ging als ik weer was begonnen, vlak na een mislukte poging zag ik t ook vaak somber in. ik ga heeeeeel hard voor je duimen! had je al gezegd wanneer je weer kon beginnen?



@droom, ook voor jou ga ik duimen, februari toch?



@anke, grappig, dat van je forumnaam, hihi, dat heb ik ook wel eens gehad. of dat ik de naam van mijn man in mn verhaal had staan. ik dacht dat ik de enige was die nu al een zeef is, maar gelukkig, hihi. ik heb ook al niet zo'n trek, maar echt misselijk ben ik gelukkig nog niet geweest. wel minder zin in eten, het beste vind ik nog warm eten, dat smaakt nog. wanneer ben je uitgerekend. oh trouwens, dat had ik natuurlijk als eerste willen schrijven: GEFELICITEERD met je mooi echo! jij ligt dus ook precies op schema? lekker is dat he? wanneer mag je voor de volgende echo?



@flynn, wat goed dat jullie nog een ICSI-poging gaan doen om te kijken wat er precies aan de hand is. Al is dat alleen maar de uitkomst, dat is ook wel fijn om te weten. En stel... stel.... dat je dan wel succes hebt, of dat er een heeeeel klein kansje is dat het niet elke keer zo mis gaat met je eicellen, dat is toch mooi om dan te weten. Al met al ben je natuurlijk wel ineens een groot stuk hoop kwijt, dat lijkt me wel moeilijk. En zolang je bezig bent hou je nog wel steeds dat klein beetje hoop, dat lijkt me wel zwaar. Kun je er een beetje mee omgaan? Heb je lieve mensen om je heen? dat is dan wel belangrijk. En ook dat de begeleiding in het zh goed is.



@brendy, wat gezellig dat je er bij komt. ik ben nog vrij nieuw hier, mag ik vragen hoe jij hier ooit terecht bent gekomen?



liefs,



iris
Alle reacties Link kopieren


Anke, dat is goed nieuws!
*;:R
Alle reacties Link kopieren
Nou vandaag heeft mijn vriend het ziekenhuis gebeld. En het gaat toch allemaal wel raar hoor. Tenminste ik weet niet of dit bij jullie ook zo gaat.

Ik mag (gerekend weer van mijn 1e ongi dag) weer op de 21ste dag gaan prikken met deca.

We krijgen nog wel een gesprek, maar dat is volgens mij alleen omdat we die zelf hebben aangevraagd. En dan ben ik al weer begonnen met prikken.

Het lijkt wel heel erg op een doe het zelf ziekenhuis. Dat gesprek is geloof ik zo uit mijn hoofd op 19 jan. Het schema sturen ze op net zoals het receptenbriefje voor de medicijnen. Is dit nou normaal dat het zo gaat? Moet je niet nog een onderzoek krijgen ofzo voordat je weer gaat beginnen?:?



En moet ik nou bij de zk verzekering niet weer een machtiging aanvragen? Of hoeft dat niet omdat het nu standaard in de verzekering zit? Ik ben dan bang dat ik straks bij de apotheek sta en dat ze dan een machtiging moet hebben, anders moet ik het zelf voorschieten. Want ze zijn daar langzaam bij mijn zk verzekering!

Het klinkt me allemaal maar raar in de oren. Wat jullie?
Alle reacties Link kopieren
hoi Dolphin,



hmmm ik moet zeggen dat het mij ook niet helemaal goed in de oren klinkt, maar omdat ik een eigen cyclus-behandeling had ging het bij mij sowieso wat anders. wel ben ik gewend dat ik de recepten krijg thuisgestuurd.



mijn machtiging was ook voor alle behandelingen, dus dat lijkt me niet dat je dat nogmaals moet aanvragen. je zou het even kunnen nagaan bij de apotheek of bij je verzekering.



gaat het nu anders dan, dan de vorige keer? misschien heeft het met de feestdagen te maken?



HEEL VEEL SUCCES, ik ga voor je duimen dat dit 'm wordt!



liefs,



iris
Alle reacties Link kopieren
Dames, ik hoor van Kokos dat Ris is bevallen van een dochter?????



Alle reacties Link kopieren
Zo, nu maar eens even reageren op jullie...



Anke: wat ontzettend mooi voor jullie! En zo gegund! Njoy x349



Droom/Dolfijn/Flynn: ik hoop van harte dat 07 jullie knaljaar zal worden, echt!



En ik wens jullie allemaal een heel goed oud en nieuw en voor het nieuwe jaar alle goeds!



Liefs Brendy & Gwenn (16 maanden)
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb het gelezen op het andere topic:' Uitgerekend eind 2006, begin 2007; ze mogen eruit'
Alle reacties Link kopieren
Even t topic omhoog halen voor Wendy.... UP!





Allemaal een heel goed, gezond, vruchtbaar/babyrijk 2007 gewenst...





Ris, gefeliciteerd, ik heb nog niets gelezen alvast... !
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal, mijn naam is wendy en nieuw hier..(ik had zelf een topc gemaakt waar ons hele verhaal in grotere lijnen staat dan hier. ivf wie ook heet het) mijn man en ik hebben inmiddels 6 iui pogingen achter de rug. allemaal niet gelukt. de 1e 4 keer zonder hormonen en de 2 laatste keren met pregnyl. (wat wordt je daar chagarijnig van zeg..) we staan nu sinds 21 dec op de wachtlijst voor ivf. dan kan voor ons weer max 3 maanden wachten betekenen.. elke keer weer de teleurstelling dat ik weer ongesteld was geworden.en dat wachten iedere keer, daar wordt ik ook zo gek van..

ik heb even snel hier alle reacties doorgelezen en ik wil iedereen veel sterkte wensen met de behandelingen en al het wachten en de "juiste" beslissingen voor je zelf nemen.

bij deze wil ik ook gelijk iedereen een goed en gezond jaar toewensen en dat al onze dromen uitmogen komen.

gr wendy
Alle reacties Link kopieren
Wendy nogmaals welkom!!! t Is hier wat rustig met de feestdagen maar je kunt hier al je verhalen, vragen, vreugde en verdriet, twijfels, boosheid en andere emoties kwijt... En ookal kennen we elkaar alleen via t net, iedereen leeft ontzttend met elkaar mee....



Esan, hoe is t met buikie? Heb je al weer echos gehad?

Anke, alles goed met de zwangerschap. neemt t al wat reeele vorm voor je aan?

Iris, bij jou?

Dolphin, hoe is t? Nog contact met ziekenhuis gehad?

Kokos, ik heb inmiddels gelezen dat Ris een dochter heeft Ella.

Ris. GEFELICITEERD MET JE DOCHTER!!!!!!! Geniet van kraamtijd en heel veel geluk voor nu en de toekomst.\

Brendy alweer zestien maanden Gwenn, denken jullie ook al aan de tweede net als Yada? Of wil je daar geen antwoord op geven...



Alle reacties Link kopieren
*even een kleine inbraak*



Hoi hoi, ik wilde iris even veel plezier wensen bij de 2e echo.......! Geniet ervan:)



Enneuh.....ik begrijp uit postings hier dat Ris hier ook heeft geschreven...en ze is idd bevallen, dmv een ks, van een dochter, Ella!

Ze zijn, voor zover ik weet, nog in het ziekenhuis, omdat de suiker waardes van Ella nog te laag waren en ze heeft hiervoor een infuus gekregen. Zodra deze goed zijn mogen ze naar huis.



Groetjes Ringelding (ook van uitgerekend 2006-2007 ze mogen eruit)
Alle reacties Link kopieren
bedankt..

we moeten nu maar weer wachten op een oproep. dat kan wel 3 maanden duren.. ik wordt af en toe wel gek van al dat gewacht. daar zal ik wel niet de enige in zijn..

groetjes wendy
Alle reacties Link kopieren
vraagje, hoe hebben jullie al die ziekenhuisbezoeken gecombineerd met jullie werk? ik weet nog niet hoe ik dat straks moet gaan doen, mijn collega's zijn op de hoogte maar ik heb een leidinnggevende functie (in een winkel) en hoewel iedereen ontzettend met ons meeleeft en ook alles voor ons over hebben vraag ik me toch af hoe dat straks zal gaan..

groetjes wendy
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Is er nog een plekje voor een verse molenaar?



Sinds oktober 2005 hopen lief en ik op een zwangerschap (nou ja niet alleen hopen, we doen er ook wel wat voor ;)) maar dat is tot nu toe nog niet gelukt. Ben in april heel eventjes zwanger geweest, maar 3 dagen na de positieve test kreeg ik een miskraam.



Vorige maand zijn we naar de huisarts geweest, in eerste instantie alleen voor mijn menstruatieklachten, (veel pijn, veel bloedverlies enz), maar we werden meteen doorverwezen voor fertiliteitsonderzoek. Over krap twee weken is het dan zover: het eerste gesprek. Vind het wel een beetje spannend allemaal, want heb ergens ook het idee dat de huisarts me te vroeg heeft doorverwezen, gezien mijn miskraam in april, wat nog geen jaar geleden is dus. Hou mezelf voor dat we nog wel eens teruggestuurd kunnen worden. Maar goed we zien het wel.



Ik ben erg benieuwd wat ons allemaal te wachten staat, en hoop hier zo af en toe wat van me af te kunnen schrijven, en te lezen hoe andere mensen het allemaal ervaren.



Groetjes Dolfijn
Alle reacties Link kopieren
hoi dol_fijn ik wil je succes wensen met jullie 1e gesprek. verwacht er niet te veel van want er wordt in zo'n 1e gesprek een hoop gepraat en weinig gedaan. zo zijn wij afgelopen 21 dec naar de gyn. geweest, het enige wat we wijzer zijn geworden is dat we op de wachtlijst voor ivf zijn gezet. en we weten in grote lijnen hoe ivf werkt. het is een hoop wachten..

groetjes wendy
Alle reacties Link kopieren
hallo meiden,



het was even rustig, maar hier ben ik dan ook maar weer eens.



@wendy en dol_fijn (dat wordt verwarrend, :P weet ik nu al!), welkom hier! sommige mensen lopen hier al een tijdje, zelf kom ik ook nog maar net kijken. wel ben ik, na 4 icsi-behandelingen (eigen cyclus, dus niet zo zwaar als een normale behandeling), zwanger! vandaag 9 weken en 4 dagen.



wendy, jij vroeg iets over werk. ik heb mijn baas en de secretaresse geinformeerd en dat ging prima. nu heb ik een kantoorbaan bij een grote gemeente en kan ik mn tijd aardig zelf indelen, collega's dachten gewoon dat ik een externe afspraak had. mijn baas wilde alleen geinformeerd worden als ik met mijn werk in de knel kwam, maar dat is ook heel erg meegevallen.



@ringel, bedankt!! vandaag inderdaad dus de 2e echo gehad in het ziekenhuis (en de laatste want alles ziet er goed uit!) en het was mooi om te zien. was het vorige keer (met 6 weken) nog een boontje, nu begint het al echt wat op een mensje te lijken. het hartje klopt ook mooi en het groeit goed. Je kon hem/haar zelfs al wat zien bewegen. raar, daar merk ik nog niks van, maar ja, 2,5 cm is dan ook nog niet echt groot.



Hoe gaat het met de andere meiden? Anke, hoe gaat het met jou?



liefs,



iris

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven