infacol; iemand ervaring?

29-12-2008 20:54 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochtertje is net twee weken oud, maar de kramp-fase is al aangebroken. Nu las ik iets over een nieuw middel dat uit England over is gekomen: Infacol. Het zou de kleine luchtbelletjes in de darmen samenvoegen, zodat het er makkelijker uit kan (scheetjes of boeren).

Heeft iemand al ervaring hiermee?
Probeer sabsimplex eens, uit duitsland. Op internet te bestellen via een duitse apotheek (google...).

Hier goede ervaringen mee met dochter, die enorm last van krampjes had.
Alle reacties Link kopieren
We wonen bij de Duitse grens, dus misschien dat dan eens halen als Infacol niet helpt. Ik ken idd de naam wel, maar heb Sabsimplex nog nooit geprobeerd. Is dat homeopatisch ofzo?
Nee niet homeopatisch Ik gebruikte voor zoon (met goed effect) destijds wel de homeopathische druppels, maar bij dochter werkten die voor geen meter. Toen raadde Anky hier op het forum me SabSimplex aan, en googlen resulteerde in een Duitse apotheek die het opstuurt, dus dat heb ik geprobeerd en werkte echt heel goed. Wat mij betreft dus een aanrader



Hier (http://www.st-josef-apoth..._klanten/sab_simplex.html) kan je meer lezen, incl duitse link met de werkzame stoffen.
Alle reacties Link kopieren
Infacol en SabSimplex hebben hetzelfde ingredient met dezelfde werking. Ik heb bij mijn zoontje vanaf 10 weken SS gebruikt en vond het een verademing (hij waarschijnlijk nog meer dan ik). De enige spijt die ik heb is dat ik het niet bij mijn dochter en veel eerder bij mijn zoontje hebt gebruikt. Die link die Sarah Scott je heeft gegeven is de apotheek waar ik het ook gebruikte. Prima service maar ik las ergsn dat Infacol nu ook in NL verkrijgbaar is dus misschien wel goedkoper. Vraag eens na bij je apotheker.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al bij de apotheek geweest en die heeft al voor me besteld. Kost geloof ik 8 euro, maar ik weet niet hoeveel je dan krijgt. Ik ga het dus sowieso proberen, maar was benieuwd naar ervaringen.

Ik wist niet dat het dezelfde werkzame stof heeft als sabsimplex. Fijn om te weten, want na jullie mailtjes had ik bijna spijt dat ik niet SabSimplex had besteld! Hoop echt dat het gaat helpen, want ze gilt soms zo hartverscheurend zielig! En ik hoor haar darmen dan ratelen. Arm ding...
Ah oke, das handig om te weten Dan is het idd een kwestie van prijsvergelijken en bestellen maar Succes met de krampjes Helena!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geweldige ervaringen met Infacol! Bij zoon (nu ruim 3,5) nog in Engeland besteld, nu gewoon in NL. Heeft idd zelfde ingrediënt als SS (simeticone oid).

Infacol heeft een handig doseerspuitje. Je moet er volgens de verpakking ongeveer 100 voedingen mee kunnen doen.



Schrik niet, zoon begon enorm te boeren en te winden. Hij was de eerste dag behoorlijk van slag, maar daarna ging het beter.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de waarschuwing! Ik zal een extra raampje open zetten .

Fijn te horen dat het echt werkt.
Alle reacties Link kopieren
hier ook goede ervaring met infacol. Makkelijk in gebruik. Inderdaad wel flinke stinkwinden. Doordat mijn dochter zo last had van darmkrampjes zijn wij ook begonnen met inbakeren, Helpt tegen de onrust die de krampjes geven
Alle reacties Link kopieren
Dat spul is echt fantastisch! Ben er helemaal happy mee en de kleine natuurlijk nog meer. De krampjes zijn echt stukken minder. De scheten en boeren zijn er des te meer, maar dat is alleen maar goed! Ik zie wel dat er af en toe wat dwarszit en ze huilt soms nog wel omdat ze wat krampjes heeft, maar het is stukken minder. En na het huilen komt er meestal na een minuut een boer of wind en dan is het weer over. Heerlijk om te zien dat ze er weinig last van heeft.



Het is wel snel op wanneer je zoveel voedingen op een dag geeft. Maar heel makkelijk te doseren idd. Ik zou het echt iedereen aanraden; wat een rust!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het zo goed helpt. Nogmaals; had ik het ook maar (eerder) aan mijn kinderen gegeven. Er komt geen derde hier maar als.... dan zorg ik dat de flesjes klaarstaan :-)
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Het is alweer enige tijd geleden dat bij dit topic een reactie is geweest, maar toch hoop ik op reacties.



Ons dochtertje is nu 10 dagen oud. Omdat ze last heeft van krampjes ben ik via internet achter het spul Infacol gekomen.

Ik heb een flesje in huis gehaald en merk inderdaad dat ze nu beter boert, maar het poepen lijkt moeizamer te gaan... krampjes zijn op en af nu.



Ik geef het zo'n 2 of 3 keer per dag voor een flesvoeding, maar was even benieuwd hoe vaak jullie het op een dag geven en wat jullie tip is qua gebruik...



Alvast bedankt!



Groetjes, Josje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook voor mijn zoontje gebruikt. Gewoon te koop bij Kruidvat etc. Ik gaf het voor iedere voeding en als hij erg veel last had deed ik een dubbele portie. (dat mag). Per week wel een potje, maar het is maar voor een korte periode.

Alle reacties Link kopieren
Ik gaf het voor elke voeding. Het haalt nl de luchtbelletjes uit de melk/maag (fles of borst, maakt niet uit) dus telkens als je voedt zou ik het geven. Wat betreft niet kunnen poepen herken ik niet. Geef je fv of bv?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Oh, lees dat je fv geeft. Ik zou eens overleggen met CB of huisarts of het aan de soort fv kan liggen. Eventueel switchen naar een makkelijker verteerbare melkpoeder.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
infacol ken ik niet.

Maar ik heb bij beide kinderen cinababy gebruikt in combinatie met wat venkelthee en dat werkte goed.

Als het echt erg blijft zou ik idd ook andere flesvoeding overwegen nutrilon omneo is speciaal voor krampjes en spugen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een enthousiaste Infacol-gebruiker. Wij gebruiken het voor elke voeding (en dat zijn er nu nog zo'n 8 per dag). Inderdaad veel windjes, maar dat is ook precies de bedoeling van het spul, toch?

Laatst was het op en toen zaten we een paar dagen zonder en merkten we gelijk weer het verschil. De kraamverzorgster, verloskundige en consultatiebureau waren er alle drie afzonderlijk van elkaar ook erg over te spreken.

Wij kopen het gewoon bij de drogist, trouwens, hier in het dorp.
..
Alle reacties Link kopieren
Hallo Iedereen!



Ik ben al lange tijd niet meer op het forum geweest, maar toch wil ik jullie even laten weten hoe het nu gaat.

De kleine meid is inmiddels alweer 9 weken. Met 3 weken kwamen ze er achter dat ze een flinke koemelkallergie had, waarvoor ze nu Nutramigen krijgt.

De infacol geef ik ook. Ook hier werkt het super, want ondanks andere voeding heeft ze toch soms buikkrampjes.

Ik geef het nu bij 3 voedingen en bij 2 niet. Op zich gaat dat goed.



Heel veel groetjes en bedankt voor de reacties.



Groetjes, Josje
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je nog even komt vertellen hoe het nu gaat Josje! Wat vervelend van de allergie, maar wat fijn dat je daar nu achter bent en dat het beter gaat met de kleine.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

mijn zoontje is 4 weken en heb 1 week lang infacol gebruikt. Het leek wel te verlichten. Maar je kan het toch niet blijven geven? Wanneer stop je?

Petra
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, je kan dit langere tijd geven. Ik heb het gegeven tot mijn zoon ongeveer 17 weken was. Ze zeggen dat buikkrampjes vooral de eerste drie maanden voorkomen maar bij mijn zoon duurde het wat langer.



Als ik het een keer (of twee) vergat was het gelijk hommeles. Vanaf een week of 15 reageerde hij minder sterk op het weglaten en ben ik het gaan afbouwen. (geen lang afbouwschema hoor maar het leek me ook niet lekker om ineens helemaal te stoppen).
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Mag je gewoon gebruiken zolang als het nodig is!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook langere tijd gebruikt. Staat ook op de bijsluiter dat dat mag trouwens.

Fijn dat het helpt bij je kleintje!
Alle reacties Link kopieren
Heb het tot 10 weken gebruikt, vond het super werken. Soms liet hij er een harde boer door en soms een hele harde scheet, werkte dus wel. Nu niet meer nodig, maar vond het beter werken dan Cinababy.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven