Interactie kind juf

02-10-2014 22:54 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een dochter van 4. Als baby- dreumes was ze heel eenkennig. Ze heeft lang moeten wennen op de crèche, maar was uiteindelijk dol op twee leidsters en had het heel leuk. Eerste half jaar school achter de rug. Ze moest erg wennen, maar lieve juf en ging goed. Wennen bestond eruit dat ze op een negatieve manier aandacht vraagt en grenzen zoekt. En nu na de vakantie nieuwe juf. Dat klikt helemaal niet. Dwarse gedrag weer helemaal terug ( thuis en BSO normaal), bedplassen..Het klikt volgens mij gewoon niet met deze juf. Zo' n beetje elke dag krijgen we te horen wat er niet goed gaat, ook waar mijn dochter bijstaat. En dus nog nooit wat positiefs. De toon is ook helemaal niet warm. Ik snap dat dit gedrag heel lastig is voor een juf, maar ik mis de aandacht voor haar leuke kanten. Vanmorgen dus juf gezegd dat wat mij betreft deze modus niet werkt en dat ik graag een gesprek hierover, dat ik het onprettig vind dat communicatie zo negatief is. Nu belde daarna de directeur en hebben we een gesprek met school. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe fit op te lossen. Kan juf moeilijk vragen mijn kind leuker te gaan vinden enzo moet nog twee jaar...iemand suggesties?
Alle reacties Link kopieren
Je weet dat je kind altijd moet wennen aan nieuwe mensen en toch leg je het allemaal bij de nieuwe juf neer?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Nee dat die ik niet. Juist omdat ik dit eerder heb meegemaakt, ben ik gewend goed afspraken te maken en te overleggen met mensen die met haar werken. Alleen ben ik ook gewend dat die met iets meer affectie over haar praten.
Alle reacties Link kopieren
Heb je van tevoren met de juf erover gesproken?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Tsja... je zegt dat ze voor het wennen aan een nieuwe leidster lang de tijd nodig heeft. Misschien ben je wat te voorbarig nu? Het schooljaar is max. zes weken oud.



Goed dat je met de directeur gaat praten maar ik denk dat je jouw kind en haar juf even wat de tijd moet gunnen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Misschien eens een ochtend meedraaien of met een videoregistratie werken? Je kunt er beter nu achter komen wat wel/niet werkt bij je dochter dan elke keer van school wisselen (die ouders zijn er ook). En wellicht voor jullie zelf opvoedondersteuning? Het klinkt alsof er iets is dat maakt dat ze zich, zonder jullie, erg onveilig voelt. Ik zou als moeder heel graag willen weten op welke manier dat gevoel weggenomen kan worden.



Anyhow, het klinkt niet makkelijk. Het is wel je kind waar we het hier over hebben. Daarom ook een want kritiek op je kind doet zeer in je moederhart.
Alle reacties Link kopieren
Jazeker, tweede week schooljaar hebben we gesprek met haar gehad hierover.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosie76 schreef op 02 oktober 2014 @ 23:00:

Jazeker, tweede week schooljaar hebben we gesprek met haar gehad hierover.En wat doet de juf etmee?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met Jarek03 eens, vooral wat betreft die veiligheid. En verder, je lijkt er vanuit te gaan dat de juf jouw kind niet lief vindt. Misschien draag je dat onbewust ook op je dochter over. Ik zou proberen zo open mogelijk in het gesprek te stappen en gebruik te maken van de expertise die er op hopelijk op school aanwezig is, misschien in samenspraak met de intern begeleider. Want je dochter zal nog heel erg veel aan nieuwe situatie's moeten wennen, dus hoe eerder je haar daar voor uitrust, hoe beter. Gaat het wel goed op de BSO?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:Jarek03 schreef op 02 oktober 2014 @ 23:00:

Misschien eens een ochtend meedraaien of met een videoregistratie werken? .Wat bedoel je?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk wel eens dat die angst ermee te maken heeft dat ze een moeilijke start had. Bevalling die spannend was, waarbij we vreesden haar te verliezen. Heb haar denk ik achteraf meer bij me gehouden dan onze andere kinderen. Maar goed, dat is gerationaliseer achteraf
Alle reacties Link kopieren
quote:Jarek03 schreef op 02 oktober 2014 @ 23:00:





Anyhow, het klinkt niet makkelijk. Het is wel je kind waar we het hier over hebben. Daarom ook een want kritiek op je kind doet zeer in je moederhart.Ja maar er is geen mens die door het leven gaat zonder kritiek te ontvangen dus ook alle moeders moeten er maar wennen toch? Mag best lang wennen zijn hoor.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
BSO gaat prima. Ook daar heeft ze grenzen nodig, maar als ze die krijgt doet ze het gewoon goed/ normaal
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 02 oktober 2014 @ 23:04:

[...]



Ja maar er is geen mens die door het leven gaat zonder kritiek te ontvangen dus ook alle moeders moeten er maar wennen toch? Mag best lang wennen zijn hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 02 oktober 2014 @ 23:02:

[...]



Wat bedoel je?ik weet dat er bij sommige begeleidingsprogramma's op school videoregistratie gedaan kan worden waarbij gekeken wordt hoe de interactie werkt tussen het kind en een volwassene. Heb het één keer in de praktijk gezien vanuit de GGZ, kan niet zomaar (allerlei eisen oa op gebied van privacy - mag niet opgeslagen worden, direct uitgekeken e.d.) maar als alle partijen meewerken, is het wel mogelijk. Zou er niet mee beginnen, maar is dus wel een optie.
Alle reacties Link kopieren
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Oké, wat ik eruit opmaak: jij hebt je kind (te) beschermd opgevoed en kan het nu niet handelen dat de nieuwe juf niet lief genoeg over je kind praat?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 02 oktober 2014 @ 23:01:

[...]



En wat doet de juf etmee?Ze heeft een beloningssysteem gehad. Dat ging redelijk. Maar ze is bv ook een middag in een andere klas gezet omdat ze niet luisterde
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 02 oktober 2014 @ 23:04:

[...]



Ja maar er is geen mens die door het leven gaat zonder kritiek te ontvangen dus ook alle moeders moeten er maar wennen toch? Mag best lang wennen zijn hoor. Da's waar. Kritiek op mijzelf vind ik natuurlijk prima (*neus groeit nu*) maar kritiek op mijn kind, oeiii... Komt vooral omdat ik hem die pijn wil besparen, bedenk ik me nu. Nou ja, loslaten doen we pas als 'ie 18 is he ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:rosie76 schreef op 02 oktober 2014 @ 23:07:

[...]



Ze heeft een beloningssysteem gehad. Dat ging redelijk. Maar ze is bv ook een middag in een andere klas gezet omdat ze niet luisterdeMag jouw kind niet leren dat aan ongewenst gedrag consequenties zitten?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 02 oktober 2014 @ 23:07:

Oké, wat ik eruit opmaak: jij hebt je kind (te) beschermd opgevoed en kan het nu niet handelen dat de nieuwe juf niet lief genoeg over je kind praat?Nee dat is te ongenuanceerd. Ik ben nu absoluut gen overbezorgde moeder, ik denk zelfs het tegendeel in zekere zin. De eerste periode heb ik haar vaker vastgehouden, maar nu verlof is dat allemaal mi heel normaal verlopen. En ja, ik vind het vervelend iemand die de hele dag interacteert met mijn kind alleen maar negatief over haar te horen, dat klopt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jarek03 schreef op 02 oktober 2014 @ 23:08:

[...]





Da's waar. Kritiek op mijzelf vind ik natuurlijk prima (*neus groeit nu*) maar kritiek op mijn kind, oeiii... Komt vooral omdat ik hem die pijn wil besparen, bedenk ik me nu. Nou ja, loslaten doen we pas als 'ie 18 is he ;)Hem? In je op heb je het over n dochter
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:rosie76 schreef op 02 oktober 2014 @ 23:07:

[...]



Ze heeft een beloningssysteem gehad. Dat ging redelijk. Maar ze is bv ook een middag in een andere klas gezet omdat ze niet luisterdeOh wow. Een kind van 8 zou dat kunnen begrijpen. Een kleuter niet. En een hele middag? Tussen onbekende kindjes? Ik trek mijn eerdere woorden in. Dat is geen veilige omgeving. Vanuit volwassen oogpunt snap ik het wel (sommige kinderen kunnen draken zijn en dan elkaar versterken, dan zorg je dat er één uit het zicht verdwijnt, om maar eens een voorbeeld te noemen) maar vanuit pedagogisch oogpunt lijkt dit toch een behoorlijke misser.
Alle reacties Link kopieren
Je haalt twee mensen door elkaar
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 02 oktober 2014 @ 23:10:

[...]



Hem? In je op heb je het over n dochterik ben niet TO he, ik reageerde op een opmerking van Enn...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven