Jongensnamen topic

02-05-2012 13:40 3243 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!



Het vorige deel vind je hier: viva jongensnamentopic deel 6
Alle reacties Link kopieren
...
Alle reacties Link kopieren
@ ajuparaplu ik denk dat ze het uitspreken als ielaai
Gevonden, oude topic was ineens weg.



@ Aju, Ilay spreken wij idd uit als ielaai.
Alle reacties Link kopieren
wat vinden jullie van de naam Rice (Rasj)
Alle reacties Link kopieren
Welke taal is dat? Ik denk dat Rice vaak uitgesproken zal worden als Ries of Rais
Hmm ik zou het meteen als Rais uitspreken (en denk meteen aan rijst). Ryze vind ik dan meteen alweer beter. En als het als Rasj uitgesproken moet worden zou ik voor Resh/Rash gaan.
Ik weet trouwens niet zeker of het vorige topic wel al vol zat. Normaal opent viva angel dan toch ook een nieuwe dacht ik? En blijft het topic bovenaan staan, een sticky topic met zo´n punaise erachter. Nu verdwijnt ie naar beneden in de lijst.
Rice op deze manier geschreven vind ik raar. Je noemt je kind toch geen rijst? Dat je het anders moet uitspreken doet daar niet aan af vind ik. En ook ik dacht dat je het als rais uit moest spreken. Ik zou dan voor gewoon voor Rasj gaan. Rash betekend (zo geschreven) huiduitslag
Alle reacties Link kopieren
@Sarelle: Juist omdat het een bijna onmogelijke opgave is, roep ik jullie hulp in!

Hier is het Scrabblebord al te voorschijn getoverd om te gaan schuiven met de letters van beide namen!
Alle reacties Link kopieren
Wij verwachten over 4 maanden ons eerste kindje, een jongetje. We denken aan de naam Juno / Juhno. Ik ben heel benieuwd wat jullie van de naam vinden, of wat voor associaties de naam bij jullie oproept. Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Bij Juno denk ik meteen aan die film over een 16 jarig meisje dat zwanger wordt. Sowieso een meisjes-associatie dus. Sorry...
Ik heb bij Juno ook een meisjes associatie. Vind het overigens wel een hele mooie naam (voor een meisje)!



Fienne, ik vind t een hele vreemde naam.. Zeker als je het uitspreekt als Rasj (rash is "huiduitslag" in het Engels..)



Ik vroeg een tijdje geleden om reacties op de naam "Dies", omdat ik er zelf niet zo zeker over was. We hebben besloten toch voor Otis te gaan.. Nadeel is dat je het vaak tegenkomt op roltrappen, maar ik vind t toch een stoere naam!
Alle reacties Link kopieren
Rice? Hmm krijg er honger van...



Juno/Juhno: hoe ga je dat uitspreken? Als Djuno? In dat geval vind ik hem vallen in de categorie: Gino, Jeffrey, Joey, Ricardo etc. En daar hou ik niet van.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Ik vind Juno een leuke jongensnaam en associeer dat niet met een meisje. Ken 1 meisje die Juna heet maar goed, die naam eindigt op a en niet op o. Maar je ziet tegenwoordig wel vaker dat jongensnamen aan meisjes worden gegeven en andersom. Dat is ook het leuke van deze tijd: alles kan en mag!

Mocht je toch zijn gaan twijfelen is misschien Buno of Bruno leuk?
Alle reacties Link kopieren
Bij Juno denk ik ook aan een meisje (door die film). Ik vind het geen leuke naam.
Ik denk ook aan een meisje bij Juno. Door de film inderdaad
Alle reacties Link kopieren
Juno vind ik een hele leuke naam maar mijn nichtje heet zo dus ik heb er ook een meisje bij in gedachten..
Alle reacties Link kopieren
Bij Juno denk ik eerder aan een meisje
Ik ken een Juno en vond het altijd een leuke naam totdat hij ouder werd, een beetje kinderlijk als je tegen iemand van 20 Juno zegt maar dat is mijn bescheiden mening.



Die film ken ik niet en vind het wel een jongensnaam vanwege de 0.



Als je de betekenis opzoekt is het inderdaad een vrouwelijke naam. Juno was de vrouw van Jupiter en heerseres van de hemelen.
Alle reacties Link kopieren
Juno vind ik niet zo. June is wel leuk voor n meisje maar dat zoek je niet.



Juno, gino (dezelfde klank) misschien dan?
Hmmm.. Rice zou ik ook uitspreken als raais. En inderdad als je dan in het buitenland bent, denkt iedereen dat je kind 'rijst' heet.



Juno moet ik even aan wennen. Heb die film niet gezien, dus heb niet persé een meisjes-associatie, maar vind het ook niet een uitgesproken jongensnaam.



Mag ik jullie hulp ook nog even inroepen?

Wat vinden jullie van Jorn, welke associatie heb je erbij?

En wat zou een leuke tweede naam zijn erbij? Liefst iets met een link naar Anne.... Jorn Anne vind ik absoluut niet lekker bekken.
Jorn...hmm, weet niet. Ben er niet echt kapot van. Vind de rn-uitspraak altijd wat lastig. Je krijgt al snel jorun als uitspraak en vind dat niet zo. Of het word uitgesproken zoals kakkers doen, met die kikker-in-de-keel r zeg maar
Bij Juno denk ik ook eerder aan een meisje.



Maar geschreven als Yuno vind ik dan wel weer wat mannelijker en ook best een leuke naam voor een jongen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven