Jongensnamen topic

02-05-2012 13:40 3243 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!



Het vorige deel vind je hier: viva jongensnamentopic deel 6
Alle reacties Link kopieren
Nilo vind ik eigenlijk wel een typische naam voor een getint of donker kindje..maar als ik een blank kind zou kennen met die naam wen ik er ook wel aan hoor.



Milo kan eventueel ook nog..? Maar ivm Mick misschien iets te veel op elkaar lijkend?
Ik spreek toch geen Chinees?!
@Summerwoman.... ik vind Abel en Adolf helemaal niet dicht bij elkaar liggen. Ook niet qua klank.
Alle reacties Link kopieren
@superwoman, ik vind die namen helemaal niet dicht bij elkaar liggen!! en ik vind Abel echt een fantastische naam. Kan jammergenoeg niet bij ons door achternaam maar anders wist ik t wel!!
@ Pistachio: Abel Kabel ???
Alle reacties Link kopieren
Abel is leuk!! (lijkt niet op Adolf, maar ik kan me voorstellen dat je die naam even niet goed verstond en er Adolf van maakte).



Nilo, zo heette onze hond vroeger (>30 jr geleden).

Persoonlijk vind ik Milo dan leuker. Kun je op 2 manieren uitspreken.
Alle reacties Link kopieren
@Carenzo: is dat raden wat onze achternaam is? haha.. nee onze achternaam begint ook met een A en ik vind alliteratie niet zo mooi... bovendien zit er ook nog een L in en dan wordt het helemaal zo'n golvend geheel
@Liesxx, Moos vind ik leuk! Alleen niet bij Lennox passen.

Jack vind ik geen mooie naam, maar die past wel weer bij Lennox naar mijn mening! James vind ik de leukste uit het rijtje, past ook wel bij Lennox denk ik.



@Pink85... Nilo (uitgesproken als Nie-loo neem ik aan) vind ik een naam voor een getint meisje. Dat heeft er dan weer mee te maken dat ik gedurende mijn schoolperiode 2 keer in de klas heb gezeten bij een vrouwelijke Nilo (ook precies zo geschreven). Één daarvan kwam uit Afghanistan en de andere uit Marokko. Als ik het google blijkt het wel een jongensnaam te zijn (apart, want mijn associatie is dus duidelijk met meisjes)... Ook kom ik op de eerste pagina een website van hondennamen tegen met die naam...

Mick (geweldige naam trouwens, staat bij mij op nr. 1, maar vriend vindt 'm verschrikkelijk helaas) past naar mijn mening ook niet bij Nilo... Wat ik dan wel vind passen bij Mick?

Mick en Cas

Mick en T(h)om(as)

Mick en Raf

Mick en Stan
Alle reacties Link kopieren
@pink85 ik vind nilo een beetje een kattennaam... en ik denk dat heel vaak onduidelijk gaat zijn of je het als nailo of nielo moet uitspreken...
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 09 januari 2014 @ 18:22:

Jezz of Jazz dan arnan?Heeft wel wat Nouschi, maar we gaan echt voor beetje Hollandse klank
@Arnan, onze shortlist was Olaf, Abe en Otto. Misschien zit daar iets voor je bij? Het wordt bij ons trouwens de eerste naam.



Ik hoorde net bij toeval dat er in de nieuwe tekenfilm van Disney een of andere jolige sneeuwpop zit die de naam heeft die wij onze zoon willen geven... Dat vind ik wel een beetje balen, want de film is erg populair nu. Zou iemand zich daardoor laten tegenhouden? Ik hoor het graag! Overigens vind ik het geen echt bezwaar, geloof ik, maar wel een 'gevalletje jammer'.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt weer voor de reacties. Jeetje wat is het toch lastig. Door mijn hormonen ga ik zelf ook nogal wat op en neer betreft de naam Nilo.

Bij de eerste waren we er snel uit en vind het nog steeds een super naam, Mick.

Wil dat nu ook zo graag een naam waar we helemaal achter staan maar hebben het tot nu toe nog niet gevonden...

Het zal wel een teken zijn dat we een meisje krijgen haha.

Meer ideeën blijven welkom!
Alle reacties Link kopieren
quote:satire schreef op 10 januari 2014 @ 11:13:

@Arnan, onze shortlist was Olaf, Abe en Otto. Misschien zit daar iets voor je bij? Het wordt bij ons trouwens de eerste naam.

Dat zijn ze voor ons toch net niet

Ik hoorde net bij toeval dat er in de nieuwe tekenfilm van Disney een of andere jolige sneeuwpop zit die de naam heeft die wij onze zoon willen geven... Dat vind ik wel een beetje balen, want de film is erg populair nu. Zou iemand zich daardoor laten tegenhouden? Ik hoor het graag! Overigens vind ik het geen echt bezwaar, geloof ik, maar wel een 'gevalletje jammer'.Ik zou er niet teveel gewicht aan geven. Als het nou een verder unieke naam was, die iedereen straks alleen van die film kent, zou ik het wel jammer vinden, maar denk niet dat mensen nu meteen aan de film denken ofzo. Zou ook nog anders zijn bij een Disney-klassieker misschien, maar zelfs dan, gewoon lekker doen. Je kind gaat die naam toch een geheel eigen betekenis geven denk ik
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!!! Denk dat we er dan eindelijk uit zijn :-) (heb alleen nog wel 30 wk over om toch weer te gaan twijfelen... )
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
@ pink, wow Nilo vind ik leuk en komt ook op mijn lijstje als er hier ooit nog een tweede jochie komt! Wat vind je evtl nog van Milon of Nilan.



@ liesxx, hè wat lastig nou, dat jullie er nog niet uit zijn. Ik denk dat je met zowel Jack als Moos geen spijt krijgt! Wel vind ik dat je de naam onafhankelijk van de naam Lennox moet kiezen. Het hoeft er echt niet bij te passen hoor. Ik vind namen zoals Finn, Sepp of Mick er ook leuk bij! Is Xavi helemaal uit jullie short list verdwenen? Die is bij ons echt een kanshebber bij ooit een tweede! En wat vind je evtl nog van Miles, Milon, Nilo (net gehoord!), Ilay, Ferris, Otis, Jilles/Gilles, Mika, of Ravi?! Succes met de laatste loodjes!
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Ik zou de TO, het mag ook een andere forummer zijn, willen verzoeken om een nieuw deel te openen van dit topic aangezien het aantal postings de 3300 gepasseerd is .



Graag na het openen van het nieuwe deel, het oude topic even staffen of melden op Centraal Moderatortopic zodat we het oude deel kunnen sluiten.



Alvast bedankt.



mvg,



Viva Moderator Team.
Alle reacties Link kopieren
Jeej joepie Jeej, wij zijn er nu echt uit!!

Ben nu bijna 39 weken, dus het werd ook wel tijd.

We gaan de baby Phyllon noemen. En dan niet met een F (Fyllon) want dat betekend in het Zweeds iets met dronkelappen, alcoholisten..

Lennox en Phyllon.. Allebei niet van die standaard namen, maar het zijn wel namen. Iets wat wij graag willen.. Lennox betekend iets met bomen en Phyllon betekent blaadje. Meer passend kan het niet zijn...

Maar ik wil jullie wel ontzettend bedanken voor het mee denken en als het zover is doe ik natuurlijk even een berichtje..

XXX
Alle reacties Link kopieren
Die namen passen erg goed bij elkaar, Liesxx!



(ik zal wel even een nieuw topic openen).
Yeahhh liesxx super leuk!! Goede combi! Echt heel stoer! (Hoe gaan jullie t trouwens uitspreken als "Fillen" of als "Fielon"?).

Nou kan de kleine man echt komen, heerlijk! Ik wens jullie alvast een hele fijne tijd met jullie ventjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven