Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.



Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
Alle reacties Link kopieren
@modus : thanks voor meedenken...is Oscar ook een hockeynaam? Nooit geweten haha, ken eigenlijk niemand die zo heet.



@Maree: ja die drie vind ik ook t leukst eigenlijk hihi! Het is zo moeilijk om te kiezen (gelukkig ben ik op tijd begonnen..)
Alle reacties Link kopieren
Oscar is wel echt hockey: http://www.voornamelijk.nl/hockeynamen-top-100/
Alle reacties Link kopieren
@modus: kijk, weten we dat ook weer ;) zo leer ik nog eens wat hier op t forum!
Alle reacties Link kopieren
Lovelola, nog wat namen;



Casper

Rutger

Julian

Timo

Jelmer

Remer

Tijn
Alle reacties Link kopieren
Ach ja ik woon in een volksbuurtje volop tussen de Delanos, Djaylishas en Djaydens, dan is een hockeynaam wel een mooie tegenhanger he ;)

Overigens in zuid amerika is het een hele gewone naam, zeker niet 'kak' maar dat is misschien voor lovelola niet zo relevant ;)
Alle reacties Link kopieren
@mendy: julian en jelmer vind ik t leukst alleen mn neef (die ik vaak zie) heet Julian en een goede vriend van ons heet jelmer.

Casper ook wel leuk alleen dan moet ik toch denken aan "t spookje" + de officiële naam van onze hond is Casper haha!

@oscita: haha ik ben niet zozeer op zoek naar een "kaknaam" maar toevallig zitten er wel vaak namen tussen die ik mooi vind haha!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Oscar een mooie naam, eigenlijk niet zo heel erg kak/hockey, maar ook niet heel normaal. Niet zo heel veel voorkomend maar toch redelijk simpel (schrijven zoals je het zegt, op de c na dan). Mooie naam dus!

En met de tweede naam die iemand anders hierboven noemde (s.alvador) helemaal een mooie combinatie! Mooi gekozen!
Alle reacties Link kopieren
@catoo: ja idd...dat vind ik dus precies t zelfde! Niet gezocht maar je hoort hem ook niet vaak....maar pfff wat is t moeilijk!



Gelukkig heb ik nog een tijd...maar ik zie mezelf er niet uitkomen hihi dat maakt me af en toe zenuwachtig
Ik vind Oscar een geweldige naam. Mocht ik nu een zoon verwachten dan zou dat de naam zijn die ik op nummer 1 had staan. Destijds nooit aan gedacht, ik vond het echt een naam voor een bruin kindje (omdat ik er eentje ken die zo heet waarschijnlijk) en niet passend voor het blonde kereltje dat wij verwachtten. Inmiddels vind ik het een naam die voor allerlei types jongens/mannen kan. Of hij nou rapper, voetballer, vuilnisman of advocaat wordt. En ook qua uiterlijk eigenlijk wel.
Alle reacties Link kopieren
NYC: hihi leuk om te lezen dat ook jij de naam zo leuk vindt! Nu mijn vriend nog....wel niet pushen...zal hem over een tijdje weer een keer noemen en wie weet...is denkt hij er dan anders over?!? Lastig lastig.... Felix vind ik ook leuk alleen hij denkt meteen aan Felix de kat (snap ik ook wel beetje)
*grijns* mijn kind heeft een hockeynaam



Lovelola, ik ken een vreemde Oscar die de naam voor mij wat onaantrekkelijk maakt, maar los daarvan klinkt het als een mooie naam. Net als de andere drie namen die genoemd zijn
Alle reacties Link kopieren
Lovelola, misschien is dit ook wat voor je;



Jurgen

Jorg

Bjorn

Dex

Boris

Emil

Vincent

Leon

Melle

Laurens

Leon
Alle reacties Link kopieren
@pantax: hahha een "vreemde" oscar

@mendy: Dex leuk, maar rijmt natuurlijk wel weer op sex....



😆
Alle reacties Link kopieren
Oscar is leuk en ik hou van hockeynamen. Ik blijf alleen wel een beetje denken aan dat Sesamstraatfiguur, maar dat is mijn rare dingetje.. Felix vind ik ook echt een leuke naam, maar een van mijn goede vrienden heet Felix, dus ik ben flink bevooroordeeld.
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
Ik vind Oscar een supernaam. Ook leuk vind ik: Ties, Mels, Warre, Victor, Rijk en Okke.
Ik vind Oscar een supernaam. Ook leuk vind ik: Ties, Mels, Warre, Victor, Rijk en Okke.
Alle reacties Link kopieren
@Bloubokkie: haha ik kijk (nu nog) geen sesamstraat hahaa dus die associatie heb ik nog niet.



@houseofcards2: thanks voor meedenken....pff tis zo moeilijk! Ties vind ik ook wel leuk!
Alle reacties Link kopieren
@lovelola



Vind je Vigo/Viggo, Vic, Lyo, Alec, Marnik, Edo, Elmar, Ebian, Xander, Remert, Jarick of Jonathan nog wat?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
@tinkerbel: Uit jouw rijtje vind vind ik Vic ook leuk! ..rijmt wel weer op p*k hihi
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de hulp!
Alle reacties Link kopieren
William

Will

Wilbert



Verder kom ik niet....:)
Exquise, is Guillaume een optie? Of Billy?
Alle reacties Link kopieren
Waylon? Nah lijkt ook niet echt hè?





Met een tweede naam erachter? zoals Wim-lex.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Of juist Willem of Wim als tweede naam? Dan is de vader toch vernoemd.
Alle reacties Link kopieren
Dat is een lastige, exquise... kun je als compromis niet Wim als tweede naam geven?

De volgende namen (o.a.) zijn varianten of afgeleiden van Willem:[1]

Helmus, Pim, Wil, Wilhelm, Wilhelmus, Will, Willelmus, Willeminus, Willie, Willy, Wilm, Wim



De naam komt ook in andere talen voor:



Catalaans: Guilleme

Duits: Wilhelm, Willi, Wilm

Engels: Bill, Billy, Will, William, Willie, Willy

Frans: Guillaume

Hongaars: Vilmos

Iers: Liam

IJslands: Vilhjálmur

Italiaans: Guglielmo

Latijn: Wilhelmus

Lets: Vilis

Portugees: Guilherme

Spaans: Guillelmo, Guillermo

Tsjechisch: Vilém, Viliam

Welsh: Gwylim





Pim is dus wel een officiële afgeleide van willem! En liam ook, is dat nog een optie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven