Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.



Het vorige topic vinden jullie hier





met vriendelijke groet,



Junior
@cupcake



Otis

Runar

Rex

Finnian

Fabian

Tico

Melle

Pelle

Viggo

Ivo

Julan

Kjell/ Kjelt
Alle reacties Link kopieren
quote:Flessenpost schreef op 10 januari 2017 @ 12:06:

Wij hebben vandaag te horen gekregen dat we twee zoontjes verwachten Heel leuk, maar het geeft ook extra namenstress haha. Over een naam zijn we het al eens: Hugo. Hebben jullie misschien nog ideeën voor een mooie naam, passend bij Hugo (en Merel)?



Alex

Nathan

Jonas

Victor

Thijs

Steven

Julian

Bram

Niels

Emiel

Laurens

Lennard

Jurgen

Jorrit

Yannick

Jelle

Koen

Mathias

Thomas

Steven

Lars

Lucas

Roald

Chris

Niek

Tobias

Pepijn

Mathijs

Oscar

Casper

Rens

Daan
Hey Saywhat, ik weet niet of je hier nog komt, maar ik kwam deze link tegen en moest aan jou denken. Mss zit hier wat tussen! Of dé naam inmiddels gevonden?



http://www.famme.nl/25-x-prachtige-enge ... gensnamen/
Alle reacties Link kopieren
Hmm nee zit nog niets tussen wat me echt aanspreekt.. en heb zo een voorgevoel dat het een jongen is! Zit nu al in de namenstress haha. Enige naam die we een beetje leuk vinden is Kian maar die vind ik dan ook weer niet bijzonder genoeg. Onze meisjesnaam is nog niet in Nederland gegeven dus we willen graag een naam die niet tot nauwelijks voorkomt maar die niet geknutseld is.. lastig!



Viggo vind ik op zich wel leuk alleen mist voor mijn gevoel iets.
Alle reacties Link kopieren
quote:satire schreef op 10 januari 2017 @ 21:13:

@cupcake



Otis

Runar

Rex

Finnian

Fabian

Tico

Melle

Pelle

Viggo

Ivo

Julan

Kjell/ KjeltOeh hier zitten zeker leuke namen tussen! dank je!!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Ik heb nog maar een paar weken en manlief en ik zitten nog een beetje in dubio. We denken nu aan Duko/Duco (met een c vinden we wat meer kak) of Duuk. Iemand nog andere suggesties?

Alvast bedankt:)
Alle reacties Link kopieren
quote:satire schreef op 11 januari 2017 @ 08:19:

Hey Saywhat, ik weet niet of je hier nog komt, maar ik kwam deze link tegen en moest aan jou denken. Mss zit hier wat tussen! Of dé naam inmiddels gevonden?



http://www.famme.nl/25-x-prachtige-enge ... men/Thanks, ik ga kijken!
Alle reacties Link kopieren
quote:Michelle444 schreef op 11 januari 2017 @ 11:46:

Goedemorgen! Ik heb nog maar een paar weken en manlief en ik zitten nog een beetje in dubio. We denken nu aan Duko/Duco (met een c vinden we wat meer kak) of Duuk. Iemand nog andere suggesties?

Alvast bedankt:)



Ik vind Duuk een stuk leuker dan Duko/Duco. Met Duko heb ik een wat aso-associatie...sorry. Met Duuk heb ik dat veel minder, dat vind ik dan meer een naam voor een spontaan kereltje.



Misschien nog:



Xavi

Tobin

Jelte

Sverre

Gust

Kurt

Just

Jard

Fedde

Nilo
Alle reacties Link kopieren
quote:Michelle444 schreef op 11 januari 2017 @ 11:46:

Goedemorgen! Ik heb nog maar een paar weken en manlief en ik zitten nog een beetje in dubio. We denken nu aan Duko/Duco (met een c vinden we wat meer kak) of Duuk. Iemand nog andere suggesties?

Alvast bedankt:)



Leuk, zo heet onze zoon. Geschreven met een C. Het is wel een echte hockey naam inderdaad die niet erg bekend is bij het grote publiek om het zo te zeggen. Buiten die kringen kunnen mensen het zelfs tokkie vinden zoals ik online tot mijn verbazing wel eens lees, zoals ook hier. Je kunt er dus alle kanten mee op vind ik, alleen in het buitenland is het wat lastiger. Duko bestaat volgens mij niet echt als naam en Duuk vind ik nogal gezocht persoonlijk als ervaringsdeskundige ;) Wij zijn heel blij met de naam en hebben moeite met het vinden van een jongensnaam voor nummer twee die we net zo leuk vinden. Succes met de zoektocht.





https://www.nrc.nl/nieuws ... dan-joey-11412406-a590960
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Ik vind Duco ook echt superleuk! En inderdaad, zeker niet tokkie, maar eerder hockey...

Jammer dat mijn man het niets vond, voor mij was het een kanshebber ;). Ik zou het trouwens met een c schrijven, niet met een k. En als koosnaampje of afkorting kun je altijd nog Duuk gebruiken.



Andere opties:



Ivo

Hugo

Roef



Maar ik zou gewoon voor Duco gaan .
Alle reacties Link kopieren
quote:Michelle444 schreef op 11 januari 2017 @ 11:46:

Goedemorgen! Ik heb nog maar een paar weken en manlief en ik zitten nog een beetje in dubio. We denken nu aan Duko/Duco (met een c vinden we wat meer kak) of Duuk. Iemand nog andere suggesties?

Alvast bedankt:)



Duko/Duco leuk!



Suggesties: Davi, Tygo, Lio, Cas.
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
Alle reacties Link kopieren
@Flessenpost



Pepijn

Bart

Stef

Ivar

Koen
Alle reacties Link kopieren
Graag hulp... over een paar weken ben ik uitgerekend en we twijfelen nog over de naam!



Ivan of Twan, wat vinden jullie mooier?



En we hebben een achternaam met tussenvoegsel 'van'. Kan dat dan Ivan van Beek?



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg Ivan!
quote:Aapislief schreef op 13 januari 2017 @ 10:40:

Graag hulp... over een paar weken ben ik uitgerekend en we twijfelen nog over de naam!



Ivan of Twan, wat vinden jullie mooier?



En we hebben een achternaam met tussenvoegsel 'van'. Kan dat dan Ivan van Beek?



Alvast bedankt!



Toen ik alleen nog maar de namen las, dacht ik direct 'Twan'. Die naam vind ik persoonlijk mooier.

Dat jullie achternaam met van begint zou voor mij een extra reden zijn om Twan te kiezen.

Ik vind Ivan van Beek op zich niet gek klinken hoor, maar zou zelf niet voor een dubbele 'van' kiezen.
quote:Flessenpost schreef op 10 januari 2017 @ 12:06:

Wij hebben vandaag te horen gekregen dat we twee zoontjes verwachten Heel leuk, maar het geeft ook extra namenstress haha. Over een naam zijn we het al eens: Hugo. Hebben jullie misschien nog ideeën voor een mooie naam, passend bij Hugo (en Merel)?



Hugo is leuk!

Hugo en

Viktor

Willem

Mels

Oscar

Koen

Boris

Maarten

Michiel

Tijmen

Ties

Youp
Hugo, Merel en...

Thijs

Koen

Joep

Daan

Luuk

Thomas

Noud

Jasper
Alle reacties Link kopieren
quote:Cupcake1988 schreef op 11 januari 2017 @ 10:02:

Hmm nee zit nog niets tussen wat me echt aanspreekt.. en heb zo een voorgevoel dat het een jongen is! Zit nu al in de namenstress haha. Enige naam die we een beetje leuk vinden is Kian maar die vind ik dan ook weer niet bijzonder genoeg. Onze meisjesnaam is nog niet in Nederland gegeven dus we willen graag een naam die niet tot nauwelijks voorkomt maar die niet geknutseld is.. lastig!



Viggo vind ik op zich wel leuk alleen mist voor mijn gevoel iets.Lio, Nick, Jacko, Zaro, Alex, Bruno, Wiat, Zian, Brodi/Bradi, Berry.
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
Alle reacties Link kopieren
quote:Aapislief schreef op 13 januari 2017 @ 10:40:

Graag hulp... over een paar weken ben ik uitgerekend en we twijfelen nog over de naam!



Ivan of Twan, wat vinden jullie mooier?



En we hebben een achternaam met tussenvoegsel 'van'. Kan dat dan Ivan van Beek?



Alvast bedankt!Ik zou dan eerder kiezen voor Ivar bijvoorbeeld om idd niet die dubbele -an klank te krijgen
quote:Aapislief schreef op 13 januari 2017 @ 10:40:

Graag hulp... over een paar weken ben ik uitgerekend en we twijfelen nog over de naam!



Ivan of Twan, wat vinden jullie mooier?



En we hebben een achternaam met tussenvoegsel 'van'. Kan dat dan Ivan van Beek?



Alvast bedankt!Ik vind Ivar ook leuker dan Ivan of Twan.
Alle reacties Link kopieren
@aapislief Ik vind Twan leuker dan Ivan. Of Ivo.
Lichte voorkeur voor Twan maar ik vind het beide kunnen .



Overigens is er een natuurlijke pauze in de naam. Je zegt Ivan...pauze en vervolgens pas Van Beek. Ik denk dat ik het niet eens zou horen als iemand zich voorstelt.
Iven!
Alle reacties Link kopieren
Twan vind ik veel leuker! Daarnaast zou de dubbele 'van' voor mij ook een no go zijn, ik vind dat toch niet zo lekker klinken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophles schreef op 13 januari 2017 @ 10:48:

[...]





Hugo is leuk!

Hugo en

Viktor

Willem

Mels

Oscar

Koen

Boris

Maarten

Michiel

Tijmen

Ties

YoupTies en Youp zijn ook leuk en gaan meteen op mijn lijstje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven