Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.



Het vorige topic vinden jullie hier





met vriendelijke groet,



Junior
Alle reacties Link kopieren
quote:Cupcake1988 schreef op 11 januari 2017 @ 10:02:

Hmm nee zit nog niets tussen wat me echt aanspreekt.. en heb zo een voorgevoel dat het een jongen is! Zit nu al in de namenstress haha. Enige naam die we een beetje leuk vinden is Kian maar die vind ik dan ook weer niet bijzonder genoeg. Onze meisjesnaam is nog niet in Nederland gegeven dus we willen graag een naam die niet tot nauwelijks voorkomt maar die niet geknutseld is.. lastig!



Viggo vind ik op zich wel leuk alleen mist voor mijn gevoel iets.Cillian, ken je die? Ierse namen worden nu veel gegeven maar deze niet in Nl denk ik. Kan ook met een K, Killian.
Alle reacties Link kopieren
Zie Ivar eigenlijk nooit voorbij komen, terwijl ik het een hele leuke naam vind.
@aapislief, ik vind Twan ook het leukst. Ivan vind ik persoonlijk heel lelijk. Ik heb er een beetje een tokkie associatie bij. Ivar vind ik dan ook veel leuker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aapislief schreef op 13 januari 2017 @ 10:40:

Graag hulp... over een paar weken ben ik uitgerekend en we twijfelen nog over de naam!



Ivan of Twan, wat vinden jullie mooier?



En we hebben een achternaam met tussenvoegsel 'van'. Kan dat dan Ivan van Beek?



Alvast bedankt!Ik vind Twan leuker, maar zou dan wel een chinees kindje verwachten
Hahaha.... Twan Chinees? Dat vind ik een grappige associatie, mijn associatie is totaal anders. Ik vind het echt een naam voor Limburgers en Brabanders. Ben zelf opgegroeid in het zuiden en op mijn basisschool en middelbare school zaten verschillende jongens met de naam Twan of Toine. De variant Twannie kwam ook meerdere keren voor. Voor mij is de naam dus alles behalve Chinees .
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Ivar is ook leuk. Hmm dit maakt het niet makkelijker! Misschien kan manlief een knoop doorhakken..
Alle reacties Link kopieren
@Aapislief

Twan, zonder twijfel! Vind ik persoonlijk mooier dan Ivan. Het feit dat jullie achternaam 'van' bevat, zou voor mij de doorslag geven om voor Twan te gaan.
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Wij zijn 22 weken in verwachting van onze tweede zoon. Onze eerste zoon heet D.avid. (gewoon nederlands uitgesproken) We hebben die naam gekozen omdat die tijdloos is en we hem gewoon erg mooi vonden. (Veel mensen denken gelijk aan de bijbelse betekenis, wij helemaal niet. Dit houd ons een beetje tegen om een tweede bijbelse naam te kiezen) de vorige keer is de definitieve naam pas twee dagen voor de inleiding in ziekenhuis gekozen. En dat wil ik nu graag voorkomen..



We zouden dus graag jullie meningen en of suggesties horen.. we hebben het gevoel dat we alles al gezien hebben en niks leuk vinden..



Het enigste wat tot nu toe staat is:



Lenny. (Lennon)



Mijn vriend vind Ruben en Bart leuk.

Ik kies eerder voor Vince / Felix /Casper..

Die zijn het dus niet..



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Lenny: leuk! Bekt ook lekker bij David. Naam die internationaal ook kan, je hoort hem niet zo vaak maar het is ook geen extreem zeldzame scrabblenaam. Ik zeg doen!
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke eerste reactie! Dankjewel! Onne 78



Tot nu toe het het bezwaar wat we hebben is dat mijn vriends naam ook op de klank IE eindigd...

Zou jullie dat tegen houden?

En is dit ook voor een volwassen man nog een leuke naam? Of moet je dan Lennon met roepnaam Lenny doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Lenny echt vreselijk, dan vind ik Lennon mooier
quote:Indido schreef op 15 januari 2017 @ 16:12:

Hallo allemaal!



Wij zijn 22 weken in verwachting van onze tweede zoon. Onze eerste zoon heet D.avid. (gewoon nederlands uitgesproken) We hebben die naam gekozen omdat die tijdloos is en we hem gewoon erg mooi vonden. (Veel mensen denken gelijk aan de bijbelse betekenis, wij helemaal niet. Dit houd ons een beetje tegen om een tweede bijbelse naam te kiezen) de vorige keer is de definitieve naam pas twee dagen voor de inleiding in ziekenhuis gekozen. En dat wil ik nu graag voorkomen..



We zouden dus graag jullie meningen en of suggesties horen.. we hebben het gevoel dat we alles al gezien hebben en niks leuk vinden..



Het enigste wat tot nu toe staat is:



Lenny. (Lennon)



Mijn vriend vind Ruben en Bart leuk.

Ik kies eerder voor Vince / Felix /Casper..

Die zijn het dus niet..



Alvast bedankt!Misschien: Milan, Jasper, Jelte, Simon, Floris, Timo, Morris, Raoul, Tije, Luuk, Thijmen, Mathijs of Gijs?
Alle reacties Link kopieren
quote:Indido schreef op 15 januari 2017 @ 17:00:

Wat een leuke eerste reactie! Dankjewel! Onne 78



Tot nu toe het het bezwaar wat we hebben is dat mijn vriends naam ook op de klank IE eindigd...

Zou jullie dat tegen houden?

En is dit ook voor een volwassen man nog een leuke naam? Of moet je dan Lennon met roepnaam Lenny doen?



Dit vind ik wel het grootste kul-bezwaar dat ik ooit heb gehoord Maw: gewoon doen als jullie die naam mooi vinden. Overigens vind ik Len veel mooier dan Lenny, maar dat is persoonlijk.



Ng andere ideeen:

Joas

Christian/Christiaan/Chris

Roman

Quinten

Lennard

Jurriaan

Alexander/Xander

Tristan

Ebian

Elmar

Manuel

Menno

Oscar

Jonathan

Olaf

Pepijn

Silvan

Silvijn

Marijn/Merijn
Ik spreek toch geen Chinees?!
Ik ken alleen maar meisjes die Lenny heten. Op Lenny Kravitz na dan.



Glenn

Victor

Tobin

Joren

Elias

Silvan

Mika

Mischa

Lennox

Dexter

Silver/ Silvester

Daniël
Alle reacties Link kopieren
Haha.. ik moet echt lachen om jullie heerlijke eerlijke antwoorden! Dankjulliewel. Als je er zo mee bezig bent ga je ook van alles 'bedenken' Ik ga straks even de tijd nemen om de namen te bekijken.. nu even eten..



Meer suggesties en of meningen welkom!
Alle reacties Link kopieren
David vind ik prachtig. Lenny een, hoe zal ik t zeggen, 'andere categorie'. Door de y klank op t eind denk ik. Lennon al veel mooier!
Ik ken alleen maar vrouwelijke Lenny's. Vind het dan ook echt geen mooie naam voor een jongen. Ruben vind ik leuk.



David en Lucas

David en Liam

David en Thijmen

David en Wessel

David en Jurre

David en Julian

David en Sven

David en Tom

David en Mees

David en James

David en Jack

David en Benjamin

David en Samuel

David en Thomas

David en Joas

David en Joah

David en Tijn

David en Vince

David en Ties

David en Milan

David en Nathan

David en Joost

David en Mats
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk hoor..



Jullie noemen veel namen die op het lijstje hebben gestaan, maar het dus allemaal niet geworden zijn..

Ik vind bet zo lastig om al jullie namen gelijk af te wijzen, want ik ben blij met alle hulp!.. maar er is helaas niks waar we echt enthousiast van worden...



Dus meer suggesties welkom

En meningen over Lenny / Lennon ook!
Alle reacties Link kopieren
Lenny voor een jongen vind ik vreselijk. Lenn daarintegen heel erg leuk. Lenny wordt dan vast een koopnaampje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Indido schreef op 15 januari 2017 @ 20:31:

Moeilijk hoor..



Jullie noemen veel namen die op het lijstje hebben gestaan, maar het dus allemaal niet geworden zijn..

Ik vind bet zo lastig om al jullie namen gelijk af te wijzen, want ik ben blij met alle hulp!.. maar er is helaas niks waar we echt enthousiast van worden...



Dus meer suggesties welkom

En meningen over Lenny / Lennon ook!



Als ik Lenny of Lennon zou zien, zou ik denken dat de naam van zijn broer ook op z'n Engels uitgesproken moest worden, dus dan zou het Deevid worden. Zit je niet op te wachten, lijkt me?

Zelf vind ik Maurits heel mooi passen bij David. Tobias vind ik er ook mooi bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Lenn, Lennon én Lennox heel leuk, Lenny daarentegen eerlijk gezegd totaal niet.

Maar ik zou ook inderdaad bij deze namen verwachten dat zijn broer als Deevid wordt uitgesproken.
Alle reacties Link kopieren
Snap het helemaal.. en dat willen we inderdaad voorkomen..ik heb dat zelf met Lenny minder dan met Lennon...



Dat maakt de zoektocht lastig, We zijn ook lang niet zeker van deze naam...



Geen engelse klank dus. (Ivm D.avid)

Liefst niet bijbels.

Geen korte klank...



Pffff



Maurits en Tobias vinden we beide niet mooi... wel bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Hmm er zijn al zo veel suggesties gegeven, maar nog een nieuwe poging:

David en...



Yorick

Yannick

Jard

Florian

Laurens

Rune

Ralph

Mart

Jorn

Joris

Alec/Alex

Vigo

Marnik

Julius

Frederik

Sebastiaan

Remert

Justin

Boris

Jarrick/Jarick
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Liv8 schreef op 15 januari 2017 @ 21:27:

Ik vind Lenn, Lennon én Lennox heel leuk, Lenny daarentegen eerlijk gezegd totaal niet.

Maar ik zou ook inderdaad bij deze namen verwachten dat zijn broer als Deevid wordt uitgesproken.



Helemaal mee eens.





Andere ideeën, met allerlei namen als 'wild card':



Emiel

Lucas

Brent

Nathan

Jonah

Sef

Mick

Boaz

Hugo

Sven

Jurre

Just

Nolan

Yannick

Jort

Jurgen

Chris

Niels

Bram

Luuk

Alex

Robin

Stef

Stan

Wouter

Boris

Lars

Joeri

Rens

Floran

Rutger

Jelmer

Sjuul

Stijn

Thijs

Rik

Timor

Otis

Mathis

Thieu

Laurens

Wessel

Krijn

Finn

Vik

Koen

Ward

Bjorn

Max

Manuel

Leon

Julian

Bodhi

Melvin

Allan

Bennie

Henry

Jurjen
David en



Rens

Mels

Jorn

Taco

Tico

Sijmen

Ivo

Jiri

Bent

Benz

Wessel

Lester

James

Sjoerd

Marnick

Lucan

Julan

Vico

Oliver

Boaz

Finn

Perijn

Myron

Aron

Nilan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven