Log nu in om te reageren
  1. Onze zoon heet Cisko. De opa van mijn man heette Franciscus. Cisko is daarvan afgeleid. En we noemen hem ook vaak Cis :)
  2. quote:
    Lonkaa schreef op 09 april 2017 @ 14:56:
    Wij verwachten deze zomer een jongetje! En zijn nog niet uit de naam, willen jullie meedenken? We zoeken een Nederlandse naam die geen verwarring kan geven over schrijfwijze, uitspraak of geslacht. Geen top 100 naam. Rijtje om onze richting aan te geven:
    Nio (kan niet ivm kind in omgeving)
    Elim
    Vigo?
    Siem
    Lenn
    Tijl
    Jelte (vind ik tof maar mss wat te standaard)
    Kobe (bekt niet met achternaam)

Maar dé naam hebben we nog niet. Wie kan ons lijstje aanvullen met leuke namen?

Tijl vind ik geweldig!!

Suggesties:
    Brent
    Rinse
    Abel
    Rens
    Auke
    Koen

Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
  3. Hoi, heb even behoefte aan wat onafhankelijke meningen :rolling:. Ben 16 weken zwanger dus we hebben gelukkig nog even, maar aangezien man en ik enorme twijfelkonten zijn kunnen we beter maar niet vroeg genoeg beginnen met namen. We willen niet weten wat het wordt dus zijn op zoek naar meiden als jongensnamen. We hebben een veel voorkomende achternaam dus liever geen top 20 naam. Qua meisjesnaam denken we aan Olivia (wordt alleen ook steeds populairder) maar jongensnaam is echt veel moeilijker..

Ikzelf hou van wat klassiekere namen en man meer van kort (bij jongensnaam dan, meidennaam mag wel lang van hem). Nu zaten we te denken aan Filip en dan eventueel afkorten naar Flip. Dan heeft mijn zijn korte naam en ik mijn klassieke. Wat is jullie mening over deze naam? En hebben jullie eventueel suggesties? Alvast dank!
  4. Olivia vind ik prachtig! En, had ik niet verwacht, maar Filip vind ik ook leuk en Flip al helemaal. :-d

Life is always rocky when you're a gem.
  5. @Opaque dat is alvast leuk om te horen :smile:
    Ik had hetzelfde hoor, niet verwacht dat ik die naam (en zowaar ook afkorting) zo leuk zo vinden!
  6. Het doet me een beetje aan vlaflip denken... sorry

Andere klassieke en korte jongensnamen:
    Jens
    Abe
    Ijze
    Moos
    Huub
    Loïc
    Midas
    Cees
    Fedde
    Toon

Het leven is net Ganzenbord. Je kunt telkens opnieuw beginnen tenzij je in de put blijft zitten.
  7. @frambloosje haha, ja dat kan inderdaad. Op zich vind ik die associatie niet zo heel erg maar neem het mee.

Bedankt verder voor je suggesties! Moos vindt man erg leuk, ik op zich ook wel maar nog niet helemaal het "wauw"-gevoel.. Midas vind ik ook nog wel wat hebben, ik leg het voor! De rest is het niet helemaal of kan niet i.v.m. omgeving.
  8. Door deze rare tip doen jouw pumps geen pijn meer

De spreuk 'wie mooi wil zijn, moet pijn lijden' is voor niets zo toepasselijk als voor het dragen van pumps. Want die hoge hakken mogen je benen dan wel langer laten lijken, je betaalt er vaak een blarende prijs voor. En dan hebben we het nog niet eens over die arme tenen die afgekneld worden.

Lees verder

9. Filip vind ik een normale naam maar Flip vind ik niet leuk, ik vind het een beetje een sneue naam (vlaflip, flippie, flipperdeflip). Als koosnaampje kan het wel maar niet leuk als vaste roepnaam.

Misschien verder nog:
    Ernst
    Bart
    David
    Guus
    Gijs
    Jules
    Twan/Toine
    Leon
    Casper/Cas
    Daniel/Daan
    Samuel/Sam
    Marten/Mart
    Lennart/Len
    Arnoud/Noud
    Reinier/Rein
    Alexander/Alex/Lex
    Benjamin/Ben
    Martijn/Tijn
    Simon/Siem
    Ruben
    Abel
  10. Philip / Filip is leuk. Flip vind ik wat minder. Andere klassieke namen met een korte variant:

Frederik: Freek
    Anthonie: Toon
    Gabriel: Gabe
    Thomas: Tom
    Casper: Cas
    Jurriaan: Jur
    Simon: Siem
    Louis: Loek
    Salomon: Sal
    Thijmen: Tije
    Jonathan: Jonas, Jonne
    Sebastiaan: Sebas, Bas
  11. quote:
    barbabientje2 schreef op 12 april 2017 @ 10:34:
    Filip vind ik een normale naam maar Flip vind ik niet leuk, ik vind het een beetje een sneue naam (vlaflip, flippie, flipperdeflip). Als koosnaampje kan het wel maar niet leuk als vaste roepnaam.

Misschien verder nog:
    Ernst
    Bart
    David
    Guus
    Gijs
    Jules
    Twan/Toine
    Leon
    Casper/Cas
    Daniel/Daan
    Samuel/Sam
    Marten/Mart
    Lennart/Len
    Arnoud/Noud
    Reinier/Rein
    Alexander/Alex/Lex
    Benjamin/Ben
    Martijn/Tijn
    Simon/Siem
    Ruben
    Abel
    Bedankt voor je suggesties! Vind Gijs, Samuel, Benjamin (Ben) en Alexander (Lex) erg mooi maar vooral Gijs en Sam heel standaard naast onze achternaam. Dat is echt een top 10 Nldse achternaam dus het mag van mij wel iets orginineler. Alexander/Lex ga ik voorleggen! Benjamin vind ik leuk voor een eventueel 2e of 3e kind, liever niet voor de eerste :)
  12. quote:
    iduna schreef op 12 april 2017 @ 11:02:
    Philip / Filip is leuk. Flip vind ik wat minder. Andere klassieke namen met een korte variant:

Frederik: Freek
    Anthonie: Toon
    Gabriel: Gabe
    Thomas: Tom
    Casper: Cas
    Jurriaan: Jur
    Simon: Siem
    Louis: Loek
    Salomon: Sal
    Thijmen: Tije
    Jonathan: Jonas, Jonne
    Sebastiaan: Sebas, Bas
    Salomon vind ik mooi! Wel gedurfd maar daar hou ik op zich wel van. Vrees alleen dat het voor man te heftig is. De rest is of net niet mijn smaak of al vergeven in familie/vriendengroep maar erg bedankt voor het meedenken want zie ook wel wat nieuwe namen voorbijkomen :)
  13. Ik vind Flip ook leuk als koosnaampje, maar niet als roepnaam. Verder zou ik eerder kiezen voor de spelling Philip.

Nog wat namen:

Manuel- Manu
    Samuel- Sam
    Hugo
    Jesper
    Nathan
    Christiaan-Chris
    Niek
    Niels
    Ramon
    Jurgen
    Jurriaan
    Jorrit
    Jort
    Quinten- Quinn
    Boris
    Oscar
    Vincent
    Victor
    Arnout- Noud
    Xavier- Xavi
    Yannick
    Dorian
    Guido
    Huub
    Lennard- Lenn
    Pepijn
    Sven
    Ward
    Guus
    Timothy-Tim
    Stefan- Steef/Stef
    Constantijn- Stan
    Allan
    Freek
    Wouter
    Ewald- Wald
    Lars
    Marnix
    Maxim
    Julian-sjuul
    Julius-sjuul
    Wessel
    Reinout-rein
    Joachim
    Leonard- Leon
    Michel
    Emiel
    Ferdinand-Ferdi/Ferri
    Olaf
    Tobias
    Thomas-Tom
    Edwin
    Nathanaël-Nathan
    Valentijn- Tijn
    Siebrand- Sieb
    Laurens
    Job
    Serge
    Etiën
    Steven
    Jurgen
  14. Milas: simpel uit te spreken en te schrijven maar niet te populair.
  15. quote:
    mendy schreef op 13 april 2017 @ 22:46:
    Ik vind Flip ook leuk als koosnaampje, maar niet als roepnaam. Verder zou ik eerder kiezen voor de spelling Philip.

Nog wat namen:

Manuel- Manu
    Samuel- Sam
    Hugo
    Jesper
    Nathan
    Christiaan-Chris
    Niek
    Niels
    Ramon
    Jurgen
    Jurriaan
    Jorrit
    Jort
    Quinten- Quinn
    Boris
    Oscar
    Vincent
    Victor
    Arnout- Noud
    Xavier- Xavi
    Yannick
    Dorian
    Guido
    Huub
    Lennard- Lenn
    Pepijn
    Sven
    Ward
    Guus
    Timothy-Tim
    Stefan- Steef/Stef
    Constantijn- Stan
    Allan
    Freek
    Wouter
    Ewald- Wald
    Lars
    Marnix
    Maxim
    Julian-sjuul
    Julius-sjuul
    Wessel
    Reinout-rein
    Joachim
    Leonard- Leon
    Michel
    Emiel
    Ferdinand-Ferdi/Ferri
    Olaf
    Tobias
    Thomas-Tom
    Edwin
    Nathanaël-Nathan
    Valentijn- Tijn
    Siebrand- Sieb
    Laurens
    Job
    Serge
    Etiën
    Steven
    Jurgen

Sorry voor de late reactie en bedankt voor het meedenken! We zouden dan idd Flip alleen als koos/roepnaam doen en Filip gewoon als officiële naam. Philip vind ik dan weer een beetje te klassiek en wordt denk ik sneller afgekort naar Phil. Moet dan weer aan dr Phil denken en dat vind ik dan weer niks..

Van jouw lijst vind ik Hugo, Oscar, Julius en Boris heel leuk. Julius was -voordat ik zwanger werd- de enige echte kanshebber maar nu het voor het echie is vind ik het opeens toch te "kak" en niet meer bij ons passen.. Oscar heeft man helaas afgeschoten en Boris vindt hij teveel een honden/boevennaam (?). Hugo zo heet nu een collega van me en daardoor is de naam toch in achting gedaald + ik vind het niet zo leuk dat je de naam niet kunt afkorten. Hmmm dus tot nu toe nog steeds Filip/Flip op 1 maar we zijn er toch nog niet helemaal overtuigd van.. Man vindt Morris erg leuk maar ik heb het idee dat dat nu best een modenaam wordt? En met onze veelvoorkomende achternaam heb ik dus liever een naam die nog wat minder gegeven wordt.. mocht je nog meer suggesties hebben die in deze lijn liggen?
  16. quote:
    boekenlegger0 schreef op 14 april 2017 @ 21:43:
    Milas: simpel uit te spreken en te schrijven maar niet te populair.
    Heel erg bedankt voor het meedenken en klopt helemaal wat je zegt maar dit wordt 'm helaas niet.. Vind de naam toch een beetje te "gezocht".
  17. Philip is leuk! En ik zou dat gewoon afkorten als Phil. Is tegenwoordig best origineel. Iig minder voorkomend dan Flip bij kinderen.
  18. Wat vinden jullie leuker; Hugo of Eli? Natuurlijk kiezen wij gewoon wat we zelf willen maar ik ben nieuwsgierig naar jullie mening.

Verder nog korte klassieke namen:
    Allard
    Louis

Als het geen directe fam was koos ik 1 van die namen!
  19. Hoe willen jullie Eli gaan uitspreken? Als Eelie of Ielaj? Of iets anders?
  20. Ik wil jullie ook mijn lijstje voorleggen. Ondertussen 13 weken zwanger van ons eerste kind. :flirting:

Ik heb al een heel lijstje met namen. Over smaak valt natuurlijk niet te twisten en partner en ik zijn nog niet echt samen gaan kijken maar als een naam vreemde asociaties oproept of tokkie oid is zonder dat ik het door heb hoor ik het graag. Suggesties voor andere namen zijn natuurlijk ook welkom. Naam moet een beetje internationaal geaccepteerd zijn en liever niet slechts een lettergreep hebben ivm achternaam

Raven/Ravèn
    Ravi
    Milan
    Milas
    Daniël
    David
    Alec
    Benjamin
    Amar
    Aaron/Aron
    Boris
    Dimas
    Silas
    Mikael
    Vidar
    Isaac
    Aryan
    Damín
    Amir
    Miran
    Ezra
    Noam
  21. quote:
    Kashri schreef op 17 april 2017 @ 19:04:
    Hoe willen jullie Eli gaan uitspreken? Als Eelie of Ielaj? Of iets anders?

Gewoon NL: Eelie.

Isaac stond ook hoog op ons lijtje; leuk!
  22. Dan zou ik voor Hugo gaan. Eelie vind ik een vrouwelijke klank hebben.
  23. Eli is ook niet zo mijn smaak. Ik vind Milas en en dimas heel mooi. Vidar kende ik nog niet maar vind ik ook heel gaaf. Misschien nog:

Tobin
    Ebian
    Eldin
    Vigo
    Floran
    Nathan
    Yannick
    Jurgen
    Ferre
    Jelte
    Boaz
    Nolan
    Quinten
    Christiaan
    Ruben
  24. quote:
    Didedo schreef op 17 april 2017 @ 18:44:
    [...]

Van jouw lijst vind ik Hugo, Oscar, Julius en Boris heel leuk. Julius was -voordat ik zwanger werd- de enige echte kanshebber maar nu het voor het echie is vind ik het opeens toch te "kak" en niet meer bij ons passen..
    Jules ipv Julius?
    iduna wijzigde dit bericht op 18-04-2017 09:46 met 56%
  25. quote:
    winterteen schreef op 17 april 2017 @ 19:02:
    Wat vinden jullie leuker; Hugo of Eli? Natuurlijk kiezen wij gewoon wat we zelf willen maar ik ben nieuwsgierig naar jullie mening.

Verder nog korte klassieke namen:
    Allard
    Louis

Als het geen directe fam was koos ik 1 van die namen!
    Allemaal niet denderend maar dan zou ik voor Hugo gaan
  26. Hey dames,

we zitten ontzettend te twijfelen over de volgende namen:
    Vic
    Raf
    Kai/Kay/Kaj

Wat vinden jullie van deze namen?

X zoentje