Juni 2006

03-07-2010 20:33 876 berichten
Alle reacties Link kopieren




Link naar vorige deel
Alle reacties Link kopieren
Gevonden!!! Dank je wel Irene. Dat het maar weer een mooi topic mag worden!



Is jullie vakantie nu ook weer voorbij of heb je thuis nog wat dagen?



En was het een mooi huis geworden?



Gisteren met Olav en Mark naar een park bij ons in de buurt geweest waar een peuterbadje is met een paddenstoelfontein. Echt een superzalig plekje, maar meestal ook superdruk. Maar gisteren met dat prachtige weer hebben we 1,5 uur er alleen kunnen spelen. Echt super. Ik denk dat iedereen zijn roes aan het uitslapen was ofzo van de voetbalwedstrijd. Nu was het nog een beetje bewolkt toen we kwamen en trok het ook weer dicht toen we weer thuis waren. Alleen balen dat ik mijn camera niet bij me had. Ze waren zo schattig bezig.



Zijn jullie kinderen al ingeschreven voor zwemles? Ik denk dat ik Mark binnenkort op de wachtlijst ga zetten en eens kijken hoe lang het duurt.



Zo ik ga weer eens wat doen. We gaan woensdag op vakantie en er is nog niets ingepakt en we krijgen straks visite van heel mijn schoonfamilie.



Groetjes en nog een fijn weekend!!!
Alle reacties Link kopieren
hihi,



Zo eindelijk weer even tijd (en puf) voor de computer.

We zijn alweer een week terug en hebben een heerlijke vakantie gehad. Kids deden het super, autorit ging redelijk goed en op vakantie ook super. Ook nog veel gedaan en gezien maar ook lekker aan het zwembad gezeten.

En na terugkomst meteen Ties zijn verjaardag. Was een gezellige dag. De hele dag door wat visite, dus hij was helemaal jarig. Alleen woensdag dikke tranen, hij wilde niet naar het kdv maar naar de grote school. Hij was toch 4. Gelukkig ging het donderdag wel weer goed en hij mag morgen op school gaan oefenen. En deze en volgende week ook nog op de bso.

En dan hebben we ook nog de avondvierdaagse gelopen (2,5 km). Ties vond het nog wel erg lang, maar heeft toch wel hele stukken zelf gelopen.

Gisteravond mijn verjaardag en die van man gevierd, dus we hebben meteen een drukke week gehad na terugkomst.

Alles zit er weer op en het 'gewone' leven kan weer verder.



Carry, lekker zo'n ochtendje. Hoe is het nu met Mark. beetje rustiger weer? Het is ook een flinke overgang. Er is voor alles iets te zeggen. Ik wilde die grote overgang voor Ties niet (ook met hele dagen bso) maar ja ik moet nu die 8 weken maar door zien te komen voordat hij eigenlijk naar school mag.

Gelukkig gaan jullie eerst nog lekker op vakantie.



Irene, vakantie er ook alweer opzitten?



Caro, hoe gaat het nu met je?



En leuk zo'n nieuw topic, maar nu kan ik niets meer teruglezen Dus zwaai voor de rest!



Ga zo nog even naar de kermis, het is hier kersenfeest!
Alle reacties Link kopieren
Ook nog slecht nieuws hier. De relatie van mijn broer is uit. Na 5,5 jaar en ze woonden bijna 1 jaar samen. Ze zag het niet meer zitten, haar gevoel was over. En nu een hoop ruzie om de hond. En ze moeten ook nog huis verkopen en spullen verdelen.
Alle reacties Link kopieren
12/9 nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag gisteren! PC niet aan gehad, dus te laat...



Sneu voor je broer...



Zwemles: Vik staat wel al op de wachtlijst, maar wil zelf nog niet op zwemles. Hij gaat elke week mee als Maik gaat, en hij vindt zwemmen geweldig, maar nee, hij wil nog niet zegt hij heel vastbesloten. We laten dat maar zo: Maik is wel begonnen een paar maanden natdat hij vier werd, en die zit nog steeds niet in de diepe-bad-groep... Hij heeft nu 57 lessen gehad, maar het zal nog wel minstens een keer zo lang duren voordat hij mag afzwemmen. Er zijn heus kinderen die al op hun vijfde hun diploma halen, maar motorisch kunnen de meeste kinderen die zwembeweging nog niet aan. Beginnen als ze vijf of zes zijn gaat dus meestal sneller. Maar goed, Maik vindt het meestal wel leuk, is er wel zijn watervrees kwijtgeraakt, en mocht hij nu in een sloot of vijver vallen, dan heb ik tenminste de illusie dat hij niet meteen volledig in paniek raakt...



Met mij gaat het inmiddels gelukkig weer helemaal goed. Morgen weer naar de longarts, die gaat een longfoto maken om te vergelijken met die van een week of vijf geleden, en ik krijg een longfunctie-onderzoek met histamine provocatie: ze gaan proberen benauwdheid bewust uit te lokken - als dat lukt, heb ik toch iets van astma, lukt dat niet, dan was het iets voorbijgaands en ben ik gezond verklaard. Ik reken maar helemaal op dat laatste.

Op het werk nog een druk weekje, maar vanaf vrijdagavond heb ik vakantie!!! En we gaan zondag weg, dus dat is echt aftellen.

Zin in!



Groetjes,

Caro
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Fijn caro dat het weer een stuk beter gaat. Waar gaan jullie heen deze vakantie? Wij hebben net gereserveerd in de Eiffel, waar we woensdag al heen gaan. Met een beetje geluk beleven wij de finale NL-Duitsland dus in Duitsland. Zou ik best leuk vinden.



Ik hoop zo dat Mark morgen nog een superdag heeft op de BSO en met een goed gevoel de vakantie begint. Nu gaan ze geloof ik treinen kijken, dus dat komt hopelijk wel goed. En mijn man gaat ze nog even inpeperen dat hij echt nog maar net 4 is. Dat hij langer is dan kinderen van 6/7, daar kan Mark niets aan doen. Hij kreeg de vraag van 1 van de babyleidsters of hij nog over was gegaan naar een andere groep. Het arme jong was net een week op school. haha. Maar voor Mark wel een probleem waar hij nu tegenaan loopt. Zeker omdat hij nu ook met vlagen in ik ik kan de hele wereld aan fase zit en ook soms best een stukje ouder overkomt. Maar het volgende moment is het echt nog een jochie van net 4.



12-9 Allereerst nog gefeliciteerd met je verjaardag.

ik had het al gelezen van je broer bij de septemberhyves. Kwam het voor hem onverwacht? Voor jullie ook wel vreemd. Iemand die al jaren bij de familie hoort gaat dan weer de familie uit.

Zielig voor Ties dat hij zo graag naar school wilde. Het blijft inderdaad hoe dan ook lastig, maar ik denk wel dat waar Mark nu last van heeft dat ieder kind daar last van heeft die begint met school en BSO als hij 4 is. De overgang is echt behoorlijk groot en dan heeft Mark gelukkig nog ervaring van de creche met heel veel kinderen en lange dagen.



Quintie die blog van jou over Jano op je hyves. Ik heb echt zitten janken op de bank, zo herkenbaar. Vooral omdat ik toen net terugkwam van die heerlijke ochtend bij het zwembadje, waarbij alles vanzelf ging en ik supergelukkig was. Zo'n relaxte mama wil ik altijd zijn, maar lukt me echt lang niet altijd...



DDDJ, hoe gaat het met jou en hoe is het thuis nu?



Zo ik ga eens naar bed. Ik heb een paar drukke dagen voor de boeg op het werk afronden voor de vakantie en ook nog alles inpakken. Net een lijst gemaakt van alles wat mee moet, dat scheelt al een hoop werk.
Alle reacties Link kopieren
Hi,



12/9, nog gefeliciteerd. Klinkt heerlijk, jullie vakantie. Onze vakantie was ook fantastisch. Wat maakt het toch een verschil als je goed weer hebt! Ik ga donderdag weer werken.



Carry, wij hebben in 1974 de finale in Duitsland gekeken. Was erg grappig! Kari is niet zo lang als Mark, maar wel groot en vooral welbespraakt voor haar leeftijd. Ik kreeg het afgelopen jaar regelmatig een opmerking naar mijn hoofd als ik op maandag boodschappen met haar deed: 'moet jij niet naar school?' De laatste tijd gaf ze zelf antwoord: 'nee joh, ik ben pas 3!!'



Caro, fijn dat het geblaf voorbij is. Kari verkondigde vandeweek dat ze op zwemles wil. Maar we wachten toch nog maar even. We twijfelen ook nog een beetje tussen de reguliere methode en de swimsafe methode.



Vandaag werd mijn vader 75. Kari ging keurig rond met de kaas, worst en toastjes. Kennelijk nam ze regelmatig zelf ook wat. Want op een gegeven moment kwam ze naar me toe met de mededeling dat ze buikpijn had. En gooide vervolgens alles wat ze had verorberd over mijn shirt en schoenen..... Ze liet verder geen traan en ging al snel weer vrolijk buiten spelen met haar neefje. Een uurtje later meldde ze dat ze moest poepen. Ik pakte het krukje en toen begon ze hard te huilen dat er poep op haar jurk zat. Bleek ze op de gang al diarree gelekt te hebben. Ook dat was snel voorbij. Onderbroekje uitgewassen en in de droger. Gaan we weg, roept ze bij de deur 'mama!!!!'. Heeft ze een giga bloedneus!!! Mijn zwager zei dat ze nu wel heel wat lichaamssappen kwijt was.



Toen we thuiskwamen was ze wel wat opstandig en huilerig, maar ze ligt nu al een tijdje lekker te slapen.



En dat ga ik nu ook doen. Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Lekker al die vakantieplannen (dat vind ik altijd wel nadeel van vroeg gaan).



Carry, BSO goed gegaan vandaag?



Irene, heb wat een rotdag voor Kari zeg. Gelukkig had ze er zelf niet zoveel last van. Ook niet ziek geworden?



We hebben ons wenmiddagje op school overleefd. Ties zat wel erg gespannen op zijn stoeltje toen ik wegging maar kwam enthousiast op ons afrennen toen we hem op kwamen halen. Hij had meteen een mooi knutselwerkje bij zich en vond het maar raar dat je een ketting om moest naar de wc. En hij had goed geluisterd maar andere kindjes niet.

Wel was hij helemaal op, toen we daarna Fenne op gingen halen lag hij binnen 5 minuten te slapen in de auto. En bij mijn ouders niet wakker geworden, op mijn arm en later op de bank verder geslapen waarna ik hem weer slapend terug de auto in getild heb. Hoezo veel indrukken...........
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk zeg dat Ties nog mag wennen voor de zomervakantie. Wennen is toch echt ook school hoor! Mark heb ik na de meeste wenochtenden ook op bed gelegd. En dan ga ik volgend jaar in het begin zeker ook nog doen op woensdag.



Mark vindt vakantie BSO gelukkig erg leuk en wil nog wel 100 keer. Ze zijn vandaag treintjes wezen kijken bij minirailz in Rotterdam en er waren nu alleen maar BSO kinderen en dat waren er volgens Mark te veel om te tellen. Ik heb ook gehoord dat er zo'n 40 kinderen naar de BSO gaan in de vakantie. Dat is dus een stuk beter dan de afgelopen weken. Hij was op de terugweg wel in slaap gevallen in het busje en snapte samen met nog een aantal kleintjes niets van het begrip speurtocht.



Arme Kari, dat is echt een rotdag zeg. Hoe is het nu met haar?
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden,



Kari was vandaag een beetje vervelend, maar geen herhaling van gisteren gelukkig. Denk dat het allemaal een beetje teveel is geweest. De buurvrouw zei vanmiddag dat ze Kaatje zaterdag hoorde huilen en protesteren en dat ze meteen dacht: o, wat een herkenning, die moet weer even in het gareel na alle drukte!



Vanmiddag zijn we naar een fotograaf geweest. Kari had door omstandigheden de schoolfotograaf gemist en ik wilde toch wel een professionele foto dit jaar. Ze heeft zich prima vermaakt, kon het goed vinden met Nico. Ik ken hem al een jaar of 9 via mijn werk en wist dat het goed zou komen. Hij stuurt nog deze week een CD met lores foto's, kunnen we daaruit kiezen. Ik ben benieuwd! We zijn ook met z'n drieën op de kiek gegaan, ben heel benieuwd of daar nog wat leuks bij zit....



Carry, klinkt leuk! Kari gaat morgen voor het eerst een hele dag. Ze heeft er zin in.



12/9, Kari heeft ook geslapen na haar wenochtend. Ze was op het kdv en ging die middag ook nog wennen bij de BSO. Gelukkig waren ze zo slim om haar even op bed te leggen. Grappig, die opmerking over die ketting voor de WC!!



Groetjes!

Irene
Alle reacties Link kopieren
oleoleole etc. Duitsland here we come!!! Letterlijk dan, want morgen vertrekken we. Mochten we geen internet hebben daar, tot over 2.5 week, maar ik hoop daar toch wel bij te kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie Carry! En veel plezier met de finale, hoop dat we tegen Duitsland spelen
Alle reacties Link kopieren
Carry ook van mij veel plezier bij de finale D-NL. Hopelijk vinden wij in Italië een pizzeria met groot scherm...

Wij gaan zondag!



Vik heeft vanmiddag zijn laatste echte kdv-middag gehad. Hij mocht immers in deze laatste weken nog niet 's middags naar school en ging dan naar het kdv (tot de BSO-kinderen kwamen, dan verhuisde hij naar het BSO-lokaal). Maar de rest van de week zijn er geen schoolmiddagen meer en dan is het vakantie!



Ik moet nodig gaan slapen. Moet morgen vroeg op.

Groetjes,

Caro
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Iedereen prettige wedstrijd vanavond! Heb net al met mijn Spaanse collega's zitten SMSen, we vinden het heel bijzonder zo. En dat de Duitsers gisteren hebben gewonnen, betekent een top 3 van landen waarin wij actief zijn. Grappig!



Caro en Carry, ik ben benieuwd waar jullie kijken. Geniet ervan en van de vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Jammer.... Vooral omdat die Iniësto bij de eerste aanspeelbal echt wel buiten spel stond! Triest om zo te verliezen.
Alle reacties Link kopieren
Ties is gewoon voor Spanje geworden, want die hadden gewonnen



Ik moest ons wel erg ver zoeken vandaag, dat krijg je met al die vakantiegangers he.



Vandaag met Ties naar de kinderarts geweest. En we hoeven niet meer terug. Vorige keer zat er een dip in zijn lengte maar hij was afgelopen jaar 8 cm gegroeid dus nu zat hij weer netjes op de lijn van de curve. En gewicht blijft volgen op de onderste lijn dus nu zelf gewicht in de gaten houden en ook de schoolarts blijft het nog volgen. Mochten het weer gaan afwijken dan moeten we weer terug.

Ties heeft de dokter ook nog even naar zijn blauwe plek en schaafwondje op zijn knie laten kijken.
Alle reacties Link kopieren
En ook met het 'poep'probleem lijkt beter te gaan, nu al 5 dagen geen ongelukjes gehad en vandaag zelf 2 keer op tijd op het kdv aangegeven dat hij naar de wc moest. Hopelijk heeft hij het nu door, en wordt het geen probleem op school.
Alle reacties Link kopieren
12/9, wat super!! Een hele geruststelling. En fijn dat het weer beter gaat met poepen. Ze hebben allemaal wel eens een terugval hoor en meestal zijn de scholen wel wat gewend!



Kari was helemaal in tranen maandagochtend, toen ze hoorde dat Nederland verloren had. 's Middags waren we bij Media Markt en ze wilde graag naar de Tour de France kijken (van wie ze het heeft weet ik niet, maar ze is dol op sport kijken), dus plofte vóór de wand met TV's op de vloer. Toen ik ging kijken of het goed ging, was ze in gesprek met een verkoper. Ze vertelde dat ze heel hard had moeten huilen dat NL verloren had. Ze liep weer met mij mee, komt die verkoper achter ons aan. Hij vroeg hoe ze heet. Zegt hij: Kari, omdat jij zo moest huilen vanmorgen, heb ik hier iets voor je. Ze kreeg een oranje sleutelkoord/lanyard. 'En niet meer huilen hè!' Zo schattig. Ze was helemaal supertrots.



Groetjes,

Irene
Alle reacties Link kopieren
Ireen, wat schattig! Hoe is het nu met Eric?
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

weer terug van een lekkere week vakantie! Heerlijk weer gehad, ietsje koeler en in elk geval veel droger dan hier. Veel in zee gezwommen, twee keer in het zwembad (waar Vik, met EasySwim badpak en buis, niet kon staan maar "echt" ging zwemmen!), ook nog het een en ander gezien van de omgeving, en Caroman en ik hadden weer eens wat tijd voor elkaar, wat hard nodig was om wat spanningen weg te werken...



Irene, schildklierproblemen in Erics familie? Wat voor? Toevallig de ziekte van Quervain? Dat is een virusinfectie, die bij mensen met een genetische aanleg daarvoor tamelijk acute schildklierproblemen veroorzaakt. Het komt vaak bij meerdere personen in een familie voor. Ik heb ooit nog eens meegeschreven aan een artikel over die genetische aanleg - maar echt verstand van het ziektebeeld heb ik niet, hoor. Wat waren precies de symptomen bij Eric en hoe voelt hij zich inmiddels?



Vik is ook in tranen uitgebarsten toen Spanje het doelpunt scoorde, vorige week... We hebben uiteindelijk toch maar geen pizzeria opgezocht, we konden na onze aankomst op zondag toch nog een geopende kruidenier vinden en dus een eigen potje koken. Het huisje had tv, maar vraag niet hoe de kwaliteit was... We zagen meer sneeuw dan bal. Maar we hebben wel de hele wedstrijd uitgekeken.



12/9, fijn dat Ties niet meer terug hoeft te komen bij de kinderarts en dat het poepen nu ook weer beter gaat!

Hoe is het met je broer nu?



Ik heb nog bijna twee weken vakantie, ben tot nu toe voornamelijk aan het luieren... Ook weleens lekker!



En Maik is in de vakantie zijn eerste tand kwijtgeraakt in een stuk pizza, en de tweede tand gaat ook vandaag of morgen... En hij heeft krentenbaard! Een hele lelijke plek op zijn neus. Vanmorgen van de huisarts een kuurtje en een antibioticazalf gekregen...

Donderdag gaan de jongens voor een paar dagen naar opa en oma, dan hebben wij weer even wat tijd voor onszelf en voor elkaar (maar Caroman heeft geen vakantie, die is best hard aan het werk)...



Er heeft iemand gepoept,

groetjes,

Caro
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Caro, had je nog niet terug verwacht! Fijn dat jullie weer een beetje tot elkaar gekomen zijn. En dat EasySwimpak klinkt super. Denk dat ik Kari ga opgeven voor zwemles met de Swimsafe methode.



Ik heb even gegoogled op Quervain, maar daar heeft het toch weinig van weg. Hij heeft geen keelpijn, geen koorts en dat wordt overal als belangrijke symptomen genoemd. Het begon vorige week zaterdag, hij was benauwd en moe. Het was een superwarme dag, dus ik vond het niet gek. Zondag werd het erger en maandag voelde hij zich niet goed genoeg om te gaan werken. Hij kon, ondanks de drukte, nog diezelfde middag bij de vervangende huisarts terecht. Die dacht aan maagproblemen, een virus. Dat klonk heel aannemelijk. Hij kreeg maagzuurremmers en voelde zich iets beter.

Maar tegen het einde van de week werd het weer erger. Vrijdag kon hij zelfs niet voor Kari zorgen en toen hij eind van de middag toch even met haar naar de speeltuin liep, een km verderop, was hij weer superbenauwd toen hij terugkwam. Terwijl hij normaliter 20 km per dag fietst, 4x in de week!

Zaterdag was hij helemaal van het padje af. Dus ik heb de HAP gebeld. Die arts vond het toch te veel naar hartproblemen neigen, dus wilde voor de zekerheid een hartfilmpje. Dus hij een paar uur aan de monitor, bloed geprikt, longfoto's. Niets te vinden. Zondag was hij weer van de kaart. Dus gisterochtend weer naar de huisarts. Die hoorde dat het vooral na inspanning gebeurt, dus wilde een inspanningstest om te kijken of het toch niet een cardioprobleem is. Daar schrokken we wel van!



En toen belde ik gisteravond mijn schoonmoeder. En die vertelde mij dat zij 3 jaar geleden van het ene op het andere moment precies hetzelfde had. Ook een hartfilmpje, longonderzoek gedaan. Tot ze vertelde dat ze een struma had gehad (is ze aan geopereerd), toen zijn ze haar schildklier gaan onderzoeken en dat bleek het te zijn. Ze slikt medicijnen en heeft nooit meer last. Erics zus heeft een tijdje geleden ook last gekregen. Een paar tantes van Eric en een nicht hebben ook precies hetzelfde.



Vanmorgen heeft hij de huisarts gebeld, met de vraag of hij op het formulier voor het lab ook mocht aankruisen dat ze de schildklierfunctie nakijken. Zij zei dat het voornamelijk een vrouwenkwaaltje is, maar hij mocht het wel aankruisen. Ik heb vanmiddag eens even goed gekeken, maar hij heeft echt wel een verdikking onder aan de hals. Normaal zie je zijn adamsappel heel goed, maar nu haast niet meer.

Hij is in een week 3 kilo afgevallen. Hij heeft rillingen (maar geen koorts dus), is nerveus, zweet veel, heeft meer last van de warmte dan normaal, is benauwd, heeft hartkloppingen, zijn smaak is veranderd en zijn eetlust is niet je van het.



Weet jij hoe lang een bloedonderzoek van de schildklierfunctie ongeveer duurt? Vast wel



Groetjes!

Irene
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ireen,

schildklieronderzoek moet heel snel kunnen, de test zelf is binnen een uur bekend vanaf het moment dat-ie ingezet wordt. Nu moet je wel het vervoer van het monster en de administratieve verwerking erbij rekenen, maar meer dan een paar (drie??) dagen kan het echt niet duren voordat de huisarts de uitslag heeft. En die uitslag is vaak, zeker bij dit soort klachten, ook heel duidelijk. Is hij al geprikt?

Het wordt nu koeler, dus ik hoop dat hij wat minder last heeft van de benauwdheid!

Wanneer is de inspanningstest?



Hier is het nu nog even lekker, de regen begint pas over een uurtje of twee!



Groetjes,

Caro
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Ja, hij is gisterochtend geprikt. Hij had ook bij de redelijk koele dagen vorige week last, dus ik denk niet dat het veel verlichting brengt. Maar fijn is het wel. De inspanningstest is volgende week woensdag.



We zijn nu een nieuwe zandbak voor Kari in elkaar aan het zetten. Omdat ze sinds maandag zonder speentje slaapt. Ze krijg van fopspenenfee Soesoe ook nog een knuffel, een fopmuis. Werkt goed, dat boekje van Difrax!
Alle reacties Link kopieren
Caro, Welkom terug. Dat je vakantie er ook alweer opzit zeg.

Leuke foto's op je hyves!



Irene, jeetje wat een gedoe zeg. En vervelend dat je geen idee hebt waar het vandaan komt. Hopelijk vinden ze snel iets (en dan iets wat niet zo erg is). Succes ermee!

Wat goed van Kari, zonder speen.



Ties heeft al een paar keer op de bso mogen spelen ipv het kdv (is niet de bso waar hij straks heen gaat) en nu vindt hij het weer leuk gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
De uitslagen van het bloedonderzoek laten geen afwijkingen van de schildklier zien. Hij zat helemaal te huilen aan de telefoon (ben op mijn werk). Ik weet het ff niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven