Juni 2006

03-07-2010 20:33 876 berichten
Alle reacties Link kopieren




Link naar vorige deel
Alle reacties Link kopieren
Irene, wat klote zeg. Hoop dat jullie snel meer duidelijkheid hebben. Snel naar huis!
Alle reacties Link kopieren
Eric belde vanmiddag om 15.15 uur dat hij zich weer helemaal benauwd voelde en dat hij voor 16.10 uur een afspraak had bij de (nog altijd vervangende) huisarts. Ik heb alles laten vallen en ben naar huis geracet. Mijn moeder was al sinds begin van de middag bij ons, dus we konden rustig even zonder Kari ernaartoe.



We troffen arts nummer 3, ik geloof dat we ze nu allemaal hebben gehad. Was wel een fijne vent, fijner dan die van maandag, die gaf mij een reprimande dat hij het allemaal van Eric wilde horen, terwijl Eric juist steun heeft aan mijn inbreng. Maar goed. Deze arts was het met ons eens dat Erics hals is opgezet (hij vroeg zelfs aan mij wat ik ervan vond). Ook mijn moeder ziet duidelijk de verdikking. Dus: halsecho laten maken. Aan het eind van het gesprek heb ik er nog even ingegooid dat Eric maandag om Diazepam had gevraagd, maar het lichter Oxazepam had gekregen. En dat ik het idee heb dat hij toch liever Diazepam heeft, omdat hij daar in het verleden veel aan gehad heeft. Deze man vond het geen probleem en heeft hem er 20 gegeven.



Toen we buiten stonden, hebben we meteen het zhs gebeld. En hij heeft nu een afspraak voor maandag 14 uur! Ik ga maandagochtend meteen onze eigen huisarts bellen en een afspraak plannen voor erna.



Heb vanavond nog even zitten googlen op Ziekte van Lyme. Zijn symptomen staan er wel tussen, maar ja, dat is ook niet zo knap als er 50 symptomen worden genoemd..... Hij heeft ook geen EM. Maar ja, zo langzamerhand ga je wel dat soort dingen denken.



De arts vanmiddag dacht trouwens niet dat het zijn hart zou zijn. Dan zou er toch iets in het bloed te vinden moeten zijn, en dat beeld is goed.



Nou ja, maar weer afwachten tot maandag. Met Diazepam in huis gaat het denk ik wel lukken.



Ik ben wel aardig aan het eind van mijn latijn. Op mijn werk is het beredruk en ik kan me niet goed concentreren. Geen fijne combi. Voor Kari is het ook zwaar. Ze is sinds maandag van haar speentje af (vanmorgen laatste dag van het Difraxboek gedaan, vanmiddag laatste speen op de brievenbus, vanavond Fopmuis gegeven, het cadeautje van fopspenenfee SoeSoe), dat is al zwaar. En dan ook nog bijna iedere dag haar papa zien huilen.... Toen ik hem vanmiddag aan de lijn had en hij begon te huilen, hoorde ik haar meteen aan komen trippelen om hem te troosten. Maar ze vindt het wel heel moeilijk, hem zo verdrietig te zien. Mijn moeder houdt voorlopig de vrijdagen vrij, zodat ze 's middags kan komen.



Eric is nu lekker naar de stad en een eindje rijden (met de airco aan heeft hij heel weinig last). Dus ik ga even lekker op de bank hangen en wat achterstallige opnames bekijken. Het WII Balance Board sla ik maar een dagje over....



Groetjes,

Irene
Alle reacties Link kopieren
Niks aan Irene, dat het zo lang onduidelijk blijft wat er nou echt aan de hand is! En heel goed dat je je er tegenaan bemoeit, laat je daarvan niet weerhouden door een suffe huisarts. Het gaat om je partner, 't zou niet best zijn als je je over hem stil moet houden!!!

Okee, dus geen schildklier en hopelijk geen hart. Lyme kan zich op allerlei manieren manifesteren, maar dit is niet de meest gangbare. Heeft hij, voor zover jullie weten, een tekenbeet gehad?

Zit die verdikking in het midden van zijn hals of meer aan een zijkant, zodat het ook een klier zou kunnen zijn?

Heeft een van de huisartsen al gesuggereerd om een luchtwegverwijder (pufje) te proberen? Ik denk maar even terug aan mijn twee maanden durende benauwdheidsaanvallen, die als ik het zo hoor volstrekt niet zo aanvoelden als wat Eric heeft...

Nou goed, nu eerst maar wachten tot maandag. Kun je vrij nemen en met hem meegaan naar het ziekenhuis?

Enne, die diazepam moet-ie gewoon maar nemen hoor!



Ik duim voor jullie,

liefs,

Caro
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft geen zichtbare tekenbeet, ook niet gehad. Maar ja, je gaat overal aan denken hè!

De verdikking zit wel redelijk in het midden, links is iets meer opgezet dan rechts. Een luchtwegverwijder is nog niet aan de orde geweest, had het vanmiddag bijna geopperd, maar het is misschien beter eerst de echo af te wachten.

Ik werk niet op maandag, dus ik ga zeker mee. Woensdag ga ik ook mee. Nu alleen nog even bedenken hoe we dat met Kari doen, mijn moeder heeft een volle agenda volgende week. En anders hobbelt ze maar gewoon mee. Niet ideaal, maar het is niet anders!
Alle reacties Link kopieren
Ha meisjes,



Eric heeft een redelijke dag gehad vandaag. Wel wat benauwdheid, maar het duurde relatief kort. Ikzelf had een slechte dag. De spanning en drukte begint z'n tol te eisen!

Vanmiddag ben ik op de bank in slaap gevallen, dat gebeurt me anders echt NOOIT. Ik val ook nooit in slaap voor de TV. Dus dat zegt wel wat.



Kari is ook redelijk 'all over the place'. Ze is natuurlijk met haar speentje gestopt en krijgt ook de spanningen van Eric mee. Ze vraagt regelmatig: hoe gaat het nu papa? en knuffelt en zoent wat af. Bij mij is ze heel wispelturig. Snel gillen, niet weten wat ze wil en dan meteen gaan huilen e.d. Vanmiddag waren we bij de kinderboerderij en ze zei dat ze moest poepen. Dus ik met haar naar de WC, begint ze te gillen dat ze niet hoeft te poepen. Dus ik wil weggaan, nee, dat was ook niet goed, ze wilde plassen. Had ze net nog gedaan, dus dat duurde wel een minuut of 5. En ondertussen om alles gillen en huilen. Ik kwam zelf ook in tranen naar buiten. Gelukkig kan ik er met Eric goed over praten.



Ik ga slapen, mijn uitslaapzondag is even opgeschort. Net nu ik 'm keihard nodig heb (niet alleen privé, werk is ook superdruk op het moment, over anderhalve week halfjaarcijfers). Maar het is even niet anders...



Groetjes,

Irene
Alle reacties Link kopieren
Jemig Ireen, wat ontzettend rot allemaal. Niet alleen voor Eric, maar ook voor jullie. Logisch dat de spanningen z'n tol gaan eisen. Ik hoop dat er wat duidelijk wordt uit de halsecho en dat er gauw iets gedaan kan worden aan zijn klachten. Een idee om vanmiddag met Kari toch even een uur naar een speeltuintje te gaan om Kari even uit te laten razen? En even uit de spanning te halen? Zo'n dwars kind is natuurlijk heel begrijpelijk, maar maakt het voor jullie ook nog wel wat lastiger. Wat vervelend allemaal. Hoop dat het gauw beter gaat
Alle reacties Link kopieren
DDDJ, thx. We gaan iedere dag met Kari weg (ik, mijn moeder en gisteren zijn we zelfs met z'n drieen naar de kinderbperderij gefietst) en op de BSO raast ze ook behoorlijk ;) Het is gewoon allemaal veel voor d'r. Ze is nu heerlijk met de Little People aan het spelen. Ze slaapt gelukkig wel heel goed, ondanks het stoppen met foppen.



Vanmiddag misschien maar met de auto naar Drievliet. Kari kan daar in veel attracties alleen, is lekker rustig.



Fijne zondag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
We zijn wat wijzer. De echoscopiste constateerde dat een paar van de lymfeklieren vergroot waren (niet allemaal). Dat wijst op een virusinfectie.



De huisarts (wat is het toch fijn als je een huisarts hebt die jou kent en waar je vertrouwen in hebt) irriteerde zich een beetje dat er in het bloedonderzoek niet wat meer dingen zijn meegenomen. Zo is hij voor zijn schildklier alleen op TSH geprikt, maar niet op T4. Het is niet vaak dat ze onafhankelijk van elkaar verhoogde waardes geven, maar het kàn wel. En er is dus nog helemaal niet geprikt op Pfeiffer e.d. Hij heeft nu een hele batterij aan kruisjes gezet. Jammer genoeg was het lab net dicht toen we weer buiten stonden (het duurde bijna een uur voordat we aan de beurt waren, hij had een heftig geval voor ons). Dus morgenochtend gaat hij weer laten prikken. Hij heeft al een afspraak staan voor vrijdagmiddag, hopelijk zijn de uitslagen dan binnen.



De huisarts vond het wel een goed idee om de fietsinspanningstest te doen. En Eric mag nog niet werken deze week, maar dat was hij toch al niet van plan.



Ik vind het wel iets beter gaan, misschien ook omdat we nu steeds dichter bij een diagnose komen. Hij is wat rustiger geworden en heeft ook niet zoveel last meer van zijn maag.



We wachten maar weer gewoon af!



Enne, de ketel ging gisteren ook nog eens kapot, maar die is weer gemaakt. De pomp was vastgelopen. Dus we ruiken ook weer fris.



Groetjes,

Irene
Alle reacties Link kopieren
Irene, fijn dat jullie eigen huisarts er meteen werk van maakt.

Hopen dat jullie vrijdag wat meer duidelijkheid hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ireen, mooi dat er nou echt gezocht gaat worden. Ik blijf ook duimen voor snel duidelijkheid!



Caro
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wij zijn ook weer terug van vakantie. Het was echt heerlijk. Echt als iemand nog een keer een superleuke kindercamping zoekt in de Eifel. Mark hebben we dagen niet gezien, omdat hij met vriendjes aan het spelen was. Er was een klein beekje en daar werden iedere dag door de eigenaar van de camping handen vol edelstenen in gegooid, die de kinderen dan mochten zoeken (man met witte baard, een soort Sinterklaas bijna en zo werd hij door de kinderen ook gezien, hij werd de edelstenenkoning of -tovenaar genoemd). Echt superleuk, we zijn iedere ochtend geweest. Er was een zwemvijver van max 1.20 diep, maar Mark kon eigenlijk overal wel staan en met zwembandjes om konden we hem aardig vrij laten. Verder mooie omgeving, lekker weer dus we baalden dat we weer terug moesten.



Irene, wat een ellende allemaal. Hopelijk komt er nu meer duidelijkheid deze week en voelt Eric zich snel weer wat beter. En een lekkere douche en een schoon gevoel wil ook best helpen om je beter te voelen.



Verder groetjes aan iedereen. Ik ga eens wat doen op het werk.
Alle reacties Link kopieren
Hiep hiep hoera, Jani is één jaar!!!



ik wil een plaatje plakken maar de google-afbeeldingenzoeker is veranderd, lukt me even niet...

Nou ja, dan maar zo gefeliciteerd!



Quint, Quintie-vriend en Jano, jullie ook van harte gefeliciteerd met jullie dochter en zusje!



Carry, welkom terug, klinkt allemaal helemaal goed!



Groetjes,

Caro
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
'T is feest tralala, 't is feest tralala.... Hoera, Jani is 1 jaar!

Gefeliciteerd, Quintie, vriend en Jano natuurlijk ook. Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Jani van harte gefeliciteerd met je eerste verjaardag, Jano gefeliciteerd met je zusje en Quintie en Quintievriend gefeliciteerd met deze eerste mijlpaal. Vanmorgen had ik er echt nog geen erg in .
Alle reacties Link kopieren
De fietstest was prima. Voor de kenners: hij heeft 220 Watt gefietst, met zijn leeftijd en gewicht heeft hij een bovenmatige conditie en sterk hart. De cardioloog is ervan overtuigd dat hij tegen een virus is opgelopen.



Pfieuw, toch wel een opluchting.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig goed nieuws Ireen!



Carry, ik wil het adres wel van de camping.



Vanmiddag lekker middagje vrij, kids op kdv.

Wil nog wel even keuken poetsen,,,,,,,,,
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig Irene! Nu die bloeduitslagen nog, kijken of er uit te vinden is welk virus, en dan misschien toch die puffjes?



Wij zijn vandaag naar een pretpark geweest (in Appelscha, mooi kleinschalig). Dolle pret voor de jongens. Mama moest mee van een héle hoge glijbaan, en na een paar keer gingen ze zelfs alleen; met papa zijn ze in een heus spookhuis geweest; voor het eerst in de (kleuterbestendige) achtbaan; ze hebben gebotst met botsbootjes; kortom, helemaal goed. En de enige bui hebben we opgevangen met patatjes eten.

Na thuiskomst werd alles nog eens uitgebreid nagespeeld met de playmobil. Geweldig is dat toch, dat ze op die manier alle nieuwe dingen verwerken die ze meemaken, ontzettend leuk om naar te luisteren!



Gisteren boften ze ook alweer, want met de BSO zijn ze naar een strandje geweest aan het Lauwersmeer. Ik verbaasde me al, ik was twee keer langs de BSO gefietst, het was lekker weer en ze waren helemaal niet aan het buitenspelen, maar bij het ophalen hoorden we dat ze er dus helemaal niet waren! Leuk hoor, dat ze dat soort dingen doen, en dat Vik nu ook bij de "groten" hoort en dus mee mag!



Tja, en nu voelt het wel al een beetje alsof de vakantie aan het aflopen is. Vrijdag mag ik alweer de dienst in... Maar eerst ga ik met twee vriendinnen een buitenritje te paard maken. Is voor het eerst sinds Oilily weggegaan is, dat ik weer eens op een paard ga zitten. Voelt een beetje dubbel want ik mis Oilily nog steeds best wel, maar goed, juist met die twee vriendinnen op pad voelt wel weer heel vertrouwd en is dus ook wel weer heel gezellig.



Nou, tot later,

groetjes,

Caro
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Er is niets gevonden in zijn bloed. De huisarts zei dat hij wel verder onderzoek kan doen, maar dat hij ervan overtuigd is dat het een virus is (geweest). Hij moet volgende week nog thuisblijven en de week erna met halve dagen beginnen.



Hij is wel opgelucht. Hij is natuurlijk helemaal doorgelicht, dus dat is fijn.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het toch niet ernstigers is dan dat!

Wat kunnen die virusdingen toch een hoop ellende veroorzaken...

En nu rustig de tijd nemen om weer bij te komen, want dit soort epiosodes vreet energie...



Jij ook weer bijkomen!!!

Heb je al lekker uitgebreid gedouched??





Caro
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
12-9:

http://www.camping-harfenmuehle.de/



Fijn Irene dat het niets ernstigs lijkt te zijn en gewoon een virus, hoe vervelend dat ook kan zijn. Hoe voelt Eric zich nu?



Caro, ook al weer beginnen. Mij is het vorige week niet gelukt om weer te wennen op het werk. Bleh, echt mijn motivatie is nog nergens te vinden en het is ook echt heel rustig. Stilte voor de storm hoor in september is het weer een gekkenhuis.



Quintie, hoe was het supergrote feest met Jano en Jani?



Wij hebben een heerlijk weekend achter de rug. Gisteren gezwommen en vandaag naar de speeltuin. Nog een beetje in de vakantiemodus dus.



Mark heeft trouwens min of meer zonder zijwieltjes leren fietsen in de vakantie. Hij durft het nog niet echt helemaal zelf, je moet je hand op zijn rug leggen, maar dat is echt voor de show, want hij fietst zelf. Wel grappig, hij heeft zich de hele vakantie erop verheugd om het aan zijn ome Arjan te vertellen. Dat is een zeer enthousiaste amateurwielrenner, dus aan hem moet je fietsnieuws vertellen. Hij werd ook boos dat ik een kaart ging sturen aan mijn zus en zwager. Hij wilde het zelf vertellen. Pas toen ik hem had uitgelegd dat ik dat niet op de kaart zou schrijven, vond hij het toch goed dat ik een kaart zou sturen.



Mark gaat nog steeds niet zingend naar de BSO, maar hij is nu in de fase: ik vind het niet leuk mama, maar ik ga toch.
Alle reacties Link kopieren
Heb weinig te melden, maar het werd toch echt tijd om ons een stukje naar boven te halen.



Ga zo even kijken naar de camping.
Alle reacties Link kopieren
Hoera! Quintie, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
hihi,



Wat een rust weer hier.

Hoe is het met iedereen?



Moeten er al kindjes naar school maandag?



Hier aller rustig. Ties telt de dagen totdat hij eindelijk naar school mag.

Wij gaan morgen kijken naar een vouwwagen. Volgend jaar hoogseizoen vakantie dus ......
Alle reacties Link kopieren
Mark mag maandag weer inderdaad. Hij heeft vandaag zijn eerste laatste officiële zomervakantiedag achter de rug. Hij is er trouwens nog niet erg mee bezig. Ben erg benieuwd hoe het gaat. Het zal wel een stuk rustiger zijn in zijn klas nu er een hoop kinderen naar groep 3 zijn gegaan.



Leuk een vouwwagen 12-9. Dat waren wij dus ook van plan, maar wij zijn toen verliefd geworden op een caravan. Vroeger hebben wij altijd een vouwwagen gehad.



Morgen open dag op de nieuwe creche van Olav, onze overburen. Wel grappig. Wat alleen minder grappig is dat er met de verhuizing echt van alles mis is gegaan en dan met name in de informatievoorziening. Wij hebben nu met de oudercommissie nu een klacht ingediend en hebben nu volgende week een gesprek met de onderdirecteur. Ben benieuwd. Vervelend is alleen dat ik met die onderdirecteur ook met mijn werk veel te maken heb. heb haar vandaag nog gemaild voor een afspraak met mijn leidinggevende. Is toch een beetje dubbel gevoel. Ik heb dat ook aangegeven hoor trouwens dat ik met mijn werk een beetje in conflict kom met mijn werk. We zijn beiden met kinderopvang bezig. Maar dat was geen probleem, maar nu ik opeens zo'n gesprek heb staan voelt het toch wel vreemd.



Begin nu trouwens al te merken dat het beschermde wereldje van Mark wel voorbij is. Van de week zat hij op de bank en hoorde ik Godver (etc wel 10 keer achter elkaar). Ernstig gesprek gehad met Mark dat dit toch echt niet mocht. Hij moest het echt even verwerken. (hoor ik nog zachtjes op de bank godver, mag ik echt niet zeggen.... doet Mark wel vaker, dingen herhalen om het op te nemen) Waar hij zo'n woord nu opeens vandaan haalt. Niet van ons ieder geval. Zal wel van de BSO afkomen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een onrust trouwens op het forum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven