Juni 2006

03-07-2010 20:33 876 berichten
Alle reacties Link kopieren




Link naar vorige deel
Alle reacties Link kopieren
Alles goed gegaan Irene?
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Word een beetje kriegel van het forum. Had notificatie voor dit topic ingesteld omdat je niet meer bovenaan kunt zien wanneer er voor het laatst is gereageerd EN omdat ik niet meer automatisch ingelogd kan blijven. Dus zie je vraag nu pas Caro.



Het is goed gegaan! De operatie was wel een dag uitgesteld, er kwam een spoedje tussendoor. Dus woensdagmiddag geopereerd. Het was een flinke breuk, ze hebben er een matje ingelegd. Gisterochtend heeft mijn moeder hem weer opgehaald en gisteravond was hij bij het Sinterklaasfeest. Toen na ruim een uur alle pakjes waren uitgepakt, heeft hij iets gegeten en is toen zijn bed ingegaan. Hij zag er beter uit dan vóór de operatie



Pakjesavond was geweldig. Kari schrok zich het rambam van het geroffel op de deur. Ze wilde gaan huilen, maar bedacht toen dat het juist leuk was. Het klapstuk was een space scooter. Ze was ervoor aan het sparen. Maar een paar weken geleden had Bart Smit een actie met 15% korting, waardoor hij geen 130 maar 110 euro kostte! Dat kon ik niet laten lopen. We hebben een gedicht geschreven, dat Sint weet hoe graag ze hem wil hebben, dat het te duur is voor hem, maar dat hij een deal wil sluiten. Zij geeft hem via mij 90 euro (ze heeft al 105 gespaard) en toen kreeg zij een aanwijzing waar in huis ze de space scooter kan vinden. Ze verwachtte het niet, dus ze was super verrast! Verder heeft ze nog een Barbie paard, een stokpaardje, Lego Friends, Flying Fairy en Boom Boom Balloon gekregen. Precies haar toplijstje. Dus ze is super gelukkig.



Hoe was Sinterklaas bij jullie?



Vanmiddag krijgt ze haar rapport, ik ben benieuwd...



Irene
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

wat een pech voor je vader Irene, die infectie. Hopelijk knapt hij snel op van de antibiotica en kan het echte herstel beginnen.



Spannende foto's had jij vandeweek Carry! Ons favoriete kibbeling-restaurant heeft ook flink onder water gestaan...



Hier donderdagavond een paar pakjes met onder andere een envelop met vier kaartjes voor de wedstrijd van onze FC van vanmiddag. Daarom vanmorgen maar pakjesochtend gevierd bij mijn schoonzus. We zouden het klein houden, maar er was flink ingepakt en gedicht, zodat we er uiteindelijk helemaal tegen moesten haasten om alles op tijd uitgepakt te krijgen, wat natuurlijk wel wat ongezellig was...

Maik is een Siku-vrachtwagen, een autojaarboek 2014, een kinderatlas en een pyjama rijker. En Vik Lego (die helaas voor hem is blijven liggen daar... :( ), bokshandschoenen, een experimentenboek en ook een pyjama.

En onze FC verloor...



Daarmee is Sinterklaas dan voor dit jaar weer afgelopen. Vooral voor Maik een spannende tijd, dus hopelijk doet het hem goed dat het nu weer wat rustiger wordt. De juf en de meester hebben tijdens het 10-minuten gesprek aangegeven dat het niet zo heel lekker gaat met Maik. Hij is veel van slag in de klas, kan zomaar uit het niets door iets kleins helemaal in paniek raken en is dan een kwartier onbereikbaar. Dat gebeurt bijna dagelijks, soms zelfs meerdere keren per dag, en ze zijn bang dat het toch ook invloed gaat hebben op zijn leerprestaties.

Ikzelf denk dat een deel van de oorzaak, naast de verjaardags- en sinterklaasdrukte, ook ligt bij spanningen thuis. Maik is een gevoelig jochie en die voelt heus wel aan dat papa en mama het even moeilijk hebben.

In elk geval moet er iets gebeuren, dus hebben we nu een afspraak staan met een maatschappelijk werkster die eerst met ons gaat praten, en dan (zonder dat Maik weet dat ze er voor hem is) Maik gaat observeren in de klas. Hopelijk komt ze met bruikbare tips om bij hem de spanning wat te verminderen. En om zijn eetgedrag wat te verbeteren, want ik heb echt met verbazing zitten lezen wat Mark en Olav aan boterhammen wegstouwen. Maik eet 's morgens bij het ontbijt een bruin bolletje met pindakaas, waar hij drie kwartier voor nodig heeft, moffelt zijn pauze-appeltje terug in de trommel waarin wij het dan 's middags weer vinden, eet met lange tanden tussendemiddag een boterham en heeft voor zijn bord warm eten 's avonds ook weer een uur nodig. En is graatmager, dus we doen nu toch maar heel erg ons best om elke hap erin te praten, maar dat maakt de maaltijden niet bepaald gezelliger...



Nu nog even aan het werk. Het pensioneren van mijn collega heeft gemaakt dat we deze week allemaal van kamer veranderen. Ik ga erop vooruit, ik had de kleinste kamer en ik krijg nu een hele ruime (wat erg prettig is omdat er veel op mijn kamer vergaderd wordt). Maar dat betekent wel inpakken en vooral ook veel opruimen en weggooien. Dat kost wel twee dagen, het werk moet dan maar even 's avonds...
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Ja, dat was even schrikken zaterdag. Inmiddels is de koorts sinds gisteren weer gezakt. Hij heeft nog wel steeds een antibioticainfuus en een katheter. A.s. vrijdag hebben we een familiegesprek, ben benieuwd wat daar op tafel komt.



Lastig dat het niet goed gaat met Maik en goed dat er wordt aangepakt. Kijk er niet van op als hij prima doorheeft dat de maatschappelijk werkster voor hem komt, dat heb ik nu al zo vaak gehoord.

Dat niet willen eten is ook heel erg lastig. Je hoort wel vaak dat het te maken heeft met controle. Als hij snel van slag is, is dit iets wat hij wel onder controle heeft.

Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt! En nog een voor jou, spanningen zijn voor niemand fijn.



Kari's rapport was prima. Veel rv, een v voor tempo en voor zowel taal als rekenen veel g. Vanavond is Eric naar de tafeltjesavond geweest, de juf is erg tevreden.

Gisteren zijn we weer bij de therapeute geweest. Ze was enorm verrast door de grote sprong die Kari heeft gemaakt. Ze wilde haar graag op korte termijn weer zien, dus op 23 december gaan we weer. Ik merk ook echt dat ze veel rustiger is en goed reageert in potentiële panieksituaties.



Ikzelf ben lekker aan het netwerken en solliciteren. Vandaag kreeg ik een vacature doorgespeeld van m'n ex-collega, die nog niet online te vinden is. Dan zit je dus vrij vooraan in de cyclus, dat is echt super. De functie is op mijn lijf geschreven en is voor 16 uur. Dat vind ik wel even lekker. Voorlopig kan ik nog behoorlijk lang aanvullen vanuit mijn ontslagvergoeding.



Groetjes!



Irene
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wat lastig dat je niet meer kunt zien wanneer er voor het laatst geschreven is. Ik ben nu steeds laat bij de updates merk ik.



Irene, schrikken hoor met je vader, zeker als het dan weer niet goed gaat. Wel fijn zo'n familiegesprek.

Ik heb inmiddels de tweede keer meegeweest met mijn moeder naar de urologie, maar wat een K%%^t-afdeling zeg. Als je daar niet nieuw binnenkomt hebben ze gewoon geen tijd voor je. Afspraken alleen op vrijdag voor 10 uur en dan kan ik gewoon niet en voorheen waren de afspraken om 11.15 en in de middag. Uiteindelijk met moeite een afspraak gekregen op donderdagmiddag. En haar vaste arts moest opereren en de arts die het overnam zei gewoon keihard dat het mijn moeder haar eigen schuld was dat ze zo vaak blaasontsteking had. Moest ze maar meer drinken. zucht. Dus maar goed dat ik er ook bij was om nog door te vragen, maar ik vond het zeer frustrerend. Als het nou volgende keer niet beter is maar weer eens verder denken. Ze heeft nu nieuwe medicatie die hopelijk meer aan gaat slaan in de komende 3 maanden.



Ik hoop dat jullie zo de goede weg inslaan met Maik . Kennen jullie de maatschappelijk werkster. Daar zou het bij mij wel een beetje vanaf hangen of ik daar een beetje vertrouwen in had. Geldt ook voor psychologen ed hoor. Maar wel goed dat school en het ziet en er actief iets aan wil doen. En ook moeilijk voor jullie. Natuurlijk merken Maik en Vik ook dingen van thuis. Olav en Mark zijn ook net sponzen, die pikken alles op. Zit daar inmiddels al wel wat verbetering in?



Mark zijn rapport was ook goed. Op een eerste rapport delen ze nog niet zo vaak goed en uitmuntend uit, maar ik merkte dat de juf Mark goed door heeft en dat ze naar meer uitdaging voor hem aan het zoeken is mn in rekenen enzo. Hij geniet dit jaar echt. Leuk om te zien.



Ze zijn wel echt weer aan vakantie toe. Mark is nu zelfs ziek. Ik hoop voor woensdag weer beter, want dan beginnen alle leuke dingen op school weer. Een opvoering van de BSO, kerstdiner, schaatsen. En dat allemaal nog in de laatste week.



Sinterklaas was ook weer erg leuk. 2x gevierd dus iedereen erg verwend. Mark heeft van ons een horloge gekregen, is hij erg trots op. Verder lego, playmobil etc. Voor kerst krijgen ze (we) nog een xbox. Met wat marktplaatsverkopen en onze airmiles goed te doen bij bol.com. Ze willen het al zolang heel graag en we vinden dat een te duur kado voor 1 kind voor de sint of voor en verjaardag. Dus dan nu maar 1 x als kerstpakket voor het hele gezin. Arme Ron vroeg vandaag of de kinderen echt helemaal tot kerst moesten wachten. hahaha. eigenlijk bedoelde hij dus of hij echt tot kerst moest wachten. Die kinderen weten van niets, dus die kunnen best tot kerst wachten
Alle reacties Link kopieren
Zo, het vuurwerk is op... Vik heeft vanuit zijn slaapkamerraam gekeken, hij begon ineens tegen etenstijd over te geven en wilde toen in zijn bed. Ik heb hem toch maar weer wakker gemaakt toen Maik en Caroman met het vuurwerk naar buiten gingen, hij had zich er ook zo op verheugd!

Maik was apetrots toen hij ook zelf wat rotjes mocht afsteken...

En nu zitten de heren voor de tv, ik weet niet of Maik het gaat volhouden tot 12 uur, die heeft nog niet geslapen en Vik wel al twee uurtjes.

Voor jullie alvast een heel goed en gelukkig 2014!!!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Een heeeeel gelukkig 2014!!



Beterschap voor Vik. Mijn nichtje (van 20) heeft de bof en netelroos. Die heeft er dus niet veel van meegekregen, arme meid.



Hier heeft Kari voor het eerst sterretjes vastgehouden. Heel stoer!
Alle reacties Link kopieren
Een heel mooi 2014!



Vik knapte gelukkig snel weer op, na het vuurwerkfeestje van Maik en Caroman zijn ze allebei opgebleven tot na de jaarwisseling. Ook wel eens gezellig!



Vik heeft vandaag meegedaan aan de nieuwjaarsduik. Een beetje onvrijwillig. We waren in het bos aan het wandelen en de jongens wilden over een slootje springen. Al mijn waarschuwingen werden in de wind geslagen en het ging een paar keer goed, tot Vik struikelde en voorover koppie-onder de sloot in ging... de modder zat werkelijk overal. Goed dat het niet zo koud is, en goed dat we al zo'n beetje bij de auto stonden en daar een deken in hadden liggen!



Ik ga het gespuis nog een keer tot orde roepen, ze zitten echt volledig in de laat-naar-bed modus... Dat wordt nog wat volgende week als het normale leven weer begint!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de goede wensen en jullie natuurlijk ook een heel goed 2014.



Hier hetzelfde probleem als bij jullie Caro. De jongens gaan echt veel te laat naar bed. Ik maak me zorgen over komende maandag...Dan moeten ze er toch echt om 6 uur uit.



Verder geen nieuwjaarsduiken hier gelukkig, maar wel vuurwerk. Wij kopen meestal een aantal potjes en grote sterren en die mogen ze dan om de beurten aansteken. Ook Olav doet al even fanatiek mee, ook al doet Ron bij hem eigenlijk het meeste werk en houdt Olav een beetje de hand van Ron vast bij het aansteken. Mark heeft dit jaar ook een paar dingen alleen gedaan. Wij steken het trouwens ook altijd al rond 9 of 10 uur af en niet om middernacht. De beide heren en Simeon ook trouwens zijn wel allebei tot middernacht wakker gebleven.



Vandaag naar buurman en buurman geweest. Erg leuke voorstelling en morgen gaan mijn vader en ik met Mark en een vriendje naar Feyenoord-Excelsior. Dit is een benefietwedstrijd voor kankeronderzoek. Ben benieuwd hoe het is. En dan zelf ook aan de slag.



En vertel eens wat meer over die baan Irene...
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Is goed, Carry, komt ie: Ik ga dinsdag beginnen als account manager bij een jaarverslagenbedrijf. In september hadden we al het plan om in de jaarverslagen te gaan en dit bedrijf zagen we als ideaal startpunt. Maar toen waren er geen mogelijkheden. Half december gingen ze failliet. Mijn ex-leidinggevende P heeft het toen samen met een bureau overgenomen. En meteen mij gebeld om een baan aan te bieden. Nadeel is dat het in Amsterdam is en dat het 4 dagen is. Gelukkig kan ik wel de maandag thuiswerken, dus ik hoef maar 3 dagen op en neer.



In het begin moest ik er wel even aan wennen, ik was nog niet helemaal klaar met het vrij zijn. Aan de andere kant is het vandaag precies een half jaar geleden dat ik te horen kreeg dat ik werd ontslagen, dus dat is een mooie rustperiode. Inmiddels ben ik aan het idee gewend. Afgelopen donderdag ben ik al bij een bespreking met klanten geweest, moest er toch heen voor mijn arbeidsvoorwaardengesprek. Ik ga er vol goede moed in, het zal heel druk worden in de eerste maanden. Dus vanaf maandag weer op tijd naar bed!



Carry, hoe was het voetballen?? Kari wil ook heel graag, maar ik heb er niet zo'n trek in....



Caro, moest zo lachen om die 'onvrijwillige nieuwjaarsduik'.



Groetjes!



Irene
Alle reacties Link kopieren
En hoe bevalt je nieuwe baan Irene en hoe reageert Kari erop?



En zijn jullie alweer ontdooid Caro? Jongens waren echt jaloers, maar zelf vind ik een keer een kwakkelwinter niet zo heel erg. Je tuin zag er wel erg mooi uit. Wel heftig dat ritje om medicijnen te halen.



Irene, ik snap wel een beetje wat je bedoelt. Ik had me ook ingesteld op een langere tijd thuis en had toen opeens binnen een maand wel werk. Moest ik toch even een knop omzetten, hoe blij ik ook met de baan was.



Hier gaat alles zijn gangetje. Mark heeft zijn eerste voetbalwedstrijd al weer gehad en gelukkig gewonnen. Wedstrijd Feyenoord was erg leuk. Het was een benefietwedstrijd dus echt gemoedelijk en een gezinsuitje ipv een normale wedstrijd. Lijkt me ook wel een keer leuk hoor, maar daar wacht ik nog even mee. Prijs van 7.50 per kaartje was ook leuk. Wellicht is dat wel een keer een idee om wel met Kari te doen. Maar dan moet je wel net weten dat er zo'n wedstrijd is.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



M'n werk is erg leuk. Heb een dag een enorme dip gehad, alles zat tegen en ik vroeg me af of ik dit wel moest doen. Maar die twijfel was al snel weer voorbij. Het reizen naar Amsterdam valt reuze mee. Het is heel fijn om weer met P samen te werken en m'n nieuwe collega's zijn echt heel leuk. Veel humor, harde werkers, niet kieskeurig. Het voelt alsof ik er al maanden werk.



Kari heeft het er wel moeilijk mee gehad, die begint nu weer een beetje lekkerder in haar velletje te komen.



Vanavond heerlijk uit eten geweest met 2 ex-collega's, was erg gezellig. Nu snel mijn bedje in, morgen gaat weer vroeg de wekker. Zolang ik uiterlijk 23.30 uur ga slapen, houd ik het prima vol.



Groetjes!



Irene
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

fijn Irene dat je baan zo bevalt! Nu nog die nieuwe auto ... Ook fijn dat Kari haar draai weer begint te vinden met een werkende mama, dat komt vast goed.



Carry, hier is het voetbal nog niet weer begonnen. Volgend weekend nog een zaaltoernooi, dan eerst maar de voorjaarsvakantie en as daarna gaat de competitie weer van start. Heel eerlijk gezegd vind ik die wat langere winterstop niet zo erg. Zaterdagochtend rustig aan kunnen doen is wel fijn en de trainingen op dinsdagavond zijn altijd logistieke huzarenstukjes, dus dat mag ook best even zonder...

Maar om uit te razen zou het wel weer goed zijn, de jongens hangen met dit weer veel te veel voor de tv. We hebben twee maanden Eredivisie Live, en dan die Olympische Spelen er nog overheen... Maar ja, die medailles waren natuurlijk wel super gisteren en vandaag!



12/9, schrikken dat ongeluk!



Hoe is het met alle ouders? 't Blijft moeilijk hè, dat ze toch meer gaan kwakkelen... Mijn vader is van zijn hartinfarct gelukkig heel goed opgeknapt en kan zo'n beetje alles weer, de controles zijn ook goed. Schoonmoeder gaat niet zo goed, die heeft nu binnen een paar weken twee keer een blaasontsteking gehad die uitmondde in een delier, waarbij ze dan compleet hallucineert, mensen in de kamer ziet die er niet zijn, aan één stuk door praat, maar echt wartaal uitslaat. In het verzorgingshuis kunnen ze op zo'n moment niet continu bij haar gaan zitten dus dan wordt toch de familie opgetrommeld. En dus ook om 's avonds laat nog medicijnen te komen brengen, brr, dat was een barre glibbertocht door de sneeuwbuien! Op de terugweg gleed ik zelfs nog door een rood stoplicht, remmen kon daar echt niet en ik moest uitwijken voor een strooiwagen waardoor ik niet anders kon dan doorrijden. Ik ben geflitst maar heb de bekeuring nog niet gezien, hopelijk waren de weersomstandigheden op de foto duidelijk te zien .



Hier krijgen de jongens deze week pas hun rapport, woensdag oudergesprekken, ik ben benieuwd.

Bij het vorige oudergesprek was de boodschap van de leerkrachten immers dat Maik niet zo goed ging, met regelmatig paniekaanvallen waarbij hij dan een kwartier niet bereikbaar is voor de leerkracht. De leerkrachten hadden alles al geprobeerd, maar vonden het toch wel nodig om het schoolmaatschappelijk werk in te schakelen. En omdat ik toch echt wel sterk het gevoel had dat alle spanningen thuis een grote rol speelden in die buien, vond ik ook dat er wel echt iets moest gebeuren.

Inmiddels hebben Caroman en ik een aantal gesprekken met de maatschappelijk werkster achter de rug. Ze heeft vooralsnog nog niet met Maik gepraat en hem ook niet geobserveerd, ze probeert ons met allerlei praktische tips wat makkelijker met Maik om te laten gaan om hem meer zelfvertrouwen te geven. Ik heb ook bij haar toch wel aangegeven dat de spanningen thuis een rol spelen, maar Caroman heeft daar gezegd dat hij niet bereid is om over die spanningen of onze relatie te praten. Hij wil wel mee, maar alleen als het voor Maik is en bij tips omtrent Maik blijft. Tja, dat maakt het soms wel lastig. Maar gelukkig is de dame er wel goed in om toch ook in te spelen op onze houding naar elkaar toe.

We zijn nu dus bezig om Maik heel uitvoerig en overdreven te complimenteren als hij iets goed doet, om de dwang op eten wat meer los te laten, dat soort dingen. Op zich gaat dat goed, maar echt een positief effect op die buien heeft het nog maar weinig.

Intussen heeft mijn huisarts mij naar een sociaal-psychiatrisch verpleegkundige gestuurd, omdat ik zelf aan het vastdraaien ben in de hele situatie thuis. Het maalt en maalt maar, wil ik dit, wil ik dit niet maar wat dan wel, waar blijf ik zelf eigenlijk in dit gezinsleven... Ik ben nu een paar maanden aan het denken en praten en huilen, maar ik weet het gewoon niet meer. Ik kan er ook niet meer van genieten als het dan een tijdje wel weer beter gaat, ik loop op eieren te wachten op de volgende uitbarsting...

Afgelopen week heeft de spv gezegd dat het misschien toch verstandig is om een tijdje een antidepressivum te gaan slikken. Beetje krom, want eigenlijk zou mijn partner dat moeten doen, maar die wil geen hulp... Maar ja, ik wil ook niet altijd maar verdrietig en chagrijnig zijn, slecht slapen, me op mijn werk niet kunnen concentreren... Dus wie weet is wat extra serotonine wel een steuntje in mijn rug. Ik denk er nog even over na, heb aanstaande vrijdag een afspraak bij de huisarts.



Zo, bedtijd. Morgenavond een nieuwjaarsborrel van het werk.

Ik vertelde de jongens dat ik hartige muffins zou maken voor die borrel (iedereen neemt wat te eten mee). Heb blijkbaar niet meegekregen dat de jongens gevraagd hebben of ik er voor hen twee extra wil bakken, totdat Vik vraagt: mama, mogen wij die twee extra cakejes met slagroom? Dus ik, verbaasd: hartige?? Vik kijkt wat benauwd en zegt: nee mama... Kun je voor ons twee zachtige maken...?
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Jiehaa, wat een leuk nieuwtje vandaag op facebook! Supergaaf!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Nou, zeker!!
Alle reacties Link kopieren
Hieperdepiep HOERA! Vik, van harte gefeliciteerd met je 8e verjaardag. Maak er een knalfeest van!



Alle reacties Link kopieren
En hiephiephoera voor Daphne!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Ja, HIEPHIEPHIEP!

Alle reacties Link kopieren
Hoera voor Kari! Ook al acht! Wat gaat het toch hard...

Irene en E ook van harte gefeliciteerd natuurlijk!!!

Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren




Lieve Mark, weet je wel dat het Oranje-elftal speciaal voor jou al ACHT doelpunten heeft gescoord dit WK???

Van harte gefeliciteerd!!!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Hieperdepiep joepiedepoepie voor Mark!!



Alle reacties Link kopieren
Haha, zie alle taarten nu pas. Ik zal ze zo aan Mark laten zien. Ik dacht dat hier niemand meer kwam. Morgen vieren we Mark zijn verjaardag, dus ik ben druk aan het bakken. Nu even niet dus (pauze)
Alle reacties Link kopieren
Namens Mark ook bedankt. Hij vond vooral de oranje taart heel mooi!
Alle reacties Link kopieren




Ties gefeliciteerd!!!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Ties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven