Kan dit reflux zijn?

11-04-2016 21:47 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is nu bijna 6 weken oud. Hij krijgt sinds een maandje kunstvoeding. Eerst was dat Nutrilon ha1 en sinds 1,5 week ongeveer krijgt hij Nutrilon forte. Ik merk dat hij sinds ik met kv ben gestart vaak mondjes terug geeft en misselijk is. Dit gebeurt bijna altijd als hij op zijn rug ligt te slapen. Vooral 's nachts als hij in zijn wiegje ligt hoor ik hem jammeren en zie ik dat hij zijn tongetje uitsteekt en een vies gezichtje trekt. Hij lijkt eigenlijk altijd misselijk wanneer hij wakker is. Hij heeft ook rode bultjes op zijn gezicht en rompje. Verder huilt hij weinig, geeft soms een gilletje wanneer hij misselijk kijkt. Poep en plasluiers zijn goed al merk ik dat hij soms moeilijk poept.



Cb denkt dat er mogelijk sprake is van reflux. Ik heb daarom ook een afspraak bij de huisarts gemaakt.



Ben toch benieuwd of er iemand deze klachten herkent en of er ook sprake was van reflux of iets anders. We gaan dus met de kleine sowieso langs de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Het kan reflux zijn maar ook een allergische reactie. Goed dat je naar de huisarts gaat!

Voeding die mijn kleintje nog steeds erg goed helpt is gewoon Kruidvat huismerk en dan A.R. (Anti Reflux). Van Nutrilon schijnen ze juist meer te gaan spugen..
Alle reacties Link kopieren
Mag ik vragen waarom je van ha naar forte bent gegaan? Dat is meteen wel een heel.groot verschil qua vertering. Het is meteen 2 stappen zwaarder zeg maar. Kan het zijn dat het misschien te zwaar valt de voeding?
Bep hier wilde in haar 3e week niet meer plat liggen om te slapen. Gaf vaak mondjes terug en soms hele voedingen. Ben overgestapt van KV standaard naar AR. Bedje en wandelwagenbak met het hoofdeind omhoog en sindsdien gaat het super. Goed dat je naar de ha gaat, zeker ook voor de uitslag.
Alle reacties Link kopieren
De reden dat ik op forte ben overgestapt is omdat hij altijd nog honger lijkt te hebben na zijn flesje, cb vindt dat hij nu al teveel krijgt en op hun advies overgestapt. Hij drinkt ook erg gulzig. Spuugt dus best veel, soms uren na voeding. Ik hou m altijd na de voeding minstens en half uur rechtop. Ook heb ik zijn wiegje verhoogd. Spugen deed hij dus ook al voordat hij forte kreeg.

Ik heb zelf wat zitten googelen en las dat baby's die uitslag hebben ook kma kunnen hebben. Ik hoop dus dat de huisarts kan vaststellen wat er aan de hand is.
Het kan reflux zijn. Waarom forte? Kindjes die reflux hebben kunnen hongerig lijken, want ze willen veel drinken om de oprispingen tegen te gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:viiiiie schreef op 11 april 2016 @ 21:57:

Bep hier wilde in haar 3e week niet meer plat liggen om te slapen. Gaf vaak mondjes terug en soms hele voedingen. Ben overgestapt van KV standaard naar AR. Bedje en wandelwagenbak met het hoofdeind omhoog en sindsdien gaat het super. Goed dat je naar de ha gaat, zeker ook voor de uitslag.Mag ik vragen of je dit eerst met cb hebt besproken? Ik vind t heel lastig om zelf vast te stellen welke voeding het beste is voor hem
Alle reacties Link kopieren
quote:mavelle schreef op 11 april 2016 @ 22:08:

Het kan reflux zijn. Waarom forte? Kindjes die reflux hebben kunnen hongerig lijken, want ze willen veel drinken om de oprispingen tegen te gaan.



Op advies van cb. Heb nu alleen echt het gevoel dat dit ook niet goed voor hem is. Hij drinkt namelijk nog steeds gulzig en lijkt nog honger te hebben. Na flesje krijgt ie daarom ook een speeentje.

Hij krijgt nu 135x7 en weegt 4kg.
Alle reacties Link kopieren
Mijn beide kinderen dronken heel gulzig. Hoe snel is de fles leeg? Wat hier goed holp was een dr Brown fles met prematuur speen.



Maar betreft het misselijk zijn, daar kan alleen een arts over oordelen. Goed dat je naar de huisarts gaat.
Alle reacties Link kopieren
Het kan, ken je het boek darmkrampjes of reflux? Daar staat veel info in. Het kan ook kma zijn.



Sterkte
Ik heb het niet op CB besproken, meer op internet gelezen en een pak AR erbij gekocht. Eerst 2 schepjes, daarna 3 enzv. gemengd met de standaard. Ik had het idee dat dit zou helpen en m'n gevoel gevolgd. We gebruiken de dr Browns flessen en achteraf had ik beter met de prematuurspeen kunnen beginnen omdat ze gulzig dronk.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn na paar weken prematuur speen gaan gebruiken, dus kan nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook de dr. Brown fles met speen 1, hij doet ca. 20 min over de fles maar drinkt vaak onrustig. De prematuurspeen hadden we aan het begin.



Dat boek ken ik niet, zal er eens naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
Nou vanochtend langs de huisarts geweest. Die heeft ranitidine voorgeschreven. Ik moest wel forte blijven geven. Maar veel duidelijkheid heb ik niet gekregen. Het zou reflux kunnen zijn maar dat kon niet worden vastgesteld.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook ranithidine voorgeschreven gekregen en dit had hier vrij snel effect.

Good luck!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mira03 schreef op 12 april 2016 @ 15:27:

Hier ook ranithidine voorgeschreven gekregen en dit had hier vrij snel effect.

Good luck!Ik hoop dat het werkt, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
vlekken en bultjes kan ook duiden op koemelkallergie. Dat zie je namelijk ook veel in combinatie met reflux.

Ik ben niet thuis in de kunstvoeding, maar in AR zit toch johannes broodpitmeel? Ik dacht dat je daar mee moest stoppen in combinatie met medicatie. Ik heb ooit een keer de hele richtlijn gevonden en daar stond het in. Is misschien het uitzoeken nog wel waard.



Hier overigens ook eerst gestart met ranitidine, dat hielp overigens onvoldoende en dus iom de kinderarts overgestapt op nexium wat we gelukkig voor een groot deel hebben kunnen afbouwen.
Alle reacties Link kopieren
Succes, ik hoop dat het snel helpt!
Alle reacties Link kopieren
quote:strandjutter2 schreef op 12 april 2016 @ 16:05:

vlekken en bultjes kan ook duiden op koemelkallergie. Dat zie je namelijk ook veel in combinatie met reflux.

Ik ben niet thuis in de kunstvoeding, maar in AR zit toch johannes broodpitmeel? Ik dacht dat je daar mee moest stoppen in combinatie met medicatie. Ik heb ooit een keer de hele richtlijn gevonden en daar stond het in. Is misschien het uitzoeken nog wel waard.



Hier overigens ook eerst gestart met ranitidine, dat hielp overigens onvoldoende en dus iom de kinderarts overgestapt op nexium wat we gelukkig voor een groot deel hebben kunnen afbouwen.Hij krijgt nu forte, het lijkt me dat het mag in combi met medicijnen. Ik ben bang dat het kma is maar wat moet ik als de huisarts nu nog niks kan vaststellen.. ik heb hem in ieder geval vandaag zantac gegeven, hij is wel heel onrustig en jengelig. Zuigt ook heel hard aan zijn speentje terwijl hij net gegeten heeft. Weet het niet meer pff..
Alle reacties Link kopieren
Het kan even duren voordat de medicatie aanslaat.

Ik weet nog goed hoe machteloos je je kan voelen. Rot hè



Kma kan volgens mij alleen via kinderarts/test worden vastgesteld maar soms kan je starten met een proefperiode met koemelkvrije melk. (Is heel duur).



er is ook een website van stephanie lampe over reflux, dat heet onrustige baby dacht ik.
Alle reacties Link kopieren
Aha forte.



Heb je echt zantac gekregen of alleen werkzame stof ranitidine. Zantac wordt bij baby's in principe niet meer voorgeschreven omdat er alcohol in zantac zit.

Medicatie heeft wel ff tijd nodig om te werken. Meestal paar dagen
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en als het niet helpt verwijzing naar kinderarts vragen. Huisartsen weten vaak te weinig
Alle reacties Link kopieren
quote:strandjutter2 schreef op 12 april 2016 @ 21:05:

Aha forte.



Heb je echt zantac gekregen of alleen werkzame stof ranitidine. Zantac wordt bij baby's in principe niet meer voorgeschreven omdat er alcohol in zantac zit.

Medicatie heeft wel ff tijd nodig om te werken. Meestal paar dagenOh ik zeg het verkeerd, heb ranitidine gekregen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mira03 schreef op 12 april 2016 @ 20:43:

Het kan even duren voordat de medicatie aanslaat.

Ik weet nog goed hoe machteloos je je kan voelen. Rot hè



Kma kan volgens mij alleen via kinderarts/test worden vastgesteld maar soms kan je starten met een proefperiode met koemelkvrije melk. (Is heel duur).



er is ook een website van stephanie lampe over reflux, dat heet onrustige baby dacht ik.Ja heel vervelend. Ben ook gewoon bang dat ik iets fout doe door hem verkeerde voeding te geven bijvoorbeeld. We gaan in ieder geval aankijken of de medicatie helpt.
Alle reacties Link kopieren
quote:mademoiselle83 schreef op 12 april 2016 @ 21:16:

[...]



Oh ik zeg het verkeerd, heb ranitidine gekregen.Mooi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven