Kan Isis als naam?

13-08-2014 11:49 267 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, al zolang als manlief en ik elkaar kennen, hebben we als meisjesnaam voor een eventuele dochter Isis. We vinden het een mooie naam en de betekenis vinden we ook mooi, alleen nu met al dat gedoe rondom de groepering ISIS krijgt dit toch wel een nare bijsmaak.. Nu ben ik eind dec uitgerekend van n meisje. Wat vinden jullie? Gewoon doen of toch voor een andere naam gaan? Persoonlijk vinden we het nog steeds een mooie naam maar willen ook niet dat zij er last mee krijgt oid..
Alle reacties Link kopieren
Als de naam je nu al een nare bijsmaak geeft dan zou ik een nieuwe naam verzinnen.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat er nu een bijsmaak aan zit. Jammer, op zich mooie naam.

Je hebt nog tijd!
Alle reacties Link kopieren
Ik zei toevallig gister nog tegen m'n man. "Ik vind Isis zo'n mooie meisjesnaam, maar dat kunnen we niet maken hè?

Wij gaan de naam niet gebruiken om de reden die jij nu noemt. Jammer maar helaas.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft dezelfde naam. De eerste die daar een probleem van maakt, heeft een echt probleem.

Orkanen krijgen ook namen, morgen kan er een massamoordenaar opstaan die dezelfde naam heeft als je kind, of een sekssymbool.

Ga je daar echt allemaal rekening mee houden?
Alle reacties Link kopieren
Denk je dat ze daar op de psz mee gepest zal worden?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik had de link niet meteen gelegd. Vind de naam ook nog steeds mooi.
Andere naam
Als je er nu over twijfelt; niet doen.



Voor kindjes die zo'n soort naam al hebben vind ik het wat anders, maar na dit soort activiteiten van zo'n groepering zou ik er niet meer voor kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Kun je er niet Iris van maken? Een bloem klinkt altijd nog beter dan een terreurorganisatie.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn kind nu echt niet Isis noemen. Op zich is het een mooie naam, maar de bijklank is meer dan vreselijk. Ik zou een kind ook niet Joran (Joran van der Sloot) noemen. Opvallende namen als Isis en Joran worden al heel snel geassocieerd met de negatieve betekenis die ze ook hebben.



Ik zou me ook serieus afvragen als ik een Isis zou tegenkomen die in of na 2014 is geboren of haar ouders met de terreurbeweging ISIS sympathiseren.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook voor iets anders gaan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Oh jeetje, dat is wel lastig ja!

Ik vind Isis een mooie naam, maar ik zou het niet doen.

Ik heb het zelfs met die voetballer met de achternaam Janmaat, ik blijf het associeren met de politicus die echt al járen dood is, maar toch!
This is not kosher!
Isis de groepering gaat nu toch onder de naam IS door?



Isis als meisjesnaam is geen zelfverzonnen samenraapsel van willekeurige letters, het is een naam die al heel lang bestaat. Ik zou me niet tegen laten houden door nieuwsberichten.



Al snap ik je gevoel wel, ik zat net mijn naar opa vernoemde zoon de fles te geven toen bekend werd gemaakt wie Pim Fortuijn had vermoord... Opa, zoon en moordenaar hebben fonetisch dezelfde naam. Dàt was wel even slikken maar zoon is vernoemd naar opa, niet naar die doorgedraaide mafklapper.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, Kenau, Mercedes en Bintje waren vroeger ook gewone meisjesnamen. Toch zou ik hem niet snel meer geven aan m'n dochter.



Iris anders?

Heeft dezelfde klank, gevoel en is ook nog eens een mooie bloem.
Alle reacties Link kopieren
Iris idd, of Cleopatra.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:nessemeisje schreef op woensdag 13 augustus 2014 11:53 Mijn dochter heeft dezelfde naam. De eerste die daar een probleem van maakt, heeft een echt probleem.

Orkanen krijgen ook namen, morgen kan er een massamoordenaar opstaan die dezelfde naam heeft als je kind, of een sekssymbool.

Ga je daar echt allemaal rekening mee houden? Natuurlijk zal men daar geen probleem van maken. Maar toch zou ik NU die naam niet meer kiezen. Helaas, want ik vind het een leuke naam.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen. Een beetje het zelfde om je dochter Nazi te gaan noemen (áls je dat een mooie naam had gevonden).....
quote:hannah1980 schreef op 13 augustus 2014 @ 11:55:

Ik zou me ook serieus afvragen als ik een Isis zou tegenkomen die in of na 2014 is geboren of haar ouders met de terreurbeweging ISIS sympathiseren.Doe normaal
quote:bij_zonder schreef op 13 augustus 2014 @ 11:56:

Isis de groepering gaat nu toch onder de naam IS door?



Isis als meisjesnaam is geen zelfverzonnen samenraapsel van willekeurige letters, het is een naam die al heel lang bestaat. Ik zou me niet tegen laten houden door nieuwsberichten.



Al snap ik je gevoel wel, ik zat net mijn naar opa vernoemde zoon de fles te geven toen bekend werd gemaakt wie Pim Fortuijn had vermoord... Opa, zoon en moordenaar hebben fonetisch dezelfde naam. Dàt was wel even slikken maar zoon is vernoemd naar opa, niet naar die doorgedraaide mafklapper.Idd. Ze heten inmiddels IS. Geen Isis meer. Ik zou het gewoon doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg er persoonlijk geen nare bijsmaak van anders was de keuze al gemaakt natuurlijk.

@nessemeisje: wat je zegt is ook helemaal waar. Gaf toevallig aan m'n man nog het voorbeeld van Joran (vd sloot).

Wil alleen niet dat zij er op aangekeken zal worden. En als je kind al Isis heet is dat natuurlijk anders als dat je ten tijde van dat het zo'n heet hangijzer is je kind zo noemt. Gelukkig gebruiken steeds meer media de benoeming IS dus ik hoop dat de naam ISIS met n maandje of twee overgewaaid is..
Ik snap je gevoel. Maar die naam is al jaren zo normale naam dat ik niet direct die associatie zou leggen. Daarnaast is er over een aantal jaar wel weer een andere groep in de media. Dus dan zou je nu nee zeggen tegen een naam die over een aantal jaar niet meer continue op tv te horen is met een negatieve lading..



Ik zeg doen waar jullie je goed bij voelen.
quote:nessemeisje schreef op 13 augustus 2014 @ 11:53:

Mijn dochter heeft dezelfde naam. De eerste die daar een probleem van maakt, heeft een echt probleem.

Orkanen krijgen ook namen, morgen kan er een massamoordenaar opstaan die dezelfde naam heeft als je kind, of een sekssymbool.

Ga je daar echt allemaal rekening mee houden?Tja, jouw dochter heet al zo, maar om nu een kind zo te gaan noemen....nee, zou een andere naam kiezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 13 augustus 2014 @ 11:53:

Mijn dochter heeft dezelfde naam. De eerste die daar een probleem van maakt, heeft een echt probleem.

Orkanen krijgen ook namen, morgen kan er een massamoordenaar opstaan die dezelfde naam heeft als je kind, of een sekssymbool.

Ga je daar echt allemaal rekening mee houden?



Neuh, maar als er nu een nogal controversiële groepering bestaat en je gaat dan pas je kind zo noemen? Vind ik wel een beetje tricky.



Iedereen weet dat jouw dochter die naam al had voor wij hier überhaupt van Isis hadden gehoord, dan zit er niet zo'n nare nasmaak aan.



Ik zou dus wel een andere naam kiezen. Hij stond bij mij ook ooit op een lijstje, maar door mijn vriend niet echt enthousiast ontvangen. Zou dat wel het geval zijn geweest, zou ik nu toch echt wel hard over een andere naam gaan nadenken. Zo geef ik mijn kind ook geen naam die ergens in de mythologie een nare bijsmaak hebben, bv., tenzij er bij de meeste mensen een andere positieve associatie keihard overheen komt. (De naam die we nu ons kind gaan geven betekent oorspronkelijk iets negatiefs, maar door de lange, lange geschiedenis heeft deze naam toch weer een hele positieve associatie. Moeilijk uit te leggen trouwens, zonder de naam weer te geven;)



Maar je hebt tot december toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:l1984 schreef op 13 augustus 2014 @ 12:00:

Ik krijg er persoonlijk geen nare bijsmaak van anders was de keuze al gemaakt natuurlijk.

@nessemeisje: wat je zegt is ook helemaal waar. Gaf toevallig aan m'n man nog het voorbeeld van Joran (vd sloot).

Wil alleen niet dat zij er op aangekeken zal worden. En als je kind al Isis heet is dat natuurlijk anders als dat je ten tijde van dat het zo'n heet hangijzer is je kind zo noemt. Gelukkig gebruiken steeds meer media de benoeming IS dus ik hoop dat de naam ISIS met n maandje of twee overgewaaid is..Dat hoop ik ook voor je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven