Kapla of Bblocks?

25-11-2013 22:55 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zal Sint Kapla geven of de vele malen goedkopere B-versie Bblocks?



Heeft iemand ervaring met Bblocks? Het schijnt dat het verschil in de afmetingen zit, maar wat is het verschil wanneer je er mee speelt?



Iemand enig idee? Ik hoor het graag!
Niet je vraag, maar Ikea heeft tegenwoordig ook nep-Kapla.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is er niet veel verschil tussen deze merken of wel? Ik heb alleen ervaring met Kapla en merk dat veel kinderen het uitdagend vinden om de voorbeelden in de bijbehorende Kaplaboekjes na te bouwen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
ik heb een bigshopper vol Bblocks

kwaliteit vind ik prima



misschien zijn de afmetingen iets anders, maar zolang je het bij 1 merk laat is er niks aan de hand



daar zat ook gewoon een voorbeeldenboek bij
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam hier ook om te melden dat ikea ook kapla heeft, maar ik was al te laat..
Alle reacties Link kopieren
Ah, die van Ikea zijn ook niet zo duur, fijn!



En de afmetingen hebben dus geen invloed op het spel?

Ik las ergens dat de afmetingen er voor zorgen dat er minder goed mee kan worden gebouwd, minder balans of zo.. Ik kan zelf niet bedenken waarom dat zo zou zijn, maar dat kan ook te maken hebben met mijn bouwtechnisch inzicht..



Dank voor de reacties zover!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens gehoord dat veel van die 'nepversies' niet allemaal exact dezelfde afmetingen hebben. Dus als je een toren bouwt, dat ie dan toch eerder wankelt dan bij Kappla.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hier Bblocks. Op BSO hebben ze kapla. Ik heb onze zonen nog nooit gehoord dat de kapla op de bso anders of beter is. Zij merken totaal geen verschil en bouwen er heel veel mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ervaring met Kapla. Heb er veel van, en met sinterklaas komt er nog een doos bij. Ik heb ook weleens gehoord dat de specifieke afmetingen het beste bouwen en balans geven. Bij de voorbeelden uit de kaplaboeken die ik zie lijkt me dat ook belangrijk. Mijn kinderen spelen er echter vooral plat mee, dus weggetjes leggen ofzo, met een paar kleine bouwsel ernaast. Op die manier lijkt het mij dat het niet zoveel uitmaakt welke je koopt. Ik zou bij uitbreidind dan wel met hetzelfde uitbreiden, en geen 2 merken door erlkaar doen.
Die van de ikea bouwt in elk geval prima.
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben we 'kapla' van de kruidvat (van Eichhorn), 'kapla' van Ikea en Bblocks door elkaar. Gaat prima! De verschillen in afmetingen zijn minimaal en hier worden echt grote, driedimensionale gebouwen gemaakt. Kapla, de beste uitvinding ever, en dan vooral de namaak vanwege de prijs
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven