Kids Profi Portrait foto's? Wie ervaring en wat kost het?

05-04-2014 00:43 41 berichten
Volgende week komt er een fotostudio van Kids Profi Portrait bij ons in de supermarkt. Voor ¤2,50 kun je een fotoserie van je kind laten maken. Meer stond er niet vermeld in de advertentie, maar toen ik de website van Kids Profi Portrait bekeek las ik meer over de werkwijze. Twee weken na het maken van de foto's moet je terug komen naar de winkel. Daar is dan een verkoper aanwezig en je kunt de foto's bekijken en kopen. Vreemd genoeg staan er op de website nergens prijzen vermeld (dan denk ik: het zal wel duur zijn). Weet iemand wat de foto's kosten en of je ook losse foto's mag kopen, i.p.v. de hele set met posters en linnendoeken? Hoe zijn jullie ervaringen met deze fotostudio?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ben je enkel de 2,50 kwijt. Alleen betalen voor de foto's die je ook daadwerkelijk afneemt. Neem je er geen af (niet mooi), niets aan de hand.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ze drukken alles af. Dus als jij terugkomt zie je een enorme canvas van je kind, grote foto's, kleinere foto's. Ik denk dat een hele set rond de 250,- is (met canvas) en een minder groot pakket 99,-.



Je kunt ook gewoon wat kleintjes bestellen. Je bent niks verplicht. Als je die grote canvas niet koopt, gaat ie door de versnipperaar..

En daarom kopen veel ouders die..
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Je betaald dus alleen de 2,50

Maar zie jezelf maar in toom te houden als er wat mooie grote afbeeldingen liggen waar je kind leuk opstaat..

Je kunt altijd een leuke 13x18 kopen en evt inscannen.
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
De ervaring is dat ze de minst mooie foto verkopen voor 2,50 en de rest veel duurder. Om de kwaliteit te beoordelen kijk vooral naar foto's van andere kinderen. Ik heb ooit van de oudste zo'n serie laten maken en ze stond er leuk op maar de canvassen waren van bedroevende kwaliteit. Ik heb me natuurlijk wel laten verleiden om een paar foto's te kopen voor meer dan 50 euro ipv 2,50
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het 1,5 jaar geleden gedaan. Waren hele leuke foto's, de set kostte 100 euro op de speciale afhaaldag en een canvas erbij kostte nog eens 50 euro..
Komt wel goed, schatje!
Alle reacties Link kopieren
Mijn hemel.. Wat een prijzen..



Een kennis van mij is fotograaf. Bij hem kost een sessie van een uur 75 euro. Daarvoor krijg je de mooiste foto's bewerkt in photoshop op dvd. Dat waren er bij mij 40 ongeveer. Ik laat ze zelf wel op een doek drukken via herinneringenoplinnen.nl die hebben regelmatig aanbiedingen.



En daarnaast kan ik de foto's die ik wil inlijsten gewoon zelf printen op fotopapier.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vorig jaar gedaan, leuke foto van 13x18 aan overgehouden. Dat ze een hele set afdrukken incl. Canvas kan ik me niet herinneren hoor, lijkt me ook te kostbaar voor het bedrijf. Die kon je wel bijbestellen.
Alle reacties Link kopieren
Duur! 2 foto's 50 euro!!!
Idd duur, ik heb alleen de 2,50 foto gedaan. 50 euro voor een slechte kwaliteit canvas, maar goed, als alle niet verkochte dingen vernietigd worden verklaart dat gelijk waarom ze zo duur zijn.
quote:layla1969 schreef op 05 april 2014 @ 08:00:

Ik heb het vorig jaar gedaan, leuke foto van 13x18 aan overgehouden. Dat ze een hele set afdrukken incl. Canvas kan ik me niet herinneren hoor, lijkt me ook te kostbaar voor het bedrijf. Die kon je wel bijbestellen.Was hier wel zo hoor, alles lag klaar, hele collages en canvassen.
Alle reacties Link kopieren
Ja hebben wij gedaan. 2,50 betaal je en krijg je 1 foto. Dan kom je daar en staat daar n mega canvas met mooie afdruk o.a. Ja zeg daar eens nee tegen. Complete set met alles was 300 euro.

Wij wilden het grote canvasdoek in een andere kleur, maar dan moest t opnieuw besteld worden en werd t duurder en weer opnieuw verzendkosten
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Neem jij het pakket niet, dan gaat t zo de prullenbak in door hun neem ik aan.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Ze waren hier een paar maanden geleden bij onze Albert Heijn, ik heb foto's laten maken maar ik zal dat echt nooit meer doen.



De fotoshoot zelf verliep heel gehaast en gestresst waardoor mijn zoon van toen 10 maanden naderhand helemaal overstuur was. Hij begon tijdens de fotoshoot al te huilen omdat er nogal aan hem gesjord werd en omdat de fotograaf gewoon helemaal geen leuke vrouw was. Je kon echt merken dat ze alleen voor het resultaat (=geld) gingen en dat het kind verder bijzaak was.



Mijn zoon had steeds zijn mondje open. Maar zij wilde natuurlijk goede foto's maken zodat ik ze zou kopen, dus wat deed ze, ze ging steeds in zijn gezichtje blazen, blijkbaar een truuk om het mondje dicht te krijgen. Waarna mijn zoon natuurlijk steeds meer overstuur raakte.



Twee weken later moest je inderdaad terugkomen. Ze stallen dan het hele pakket voor je uit, inclusief 3 grote canvassen (waar ik sowieso niet van hou maar goed dat is persoonlijk). Het hele pakket kostte inderdaad zo'n 250 euro. De "gratis" foto was inderdaad de lelijkste. Toen ik zei dat ik er nog even over na wilde denken mocht ik de gratis foto ook niet meenemen, want dan verviel de "aanbieding" van 250 euro.



Ik herkende mijn eigen kind bijna niet op de foto's, je zag echt in zijn ogen hoe ellendig hij zich had gevoeld op dat moment. Ik heb naderhand nog een klacht ingediend per mail, over dat in zijn gezicht blazen, daar kreeg ik een nogal matte reactie op, iets in de trant van "het zal niet meer gebeuren".



Uiteindelijk ben ik de foto's niet meer na gaan bestellen. Ik werd een paar weken geleden nog gebeld, privénummer, dus ik nam op. Kreeg ik een antwoordapparaat aan de telefoon, in een vrijwel onverstaanbaar Limburgs accent, dat ik nog geen gebruik had gemaakt van de aanbieding en of ik nog interesse had....



Als je echt mooie foto's wil laten maken, voor minder geld dan bij Kids Profi dan heb ik een hele goede tip voor je maar ik weet niet of dat ze hier mag noemen ivm reclame.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik zie het regelmatig en als er dan kinderen op de foto gezet worden, vind ik de poses niet echt geweldig. Meestal op zo'n rieten stoeltje. Alleen daarom al zou ik er niet voor kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Hier stonden ze laatst ook bij de supermarkt. Ik heb het nie gedaan, omdat ik dacht dat er geen mooie foto's gemaakt zouden worden van zoon omdat de schoolfotograaf op het kdv al 2 dagen bezig is geweest om van zoon een mooie foto te maken. En dat was nog in een voor hem vertrouwde omgeving. Ik vond het ook gewoon een beetje naar er uit zien, zo voor de klantenbalie bij de ingang. En ik had ook begrepen dat ze de lelijkste foto voor ¤2,50 aanbieden, ik heb geen behoefte aan een canvas en ik wil weten wat ze met de niet gekochte foto's en canvassen doen. Mag de fotograaf die foto's gebruiken voor andere doeleinden?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een fotograaf opzoeken en een buitenreportage laten maken van je kind en het gezin. Krijg je mooie en spontane foto's van.



Ik zie ze wel eens in een supermarkt staan, met attributen, kinderen die niet op een stoel willen zitten, gestresste ouders. Nee, het zou mijn kopje thee niet zijn.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben in 2012 ¤180 betaald voor de hele set (3 kinderen).

3x canvas, ieder kind apart.

1 grote foto met z'n drieën afm 60x50 cm

En dan een heleboel kleintjes en A4 formaten.

En 1 ingelijst. Maar wel erg mooi goede kwaliteit en 20% korting waardoor we dus alleen de ¤180 hebben betaald.
Waar een wil is, is een weg
Alle reacties Link kopieren
Laatst eens met iemand gesproken die daar werkt en die heeft goed uitgelegd hoe en wat.

je betaald 2,50 voor de repotage. dan krijg je 1 foto "gratis"

De rest van de foto's zij ongelofelijk duur. Bijvoorbeeld een canvas, waarvan de nietjes aan de zijkant zitten inplaats van achterop voor bijna 100,-

En meer van dat soort prijzen.



Zoek gewoon een leuke fotograaf bij je in de buurt. (ik zelf zit in noord-holland) dan heb je voor 50 euro (ik noem maar wat) leuke foto's en die krijg je digitaal. daar kan je dus nog wat mee.

Bij profi krijg je ze niet digitaal.
Alle reacties Link kopieren
Ligt volgens mij vooral aan de fotograaf die je treft. Wij hebben het een keer laten doen en de foto's waren echt heel mooi. De twee vrouwen die er stonden deden het echt goed en waren goed met kinderen. De hele set gekocht incl. doek was 199 euro. Je kunt altijd gaan kijken hoe ze het doen.

Ik laat de kinderen daartegen niet meer naar de fotograaf van het kdv gaan, dat waren geen leuke fotos. Het valt en staat echt met de fotograaf. Ik had die fotografe om haar naam moeten vragen om haar nog een keer los te boeken. Zij werkte namelijk ook voor zichzelf,deed dit voor het eerst met die organisatie.

Na een jaar kun je trouwens op de website de digitale bestanden opvragen.
Alle reacties Link kopieren
Een normale fotograaf is veel goedkoper. Dit is gewoon oplichting met deze bedragen en druk om te kopen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 05 april 2014 @ 13:03:

Een normale fotograaf is veel goedkoper. Dit is gewoon oplichting met deze bedragen en druk om te kopen.Dat bedoel ik dus te zeggen ;)
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met de rest, zoek zelf een fotograaf met een leuk portofolio. Is goedkoper, betere kwaliteit en als het goed is ook meer creativiteit. Krijg je weer eens wat anders dan het rieten stoeltje voor peuters of het kistje met bontje voor baby's.
Alle reacties Link kopieren
Hier waren het echt wel mooie fotos. De fotografe deed het ook heel erg leuk. Zoon was toen 6 maanden geloof ik en hij staat op 1 foto na overal lachend op.

De overige fotos kan je wel zien met een inlogcode. De fotos die we wel gekocht hebben hebben we vervolgens professioneel laten kopiëren en op usb stick laten zetten



Een volgende keer zou ik dit niet meer doen en naar een gewone goede fotograaf gaan.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven