Kind (3) ineens koorts en overgeven

13-08-2013 17:16 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen was er nog niets met hem aan de hand, oke.. hij klaagde 1x over kou, en een keer over vies brood en koude karnemelk ( maar goed, dat laatste hoeft niets te zeggen)

Hij kwam op mij wat moe over dus heb ik hem even een middagdutje laten doen, na 1,5 uur maakte ik hem wakker en gloeide hij behoorlijk, 38,9. Hij heeft de hele middag verder op de bank gelegen en weigert te eten. Wel een glas limo op maar dat gooide hij er net in een flinke straal over de bank uit.

Nu ligt hij te rillen en te kreunen op de bank.

Ik ben een hoop van hem gewend opnluchtwegengebied, maar koorts heeft hij bijna nooit en spugen heeft hij in 3 jaar 2x gedaan.

... wat nu? kan het zo snel gaan? Zo'n griepje? Ik hoef de HA lijkt me nog niet te bellen? hij drinkt ook niet, wil geen ijs.. wil eigenlijk gewoon niks.. arm jochie

Heb hem trouwens wel een zetpil gegeven vanmiddag, maar dat lijkt niet te helpen.

Heeft iemand nog wat tips?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor dat kan. Neefje had zondagmiddag precies hetzelfde (en was vanmorgen weer zo fris als een hoentje). Straks nog een zetpil geven en kijken of hij af en toe toch wat vocht kan binnenhouden.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie, nu ik het teruglees is het misschien een beetje een domme op.

Hij is zo vaak ziek geweest, maar dat was altijd verkouden of stikbenauwd. Dit is voor ons iets totaal nieuws..

Vreemde wezens, die kinderen
Alle reacties Link kopieren
Als hij niet wil drinken moet je uitkijken dat het niet te lang duurt en niet uitdroogt. Misschien wat ORS door het drinken en steeds kleine beetjes geven zodat hij wel vocht binnenkrijgt. Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Pas na drie dagen koorts hoef je naar de huisarts, tenzij hij heel erg afwezig en niet te benaderen wordt. Tot die tijd is het denk ik gewoon uitzieken. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad...zoon was binnen 24 uur (waarin hij inderdaad weinig wilde drinken en veel spuugde) uitgedroogd...hij was toen 2,5jr...en is toen opgenomen geweest...sondevoeding...medicatie...volgende dag weer naar huis gegaan...fit als een hoentje...



Ze kunnen echt snel goed ziek worden....
Alle reacties Link kopieren
Elk kwartier een slokje drinken en ja, zo snel kan het gaan. Als hij niet wil eten, is dat niet erg, niet drinken mag niet. Gewoon blijven proberen, elk kwartier 1 slokje, dan raakt hij niet uitgedroogd, maar braakt hij ws ook niet omdat zijn buik niet helemaal vol zit met water of limo. Als hij blijft braken, op zijn buikje en handjes in de gaten houden of hij niet uitdroogt.
Alle reacties Link kopieren
quote:lunalovegood schreef op 13 augustus 2013 @ 17:21:

Bedankt voor je reactie, nu ik het teruglees is het misschien een beetje een domme op.

Hij is zo vaak ziek geweest, maar dat was altijd verkouden of stikbenauwd. Dit is voor ons iets totaal nieuws..

Vreemde wezens, die kinderen

Weer een ervaring rijker.

Goed opletten dat hij niet uitdroogt en als je echt twijfelt of het wel goed gaat even overleggen met de HAP.
Alle reacties Link kopieren
Hier zoon van twee en een half gisteren rond middernacht, huilend : 'mama, ik mijn buik niet fijn...' De rest van de nacht op geweest met een kotsend, huilend kind Vandaag thuis gehouden van het kdv (en thuis gebleven van het werk), en na het grootste deel van de dag geslapen te hebben zit hij nu al weer een stuk opgeknapt naast me. Ik verwacht dat we er morgen niks meer van merken Ik vind het altijd verbazend hoe snel hij ziek kan worden, en hoe snel hij dan ook weer beter is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me er geen zorgen over maken. Zo snel gaat het met mijn zoon van 4,5 ook soms. Vanuit het niets hoge koorts en overgeven en de volgende dag wil hij alweer als vanouds eten!



Zorg er voor dat hij in ieder geval wat vocht binnenkrijgt om uitdroging te voorkomen (dat gebeurt ook snel bij die kleintjes).Als het telang aanhoudt en hij echt helemaal lusteloos wordt moet je wel naar de ha hoor!
Komt wel goed, schatje!
Alle reacties Link kopieren
dochter was gisteren ook ineens ziek. net als bij jou bij het ontbijt niet willen eten en rillen daarna op de bank beland met 39.9 koorts. hele dag afwisselend slapen,drinken en plassen en na een hele dag en nacht vandaag nergens meer last van.
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter heeft al vanaf vrijdag koorts (39 +). Ze wil bijna niet drinken. Zondag bij hap geweest em gister en vandaag bij huisarts. Ze is nog niet uitgedroogd. Als ze morgen nog koorts heeft dan moeten we waarschijnlijk door naar het ziekenhuis

Zolang je kindje plast en huilt met tranen is hij nog niet uitgedroogd.
Alle reacties Link kopieren
Dochter is trouwens 16 mnd en spuugt niet. Uitdrogen kan snel gaan, maar hoe snel verschilt per kind.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels slaapt hij als een roosje, heb er vanavond nog wel wat vocht ingekregen maar dit spuugde hij er ook snel weer uit. Ik hoop dat hij morgen toch weer opgeknapt is .. ik begin me inmiddels zelf ook wat gammel te voelen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven