kind (4 jaar) in rugdrager of draagdoek?

25-04-2014 08:33 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
We gaan komend weekend naar de Efteling voor een paar dagen, en zullen dus veel gaan lopen. Ons kind van net 4 kan prima lopen uiteraard, maar voorzie een beetje dat een paar dagen slenteren in een pretpark op een gegeven moment niet meer zo vlotjes gaat. Behalve in het park zelf, lopen we ook van en naar de parkeerplaats, van en naar het hotel, etc.



Ik ben geen kenner in draadoeken e.d., maar kan een kind van 4 jaar (ik denk bijna 20 kilo?) nog in een draagdoek of rugdrager?
Dat vraagt ze dan ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ze vraagt of een kind van die leeftijd/kg in een drager kan.
En het antwoord daarop is 'ja'. Niet 'ik vind dat stom'.
Wat voor crime is het dan om een buggy mee te nemen?
Alle reacties Link kopieren
quote:vandale schreef op 25 april 2014 @ 09:30:

Drager voor 4-jarige, serieus?



Ik had wel de buggy nog jaren bewaard voor die ene x per jaar naar de efteling, daar gingen alle extra truien, pakjes drinken ed. in, parkeer je gewoon naast de attracties. Aan het eind van de dag wilden de kinderen er wel graag in naar de auto gereden worden



Zo hebben wij dat ook gedaan, ideaal zo'n buggy voor de jassen, pakjes drinken en zak met broodjes. Kinderen zaten er eigenlijk bijna niet in

Dragen lijkt mij zwaar en warm, maar goed het is inderdaad maar net wat jezelf handig vindt.

Mijn kleine tengere 8-jarige is 21 kilo en die vind ik echt te zwaar om rond te dragen.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Mijn zoontje is nog lang geen vier, wel al bijna 12 kilo, ik draag hem met plezier en als hij op zijn vierde nog in de draagdoek wil als hij na een dag rennen te moe is, dan heb ik daar echt geen problemen mee hoor.
Speciaal voor een paar dagen zou ik persoonlijk geen drager aanschaffen, vooral als je het niet gewend bent is het best zwaar (ik draag veel, maar het is toch even weer wennen).



Hier in de pretparken (Duitsland) huur ik altijd een bolderkar. Tassen en koelbox er in en rijden maar. Heel jammer dat ze dit in Nederland niet kennen (er passen namelijk ook prima moeie kinderen in).
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er geen drager voor aanschaffen, je kleuter is het niet gewend en jullie ook niet, dus daar ga je geen uren plezier van hebben.

Ik droeg overigens mijn (nu kleuter) peuter van 18-20 kilo nog wel regelmatig op mijn rug toen hij 3 jaar was. Zo'n hele dag slenteren, daar krijg ik ook moeie benen van, laat staan een peuter. Sommigen kiezen dan voor een buggy, ik koos voor een drager. Lijkt me hetzelfde.
Wat is er gek aan een drager voor een kind van vier? Maar eerlijk gezegd, TO, als jij en je kind het niet gewend zijn dan weet ik niet zeker of je er nu alsnog aan kunt wennen. Ik ben zelf pas na 5 maanden gaan dragen en vind het al heel jammer dat ik die eerste maanden dragen "gemist" heb. Ik heb een Beco aangeschaft en daar heel blij mee. Schijnt hij ook nog wel de komende jaren in te kunnen. Ik loop er nu iedere dag mee. Jammer genoeg acht ik mijzelf niet handig genoeg voor een doek.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet veel van dragers af, maar hier nog wat info om in overweging te nemen.



Van de site van de efteling:

Wandelwagentjes



Wandelwagentjes(een houten trekkar) zijn te huur bij de wandelwagenverhuur bij de hoofdentree voor ¤ 4,00 per stuk.



Ook verhuren we buggysloten tegen betaling van ¤10,- borg. De buggysloten kunnen worden gebruikt voor Efteling-wandelwagens en voor eigen buggy’s.



Als je geen eigen buggy hebt, kun je vaak voor heel weinig geld een buggy bij de kringloop kopen. Aangezien je verschillende dagen gaat, kan dit nog wel eens goedkoper zijn, dan elke dag een karretje huren. Btw vanuit het hotel ga je het park in ter hoogte van carnaval festival/vogelriok (dat is al de hoek voor de jongere kinderen). Je kunt ook gemakkelijk s middags even terug naar het hotel zonder echt veel tijdsverlies of zo. Iig heel veel plezier gewenst. Het blijft een heerlijk park!
Alle reacties Link kopieren
Voor een dagje Efteling zou ik ook geen drager aanschaffen.



Maar voor iedereen die het zo van de zotte vindt om een 4-jarige te dragen: kijk eens op het gemiddelde festival in de zomer, markt, braderie, kermis, dat soort dingen. Hoeveel ouders zie je dan met hun vermoeide grote kind op de nek / hangend op de rug de 2 km terug naar de auto of trein lopen? Je struikelt erover! Wat is daar anders aan dan wanneer je er een doek om knoopt? Dan voel ik me toch erg gelukkig met onze drager die ervoor zorgt dat we de volgende dag ook nog rechtop kunnen lopen.



En laatst, bergwandeling op vakantie, kleuter valt en weigert verder te lopen wegens zere geschaafde knieën.We moesten nog een paar km bergop, dus kleuter op de rug, en nog drie kwartier gedragen. Mijn vriend heeft een zwakke rug dus die was erg blij dat ze gewoon op mijn rug kon in de doek.



Ik wil maar zeggen, het kan best wel eens handig zijn, ook voor kleuters die prima een heel eind kunnen lopen. En past makkelijker in je tas dan een buggy
De strijd tegen overgewicht bij kinderen is bij dezen verloren.....
Alle reacties Link kopieren
Ik zit dit met verbazing te lezen, is dit nou serieus of niet?

Met 4 jaar in een pretpark trokken mijn kinderen het met gemak een hele dag slenteren.

Bergwandelingen of winkeken kan ik mij nog voorstellen dat ze vervelend worden en niet meer willen lopen, maar in een pretpark????
Alle reacties Link kopieren
Bestaat er nu ook al een draagdoekmaffia?
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:theamuts schreef op 26 april 2014 @ 10:49:

De strijd tegen overgewicht bij kinderen is bij dezen verloren.....



Wat een onzin. Zware kinderen neem je niet zo makkelijk op je rug. Ten tweede heeft dat dragen als voordeel dat de strijd tegen overgewicht bij de moeder door het dragen niet verloren is.



Mijn vierjarige weegt 15 kilo en is prima te dragen. Tijdens een dag pretpark rent ze zich laveloos van de pret, dus tijdens een inkakmoment bij mij op mijn rug voor een drie kwartier is voor haar een moment van rust, even bijkomen van de indrukken en geborgenheid.



Nog een voordeel is dat de zesjarige ondertussen wel lekker door kan wandelen en ravotten.



En het zou te zwaar zijn? Bullshit. Ik loop zelf met een kruk, maar door het dragen heb ik sterkere spieren gekregen en het kost me echt geen moeite.
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 26 april 2014 @ 12:08:

Bestaat er nu ook al een draagdoekmaffia? Ja joh, inclusief borst voeden en bij de ouders slapen wat handig is, want dan kunnen die kinderen ook s'-nachts door gevoed worden.
quote:dubbeltje4 schreef op zaterdag 26 april 2014 12:18 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="calvijn1 in "kind (4 jaar) in rugdrager of draagdoek?"" class="messagelink">calvijn1 schreef op 26 april 2014 @ 12:08</a>:</b>

Bestaat er nu ook al een draagdoekmaffia? </div></blockquote>Ja joh, inclusief borst voeden en bij de ouders slapen wat handig is, want dan kunnen die kinderen ook s'-nachts door gevoed worden. Nee echt?? Je geeft je kind 's nachts toch geen eten?? Ik zou het AMK bellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 26 april 2014 @ 12:44:

[...]





Nee echt?? Je geeft je kind 's nachts toch geen eten?? Ik zou het AMK bellen.Ze krijgen s´-nachts de borst, omdat ze erom vragen, aldus die moeders..
Idiotie. Ik zou het gewoon negeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:mafalda schreef op 26 april 2014 @ 11:03:

Ik zit dit met verbazing te lezen, is dit nou serieus of niet?

Met 4 jaar in een pretpark trokken mijn kinderen het met gemak een hele dag slenteren.

Bergwandelingen of winkeken kan ik mij nog voorstellen dat ze vervelend worden en niet meer willen lopen, maar in een pretpark????



Precies. Eén dag slenteren.

Maar TO gaat meerdere dagen slenteren. En dan hoef je geen raketgeleerde te zijn om te bedenken dat een jong kind, dat de eerste dag waarschijnlijk drie keer zoveel loopt als de ouders (en van enthousiasme nog vaak dribbelend en rennend ook), plus voor elke stap van een volwassene er zelf drie moet zetten, dag twee al iets minder fit is, en dag drie gewoon echt moe.



Waarom moeten ouders nou meteen schermen met dat hun kind dat wel kan? Dat gepoch is zo onnodig, en bovendien ook ongeloofwaardig. Als ik na een dagje dierentuin, speeltuin, of pretpark richting uitgang loop, klinkt het gehuil vanuit alle hoeken en gaten. Gehuil van moeie kinderen. Volstrekt normaal na een dag actief zijn. Maar als TO daar een oplossing voor probeert te verzinnen, is dat allemaal zwak en onnodig.



TO, ik zou eerst oefenen met een rugdrager, want dat kan best tegenvallen. Ook in aanschaf kan het pittig zijn. Kun je niet iets lenen? En anders toch de optie van bij de Efteling zelf. Dat lijkt me het meest flexibel.
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
Sorry het is niet de bedoeling om te pochen hoor .



Als t.o. aanvoelt dat haar kind het niet gaat trekken dan zou ik zo een trekkar huren bij de Efteling.
quote:calvijn1 schreef op 26 april 2014 @ 12:08:

Bestaat er nu ook al een draagdoekmaffia? Yup!!
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 26 april 2014 @ 12:08:

Bestaat er nu ook al een draagdoekmaffia? Wist je dat niet? Bij iedereen die zijn kind niet minstens tot zijn 5e jaar in een doek draagt, leg ik een afgehakte paardenkop in bed.
off topic: blauwmetstippen, nu je hier toch bent, mag ik jou bij deze even bedanken voor je de tip van het (online) magazine kiind, die je mij vorig jaar gaf n.a.v. een topic van mij over leuke tijdschriften voor (a.s.) moeders? Wat een waanzinnige site is met nu ook papieren boekuitgave. Dank je!
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 26 april 2014 @ 20:32:

off topic: blauwmetstippen, nu je hier toch bent, mag ik jou bij deze even bedanken voor je de tip van het (online) magazine kiind, die je mij vorig jaar gaf n.a.v. een topic van mij over leuke tijdschriften voor (a.s.) moeders? Wat een waanzinnige site is met nu ook papieren boekuitgave. Dank je!



Waar is de "like-knop" als je hem nodig hebt? :-)



En voor iedereen die het nog niet kent: www.kiind.nl en inderdaad, nu ook in papier te koop!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven