kind is dwars op wintersport

22-01-2017 18:48 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff,

Zoonlief van 4,5 wilde al wekenlang niet naar school, want we moesten nú op wintersport.

Vorig jaar heeft hij ook skiles gehad en dat ging hartstikke goed.



Vandaag heeft hij zijn eerste les weer gehad en hij was blijkbaar zo dwars...

Mijn man heeft hem opgehaald, maar hij was in de kinderopvang neergezet.

Hij maakte almaar geen bochtjes want hij wilde alleen maar rechtdoor.

Een leraar heeft hem een half uur priveles gegeven om te oefenen, maar hij bleef dwars.

Klasje teruggezet, drie leraren hebben het geprobeerd, maar ze wisten niet wat ze met hem moesten doen.



Intussen zegt hij dat hij het hartstikke leuk vindt, maar omdat hij niet weet hoe hij bochtjes moet maken doet hij het niet

Ik probeer hem uit te leggen wat hij moet doen, dan reageert hij enthousiast en lijkt het te snappen. Totdat ik vraag of hij het ook gaat doen en dan is het keihard nee.



Heeft iemand ideeën? Hij doet de hele dag ook zo in de kamer en het wordt niet echt een leuke vakantie zo...
quote:Melike schreef op 22 januari 2017 @ 19:12:

[...]





Hij heeft twee leraren en er zijn nog drie kinderen bij, vindt hij juist hartstikke leuk. Hij roept dan dat we weg moeten gaan omdat hij nu gaat skiënLzat hem dan lekker aanklooien in de les. Morgen gewoon weer brengen als hij het leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hetisonmogelijk schreef op 22 januari 2017 @ 18:56:

Zet hem op een slee en maak en fijne wandeling met hem. Of bouw een sneeuwpop met hem, maak sneeuwengeltjes, drink warme choco..



Hij is een kleuter.



Daar is naast het skiën nog genoeg tijd voor.

Hij wil wel per se skiën en in een klasje, maar daarin luistert hij dus voor geen meter
quote:Melike schreef op 22 januari 2017 @ 19:05:

[...]





Hij vertelt zelf blij hoe het moet en dat hij de les wel heel leuk vind

Maar ja zeggen en doen is blijkbaar een groot verschil..Ja uiteraard, daar zijn onderwijskundigen al eeuwenlang zoet mee. Het zou buitensporig voorlijk van hem zijn zijn als jouw kleuter dat geheim al kende
Alle reacties Link kopieren
Tsja, de volgende keer dan maar een accessoire nemen dat wèl doet wat jullie willen!

Een chihuahua misschien? Die kun je tenminste nog in een tas stoppen als hij in jullie ogen "dwars" is.
Alle reacties Link kopieren
Wat je zou kunnen proberen is om hem met klem te verbieden om bochten te maken. Werkt hier vaak als een trein
Het is zoals het is
quote:Melike schreef op 22 januari 2017 @ 19:15:

[...]





Daar is naast het skiën nog genoeg tijd voor.

Hij wil wel per se skiën en in een klasje, maar daarin luistert hij dus voor geen meterAls dat echt zo is dan zou ik hem zeggen dat hij de volgende keer wel moet luisteren en doen wat de leraar zegt omdat hij anders niet meer mag gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Melike schreef op 22 januari 2017 @ 19:15:

[...]





Daar is naast het skiën nog genoeg tijd voor.

Hij wil wel per se skiën en in een klasje, maar daarin luistert hij dus voor geen meterNou, dan is het simpel. Dan vertel je hem: ofwel je gaat luisteren naar de mevrouw/mijnheer in het klasje, ofwel het is afgelopen met het klasje. Klaar.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Melike schreef op 22 januari 2017 @ 19:05:

[...]





Hij vertelt zelf blij hoe het moet en dat hij de les wel heel leuk vind

Maar ja zeggen en doen is blijkbaar een groot verschil..





Hij is vier!



Ik snap dat jij het niet leuk vindt maar je praat over het menneke alsof hij een volwassene met moeilijk karakter is die jullie vakantie verstoort.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Melike schreef op 22 januari 2017 @ 19:12:

[...]





Hij heeft twee leraren en er zijn nog drie kinderen bij, vindt hij juist hartstikke leuk. Hij roept dan dat we weg moeten gaan omdat hij nu gaat skiën

En zo is het.



Hij gaat dit jaar van alle heuveltjes in de ski-klas, met de ski's recht naar beneden.

En that's it.



Volgend jaar weer verder.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Youk79 schreef op 22 januari 2017 @ 19:17:

Wat je zou kunnen proberen is om hem met klem te verbieden om bochten te maken. Werkt hier vaak als een trein Oh ja! Dit is ook een goede!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:misstwix schreef op 22 januari 2017 @ 19:12:

4 jaar en dan al verplicht worden om te leren skieen is wel erg. Als ik je zoontje was zou ik ook dwars zijn als ik iets moest doen wat ik niet goed kon en niet wilde.

Ik zou hem niet dwingen maar inderdaad gewoon samen met hem gaan oefenen en lijkt mij dat een kleuter sowieso nog niet in zijn eentje van een ski helling mag afgaan of hij nu die bochtjes kan maken of niet het blijft gevaarlijk voor kleuters toch? Denk dat jullie beter hem gewoon samen wat leren skieen op een kinderpiste of idd gaan sleeen en sneeuwpop maken etc.



Nou, verplicht...



Er wordt skiles aangeboden aan kinderen vanaf twee jaar, maar dat is misscjien een andere discussie.

Hij wíl juist graag skiën, maar ik krijg hem niet uitgelegd dat als hij wil leren skiën hij af en toe wel moet luisteren naar hoe het dan moet. Dan zegt hij: dat doe ik lekker niet
quote:Melike schreef op 22 januari 2017 @ 19:22:

[...]





Nou, verplicht...



Er wordt skiles aangeboden aan kinderen vanaf twee jaar, maar dat is misscjien een andere discussie.

Hij wíl juist graag skiën, maar ik krijg hem niet uitgelegd dat als hij wil leren skiën hij af en toe wel moet luisteren naar hoe het dan moet. Dan zegt hij: dat doe ik lekker nietDan dus geen skiles meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:misstwix schreef op 22 januari 2017 @ 19:17:

[...]





Als dat echt zo is dan zou ik hem zeggen dat hij de volgende keer wel moet luisteren en doen wat de leraar zegt omdat hij anders niet meer mag gaan.



Heb ik gedaan, zijn reactie:

Nou, dan ga ik toch lekker niet
Alle reacties Link kopieren
dan is jouw reactie.. prima.. morgen ga je niet op de skies, maar gaan we .. noem maar iets.. of je gaat niets doen.. wat jij wil
Alle reacties Link kopieren
Terug brengen en een nieuwe kopen.



Of je misschien eens bedenken dat het kind het misschien helemaal niet leuk vind om te skiën. Zóu kunnen hoor....
quote:Pikkie22 schreef op 22 januari 2017 @ 19:27:

Terug brengen en een nieuwe kopen.



Of je misschien eens bedenken dat het kind het misschien helemaal niet leuk vind om te skiën. Zóu kunnen hoor....Maar als hij skiën niet leuk zou vinden waarom is hij er dan al weken over het praten en kon hij niet wachten om op skivakantie te gaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Melike schreef op 22 januari 2017 @ 19:22:

[...]





maar ik krijg hem niet uitgelegd dat als hij wil leren skiën hij af en toe wel moet luisteren naar hoe het dan moet. Dan zegt hij: dat doe ik lekker niet





Nou dan komen de pedagogische skills van zijn 'juffies en meesters' om de hoek kijken toch?

Maak je niet zo druk, het gaat om een kleuter en skiën.

Nergens om dus eigenlijk, laat gaan en laat hem lol hebben. Met rechte ski's naar beneden en een sneeuwbal gooien.

Zeg die mensen dat ze hem best heel duidelijk mogen aanpakken en verder klaar.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik niet helemaal begrijp is waarin hij dwars is. Volgt hij alleen de instructies niet op, hetzij omdat hijniet snapt wat de bedoeling is, hetzij omdat hij het eng vindt, of is hij sowieso irritant aan het doen? Uit je inleiding begrijp ik het laatste, maar vanuit je uitleg heb ik het idee alsof het alleen om de bochtjes gaat.

Als dat zo is, denk ik eerlijk gezegd dat hij er gewoon nog niet rijp voor is. Meerdere leraren hebben het geprobeerd, zelfs 1 op 1, meer kun je eigenlijk niet doen. Lukt de pizzapunt wel goed of gaat het daar al mis? De meeste ski-scholen zetten de punten dan aan elkaar vast met een haakje of zoiets, dat helpt goed.

Mijn zoon had er ook veel moeite mee op die leeftijd, hij had altijd 2 uren pauze en dan gingen we zelf even 1 op 1 met hem oefenen en ook na afloop van de les nog heel even, toen had hij het op een gegeven moment door. Hij had gewoon net even wat meer uitleg nodig dan de anderen blijkbaar. Maar dat 1 op 1 is ook al gebeurd, dus ik ben geneigd om te denken, volgend jaar nieuwe kans, het is niet anders. Inmiddels is mijn zoon 18 en bij gratie gods wil hij mij af en toe nog wel eens op sleeptouw nemen
Alle reacties Link kopieren
quote:zusters schreef op 22 januari 2017 @ 19:01:

[...]





Een kind van bijna 5 zou zich moeten kunnen gedragen maar is het niet heel erh normaal dat een kind van die leeftijd zn vader en moeder mist en samen dingen wilt ondernemen? Vooral op vakantie...





to geeft aan dat hij het wel leuk vindt maar gaat lopen klieren.. DAn is het toch klaar ?



Ik ben daar heel makkelijk in. Ik kan niets met dat geklier dus is het klaar.. gaan we wat anders doen.. dat gesoebat ..

Ik ga mijn 4/5 jarige niet wegbrengen als hij daar gaat lopen klieren en het verpest voor een ander.. Dan gaat hij maar niet.. Op de slee of spelen is ook prima.. Ik snap TO ook wel.. dan kan zij of pa niet meer skieën.. Tja.. dat is nu eenmaal zo als je je kinderen mee neemt.. Dan heb je er wel eens dit soort gedrag tussen zitten.. Dan maar niet op de skies die dag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Melike schreef op 22 januari 2017 @ 19:22:

[...]





Nou, verplicht...



Er wordt skiles aangeboden aan kinderen vanaf twee jaar, maar dat is misscjien een andere discussie.

Hij wíl juist graag skiën, maar ik krijg hem niet uitgelegd dat als hij wil leren skiën hij af en toe wel moet luisteren naar hoe het dan moet. Dan zegt hij: dat doe ik lekker nietNou, dan doet hij het toch niet? Klaar. Dan niet naar het klasje. Is er een soort verplichting in het leven die zegt dat je moet leren skiën dan?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Melike schreef op 22 januari 2017 @ 19:24:

[...]





Heb ik gedaan, zijn reactie:

Nou, dan ga ik toch lekker nietDit antwoord zegt dus al genoeg hij wil niet zelf blijkbaar anders zou hij zeggen: jawel ik wil graag gaan!
Alle reacties Link kopieren
quote:Melike schreef op 22 januari 2017 @ 19:24:

[...]





Heb ik gedaan, zijn reactie:

Nou, dan ga ik toch lekker nietDat is dan goed toch? Niet als straf ofzo, maar zijn beslissing. Dan niet.
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Ik denk trouwens dat hij wel graag wil. Hij weet dat hij jou hiermee op de kast krijgt. Dus kom van die kast en ontspan, dan maakt het verder eigenlijk niet uit wat je doet.
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
quote:Melike schreef op 22 januari 2017 @ 19:24:

[...]





Heb ik gedaan, zijn reactie:

Nou, dan ga ik toch lekker nietPrima toch? Probleem opgelost.
quote:pejeka schreef op 22 januari 2017 @ 19:17:

[...]





Nou, dan is het simpel. Dan vertel je hem: ofwel je gaat luisteren naar de mevrouw/mijnheer in het klasje, ofwel het is afgelopen met het klasje. Klaar.+1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven