Kind op de fiets weg brengen

17-12-2014 08:00 72 berichten
Goedemorgen!



Ik krijg zojuist een berichtje van mijn schoonmoeder... Ze zegt dat ze hoopt dat ik mijn zoon (1,5) met de auto naar de creche breng omdat het regent...



Nou ben ik echt niet de beroerste maar omdat de fiets veel sneller is (binnendoor) en ik daarna door kan fietsen naar het werk is dit eigenlijk helemaal niet praktisch.. Inmiddels is het hier meer aan het miezeren dan regenen maar dat kan natuurlijk het komende half uur veranderen.



Het is trouwens ongeveer 3 minuutjes fietsen



Dus voordat ik mij dadelijk nog schuldig maak aan kindermishandeling, tot welke weersomstandigheden brengen jullie je kinderen op de fiets naar school?



Zoonlief heeft trouwens een prima jas en regenbroek
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een goeie jas aan en inderdaad die regenbroek en dan is het toch best.

Mijn moeder fietste ons in weer en wind overal heen, waaien, stortregen maakte niet uit.



Is niks geks gebeurt met me onder het fietsen, dus ik zou zeggen, ga lekker fietsen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon op de fiets gaan als hij niet van suiker is. Krijgt hij niks van, hooguit een frisse neus. Wij gaan altijd op de fiets of t moet echt onverantwoord zijn door storm of gladheid, dan gaan we lopen. We zijn er dan ook binnen vijf minuten. Auto kun je hier ook niet kwijt dicht bij school.
Waar bemoeit je schoonmoeder zich mee zeg? Kinderen smelten niet van een beetje regen.



Op je vraag tot welke weersomstandigheden ik kind wegbreng op de fiets. Alleen als het mooi weer is. Maar dat is meer voor mezelf, ik ga niet in de regen op de fiets zitten ik doe het liefst alles met de auto. Maar ik breng dochter eigenlijk nooit weg, dat doet mijn man. Met de auto, omdat hij daarna meteen door naar zijn werk gaat. Ik ga op de scooter, dus kan dochter niet wegbrengen
Alle reacties Link kopieren
Ik had geen auto, dus ik deed alles op de fiets. Regenpak of poncho over hun jas een gaan.



Kinderen zijn niet van suiker hoor, gewoon lekker fietsen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zonder auto opgegroeid en in mijn binnenstad is een auto echt niet handig, dus ik ga dus alles op de fiets doen.



Je kind is niet van suiker.
Gewoon op de fiets en als er sneeuw ligt/glad is lopend, ongeveer 500 meter.

Het is veiliger om een beetje nat te regenen dan dat ik mijn auto er voor moet starten en met beslagen ramen in een steenkoude auto 500 meter moet rijden om vervolgens niet te kunnen parkeren bij school.

Het grootste gros woont binnen een straal van een kilometer en wordt bij 3 druppels regen met de auto gebracht.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat trouwens gister met mijn kind van 3 maanden op de fiets toen er een bui over kwam. Het deerde mijn kind helemaal niks.



Die schoonmoeder van jou moet niet zo miepen. Wil ze een watje als kleinkind?
Wij gaan altijd lopen, ongeveer 5 min. Alleen als ik gelijk door ga met de auto dan zet ik ze af, maar dat ligt niet aan het weer.
Nooit met auto gebracht. Nu ook niet, terwijl ze toch 20 km per dag fietsen.

Krijgen ze niets van.
Drie minuten fietsen? Kind is toch niet van suiker en oma ook niet neem ik aan.

Mijn moeder heeft nooit een rijbewijs gehad, ze heeft me achterop door allerlei weersomstandigheden gefietst, heb ik nooit iets aan overgehouden hoor. Als je(redelijk) droog en warm zit is er niets aan de hand. Het moet ook wel ontstellend hondenweer zijn als je van 3 minuten fietsen iets over houdt.
We aan altijd met de fiets, zo'n 2 km. Als het sneeut lopen we.
Alle reacties Link kopieren
Hup, regenjasje aan en gaan met die banaan. Kinderen kunnen echt wel wat hebben, schoonmoeder overdrijft lekker zeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet ruim een half uur fietsen naar de school van mijn zoon. Als het niet echt staat te gieten van de regen gaan wij gewoon op de fiets, hoor. Dikke jas aan, handschoenen en fietsen maar. Kinderen zijn niet van suiker.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Wij hebben geen auto, dus mijnes werden altijd met de fiets gebracht (20 min fietsen). Was helemaal niet zielig hoor.
Haha fijn om te lezen!



Mijn schoonmoeder bedoelt het goed maar af en toe is het iets té.



Dus wij gaan zometeen gewoon op de fiets door de regen .



Fijne dag dames!
Ach, lief toch zo'n bezorgde oma .
Altijd. Ondertussen zijn die van mij oud genoeg om zelf te fietsen en dan zet ik mijn grens bij zo'n harde wind dat dochter van de fiets wordt geblazen of ijzel. Regen is geen reden.

Vroeger met kind fietste ik trouwens ook niet met ijzel. Vind het zelf doodeng
Alle reacties Link kopieren
Vraag of je schoonmoeder in de auto stapt en naar jou toe rijdt om haar kleinzoon op te halen om hem naar de crèche te brengen. Is ze bang dat hij smelt?
verba volant, scripta manent.
Zou oma hier ook doen, ik vind het wel lief
quote:lisbeth schreef op 17 december 2014 @ 08:14:

Altijd. Ondertussen zijn die van mij oud genoeg om zelf te fietsen en dan zet ik mijn grens bij zo'n harde wind dat dochter van de fiets wordt geblazen of ijzel. Regen is geen reden.

Vroeger met kind fietste ik trouwens ook niet met ijzel. Vind het zelf doodengBij erge gladheid fietsten wij ook niet hoor. Ik nam behalve mijn eigen koters ook altijd twee schoolgenootjes mee (als 'fietsbegeleider' dus), en als het echt rotweer was (gladheid, storm) ging hun moeder met de auto en dan konden mijn kinderen met haar meerijden.
Dochter is afgelopen vrijdag door man gebrachr en ik ben later op de fiets gegaan. Ik moest me echt schrap zetten. Open brug, wind van de zijkant. Blij dat dochter met de auto was gegaan. Volgens mij zou ze zo zijn omgekiept
Alle reacties Link kopieren
Wat knap en positief van je dat je het als lief ervaart van je schoonmoeder.



Ik zou het, vrees ik, als verregaande en irritante bemoeienis ervaren.

Vooral omdat ze niet alleen zelf blijkbaar een sterke mening heeft over fietsen in de regen, maar het daarbij ook nodig vindt de moeite te nemen om te smsen om je dat op het hart te drukken.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Hahaha....



Wij hebben geen auto, dus doen alles op de fiets. En als het echt te glad is om te fietsen of als er veel sneeuw ligt en de fietspaden niet gestrooid of geveegd zijn dan gaan we lopend of met de bus.



Zoon is van oktober, dus in de eerste winter was hij echt nog een babytje. Gewoon een dik skipakje aan, knus in de fietskar en klaar. Ook bij regen en ook bij -10. Krijgen ze niks van hoor.



Mijn schoonouders zijn ook zo miepig. Die vinden lopen en fietsen an sich al armoedig dus door regen en kou al helemaal... En als zij weten dat we met de bus gaan moeten we bij thuiskomst even bellen, om te laten weten dat we niet beroofd/vermoord/in elkaar geslagen ofzo zijn. We wonen overigens in een heel suf dorp waar nooit iets gebeurt. Ze kijken teveel politieseries denk ik ;) .
Waarom irritant, oma geeft duidelijk om haar kleinkind. Grootouders zijn nou eenmaal vaak bezorgder dan ouders.

Beter toch dan dat het ze niets interesseert.

Je zegt gewoon braaf, ja lieve oma, ik zal erover nadenken en je pakt je alsnog de fiets

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven