Kind op de fiets weg brengen

17-12-2014 08:00 72 berichten
Goedemorgen!



Ik krijg zojuist een berichtje van mijn schoonmoeder... Ze zegt dat ze hoopt dat ik mijn zoon (1,5) met de auto naar de creche breng omdat het regent...



Nou ben ik echt niet de beroerste maar omdat de fiets veel sneller is (binnendoor) en ik daarna door kan fietsen naar het werk is dit eigenlijk helemaal niet praktisch.. Inmiddels is het hier meer aan het miezeren dan regenen maar dat kan natuurlijk het komende half uur veranderen.



Het is trouwens ongeveer 3 minuutjes fietsen



Dus voordat ik mij dadelijk nog schuldig maak aan kindermishandeling, tot welke weersomstandigheden brengen jullie je kinderen op de fiets naar school?



Zoonlief heeft trouwens een prima jas en regenbroek
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan Oma je kind naar school brengen met de auto.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Uh, waar bemoeit ze zich mee? Ik zou heel kriegelig worden van zo'n berichtje en er zeker niet op reageren, of tegendraads doen.



En om antwoord te geven op je vraag: van kou of regen wordt een kind niet ziek, dus ik zou gewoon gaan fietsen, met de juiste kleding aan. Maar als het kind bijv. aan het kwakkelen is dan zou ik wel oppassen, want dan moet lijf niet onnodig energie verbruiken om het warm te houden.
Zou antwoorden: 'Met de auto?! Waarom? Het regent alleen maar. Groetjes lisaviva.'



Voor zo'n korte afstand vind ik de auto veel omslachtiger dan de fiets. De onze is van binnen helemaal beslagen, tegen de tijd dat je uberhaupt iets ziet, was ik er met de fiets al geweest. Korte stukjes zijn ook funest voor een auto.

Parkeren bij school een crime. Dus nee, als het glad is ga ik lopen, maar de auto nemen vind ik echt grote onzin.



Edit: ben niet zo'n held van een schoondochter die dergelijke bemoeienis lief vindt, zou me eerder ergeren en denken: heeft ze niks beters te doen?
Ik zou mijn eigen ding doen en niet reageren op het berichtje.



Ik bracht mijn dochter altijd met de auto en ik haalde haar altijd op de fiets, ivm tijd. Alleen bij gladheid of hele heftige regenbuien (met onweer, hagel enz) haalde ik haar met de auto.
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik geen auto bezit en man vaak niet kan brengen oo de crechedag zitten mijn dochter (1) en ik in weer en wind op de fiets. Mijn vader fietste ook altijd naar zijn werk (ongeacht weer en bezitten auto) en wij gingen vroeger ook altijd op de fiets. Goed inpakken en niemand wordt er slechter van hoor!
Altijd op de fiets, ook als de auto voor de deur staat. Zodra hier een spatje regen valt is het erg druk op de weg en ben ik met de fiets veel sneller. En het gekke is...op de fiets lijkt het altijd minder hard te regenen dan wanneer we in de auto zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet goed tegen dit soort berichtjes. Het zal heel lief bedoeld zijn, maar ik weet zelf wel of ik met mijn kind kan gaan fietsen in de regen of niet. Daar hoeft een oma echt geen berichtje voor te sturen. Brrrrrr.
Het is gezond om lekker op de fiets te gaan, beetje regen kunnen ze heus wel tegen als ze goed zijn ingepakt. Zo bouwen ze weerstand op, krijgen ze frisse lucht en krijg je niet van die zwakke kinderen die nergens tegen kunnen.
quote:lizzy75 schreef op 17 december 2014 @ 09:24:

Brrrrrr.Ja, koud he? Ik zou maar lekker met de auto gaan als ik jou was .
Alle reacties Link kopieren
Een beetje regen kan toch geen kwaad? goed inpakken. Als het nu zo hoost dat je geen hand voor ogen kunt zien zou ik idd met de auto gaan.
Hahaha, ik herken dit. Ik doe het liefst alles op de (bak)fiets wat aan te fietsen is.



Kom ik een keer bij mijn oma (10 min) aan met zoontje. Het miezerde een beetje toen ik wegging, dus ik dat zeil nog om die bak gedaan. Alleen ineens begint het echt keihard te regenen. Dus ik helemaal zeiknat, uitgelopen mascara over mijn wangen. Hij lekker droog. Doet ze deur open: "Oohh die regen, dat is toch zielig voor die kleine! Waarom ben je niet met de auto gegaan?!"



Zelf heeft ze nooit autogereden, trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Zou oma hier ook zeggen, zou man ook zeggen en ik ook.

Gelukkig veel mogelijkheden hier zoals bus, trein en tram, maar ik ga niet in de regen fietsen.

Vind ik zelf niet leuk, om in de regen te fietsen. Loopt mijn make up door
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen auto en ben niet van plan er één aan te schaffen. Ik ga met mijn dochter door weer en wind, al jaren lang en ze heeft er niets aan overgehouden Zoals anderen ook al zeiden, je kind gewoon lekker inpakken en gaan
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 17 december 2014 @ 09:26:

[...]





Ja, koud he? Ik zou maar lekker met de auto gaan als ik jou was .Ik pieker er niet over, lekker goed inpakken en dan met de benenwagen.
Grappig is dat, ik ging vroeger altijd op de fiets door weer en wind maar mijn ouders en schoon ouders vinden dat nu ook zielig.



Al pak ik met regen ook de auto, ga niet mezelf nat laten regenen als ik ook een auto naast de deur heb staan.
Zou ook een opmerking van mijn schoonmoeder kunnen zijn en ik zou me er ook aan ergeren.

Ik vind ook dat wat regen geen kwaad kan. Ga ook iedere dag naar buiten met zoon ongeacht het weer.



En slecht weer bestaat niet, alleen een slechte manier van je kleden op de weersomstandigheden.
Ik fiets met mijn baby va 4,5 maand door dit weer (okee, hij zit wel overdekt, maar toch). Gewoon gaan fietsen.
Ik zou of niks terugsturen of iets als

Wij wonen zo dicht bij school, dat de dichtsbijzijnde beschikbare parkeerplaats waarschijnlijk mijn eigen garage is.

Het duurt bijna langer om de fiets uit de garage te halen dan om naar school te lopen. Wij lopen dus altijd.
Hier breng ik de kinderen altijd te voet naar school. We wonen op ongeveer 7 minuten loopafstand en er zijn veel kinderen die met de auto gebracht worden, parkeren bij school is haast niet te doen en ik zou er 1 straat mee opschieten. Bovendien hebben wij geen twee auto's en man heeft onze enige auto nodig voor zijn werk.



Bij regen hebben ze een paraplu en regenkleding aan.
Alle reacties Link kopieren
Fietsen door de regen doe ik niet. Ik fiets alleen voor de leuk. Wij wonen in een klein dorp, dus voor kdv en werk ga ik sowieso met de auto. Er is hier wel een school en als dochter daar heen gaat zal ik op mijn vrije dag gaan fietsen of lopen en op werkdagen ivm tijd waarschijnlijk toch wel met de auto gaan.



Mijn (schoon)moeder heeft zich echt niet te bemoeien met hoe ik mijn kind naar het kdv breng. Bij erge gladheid/sneeuw/ijzel krijg ik nog wel eens een berichtje of ik goed ben aangekomen op mijn werk, maar dat deden ze ook al voor ik een kind had. Met zulk weer wil ik ook graag weten of mijn vriend veilig is aangekomen, dus zulke berichtjes snap ik dan wel weer.
Je kunt je kind niet naar binnen rijden op school he. Hij wordt hoe dan ook nat.
"Hoop was tevergeefs. Zoon op weg naar de creche ook nog een klein rondje laten zwemmen in de vijver. Wordt ie hard van. Morgen hebben we blote-benen-door-de-vrieskou-dag. Lekker slapen voor straks! Xx"
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik zou daar echt hard om lachen. Nu hebben we geen auto, maar dan nog. Een kind gaat in de regen niet dood.
Alle reacties Link kopieren
quote:pocketsize schreef op 17 december 2014 @ 18:53:

"Hoop was tevergeefs. Zoon op weg naar de creche ook nog een klein rondje laten zwemmen in de vijver. Wordt ie hard van. Morgen hebben we blote-benen-door-de-vrieskou-dag. Lekker slapen voor straks! Xx"
haha geweldig, maar jets minder voor de familieband die toch niet altijd even soepeltjes loopt :pquote:pocketsize schreef op 17 december 2014 @ 18:53:

"Hoop was tevergeefs. Zoon op weg naar de creche ook nog een klein rondje laten zwemmen in de vijver. Wordt ie hard van. Morgen hebben we blote-benen-door-de-vrieskou-dag. Lekker slapen voor straks! Xx"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven