kind van 2 zonder toezicht de trap op en af

11-01-2013 20:21 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam er laatst achter dat mijn schoonmoeder tijdens het oppassen mijn dochter alleen, dus zonder dat zij erbij was, van de trap heeft laten gaan. We schrokken hier nogal van, wij vinden dat ze daar nog lang niet aan toe is. Ze kan inmiddels best aardig zelfstandig traplopen, maar ze is pas 2 jaar en vier maanden oud en kan nog makkelijk misstappen, met alle desastreuze gevolgen vandien.



Mijn schoonmoeder vertelde toen dat een andere kleindochter van haar, van precies dezelfde leeftijd, helemaal naar zolder loopt in haar eentje om haar opa te roepen. N.B.: als ze daar valt, zou mijn schoonmoeder het niet horen als ze in de keuken is, en opa weet niet dat ze onder weg is. Ze is dus compleet uit zicht.



Ik vind dit zelf ontzettend onveilig. Ik loop liever honderd keer voor niks met mijn dochter de trap op, dan dat ze het risico loopt er één keer af te vallen. Maar daarover hebben mijn schoonouders blijkbaar een heel andere mening. Zijn wij hierin nou overbezorgd? Of is dit echt nog veel te vroeg om zonder toezicht de trap op en af te gaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:-no-nick- schreef op 11 januari 2013 @ 21:48:

[...]



Nee whahahahahahhaa wél een deuk





Whahahahaha!



Nu heb ik mijn thee tegen het scherm

En yes please, mag ik een foto?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:Amand schreef op 11 januari 2013 @ 21:46:

[...]



Lijkt me ook. Jouw kind jouw regels.

Lees dan ook de rest van het topic eens in plaats van weer op je paardje te stappen. TO heeft aangegeven dat ze niet wil dat haar kind zonder toezicht de trap op gaat, maar haar schoonouders vinden dat onzin, gaan in discussie en doen uiteindelijk toch wat ze goed dunkt,

En dat probleem beperkt zich niet alleen tot de trap, schat ik zo in.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 11 januari 2013 @ 21:48:

[...]



Nou, ik denk dat het wel reëel is. Ik baseer dat gewoon op wat ik van andere mannen hoor.



De andere 40+ die zulke goede relatie's hebben?



Oh... wacht...
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 11 januari 2013 @ 21:44:

Nou ja, ik ben dan wel weer met Amand eens dat je kinderen ook de kans moet geven zelf te leren hoe je risico's in moet schatten. Maar dan wel een beetje geleid graag, en met enig inschattingsvermogen van de (on)mogelijkheden van je kind.



Te veel bemoeienis kan verstikkend werken, maar te veel laissez faire is ook niet okee. En dat dilemma beperkt zich echt niet tot de trap, op een goeie dag besluiten je kinderen om zonder toezicht naar de disco te gaan of seks te hebben en daar zul je ook mee moet dealen.



Loslaten is nou eenmaal niet gemakkelijk, en die trap is echt nog maar een oefening daarin.Ik snap je punt, maar gek genoeg kan ik me voorstellen dat ik er geen moeite mee zou hebben dat ze (op jonge leeftijd) seks zouden hebben.Sociaal gezien kan ik ze juist makkelijk loslaten. Het gaat me slechts om risico's w.b. mogelijk dodelijke ongelukken.
quote:saaaaar81 schreef op 11 januari 2013 @ 21:48:

[...]

Het is dat ik je zo'n zielig mannetje (letterlijk, heb gewoon medelijden met je) vind anders was ik nu met liefde los gegaan over de grote verschillen tussen jou en mij :-)



Oh, en teveel achtung voor TO, dat gebitchslap van mij naar jou wordt ook clichee , hoe vermakelijk het ook zij.Je zou ook de mening van een ander serieus kunnen nemen. Jouw gelijk is namelijk niet meer waard dan dat van een ander.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aureel schreef op 11 januari 2013 @ 21:51:

[...]





Ik snap je punt, maar gek genoeg kan ik me voorstellen dat ik er geen moeite mee zou hebben dat ze (op jonge leeftijd) seks zouden hebben.Sociaal gezien kan ik ze juist makkelijk loslaten. Het gaat me slechts om risico's w.b. mogelijk dodelijke ongelukken.Hear hear (alweer )
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 11 januari 2013 @ 21:50:

[...]



Lees dan ook de rest van het topic eens in plaats van weer op je paardje te stappen. TO heeft aangegeven dat ze niet wil dat haar kind zonder toezicht de trap op gaat, maar haar schoonouders vinden dat onzin, gaan in discussie en doen uiteindelijk toch wat ze goed dunkt,

En dat probleem beperkt zich niet alleen tot de trap, schat ik zo in.Goeie samenvatting, waarvoor dank
quote:Lady-Voldemort schreef op 11 januari 2013 @ 21:50:

[...]



Lees dan ook de rest van het topic eens in plaats van weer op je paardje te stappen. TO heeft aangegeven dat ze niet wil dat haar kind zonder toezicht de trap op gaat, maar haar schoonouders vinden dat onzin, gaan in discussie en doen uiteindelijk toch wat ze goed dunkt,

En dat probleem beperkt zich niet alleen tot de trap, schat ik zo in.Nou, does lief! Verschillende posters uiten hier hun bezwaren tegen getrut. Ook posters met een kutje van het vrouwelijk geslacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 11 januari 2013 @ 21:50:

[...]



Lees dan ook de rest van het topic eens in plaats van weer op je paardje te stappen. TO heeft aangegeven dat ze niet wil dat haar kind zonder toezicht de trap op gaat, maar haar schoonouders vinden dat onzin, gaan in discussie en doen uiteindelijk toch wat ze goed dunkt,

En dat probleem beperkt zich niet alleen tot de trap, schat ik zo in.





Dat is het exact.

Als ik alleen al kijk hoe mijn schoonmoeder ons gezag op allerlei manieren probeert te ondermijnen (zonder dat ze er erg in heeft, ze is gewoon zo, dat maakt het ook vreselijk lastig) dan is dat gewoon het grote onderliggende probleem.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 11 januari 2013 @ 21:51:

[...]





Je zou ook de mening van een ander serieus kunnen nemen. Jouw gelijk is namelijk niet meer waard dan dat van een ander.



Helemaal mee eens.



Hoe verhoudt deze wijsheid zich tot het kwalificeren van TO's zorg als onzekerheid en getrut?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:Aureel schreef op 11 januari 2013 @ 21:51:

[...]





Ik snap je punt, maar gek genoeg kan ik me voorstellen dat ik er geen moeite mee zou hebben dat ze (op jonge leeftijd) seks zouden hebben.Sociaal gezien kan ik ze juist makkelijk loslaten. Het gaat me slechts om risico's w.b. mogelijk dodelijke ongelukken.Seks en de disco kunnen ook leiden tot onherstelbare schade.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 11 januari 2013 @ 21:53:

[...]



Nou, does lief! Verschillende posters uiten hier hun bezwaren tegen getrut. Ook posters met een kutje van het vrouwelijk geslacht.



Ik geloof oprecht dat mijn dochter blaakt van het zelfvertrouwen, in ontwikkeling - zeker sociaal en verbaal- behoorlijk voorloopt en een vrolijk en gelukkig kind is. Ik denk graag vooruit en probeer haar op diverse manier te stimuleren tot zelfstandigheid en zelfredzaamheid en het leren van nieuwe vaardigheden op elk gebied.



Alleen wil ik graag dat ze dit zonder blijvend letsel bereikt.



De beste metafoor hiervoor: natuurlijk loopt zij alleen de trap op. Maar ik of mijn man staan achter haar, voor het geval het misgaat. Want zij is een kind, ze heeft niet voor niks ouders. Zij kan die verantwoordelijkheid nog niet nemen, daar zijn wij voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 11 januari 2013 @ 21:59:

[...]

Seks en de disco kunnen ook leiden tot onherstelbare schade.Tegen die tijd is ze veel ouder, kunnen wij daarover communiceren en is zij beter in staat dingen te begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 11 januari 2013 @ 21:59:

[...]

Seks en de disco kunnen ook leiden tot onherstelbare schade.Voorlichting voorlichting voorlichting enz.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:Aureel schreef op 11 januari 2013 @ 21:59:

[...]



natuurlijk loopt zij alleen de trap op. Maar ik of mijn man staan achter haar, voor het geval het misgaat. Want zij is een kind, ze heeft niet voor niks ouders. Zij kan die verantwoordelijkheid nog niet nemen, daar zijn wij voor.Wat zijn de criteria die jij gebruikt om te beslissen wanneer jouw kind wel alleen de trap op- en afkan, buiten jullie zicht?
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 11 januari 2013 @ 22:01:

[...]



Wat zijn de criteria die jij gebruikt om te beslissen wanneer jouw kind wel alleen de trap op- en afkan, buiten jullie zicht?





Man, dat komt vanzelf.



Mijn kleuter kan nu echt wel alleen trap op en af. Ook daar was ik voorzichtig mee.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 11 januari 2013 @ 22:01:

[...]



Wat zijn de criteria die jij gebruikt om te beslissen wanneer jouw kind wel alleen de trap op- en afkan, buiten jullie zicht?Als ik vind dat ze daaraan toe is. Dat is een kwestie van gevoel en ervaring. Ik denk dat je dat als ouder over het algemeen goed kunt inschatten.
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, mensen ik vond het een waar genoegen. Maar ik ga nu naar bed. Veel plezier en ik lees morgen bij!
quote:Amand schreef op 11 januari 2013 @ 21:53:

[...]



Nou, does lief! Verschillende posters uiten hier hun bezwaren tegen getrut. Ook posters met een kutje van het vrouwelijk geslacht.

Het gaat niet om het getrut. Ik ben zelf ook niet zo truttig, wat dat betreft kan ik zelfs wel met je mee. Het gaat om het feit dat Aureels schoonouders haar als opvoeder niet serieus wensen te nemen. En dat is een groter probleem dan die stomme trap.



Ik snap dan wel weer dat jij als schoonouderloze dat probleem helemaal niet herkent. Maar kom je dan ook niet tegen een topic aan bemoeien, denk ik dan. Of open zelf fijn een topic over je issues.
Alle reacties Link kopieren
(Ik ben namelijk een truttige moeder die vroeg naar bed gaat )
Alle reacties Link kopieren
quote:Aureel schreef op 11 januari 2013 @ 22:05:

(Ik ben namelijk een truttige moeder die vroeg naar bed gaat







Nou, trusten dan maar
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:Aureel schreef op 11 januari 2013 @ 22:03:

[...]

Als ik vind dat ze daaraan toe is. Dat is een kwestie van gevoel en ervaring. Ik denk dat je dat als ouder over het algemeen goed kunt inschatten.

Nee, dat klopt niet. Jij vindt dat jij dat goed kan inschatten. Jij vindt bijvoorbeeld dat ik dat niet kan inschatten en anderen ook niet.



Dus vandaar mijn vraag: wat zijn jouw criteria?
quote:Lady-Voldemort schreef op 11 januari 2013 @ 22:04:

[...]

Ik snap dan wel weer dat jij als schoonouderloze dat probleem helemaal niet herkent. Maar kom je dan ook niet tegen een topic aan bemoeien, denk ik dan. Of open zelf fijn een topic over je issues.

Nee, ik zeg niets anders dan anderen.



Je vindt me gewoon niet meer lief
quote:saaaaar81 schreef op 11 januari 2013 @ 22:00:

[...]





Voorlichting voorlichting voorlichting enz.Dat kan inderdaad een heleboel goed doen, ik voorlicht me rot. Maar dan nog zul je maar af moeten wachten of je dochter die leuke jongen als loverboy herkent en hem uitlacht en verder gaat met haar leven. Haar hormonen kun je namelijk niet voorlichten he.



En eerlijk gezegd vind ik een val van de trap (mits binnen de perken van het medisch acceptabele ) minder indrukwekkend dan de schade die toegebracht kan worden door een 'vergissing' op seksueel of relationeel gebied, zeker als het een jong kind m/v betreft.
Ik ben vorige maand voor het eerst van mijn leven echt, serieus enorm van de trap gevallen. Van boven naar beneden. Ik heb geen tree overgeslagen (half werk is geen werk).



Mijn moeder; 'och kind.... Je hebt toch niks gebroken?'

Mijn vader; 'ik roep al sinds je geboorte dat dit een keer gaat gebeuren. Heb je nog nagedacht over die arbeidsongeschiktsheidsverzekering?'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven