Kinderbijslag gaat omlaag.

06-09-2013 16:25 369 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook verre van blij
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je jongste dan?
Alle reacties Link kopieren
Ach joh, dat is peanuts. De Algemene heffingskorting komt te vervallen voor diegenen die meer dan modaal verdienen. Scheelt toch zo'n 2000 euro netto voor per werkende. Bij tweeverdieners, dus 4000 euro per jaar, hebben ze een paar jonge kinderen zijn ze helemaal de pineut. Kinderopvangtoeslag gaat ook omlaag, dus zo'n gezin raakt zo 25% koopkracht kwijt. Gelukkig moeten ze van Rutte wel flink auto's en huizen gaan kopen zodat de economie weer gaat groeien en bloeien.
Alle reacties Link kopieren
Belachelijk want ieder weldenkend mens kan bedenken dat een schoolgaande puber veel meer kosten met zich meebrengt. Dat is toch niet te vergelijken met een kind van 4.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook erg veel. Als ik nu nog twijfels had zou ik nu helemaal zeker weten dat ik niet meer kinderen zou willen. Niet eens om die kinderbijslag alleen, maar om de onzekerheid. Wat is het volgende dat wegvalt?
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Nog niemand die zegt dat als je niet zonder kinderslag kunt, je niet aan kinderen had moeten beginnen???



Rustig hier!
Alle reacties Link kopieren
Fantastisch nieuws! Alleen de vlag gaat pas uit als deze regeling volledig weg is.



1. Kinderen zijn een eigen verantwoordelijkheid

2. Het is immoreel om iemand anders te laten betalen voor jouw kinderen

3. Er wonen genoeg mensen in Nederland, kinderen krijgen moet je niet stimuleren met premies en subsidies

4. Mensen nemen dankzij de kindregelingen meer kinderen dan ze kunnen betalen.



Wat moet gebeuren is dat al die regelingen afgeschaft worden en het geld moet deels gaan naar een algehele belastingverlaging (alle schijven gelijkmatig omlaag) en deels naar gratis sport en cultuur voor kinderen én het afschaffen van schoolgeld. Dan komt het geld terecht waar het hoort: bij hardwerkende mensen én bij de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:spekkies schreef op vrijdag 06 september 2013 16:38 Nog niemand die zegt dat als je niet zonder kinderslag kunt, je niet aan kinderen had moeten beginnen???



Rustig hier! Tja, open deur, maar wel waar!!
Alle reacties Link kopieren
quote:spekkies schreef op 06 september 2013 @ 16:38:

Nog niemand die zegt dat als je niet zonder kinderslag kunt, je niet aan kinderen had moeten beginnen???



Rustig hier! Dit denk ik inderdaad wel.. Maar moet zo weg dus geen tijd om de discussie aan te gaan
Alle reacties Link kopieren
Nou ja als je de reis naar je werk niet kan betalen moet je maar iets meer in de buurt zoeken en als je je huis niet zonder aftrek kan betalen moet je maar gaan huren. Het zijn allemaal van die dingen waar je op rekent en die bij mij zorgen voor minder vertrouwen in de overheid. Alles verandert zo drastisch steeds dat je maar beter kan zorgen zo min mogelijk afhankelijk van die overheid te zijn. Erg lastig met die bergen regelingen voor dit of dat en belastingen waar je ook niet onderuit komt.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
quote:NymphadoraTonks schreef op 06 september 2013 @ 16:34:

Ik vind het ook erg veel. Als ik nu nog twijfels had zou ik nu helemaal zeker weten dat ik niet meer kinderen zou willen. Niet eens om die kinderbijslag alleen, maar om de onzekerheid. Wat is het volgende dat wegvalt?



Prima. 2 kinderen per gezin is ruim voldoende.



Als je je zaken goed op orde hebt ben je niet afhankelijk van al die idiote regelingen. Nederlanders hebben volledig afgeleerd eigen verantwoordelijkheid te nemen. Wat mij betreft gaan alle regelingen en subsidies er aan. Alleen AOW (bij voorkeur geprivatiseerd), WW en bijstand, en de opbrengsten direct terug naar de belastingbetaler (dus niet naar subsidies, ontwikkelingshulp, de EU, etc..).
quote:erik32 schreef op 06 september 2013 @ 16:40:

Fantastisch nieuws! Alleen de vlag gaat pas uit als deze regeling volledig weg is.



1. Kinderen zijn een eigen verantwoordelijkheid

2. Het is immoreel om iemand anders te laten betalen voor jouw kinderen

3. Er wonen genoeg mensen in Nederland, kinderen krijgen moet je niet stimuleren met premies en subsidies

4. Mensen nemen dankzij de kindregelingen meer kinderen dan ze kunnen betalen.



Wat moet gebeuren is dat al die regelingen afgeschaft worden en het geld moet deels gaan naar een algehele belastingverlaging (alle schijven gelijkmatig omlaag) en deels naar gratis sport en cultuur voor kinderen én het afschaffen van schoolgeld. Dan komt het geld terecht waar het hoort: bij hardwerkende mensen én bij de kinderen.Punt 3 klopt volgens mij niet helemaal, er zijn al genoeg OUDE mensen in Nederland die nu de laatste restje sociale zekerheden opsnoepen en aan het huilen zijn terwijl ze al 30 jaar weten dat de vergrijzing er aan komt...en wie gaan hun reet afvegen en hun hartoperatie uitvoeren als er geen kinderen meer gemaakt worden?
Alle reacties Link kopieren
quote:erik32 schreef op 06 september 2013 @ 16:40:

Fantastisch nieuws! Alleen de vlag gaat pas uit als deze regeling volledig weg is.



1. Kinderen zijn een eigen verantwoordelijkheid

2. Het is immoreel om iemand anders te laten betalen voor jouw kinderen

3. Er wonen genoeg mensen in Nederland, kinderen krijgen moet je niet stimuleren met premies en subsidies

4. Mensen nemen dankzij de kindregelingen meer kinderen dan ze kunnen betalen.



Wat moet gebeuren is dat al die regelingen afgeschaft worden en het geld moet deels gaan naar een algehele belastingverlaging (alle schijven gelijkmatig omlaag) en deels naar gratis sport en cultuur voor kinderen én het afschaffen van schoolgeld. Dan komt het geld terecht waar het hoort: bij hardwerkende mensen én bij de kinderen.



Jouw ouders hebben zeker nooit kinderbijslag voor jou gekregen.

Ik betaal ook voor dingen waar ik geen gebruik van maak zeur ik toch ook niet over.
quote:erik32 schreef op 06 september 2013 @ 16:43:

[...]





Prima. 2 kinderen per gezin is ruim voldoende.



Als je je zaken goed op orde hebt ben je niet afhankelijk van al die idiote regelingen. Nederlanders hebben volledig afgeleerd eigen verantwoordelijkheid te nemen. Wat mij betreft gaan alle regelingen en subsidies er aan. Alleen AOW (bij voorkeur geprivatiseerd), WW en bijstand, en de opbrengsten direct terug naar de belastingbetaler (dus niet naar subsidies, ontwikkelingshulp, de EU, etc..).En de zieken aan hun lot overlaten? Aardig..
Ik ben het er ook niet mee eens. Als je oudere kinderen hebt (12+) hakt het er echt in. Ik ga er met mijn 14- en 8-jarige al ruim 400 euro per jaar op achteruit. Helemaal leuk is dat ze de alleenstaande oudertoeslag bij het kindgebonden budget gaan tellen. Als je dus niet voor kgb in aanmerking komt, krijg je ook geen alleenstaande oudertoeslag meer. Dat kost je dus honderden euro's per maand netto. Heel raar, dat ze de bezuinigingen zo onevenredig veel op (alleenstaande) ouders afwentelen. Oh, en de kinderopvangtoeslag natuurlijk. Een paar jaar geleden betaalde ik minder zelf voor 4 dagen kdv en 3 dagen bso, dan nu voor 3 dagen bso Ik heb dus al een dag bso laten vervallen omdat de oudste ook alleen maar veel duurder wordt op het v.o. Oh ja, en de schoolboeken zijn vanaf 2015 ook niet meer gratis.

Ben ik nog iets vergeten?
Misschien kunnen ze beter max 2 of 3 kinderen aan houden en afschaffen boven een bepaald inkomen. En als eerste beginnen met echt geen kinderen buiten Nederland nog wat te geven, wel of niet geboren hier, gewoon niet meer geven.
Alle reacties Link kopieren
Erik32, ik heb er maar één hoor. Ik kan niet wachten tot mijn kind geen opvang meer nodig heeft want ik vind het een groot stresspunt al die afhankelijkheid van al die kwibussen in Den Haag.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
quote:erik32 schreef op 06 september 2013 @ 16:40:

Fantastisch nieuws! Alleen de vlag gaat pas uit als deze regeling volledig weg is.



1. Kinderen zijn een eigen verantwoordelijkheid

2. Het is immoreel om iemand anders te laten betalen voor jouw kinderen

3. Er wonen genoeg mensen in Nederland, kinderen krijgen moet je niet stimuleren met premies en subsidies

4. Mensen nemen dankzij de kindregelingen meer kinderen dan ze kunnen betalen.



Wat moet gebeuren is dat al die regelingen afgeschaft worden en het geld moet deels gaan naar een algehele belastingverlaging (alle schijven gelijkmatig omlaag) en deels naar gratis sport en cultuur voor kinderen én het afschaffen van schoolgeld. Dan komt het geld terecht waar het hoort: bij hardwerkende mensen én bij de kinderen.



Helemaal mee eens!

Kinderen zijn een eigen verantwoordelijkheid.

En je eigen oude dag ook!



Ik wil niet dat een kinderloze later profiteert van alle moeite die ik gestopt heb in de opvoeding van mijn kinderen. Als zij later goed verdienen en veel belasting afdragen dan mag dat geld niet besteed worden aan al die oudjes in het bejaardentehuis die nooit de moeite hebben genomen om kinderen op te voeden en die nu lekker willen dat andermans kinderen hun kont afvegen, hun bejaardenhuis bouwen, de belastingen opbrengen voor hun verzorging, hun AOW.



Laat die lui dat maar voor de volle 100% zelf betalen, laat ze maar lekker sparen voor hun oude dag. Ze hebben toch genoeg over, want zonder kinderen is het leven goedkoop.



Niet gespaard? Jammer, dan creperen ze maar, niet de moeite geneomen om iets bij te dragen aan de samenleving in de zin van een volgende generatie opvoeden, en wel lekker er op los geleefd, dan heb je een probleem.



Eigen verantwoordelijkheid!
Alle reacties Link kopieren
De merendeel heeft voor deze kabinet gekozen , dus nu ook niet klagen he ... Dood doener ;)
Oh, en kinderen zijn geen hobby of projectje van hun ouders. Het zijn burgers waar we 'met zijn allen' goed voor moeten zorgen in alle opzichten omdat ze over 20 jaar voor ons gaan zorgen.
quote:toydinky schreef op 06 september 2013 @ 16:45:

[...]





Jouw ouders hebben zeker nooit kinderbijslag voor jou gekregen.

Ik betaal ook voor dingen waar ik geen gebruik van maak zeur ik toch ook niet over.Ja en mogen die kinderen later de zorg en hulp (al dan niet financieel) weigeren bij mensen die nu VVD hebben gestemd?
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 06 september 2013 @ 16:33:

Ach joh, dat is peanuts. De Algemene heffingskorting komt te vervallen voor diegenen die meer dan modaal verdienen. Scheelt toch zo'n 2000 euro netto voor per werkende. Bij tweeverdieners, dus 4000 euro per jaar, hebben ze een paar jonge kinderen zijn ze helemaal de pineut. Kinderopvangtoeslag gaat ook omlaag, dus zo'n gezin raakt zo 25% koopkracht kwijt. Gelukkig moeten ze van Rutte wel flink auto's en huizen gaan kopen zodat de economie weer gaat groeien en bloeien.Vooral de groep die al het hardste is geraakt wordt weer geraakt: de middenklasse met (jonge) kinderen. Ik dacht dat ze al alles hadden afgeschaft waar wij eventueel voordeel bij zouden kunnen hebben (ouderschapskorting, KOT) maar de algemene heffingskorting was ik nog even vergeten. Dom natuurlijk! Was ook even afgeleid door de term "algemeen". Volgende stap is de introductie van de veel-verdieners-hufter bijtelling voor iedereen die meer dan modaal verdient. Ik hoop dat de eerste kamer tegen stemt en dat eindelijk de 3% eis wordt losgelaten. Alle andere landen doen dit ook en alle berekeningen tonen aan dat het rampzalig is voor onze economie. Bezuinigingen zijn tot nu toe ook 0, het zijn alleen lastenverzwaringen maar ze noemen het bezuinigingen want dat klinkt beter. Er waren belastingverlagingen beloofd, we hebben zware belastingverhogingen gekregen. We zijn er dit jaar in koopkracht al 15% op achteruit gegaan.
quote:markovic schreef op 06 september 2013 @ 16:47:

[...]





Helemaal mee eens!

Kinderen zijn een eigen verantwoordelijkheid.

En je eigen oude dag ook!



Ik wil niet dat een kinderloze later profiteert van alle moeite die ik gestopt heb in de opvoeding van mijn kinderen. Als zij later goed verdienen en veel belasting afdragen dan mag dat geld niet besteed worden aan al die oudjes in het bejaardentehuis die nooit de moeite hebben genomen om kinderen op te voeden en die nu lekker willen dat andermans kinderen hun kont afvegen, hun bejaardenhuis bouwen, de belastingen opbrengen voor hun verzorging, hun AOW.



Laat die lui dat maar voor de volle 100% zelf betalen, laat ze maar lekker sparen voor hun oude dag. Ze hebben toch genoeg over, want zonder kinderen is het leven goedkoop.



Niet gespaard? Jammer, dan creperen ze maar, niet de moeite geneomen om iets bij te dragen aan de samenleving in de zin van een volgende generatie opvoeden, en wel lekker er op los geleefd, dan heb je een probleem.



Eigen verantwoordelijkheid!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar absoluut niet op gestemd. Ik ben niet gek.

Valt correct gebruiken van lidwoorden ook onder eigen verantwoordelijkheid? Laten we daar ook eens een heffing voor bedenken.
Het Viva forum is papaja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven