Kinderbijslag gaat omlaag.

06-09-2013 16:25 369 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Das grote onzin lis.

We hebben gestemd op bepaalde partijen maar we hebben helemaal niets te zeggen gehad over de formatie van het kabinet.

Net zo min we iets te zeggen hebben over wetten, voorstellen en compromissen
Die algemene heffingskorting gaat vervallen vanaf een inkomen van 56.000 per jaar. Er zijn niet zoveel gezinnen waar beide partners een dergelijk inkomen hebben, dus ik vraag me af wat dat oplevert.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rompslomp en gepuzzel weer met die kot.
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:granny71 schreef op 06 september 2013 @ 16:51:

Das grote onzin lis.

We hebben gestemd op bepaalde partijen maar we hebben helemaal niets te zeggen gehad over de formatie van het kabinet.

Net zo min we iets te zeggen hebben over wetten, voorstellen en compromissen



Je kan bij bepaalde partijen er van uit gaan dat bepaalde vooraf aangekondigde maatregelen uitgevoerd kunnen gaan worden.

Of van bepaalde uitspraken wel verwachten dat ze daar iets mee gaan doen... de VVD bijvoorbeeld heeft al veel van dit soort maatregelen aangekondigd en de toon van het partij programma was ook heel duidelijk.



Maar mensen horen alleen maar dat er niet aan de hypotheekrente aftrek zou gezeten worden en denken ojee dan stem ik VVD bijvoorbeeld.



De meeste mensen lezen echt geen partij programma's en stemmen vaak uit gewoonte ergens op.



Maar inderdaad dit gaat niet over partijen maar over wanneer de Nederlanders eens in opstand gaan komen....
Alle reacties Link kopieren
quote:erik32 schreef op 06 september 2013 @ 16:40:

Fantastisch nieuws! Alleen de vlag gaat pas uit als deze regeling volledig weg is.



1. Kinderen zijn een eigen verantwoordelijkheid

2. Het is immoreel om iemand anders te laten betalen voor jouw kinderen

3. Er wonen genoeg mensen in Nederland, kinderen krijgen moet je niet stimuleren met premies en subsidies

4. Mensen nemen dankzij de kindregelingen meer kinderen dan ze kunnen betalen.



Wat moet gebeuren is dat al die regelingen afgeschaft worden en het geld moet deels gaan naar een algehele belastingverlaging (alle schijven gelijkmatig omlaag) en deels naar gratis sport en cultuur voor kinderen én het afschaffen van schoolgeld. Dan komt het geld terecht waar het hoort: bij hardwerkende mensen én bij de kinderen.Zo, das lang geleden dat ik zo'n kortzichtige idiote en vooral simpele redenering op dit forum gelezen heb.
quote:NymphadoraTonks schreef op 06 september 2013 @ 16:51:

Ik heb daar absoluut niet op gestemd. Ik ben niet gek.

Valt correct gebruiken van lidwoorden ook onder eigen verantwoordelijkheid? Laten we daar ook eens een heffing voor bedenken.Ja dan zeurheffing ook graag, dan lopen we binnen! Zeker op dit forum
Alle reacties Link kopieren
Er moet op allerlei manieren bezuinigd worden, ik zie niet in waarom de kinderbijslag buiten schot zou moeten blijven, en er daardoor bijvoorbeeld extra bezuinigd moet worden op de zorg.

Ik vind ook dat ze het inkomensafhankelijk zouden moeten maken, en boven een bepaald inkomen helemaalzouden moeten afschaffen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:NymphadoraTonks schreef op 06 september 2013 @ 16:51:

Ik heb daar absoluut niet op gestemd. Ik ben niet gek.

Valt correct gebruiken van lidwoorden ook onder eigen verantwoordelijkheid? Laten we daar ook eens een heffing voor bedenken.Yep! 100 euro boete voor lislis.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zit het dan met de eerste betaling van januari 2014, want die is toch eigenlijk nog van 2013, of heb ik dat verkeerd?
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
quote:a_nick_is_crini schreef op 06 september 2013 @ 17:03:

Hoe zit het dan met de eerste betaling van januari 2014, want die is toch eigenlijk nog van 2013, of heb ik dat verkeerd?



Nee, ze betalen toch altijd achteraf? Mijn zoon was op dag twee geboren van het volgende kwartaal, dus daar kreeg ik voor het eerst kinderbijslag voor zo' n 5,5 maand later.

Dus dat is dan nog 2013
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 06 september 2013 @ 16:52:

Die algemene heffingskorting gaat vervallen vanaf een inkomen van 56.000 per jaar. Er zijn niet zoveel gezinnen waar beide partners een dergelijk inkomen hebben, dus ik vraag me af wat dat oplevert.



Is dit echt waar? Dan zou ik zo blij zijn. Ik heb het echt nodig. En om even op Eric te reageren. Toen ik mijn dochter kreeg, had ik samen met toenmalige vriend een riant inkomen en konden wij inderdaad zonder (kregen toen uiteraard geen alleenstaande ouderkorting). Maar nu ben ik alleen en voor bijna alle toeslagen net iets te veel verdiener, maar wel gedwongen dure woonlasten dus ja

IK KAN NIET ZONDER



En komt u maar over me heen vallen.......................
Alle reacties Link kopieren
Oh, en de opmerking dat er later geen billenwassers zijn of dat je daar geen gebruik van mag maken als de kinderbijslag naar beneden gaat: neem eens een kijkje in een verpleeghuis. Er zijn op dit moment, de huidige/afgelopen jaren kinderbijslag, ook al weinig billenwassers of verzorgenden aan het bed.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 06 september 2013 @ 17:10:

Oh, en de opmerking dat er later geen billenwassers zijn of dat je daar geen gebruik van mag maken als de kinderbijslag naar beneden gaat: neem eens een kijkje in een verpleeghuis. Er zijn op dit moment, de huidige/afgelopen jaren kinderbijslag, ook al weinig billenwassers of verzorgenden aan het bed.





Dat valt nogal mee hoor. Hoe dan ook, je snapt het punt niet.



Punt is dat mensen die kinderen opvoeden een bijdrage leveren aan de samenleving, die kinderen moeten later de verzorgingstaat onderhouden, de belastingen opbrengen. Logisch dat ouders daar van de overheid iets voor terug krijgen. Zonder kinderen, letterlijk geen toekomst. Er worden al te weinig kinderen geboren in Nederland en dat is een probleem.
Alle reacties Link kopieren
Kinderbijslag voor maximaal 2 kinderen zou ik heel redelijk vinden. Inkomensafhankelijke kinderbijslag ben ik niet voor, omdat dat nivellerend werkt. De hetto-verschillen in Nederland zijn al heel klein en als je meer werkt, mag je van mij ook meer overhouden. Door alles inkomensgebonden te maken, wordt het interessanter om minder of zelfs helemasl niet te werken, want dan hou je netto bijna net zoveel over.



Ik zie niet in waarom wij met zijn allen moeten betalen voor gezinnen met heel veel kinderen. Daar kiezen mensen zelf voor, dus zorg er dan ook zelf voor dat je dat gezin kunt huisvesten en onderhouden. Door kinderbijslag voor 2 kinderen uit te keren, wordt iedereen in staat gesteld om een gezin te stichten.



Kinderbijslag naar het buitenland ben ik geen voorstander van, zeker als de bedragen niet aangepast zijn aan de levensstandaard van dat land. Er wordt ook veel teveel mee gefraudeerd. Door de kinderbijslag te beperken tot 2 kinderen, kun je dat probleem al voor een groot deel ondervangen.
Alle reacties Link kopieren
Ben wel heel benieuwd wat je verdient als audiovisuele journalist, zowel lokaal als in hilversum. En wat verdienen de geschreven journalisten eigenlijk, viva angel? http://martwow.com/
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 06 september 2013 @ 17:14:

[...]





Dat valt nogal mee hoor. Hoe dan ook, je snapt het punt niet.



Punt is dat mensen die kinderen opvoeden een bijdrage leveren aan de samenleving, die kinderen moeten later de verzorgingstaat onderhouden, de belastingen opbrengen. Logisch dat ouders daar

van de overheid iets voor terug krijgen. Zonder kinderen, letterlijk geen toekomst. Er worden al te weinig kinderen geboren in Nederland en dat is een probleem.Er komen amders genoeg mensen de grens over, dus daarom hoef je echt niet aan kinderen te beginnen. Er is werkelijk niemand die aan kinderen begint om de verzorgingsstaat op de been te houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:jollie schreef op 06 september 2013 @ 17:33:

[...]





Er komen amders genoeg mensen de grens over, dus daarom hoef je echt niet aan kinderen te beginnen. Er is werkelijk niemand die aan kinderen begint om de verzorgingsstaat op de been te houden.Ach ja, we moeten het idd. hebben van al die kanslozen die Nederland opzoeken, nee dat is een idee. Immigratie levert Nederland niks op, behalve dan in hoge mate mensen die zeer weinig kansen hebben op de arbeidsmarkt en alleen maar geld kosten. Om in de toekomst ons niveau van welvaart vast te houden moeten we het toch echt hebben van onze eigen kinderen. Hoe je het ook went of keert die kinderen heb je toch nodig voor de verzorgingstaat. Dat niemand kinderen neemt om de verzorginstaat in stand te houden geloof ik onmiddelijk, maar toch is dat het effect.
Alle reacties Link kopieren
It is impossible to live without failing at something, unless you live so cautiously that you might as well not have lived at all - in which case, you fail by default. J.K. Rowling [Spam]
Alle reacties Link kopieren
[quote]rjetykety schreef op 06 september 2013 @ 17:40:

It is impossible to live ..





Hartstikke leuk, en hoezo is deze quote relevant?
Alle reacties Link kopieren
Zoals jollie al zegt: kinderbijslag voor max 2 kinderen en geen kinderbijslag voor kinderen die in het buitenland wonen.

Daarin is meer dan voldoende winst te halen.
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 06 september 2013 @ 17:37:

[...]





Ach ja, we moeten het idd. hebben van al die kanslozen die Nederland opzoeken, nee dat is een idee. Immigratie levert Nederland niks op, behalve dan in hoge mate mensen die zeer weinig kansen hebben op de arbeidsmarkt en alleen maar geld kosten. Om in de toekomst ons niveau van welvaart vast te houden moeten we het toch echt hebben van onze eigen kinderen. Hoe je het ook went

of keert die kinderen heb je toch nodig voor de verzorgingstaat. Dat niemand kinderen neemt om de verzorginstaat in stand te houden geloof ik onmiddelijk, maar toch is dat het effect.



Je kijkt misschien naar je eigen kinderen die wel goed terecht zullen komen op de arbeidsmarkt, maar vergeet niet dat er een groeiende groep jongeren onderaan de arbeidsmarkt bungelt, die zeer

waarschijnlijk van de wieg tot aan het graf door de staat onderhouden zal moeten worden.



Ik denk dat er ook veel mensen hier naar toe zullen komen die wel degelijk capaciteiten hebben. Je ziet ook al steeds meer personeel in de verzorging dat uit het buitenland komt. Natuurlijk zitten er ook kanslozen bij en na 1 januari verwacht ik er ook heel wat criminelen

en gelukszoekers bij, maar dan nog gaat dat niet voor iedereen op.



Het probleem is dat wij als Nederlanders te duur zijn geworden en soms ook te verwend. Met open grenzen worden de verhoudingen totaal anders. De enige manier om het tij te keren is om uit de EU te stappen, de grenzen te sluiten en weer werkvergunningen in te voeren. De politiek zal daar echter nooit voor kiezen, ze durven daarover niet eens een referendum te houden.
Alle reacties Link kopieren
Had ik recht op kinderbijslag, zou ik het ook spijtig vinden als dat op zou houden. Wie wil er nou op achteruitgaan?

Maar oprecht bekeken vind ik die hele kindersubsidie gewoon van de gekke.

Hoe minder mensen hoe beter.

En die billen van oude mensen?

Met al dat uitgespaarde subsidiegeld kun je de billenpoetsers eindelijk eens rijkelijk belonen.

En als er minder mensen gemaakt worden heeft de maatschappij straks ook nog eens minder verzorgers nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasuko schreef op 06 september 2013 @ 17:53:

Had ik recht op kinderbijslag, zou ik het ook spijtig vinden als dat op zou houden. Wie wil er nou op achteruitgaan?

Maar oprecht bekeken vind ik die hele kindersubsidie gewoon van de gekke.

Hoe minder mensen hoe beter.

En die billen van oude mensen?

Met al dat uitgespaarde subsidiegeld kun je de billenpoetsers eindelijk eens rijkelijk belonen.

En als er minder mensen gemaakt worden heeft de maatschappij straks ook nog eens minder verzorgers nodig.
Alle reacties Link kopieren
Interessante reactie, Markovic!

:-)
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan er uiteindelijk qua kinderbijslag ruim 1000 euro op achteruit. Om van de overige kortingen maar te zwijgen. Ik denk dat de overheid wil dat ik stop met het begeleiden van rugzakkinderen en oa tuinieren en boodschappen doen voor mijn oude overbuuv omdat ik betaald werk moet zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven