Kinderen en hun streken.

17-10-2014 17:20 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag zo'n zeldzame dag, kindloze dag.



Oudste van 16 had gister een feestje dus die lag de halve dag op haar bed te pitten. Zoon is al de hele dag met papa op stap.



Kortom, tijd voor mezelf zonder het woord MAAA-HAA-MAAA constand te horen. En dan net op het moment dat je ze gaat missen, dan kijk je eens goed naar je aquarium, Godverdomme!! De Lego-poppetjes zijn weer eens op onderwater expeditie! Heb hem al een biljoen keer verteld met zijn fikken van het aquarium af te blijven! Em al helemaal dat zijn Lego niet in het aquarium

Mag varen!



Ik heb eigenlijk best wel een monster van een zoon. Onze kat heeft al heel wat te verduren gehad. Van verf in de vacht tot aangekleed worden.



3 weken geleden had meneer met verf, kinderverf op onze witte auto staan verfen, nou kan je vertellen kon het hartje mama die over de wel auto stond niet echt waarderen. Heb toen ook even tot 10 moeten tellen.



Had zoontje vertelt toen ik mijn nieuwe iPhone kreeg dat hij hem niet mocht pakken. Ja hoor, meteen de eerste keer dat hij hem zag, hup met dat ding gaan rond lopen. Ik kwaad, kwam moeilijk er de uit vanwege een keizersnede, dus ik roep zij naam en hij laat van schrik de telefoon vallen. Dan moet je toch echt even omdraaien om tot 10 te tellen.



1 winkel, kom ik door hem echt niet meer! Toen hij nog in zijn luier poepte, wou hij altijd alleen zijn als hij moest poepen, vaak verstopte hij zich dan. Nou dat deed hij dus toen ook in een grote winkel. Ik zoeken, zoeken. Kon hem nergens vinden. Was echt bang, personeel om hulp gevraagd hele winkel afgezocht, iedereen hielp met zoeken. Politie gebeld, die kwamen meteen met man en macht, was een dag ervoor ook een jongetje in de stad verdwenen, doe nog niet gevonden was. Er woonde in de stad een pedofiel die 2 dagen ervoor niet zich niet had gemeld terwijl hij dat wel verplicht was. Kortom ze hadden al een heel horrorsenario in hun hoofd.

De politie is eerst gewoon gaan zoeken. Later is er een speurhond bij gekomen die hem snel had gevonden. Wat bleek meneer was het magazijn in gelopen, was daar in een kleiner magazijn gaan zitten om te poepen. Hij had de deur dicht gedaan, deur kon dus alleen van buiten af geopend worden.

Hij antwoorden niet toen we hem riepen want hij vond het wel spannend zo verstoppertje spelen, mama vond het ook spannend een beetje te spannend. Heb hem echt goed duidelijk gemaakt dat hij nooit maat dan ook nooit meer zoiets flikt!!!



Mis hem wel, ondanks dat hij vaak een monster is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hekel aan wasgoed opvouwen.

Misschien dat ik het daarom opspaar en laatst had ik dus 6 wassen op te vouwen.

Ik sorteer dan altijd alles op bed, op de een of andere manier vind ik dat sneller opvouwen. Washandjes bij washandjes, sokken bij de sokken, kinderkleding ... etc. 4 dingetjes om te strijken apart gelegd.



Moest even naar beneden, kom weer terug boven, hadden de jongens een verrassing voor me. Ze hadden 1 hele mooie grote berg ervan gemaakt, nadat ze er doorheen hadden liggen rollen.

Nu kon ik alles strijken.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Zoonlief was vanmiddag buiten spelen met zijn laarzen aan.

Komt weer thuis en kleding was een beetje nat, aangezien we nog weg moesten hem even omkleden.

Trek ik zijn laarzen uit, druppelt er water van zijn sokken.

Ik bekijk de laarzen van de binnenkant en moet ze in de gootsteen leeggieten. Er kwam een hele plons water uit beide laarzen...



Ja mama, die plassen waren ook zo leuk!!!
Alle reacties Link kopieren
Snoezekind, bijna vier.



Is in de tuin op zijn Cozy Coupé loopauto geklommen en plukt de (nog niet rijpe) appels van de appelboom.

Eerst stiekem gefotografeerd, en daarna op zijn kop gegeven.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Polkadot28 schreef op 17 oktober 2014 @ 20:01:



Ja mama, die plassen waren ook zo leuk!!!

Kinderen blijven kinderen!

en stampen in plassen is iets dat bijna geen enkel kind kan weerstaan. Maakt niet uit of het een meisje of jongen betreft, aziaatje, belgje of afrikaantje, moslimpje of boedhistje..... En dat is van alle tijden. Grappig.

De mens verandert maar dit kleine aspect bij kinderen niet.
Neefje van 2,5 was heerlijk aan het buitenspelen met onze peuter van 3,5. Mooi, kon mama even rustig de krant lezen...



Eigen schuld dikke bult dus, dat ik een half uurtje later ongeveer een derde van het zandbak zand in allerlei hoopjes verspreid door de tuin vond (echt suf, heb niet eens gevraagd wat hun plan eigenlijk was... ) en op het moment dat ik dat ontdekte, hadden ze ook de halve kachelhoutstapel ontmanteld... Jongens, dat mag toch niet? Ja, maar we zijn een groot vuur aan het maken mama!!
quote:iones schreef op 17 oktober 2014 @ 20:13:

[...]



Kinderen blijven kinderen!

en stampen in plassen is iets dat bijna geen enkel kind kan weerstaan. Maakt niet uit of het een meisje of jongen betreft, aziaatje, belgje of afrikaantje, moslimpje of boedhistje..... En dat is van alle tijden. Grappig.

De mens verandert maar dit kleine aspect bij kinderen niet.



En alle leeftijden!! ik vind het eigenlijk nog steeds leuk... alleen ik heb de handicap dat ik dan eerst denk 'o, welke schoenen heb ik aan en wil ik deze broek wel vies maken???'



Door stapels bladeren lopen en deze om je heen schoppen vind ik ook zo heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic.



Ik heb een tweeling van zes jaar. Toen ze net twee waren was de eerste van de middagslaap af. Ik had de ander naar bed gebracht, ik was nog geen twee minuten weg geweest. Kom ik beneden, stond hij met de asla van de potkachel om zich heen te zwaaien. Echt ALLES onder de as. Ik leeg de asla altijd, maar net die ene keer niet.



Koelkastdeur onder de tandpasta gesmeerd en er bij staan lachen.



Toen ze drie waren hadden we een poef. We hadden bezoek gehad en de poef was ongemerkt op hun slaapkamer terecht gekomen. De volgende ochtend wilde ik ze uit bed halen en naar de psz brengen. Vlak voor ik de slaapkamerdeur open wilde doen hoorde ik 'we moeten snel opruimen, mama komt er aan'. Ik doe de deur open, de hele slaapkamer zat onder kleine, witte bolletjes van piepschuim, die uit de poef kwamen. En daar lagen ze heerlijk in de rollen. Ik heb ze snel naar de psz gebracht en ben gaan stofzuigen. We hebben sisal, dat redde ik niet in twee uur psz. Buurmeisje gevraagd of ze 's middags kon oppassen, ben uren bezig geweest.



Vorig jaar stond één van de twee in de hal te dralen. Ik dacht, wat staat hij daar toch lang. Toen ik ging kijken zag ik dat de tuinslag die bij de voordeur hangt, door de brievenbus stak. Achter de voordeur hoorde ik gegrinnik. Ik was net op tijd, want het plan was, tuinslang door de brievenbus en kraan aan zetten.
Geel is het nieuwe blauw.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kastanjez schreef op 17 oktober 2014 @ 21:01:

[...]





En alle leeftijden!! ik vind het eigenlijk nog steeds leuk... alleen ik heb de handicap dat ik dan eerst denk 'o, welke schoenen heb ik aan en wil ik deze broek wel vies maken???'



Door stapels bladeren lopen en deze om je heen schoppen vind ik ook zo heerlijk!Ik heb dat met schoppen tegen eikeltjes. Ze stuiteren zo leuk, ik kan het niet laten! En vroeger had ik een hondje die ze ook nog achterna ging. Helaas hebben mijn huidige honden andere dingen om te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je post helemaal niet grappig.. Je hebt duidelijk je zoontje niet echt onder controle... Verf in de vacht van de kat? Verf op de auto? Komt er van als je alleen maar op je nieuwe iphone zit te kijken,,,
quote:playz schreef op 17 oktober 2014 @ 18:24:

Ben ik nou de enige die valt over die vloek?

Zo onnodig...Nee hoor, niet de enige, vind het hele stukje niet echt grappig.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel heel grappig. Ik zie het zo voor me. En misschien heeft Darivva haar zoon niet onder controle, maar welke moeder heeft dat wel?
I'm a long long way from home
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 17 oktober 2014 @ 22:51:

Ik vind je post helemaal niet grappig.. Je hebt duidelijk je zoontje niet echt onder controle... Verf in de vacht van de kat? Verf op de auto? Komt er van als je alleen maar op je nieuwe iphone zit te kijken,,,Loep ff, ze is met heel andere dingen bezig en ik lees dit stukje als even afreageren.
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste van 1,5 is erger dan zijn twee grote broers bij elkaar.



Een tijdje terug lag hij in de caravan te slapen in zijn Deryanbedje. Dat dachten wij tenminste...... tot ik even wat te drinken ging pakken binnen en hij doodleuk op mijn bed zat en eieren op de grond liet vallen c.q. zo hard mogelijk stukgooide. Hij had de rits opengekregen, was eruit geklommen, was op een randje geklommen en had uit een kastje een doos eieren gepakt en was toen aan het testen hoe zwaartekracht precies werkt.



Als we hem kwijt zijn, hoeven we alleen maar te zoeken op de meest gevaarlijke plek die we maar kunnen bedenken. Daar zit hij dan bovenop (of hij ligt er onder, omdat hij er net vanaf is gevallen).



en ik vond die vloek ook storend
..
quote:Louise70 schreef op 17 oktober 2014 @ 22:51:

Ik vind je post helemaal niet grappig.. Je hebt duidelijk je zoontje niet echt onder controle... Verf in de vacht van de kat? Verf op de auto? Komt er van als je alleen maar op je nieuwe iphone zit te kijken,,,Kinderen zijn op die leeftijd nu eenmaal moeilijk onder 'controle' te houden. Mijn buuf had er toch aardig de wind eronder met haar 2 zoontjes. Haar oudste zoontje spookte ook dingen uit waardoor ze boos kon worden. En net als ze had behangen. Ken je het?
@buurmanmuis: geweldig die anekdotes over jouw tweeling, heb je nog meer?
Alle reacties Link kopieren
'Godverdomme'??!! 'Met zijn fikken'?!

Sjee, het is een jongetje van 4 jaar. Met zulk taalgebruik vind ik het niet raar dat je zoon van die rare dingen doet!
Alle reacties Link kopieren
Geweldig de streken van kinderen.



Mijn zoontje toen hij 1,5jaar was, was hij uit zijn bed geklommen. naar de wc gelopen en ik werd wakker met de wc borstel tegen me mond



Toen ik een taartdoos ging pakken voor een bestelde taart die 30min later opgehaald werd, heeft hij het kinderslot open weten te krijgen van de koelkast en de taart uit de koelkast getrokken. Ik kwam de kamer binnen en meneer was een lekker taartje aan het eten met de melding ; mama lekker taartje he.



Ik ben het bad vol aan het laten lopen en ondertussen de kleine zn pyama aan het pakken bed opmaken enz. heeft hij alle schoenen in het bad gegooid. Schoenen waren vies volgens hem.
quote:whoppa schreef op vrijdag 17 oktober 2014 23:25 'Godverdomme'??!! 'Met zijn fikken'?!

Sjee, het is een jongetje van 4 jaar. Met zulk taalgebruik vind ik het niet raar dat je zoon van die rare dingen doet! Ja joh, als je wel eens godverdomme zegt, ontsporen je kinderen dan?!
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar wel ja...
Alle reacties Link kopieren
Als baby: opeens ziet mijn baby groen, dus ik hield haar voor me om eens goed naar haar gezichtje te kijken wat er nu was en opeens: bleeeeerk, hele straal kots recht in mijn gezicht. Voel het nog mijn decolleté inlopen.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is bijna 2.



Een paar maanden geleden was hij thuis met mijn man. Man lag op de bank en zoontje liep een beetje door het huis. Hij kwam steeds met natte handen in het gezicht van mijn man friemelen, maar omdat hij tanden kreeg zat hij steeds met zijn hand in zijn mond dusdacht mijn man verder niet door.

Tot het wel lang duurde en mijn man ging kijken wat mijn zoon deed als hij de kamer uit was...

Hij stond heeeeerlijk in de wcpot te graaien...





Of een andere keer, zat hij te spelen in bed. Ik kwam zijn kamer in en hij had het bakje melkpoeder van de wastafel weten te pakken. Alles zat onder, zijn haar, bed, knuffel, zijn slaapzak.



Als mijn man de tuin ingaat rent mijn zoon naar de tuindeur en doet de knip erop en gaat dan voor het raam wachten tot mijn man naar binnen wil, en rent dan lachend weg.
De oudste had zwemles en destijds moest je je kinderen nog aan het zwembad ophalen. Ik hield jongste van 1.5 dan altijd angstvallig vast aan de hand. Op een dag kwam oudste trots aanlopen met het papiertje dat ze mocht proefzwemmen. Ik kijk op het papiertje en laat dus 1 sec de hand van de jongste los en het volgende moment is ze verdwenen. Ik sta paniekerig om me heen te kijken en opeens hoor ik oudste roepen: "Mama, M. zwemt!". Stond jongste met kleren en al tot haar nek in het water te springen .



Het was een van de koudste dagen van de winter, -10 ofzo en we moesten een eind naar de auto lopen. Ik heb jongste uitgekleed en in mijn jas gewikkeld en zo zijn we naar de parkeerplaats gelopen. Ik was bevroren. Dochter had nergens last van en vond het een reuzegrap.



Diezelfde dochter is ook een keer op de kleuterschool kwijt geweest. Ik hielp zoon even met een vastgelopen rits en ze was weg. Hele school en speelplaats uitgekamd. Ouders en leidsters gemobiliseerd en daarna buiten gaan zoeken. Uiteindelijk vond een leidster haar naast de kerk, ze was zelf maar vast op weg naar huis gegaan. Ze was al een straat overgestoken. Toen was ze 3 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Kuzu,

Zoon heeft ook een periode gehad dat al het water intresant was om met de handen in te zitten. Van de wc pot tot de kat zijn drinkbak, kat kreeg amper de tijd om wat te drinken of het water lag al weer om.
Hahahaha kuzu ik zie hem ook echt al uit het raam zitten kijken met zijn pretogen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven