Mijn hond heeft mijn kip gejat

30-04-2024 20:58 71 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja, ik zat net te genieten van mijn kipkluifjes uit de oven van ah, met lekkere saus toen de deurbel ging. Omdat kind uit logeren is zat ik lekker voor de tv te kluiven.
Maar goed, deurbel, bord op tafel en toen ik terugkwam een heel gelukkige hond en een leeg bord 😅
Maar goed, het is wel kip met botjes. Ze is nu nog steeds happy, maar ik lees ook dat het echt niet goed is, kippenbot
Ik hou haar in de gaten maar is dit bij jullie ook wel eens gebeurd, ging het goed, waar moet ik op letten?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik neem aan dat je de botten straks ergens afgekloven onder de bank of in een verborgen hoekje vindt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou de dierenarts even bellen. Die kan precies vertellen waar je op moet letten.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou... volgens mij is het met huid en haar verslonden...
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou ook de dierenarts bellen eerlijk gezegd. Bewerkte botjes zijn slecht voor honden en zeker wanneer ze in de darmen komen.

Een telefoontje kost je niets en geeft je hopelijk gerustheid.

Gelukkig vond de hond ze in ieder geval lekker!
Alle reacties Link kopieren Quote
Als de botjes meegegeten zijn kan dat inderdaad best gevaarlijk zijn. Hou je hond goed in de gaten, als je een gedragsverandering ziet of andere tekenen van niet zo lekker voelen, onmiddellijk de dierenarts bellen.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
noa schreef:
30-04-2024 21:04
Ik zou de dierenarts even bellen. Die kan precies vertellen waar je op moet letten.
Die is dus al dicht, vandaar dat ik het hier even vraag😊
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou de dierenarts even bellen. Kippenbot kan voor maag/darmperforatie zorgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
felice71 schreef:
30-04-2024 21:07
Die is dus al dicht, vandaar dat ik het hier even vraag😊
Er is altijd een dienstdoende dierenarts.
Alle reacties Link kopieren Quote
felice71 schreef:
30-04-2024 21:07
Die is dus al dicht, vandaar dat ik het hier even vraag😊

Ook niet een nummer voor spoed? Dat zou ik toch echt wel even proberen...
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor nu is ze happy, net lekker gelopen, kat opgejaagd. En meestal gaat ze nu ook slapen, net als ze nu doet. Als ze rustig slaapt, is het toch ok?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren Quote
felice71 schreef:
30-04-2024 21:09
Voor nu is ze happy, net lekker gelopen, kat opgejaagd. En meestal gaat ze nu ook slapen, net als ze nu doet. Als ze rustig slaapt, is het toch ok?
Nee

Waarom niet even bellen? Kost je echt nog geen geld hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap dat je hier naar geruststelling zoekt maar net als op "gezondheid" mogen wij geen medisch advies geven.
IK durf dus niet te zeggen dat het ok is als ze rustig slaapt.
...
Ik zou de dierenarts bellen, zodat je precies weet waar je op moet letten en/of langs moet komen.

Hier had hond een ijsstokje gegeten en moest direct naar de dierenarts om over te geven onder begeleiding, dit i.v.m splinteren. Het komt weleens voor dat mensen afwachten en het zelf in de gaten houden en het dan toch op een o.k of zelfs tot de dood van een hond kan leiden vertelde ze, omdat het voor darmperforatie kan zorgen.
Nu was de dierenarts toen gewoon open, maar dit is ook spoed. We konden meteen doorlopen en anderen moesten even wachten, hoe sneller eruit hoe beter.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://cooperpetcare.com/nl/waarom-zij ... or-honden/

Als het mijn hond was zou ik toch even bellen. Liever voor niks dan te laat zijn...
Alle reacties Link kopieren Quote
felice71 schreef:
30-04-2024 21:09
Voor nu is ze happy, net lekker gelopen, kat opgejaagd. En meestal gaat ze nu ook slapen, net als ze nu doet. Als ze rustig slaapt, is het toch ok?
Nee. Jouw darmen en spijsvertering werken toch ook door als jij slaapt? Da's bij die hond precies hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren Quote
renate-2009 schreef:
30-04-2024 21:11
Ik zou de dierenarts bellen, zodat je precies weet waar je op moet letten en/of langs moet komen.

Hier had hond een ijsstokje gegeten en moest direct naar de dierenarts om over te geven onder begeleiding, dit i.v.m splinteren. Het komt weleens voor dat mensen afwachten en het zelf in de gaten houden en het dan toch op een o.k of zelfs tot de dood van een hond kan leiden vertelde ze, omdat het voor darmperforatie kan zorgen.
Nu was de dierenarts toen gewoon open, maar dit is ook spoed. We konden meteen doorlopen en anderen moesten even wachten, hoe sneller eruit hoe beter.

Ik ben ook een keer voor spoed naar DA gegaan omdat hond een steentje had ingeslikt. Braakmiddel gekregen en steen kwam er weer uit. Maar goed ook want was te groot om langs de normale weg te gaan en had voor flinke problemen kunnen zorgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb gebeld en ga er zo naartoe...
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren Quote
felice71 schreef:
30-04-2024 21:21
Ik heb gebeld en ga er zo naartoe...
Verstandig.
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
30-04-2024 21:06
Ik zou ook de dierenarts bellen eerlijk gezegd. Bewerkte botjes zijn slecht voor honden en zeker wanneer ze in de darmen komen.
Precies! Rauwe botten kunnen door het maagzuur nog afgebroken worden, maar gegaarde botten niet. Als de hond ze niet uitkotst, gaan ze mogelijk zijn darmkanaal in en dan zit je misschien vannacht wel met een spoedoperatie.
Alle reacties Link kopieren Quote
felice71 schreef:
30-04-2024 21:21
Ik heb gebeld en ga er zo naartoe...

Slim!

Hopelijk is het met braakmiddel opgelost!
Alle reacties Link kopieren Quote
felice71 schreef:
30-04-2024 21:09
Voor nu is ze happy, net lekker gelopen, kat opgejaagd. En meestal gaat ze nu ook slapen, net als ze nu doet. Als ze rustig slaapt, is het toch ok?
Daar zou ik dus echt niet op vertrouwen..
Een verhit kippenbot kan gaan splinteren als de hond erop kauwt en kan dan zeer gevaarlijk zijn als die splinters in slokdarm ofzo terecht komen.. Echt even dierenarts bellen of vervangende avond/nachtdienst ..
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
30-04-2024 21:24
Slim!

Hopelijk is het met braakmiddel opgelost!

Een hond met kippenbotjes in de maag laat een arts meestal niet braken. Da's namelijk 2x risico lopen op perforatie. In de meeste gevallen zal de dierenarts tot operatie overgaan om de maag zo veilig te legen.
We're just two lost souls
Alle reacties Link kopieren Quote
Kattentuintje schreef:
30-04-2024 21:29
Een hond met kippenbotjes in de maag laat een arts meestal niet braken. Da's namelijk 2x risico lopen op perforatie. In de meeste gevallen zal de dierenarts tot operatie overgaan om de maag zo veilig te legen.

Oohhh dat is wel echt heftig...

Hopelijk knapt de hond van TO snel op! En toch maar goed dat ze is gegaan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje wat naar: succes! :redrose:
conversation = awareness

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven