kinderen zus dik aangekleed

18-03-2017 16:18 103 berichten
hallo



Ik pas veel op de kinderen van mijn zus en nou zoals met het mooie weer van van de week 15 graden zie ik dat de kinderen nog dik aangekleed gebracht worden .

Haar oudste dochtertje had van de week zelfs nog 5 lagen kleren aan (hempt t-shirt 2 shirts met lange mouwen en een jurkje) en haar jongste een romper shirt met lange mouwen en een wollen vest en winterjas.

Ik kreeg spontaan medelijden met die meiden en heb ook maar wat uitgetrokken bij ze.

Moet ik dit nu zeggen tegen mijn zus of moet ik het laten zo.



groeten
Laten natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
's Morgens is het nog koud. Had in de nacht niet nog gevroren?

Het is nog steeds winter in Nederland. Met veel wind.
Ach ik was ook altijd aangekleed als een eskimokind en ik leef nog.
Alle reacties Link kopieren
Kan beide geen kwaad, is niet echt een wereldprobleem ofzo
Alle reacties Link kopieren
Wat is een hemptje?
Alle reacties Link kopieren
hoe laat kwamen de kinderen dan? S morgens was het nog knap fris hoor.



Veel mensen schatten kleding in deze weken verkeerd in. Beter iets uit kunnen doen dan niet genoeg aan hebben.
Ik vind dat niet gek. Moest van de week nog ruiten krabben 's morgens. En 's middags aten we buiten. Het temperatuurverschil is enorm. Dan zijn laagjes het handigst. Die kunnen uit!
Ik vond die kinderen met blote benen van de week vreemder eigenlijk...
Alle reacties Link kopieren
Als je ziet dat ze het warm hebben trek je iets uit. Mijn moeder vindt dat ik m'n kind te warm kleed, maar aangezien hij niet zweet of kleurt is mijn conclusie dat hij zich er prettig bij voelt.
Alle reacties Link kopieren
Meen je dat nou..? Hempt?



Weet je waar ik medelijden mee had? Met drie kinderen in de dierentuin afgelopen zondag die in korte broekjes en hemdjes rondliepen, terwijl ik het al koud had met mijn jas dicht toen. Ze keken wel blij... Iedereen is anders. Iedereen heeft een andere perceptie van warm en koud. Zolang de kinderen niet lopen te puffen met rode hoofden lijkt me niet zoveel mis.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Handig juist, je hebt altijd genoeg reservekleren .



Maar kijk eens rond. Ik liep afgelopen week in het winkelcentrum. Het was inderdaad bijna 12 graden (was nog ochtend), ik had een shirt aan met een jeansjasje, mijn man een shirt met een vest, maar ik zag ook mensen met een dikke winterjas tot aan de nek dichtgeritst en ook mensen die alleen een shirtje aanhadden (en teenslippers, brrrr).



Maar gewoon zo laten hoor. Ze kunnen beter te veel aan hebben dan te weinig. Met teveel kun je varieren, met te weinig niet.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Best erg ja dat hempt.
Alle reacties Link kopieren
Kinderdagverblijven klagen er over dat kinderen niet warm genoeg worden aangekleed.



Papa en mama zitten altijd binnen en gaan met de auto naar het werk. Daar stemmen ze dan de kleding op af.



Vervolgens verwachten ze dan van het KDV dat ze veel met de kindjes naar buiten gaan. Dat willen ze best maar dan moeten ze wel warm genoeg worden aangekleed.
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 18 maart 2017 @ 16:27:

Meen je dat nou..? Hempt?



Weet je waar ik medelijden mee had? Met drie kinderen in de dierentuin afgelopen zondag die in korte broekjes en hemdjes rondliepen, terwijl ik het al koud had met mijn jas dicht toen. Ze keken wel blij... Iedereen is anders. Iedereen heeft een andere perceptie van warm en koud. Zolang de kinderen niet lopen te puffen met rode hoofden lijkt me niet zoveel mis.



En toch he... Ik herinner me een dag in februari, paar jaar geleden, waarop het prachtig weer was. Hartje winter maar 12 graden ofzo. Komt mijn dochter met wat vriendinnetjes naar binnen gerend, ze wilde haar bikini aan.

Daar heb ik toen een stokje voor gestoken, ze mocht uiteindelijk weg met een dunnere broek, hemdje, shirt met korte mouwen en een vestje om haar middel, zodat ze dat wel of niet aan kon trekken.

Maar kinderen hebben het niet zo snel te warm of te koud. En maar goed ook, want als ouders heb je de neiging om je kind een jas aan te trekken als je het zélf koud hebt .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Doe niet zo gemeen mensen hempten zijn de baas
quote:Star schreef op 18 maart 2017 @ 16:30:

Best erg ja dat hempt.Wij zeggen altijd hemp, omdat mijn oma het altijd had over een hempie .
Zo laten. Niet mee bemoeien.
quote:vergrootglas schreef op 18 maart 2017 @ 16:22:

's Morgens is het nog koud. Had in de nacht niet nog gevroren?

Het is nog steeds winter in Nederland. Met veel wind.Hier in België ook hoor! De lente begint op 21 maart......
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 18 maart 2017 @ 16:33:

[...]





Wij zeggen altijd hemp, omdat mijn oma het altijd had over een hempie .

Zeggen binnen een familie is iets anders dan typen op een forum



Ik zag van de week ook mensen met een korte broek op de fiets .... Dan liever te warm.
Je zus meent het beslist goed. En zoals gezegd......onvoorspelbaar weer, temperatuurverschillen op 1 dag, laagjes kunnen uit.



Ik weet ook nog niet zo goed wat wel en wat niet qua kleding. Had 1 dag een tussendoortjes, dag erna vond ik het veel te koud. Weer een dag later winterjas aan en nog koud gehad.

Mijn kind zal niet vertellen dat het het te koud vind. Die denkt dat bij 1 helder straaltje de jas uit moet. Ben ik het niet mee eens. Alleen de koltrui, die mag van mij nu uit blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit kunnen zeggen tegen mij zus. Zijn we heel open over. Of ze er iets mee doet is aan haar zelf.



Mijn nichtje slaapt met een rompertje met korte mouwen en een pyjama en een dikke deken. Een kindje waarop ik pas is even oud en krijgt een romper met lange mouwen, pyjama, dikke winter trappelzak/slaapzak en een dikke deken. Poeh..
Welkom op dit forum. wat een leuk eerste topic heb je ik lees graag mee.
Alle reacties Link kopieren
Dat is het voordeel van laagjes aan doen, er kan altijd wat uit.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:dolfje schreef op 18 maart 2017 @ 16:42:

[...]



Zeggen binnen een familie is iets anders dan typen op een forum



Ik zag van de week ook mensen met een korte broek op de fiets .... Dan liever te warm.Dat moeten die mensen toch lekker zelf weten? Mijn winterjas hangt ook alweer drie weken aan de wilgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven