kinderen zus dik aangekleed

18-03-2017 16:18 103 berichten
hallo



Ik pas veel op de kinderen van mijn zus en nou zoals met het mooie weer van van de week 15 graden zie ik dat de kinderen nog dik aangekleed gebracht worden .

Haar oudste dochtertje had van de week zelfs nog 5 lagen kleren aan (hempt t-shirt 2 shirts met lange mouwen en een jurkje) en haar jongste een romper shirt met lange mouwen en een wollen vest en winterjas.

Ik kreeg spontaan medelijden met die meiden en heb ook maar wat uitgetrokken bij ze.

Moet ik dit nu zeggen tegen mijn zus of moet ik het laten zo.



groeten
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het best vragen aan je zus

Als je zo vaak oppast moet je dit soort dingen kunnen vragen als je er tenminste voor zorgt dat het niet veroordelend klinkt
quote:Lady_Voldemort schreef op 18 maart 2017 @ 16:33:

[...]





Wij zeggen altijd hemp, omdat mijn oma het altijd had over een hempie .Ja ik ook hoor. Lekker Rotterdams, hempie!
Maar ik vind het vrij logisch hoor. Tis 1 dag krapaan 14 graden en mensen doen alsof het zomer is.
quote:Perzina schreef op 18 maart 2017 @ 16:55:

Maar ik vind het vrij logisch hoor. Tis 1 dag krapaan 14 graden en mensen doen alsof het zomer is.Laat de mensen toch lekker. Al willen ze buiten lopen in hun blote kadet, mijn een biet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje had vd week ook gewoon een lange mouwen romper , lange mouwen tshirt , lange broek, sokken/schoenen en een jas aan hoor.. de jas kon voor kleine stukjes zoals vd deur naar de auto wel even uitblijven, maar zodra we echt buiten wat gingen doen ging die gewoon aan. In t zonnetje was t lekker, maar zodra je ergens schaduw /wind te pakken had was het nog best wel fris hoor!



Laagjes kunnen uit .. dus net als hierboven.. ik zou t zo laten..en gewoon wat uitdoen zodra opwarmt en je echt denkt dat het kan/nodig is.
Tja...mijn oudste heeft 1 laag aan en heeft het warm terwijl jongste met twee lagen aan onder een deken is gekropen.
's Ochtends is het nog behoorlijk fris. Donderdag was het in de middag heerlijk, maar toen ik om 07:00 uur de kinderen (op de fiets) naar het KDV bracht was het +1. Dan zijn het ook nog hakve eskimootjes hoor. Maar ik heb er geen enkel probleem mee dat de leidsters op het KDV of mijn moeder die ook vaak oppast, hem dan een deel uitdoen als het te warm wordt.



Voor die gelegenheden heb ik sowieso op KDV en bij mijn moeder wat extra kleertjes liggen. Een dun shirtje en een fleecevest. In combinatie met wat ze dan aanhebben is daar voor elk seizoen wel een passende combi mee te maken.



Misschien kun je je zus vragen ook wat kleertjes bij jou te leggen, omdat het vaak 's middags zo'n ander weer is dan 's ochtends? Dan is het geen verwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Perzina schreef op 18 maart 2017 @ 16:54:

[...]





Ja ik ook hoor. Lekker Rotterdams, hempie!De leeuw moet je ook niet in ze hempie laten staan dusss.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Ik vond het deze week ook lastig hoor. In de ochtend heb je het koud op de fiets en smiddags is je winterjas veel te warm. Ik draag vaak vesten en die heb ik dus al een paar keer uit kunnen doen in de middag en rond een uur of 6 weer aan kunnen trekken omdat ik het koud kreeg.



Zag deze week ook een aantal kinderen lopen op adidas badslippers met sokken aan Zag er niet uit maar het zal wel een nieuwe trend zijn bij kinderen.
quote:Lady_Voldemort schreef op 18 maart 2017 @ 16:56:

[...]





Laat de mensen toch lekker. Al willen ze buiten lopen in hun blote kadet, mijn een biet.Precies, en wil je 5 lagen kleding en een muts op is het ook goed.
quote:Perzina schreef op 18 maart 2017 @ 17:06:

[...]



Precies, en wil je 5 lagen kleding en een muts op is het ook goed.



Dat zeg ik toch?



Ik was verdorie de eerste die hier reageerde.



Kan mij het schelen allemaal, al wil je midden in de hittegolf des doods rondlopen in een eskimopak. Jouw feestje hoor.
quote:Lady_Voldemort schreef op 18 maart 2017 @ 17:09:

[...]





Dat zeg ik toch?



Ik was verdorie de eerste die hier reageerde.



Kan mij het schelen allemaal, al wil je midden in de hittegolf des doods rondlopen in een eskimopak. Jouw feestje hoor.Eh, verder alles goed?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 18 maart 2017 @ 16:53:

[...]





Dat moeten die mensen toch lekker zelf weten? Mijn winterjas hangt ook alweer drie weken aan de wilgen.Oh moeten ze zeker zelf weten ik verbaasde me er slechts over
Alle reacties Link kopieren
Als die kinderen het te warm hebben, merk je dat snel genoeg. Elk kind is anders, het zijn net mensen Mijn oudste is een koukleum zoals ik en mijn jongste dochter heeft het niet eens koud als ze met dit weer (kou en regen) in een t-shirtje buiten loopt. In bed is het precies andersom: jongste in pyjama onder een dik dekbed en oudste in haar onderbroek en een dun dekbed.
Fijn die laagjes kleding kun je in de middag er wat van uit doen als het warmer is. Slim van je zus!
Een hemd? Bestaan die dingen nog?
Bedankt voor alle snelle reacties

Het was in de ochtend inderdaad nog vrij fris maar 5 lagen over elkaar vind ik toch vrij veel.

En ja je kunt dan goed pellen met dit weer.

Maar aangezien dit vaak gebeurt en in de winter soms nog gekker was ik toch eens benieuwd hoe andere hier op reageren.

Zelfs mijn eigen kinderen zeggen tegen me of hum nichtjes het niet warm hebben.



Groeten
Is de beslissing van je zus, dus niet mee bemoeien. Ik vind ook dat kinderen in het algemeen vaak erg zijn aangekleed en met bijna twintig graden nog steeds in een skipak, wollen muts en snowboots rondlopen. Te koud aankleden lijkt me ook niet wenselijk, maar als het al maart of april is en heerlijk lenteweer dan verlang ik er zelf ook naar om de kabeltruien weer een halfjaar op te bergen en ook de kinderen worden dan in iets meer voorjaarsachtige kleding gestoken. Kunnen nog steeds laagjes zijn maar geen skipakken en snowboots meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me niet voorstellen dat het lekker zit met een hemd en drie shirts over elkaar (en dan nog een jurk). Maar voor de rest, ze zullen het zelf wel zeggen als het te warm is en anders trek jij ze een laagje uit als ze een rood hoofd krijgen.

Hier in huis loopt er op dit moment op een vrije dag één de hele dag in een onderbroek, dat is ook het slaaptenue. Twee trekken toch wel een broek of shirt aan (of beide) en ik draag een hemd, shirt en vest en eigenlijk vind ik het nog fris. Tja, ieder z'n ding toch?
Alle reacties Link kopieren
als het mijn zus was had ik gewoon kunnen zeggen ben je koekkoek 5 lagen kleding.Dan zou mijn zus keihard lachen en zeggen dat is omdat......vul het maar in of ja je hebt gelijk kerrie is ook best veel. Andersom idem.Ik zou het gewoon vragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:23681 schreef op 18 maart 2017 @ 17:30:

Bedankt voor alle snelle reacties

Het was in de ochtend inderdaad nog vrij fris maar 5 lagen over elkaar vind ik toch vrij veel.

En ja je kunt dan goed pellen met dit weer.

Maar aangezien dit vaak gebeurt en in de winter soms nog gekker was ik toch eens benieuwd hoe andere hier op reageren.

Zelfs mijn eigen kinderen zeggen tegen me of hum nichtjes het niet warm hebben.



Groeten



Who cares?!? Dan hebben die kinderen veel laagjes aan, trek je er wat uit als ze bij jou zijn en ze het warm hebben. Waarom moet jij daar een mening over hebben en die met je zus delen? Het zijn haar kinderen, het klinkt niet bepaald of ze haar kinderen hier iets vreselijks mee aandoet. Daar hoef je dus helemaal niks van te vinden. Zou je kinderen ook meteen uitleggen dat ze zich lekker met hun eigen zaken kunnen bemoeien.



Groeten.
quote:NYC schreef op 18 maart 2017 @ 17:35:

Is de beslissing van je zus, dus niet mee bemoeien. Ik vind ook dat kinderen in het algemeen vaak erg zijn aangekleed en met bijna twintig graden nog steeds in een skipak, wollen muts en snowboots rondlopen. Te koud aankleden lijkt me ook niet wenselijk, maar als het al maart of april is en heerlijk lenteweer dan verlang ik er zelf ook naar om de kabeltruien weer een halfjaar op te bergen en ook de kinderen worden dan in iets meer voorjaarsachtige kleding gestoken. Kunnen nog steeds laagjes zijn maar geen skipakken en snowboots meer.Dat zijn Duitse kinderen, toch?
quote:swifty schreef op 18 maart 2017 @ 16:46:

Welkom op dit forum. wat een leuk eerste topic heb je ik lees graag mee.Kijk zo kan het dus ook
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 18 maart 2017 @ 17:09:

[...]





Dat zeg ik toch?



Ik was verdorie de eerste die hier reageerde.



Kan mij het schelen allemaal, al wil je midden in de hittegolf des doods rondlopen in een eskimopak. Jouw feestje hoor.Heb je altijd zulke lange tenen?
quote:gedanst schreef op 18 maart 2017 @ 18:06:

[...]





Heb je altijd zulke lange tenen?Nee hoor, alleen als er gezeken wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven