Kinderfeestje 6-jarige zoon thuis?

31-08-2016 20:56 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
8 jochies van 6 jaar.. We denken gewoon thuis en wat spelletjes en laten spelen?

Hoe het tot een groot succes laten worden?

Wat voor spelletjes?
Alle reacties Link kopieren
Als het nog mooi weer is een zwembad in de tuin opzetten en waterbalonnen maken.
Sterkte
Dat is echt wel om te doen hoor. Ik zou een speurtocht doen. Met stoepkrijt pijlen op de grond maken en een schat laten zoeken. Eventueel eindigen bij een speeltuin en ze daar lekker laten spelen.

Ik weet niet of de uitnodigingen al weg zijn maar ik zou het niet langer dan 3,5 uur doen. Dit vinden ze vaak de leukste feestjes!!!!
Wat vindt je zoon leuk en is daar iets omheen te bedenken? Is hij helemaal weg van een bepaalde cartoon of speelgoed?
Zaklopen, koekhappen, beschuitversieren (of pannenkoek), spijkerpoepen, ezeltje prik, snoepketting rijgen om mee naar huis te nemen, etc.
Alle reacties Link kopieren
Thuis kan heel goed, als je na het taart eten en kadootjes geven een activiteit buiten verzint waar ze 1,5 uur flink uit kunnen razen. Voetbal wedstrijdje, wedstrijd boomklimmen, touwtrekken, door het park tijgeren oid...... Liefst allemaal en in die volgorde.



Daarna heb je ze wel een uurtje zoet met een leuke film en popcorn en kunnen ouders na de film hun kind weer ophalen.
Wij hadden een feestje van 3 uur, en dat was minstens een half uur te lang. Ik zou niet langer dan 2-2,5 uur doen.

Beginnen met kadootjes uitpakken, dan wat georganiseerde spelletjes of een speurtocht door de buurt met een schatkist gevuld met snoep op het eind, dan cakejes versieren en wat drinken en dan (als je een tuin hebt) ze even op zichzelf lekker door de tuin laten rausen.
quote:patchouli_ schreef op 31 augustus 2016 @ 21:08:

Thuis kan heel goed, als je na het taart eten en kadootjes geven een activiteit buiten verzint waar ze 1,5 uur flink uit kunnen razen. Voetbal wedstrijdje, wedstrijd boomklimmen, touwtrekken, door het park tijgeren oid...... Liefst allemaal en in die volgorde.



Daarna heb je ze wel een uurtje zoet met een leuke film en popcorn en kunnen ouders na de film hun kind weer ophalen.Bij mooi weer zou ik niet voor een film kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte



Wij doen geen feestjes thuis, cadeautjes en cakejes versieren vind ik prima maar daarna kinderen inladen en hoppa... Naar een andere locatie
Speurtocht! Wij hebben met kinderen in die leeftijd een zelfgemaakte fotospeurtocht gedaan. Geen lintjes aan bomen, pijlen op de weg, maar de hoofdpersoon in de speurtocht was steeds op de foto op een plek die de kinderen moesten opzoeken. De kinderen vonden het erg leuk (gemengde groep, meer jongens dan meisjes), ook omdat we onderweg langs een speeltuin kwamen.



Oud-Hollands spellenparcours doet het ook altijd goed. Tweeënhalf uur is lang zat.
Gezien je vragen en je topics zou ik een nieuw topic openen: waar vind ik iemand die bij mij thuis een feestje met 8 zesjarigen komt organiseren?
Ik zou er een thema aan hangen, zo deden wij vorig jaar een piratenfeest. In huis lag een fles verstopt met een brief van een piraat en een schatkaart erin.



In de brief stond dat er in de tuin iets verstopt lag voor de jongen. Ze kregen allemaal een ooglap en een zwaard. Toen gingen ze in een kring zitten en met het zwaard draaien en naar wie het zwaard wees mocht zijn cadeau geven.



Daarna een speurtocht met ballonnen die ze door moesten prikken en daarin opdrachten in piratenthema. Uiteindelijk vonden ze een schatkist met daarin chocolademunten en een klein cadeautje voor iedereen.



Daarna nog lekker spelen in een leuke speeltuin en toen patat eten. Ken je tafelpatat? Wegwerpkleed op tafel, patat, saus en evt snacks erop en zonder borden en bestel eten. Groot succes!
Alle reacties Link kopieren
Dit is een waarschuwing doe het niet!

Tip ga gewoon naar de ballenbak
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 2-2,5 uur wel kort.

Wij (meisje 5 jr) deden van 15.15-19.15 uur ongeveer.

Eerst taart. Cadeautjes verstoppen en de jarige laten zoeken. Waren we al klein uurtje zoet (ze bleven maar lachen en kletsen onder het taart eten). Je kan ook ander spelletje verzinnen met de cadeaus. Met dobbelsteen ofzo.

Toen gingen we knutselen. Ok dat is meer voor meiden. Alhoewel er 1 jongen bij was die het ook erg leuk vond.

Daarna wat spelen in de kamer. Frietjes eten. Daarna nog een stoelendans ofzo en naar huis.

Was al snel laat. Viel me reuze mee ????



Hier is het wel de gewoonte om ook te blijven eten. Heeft dochter ook op alle feestjes gedaan en weet nog dat ik dat vroeger ook altijd deed. Vind ik er wel bij horen maar is natuurlijk Maar net wat de gewoonte is bij jullie.



Qua jongensfeestjes: speurtocht met schat zoeken en opdrachten onderweg of munten zoeken ofzo.

Of naar het bos als dat in de buurt is. Kan je ook mooie speurtochten houden.
Alle reacties Link kopieren
Maximaal twee uur.

Cadeautjes, cake versieren, spelen (ondertussen tafel schoonmaken en knutselspul klaarzetten).



Schatkistje beplakken,

Heksenvinger kleien voor in een muizenval, die vinger is zogenaamd afgehakt.

Spijkerpoepen.

Mummie maken van je vriendje met wc-papier.



Géén popcorn voeren !! Paprikachips krijg je gemakkelijker uit je kleed.......





Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Jongensfeestjes nooit thuis gevierd veel te fysiek en druk. Op die leeftijd naar de speeltuin, waar ze lekker kunnen ravotten en gillen!
Alle reacties Link kopieren
Toen ik jong was (en toen de dinosauriërs dus nog op aarde rondliepen) was een kinderfeestje gewoon van 2 uur, of 3 uur tot een uur of 5/6. Spelletjes doen, soms een speurtochtje in de buurt, taart eten en als afsluiter friet of pannekoeken. En die afsluiter zat er lang niet altijd bij, want vaak genoeg was je rond etenstijd gewoon weer thuis. Waarom moet het tegenwoordig allemaal zo over the top?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Bij wie is het dan over de top? Vind t nogal meevallen hier. De meeste hebben t toch gewoon over speurtochten doen.of naar de speeltuin?

Ok bij ons duurde het iets langer. Was niet eens zo gepland. Was al bang dat ze het knutselen na een half uur al zat zouden zijn. Maar ze hielden t erg lang vol. Het moest en zou klaar zijn bij iedereen. Nog even onderbroken door een chips pauze. Hebben zo al ruim 1,5 uur geknutseld.

Dus niks over de top, thuis knutselen.

Het eten erbij vind ik heel normaal. Deed ik 30 jaar terug ook al als ik naar een feestje mocht. Altijd afsluiten of beginnen met friet of pannenkoeken.

En vind ik ook geen lastige opgave om te doen. Paar zakken friet bakken en klaar. Is toch hartstikke leuk voor dochter, al haar vriendjes die blijven eten. Kan daar zelf best van genieten.
Alle reacties Link kopieren
quote:tulpje21 schreef op 31 augustus 2016 @ 21:32:

Ik vind 2-2,5 uur wel kort.

Wij (meisje 5 jr) deden van 15.15-19.15 uur ongeveer.

Eerst taart. Cadeautjes verstoppen en de jarige laten zoeken. Waren we al klein uurtje zoet (ze bleven maar lachen en kletsen onder het taart eten). Je kan ook ander spelletje verzinnen met de cadeaus. Met dobbelsteen ofzo.

Toen gingen we knutselen. Ok dat is meer voor meiden. Alhoewel er 1 jongen bij was die het ook erg leuk vond.

Daarna wat spelen in de kamer. Frietjes eten. Daarna nog een stoelendans ofzo en naar huis.

Was al snel laat. Viel me reuze mee ????



Hier is het wel de gewoonte om ook te blijven eten. Heeft dochter ook op alle feestjes gedaan en weet nog dat ik dat vroeger ook altijd deed. Vind ik er wel bij horen maar is natuurlijk Maar net wat de gewoonte is bij jullie.



Qua jongensfeestjes: speurtocht met schat zoeken en opdrachten onderweg of munten zoeken ofzo.

Of naar het bos als dat in de buurt is. Kan je ook mooie speurtochten houden.





Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Hebben wij toen ook gedaan, de verjaardag thuis vieren toen hij 6 werd. Ik was verrot. Jaar daarop lekker naar een indoorspeeltuin ????
Alle reacties Link kopieren
Met mooi weer een stuk plastic, groene zeep en een sproeier: succes gegarandeerd!
Alle reacties Link kopieren
Het leukste feestje van mijn dochter was voor haar 6-jarige verjaardag, waarbij we de volgende dingen deden:

cake/beschuit versieren met slagroom, in stukjes geknipte dropveter, m&m's, spekjes/kleine marshmallows, hagelslag.

Spijkerpoepen

koekhappen

appelhappen/ snoephappen in een bak water

stoelendans

Minidisco (de hokeypokey enzo)

Dit allemaal aangekleed met een hoop serpentine (van die papieren slierten die je eruit kan blazen, niet de vieze spuitfles variant.)



Het leukste vinden ze vaak dat er zoveel vriendjes te spelen zijn, dus geef ook ruimte om ze zelf te laten bedenken wat ze willen doen.
Veel hangt natuurlijk af van de plaats die je hebt.



Op een flatje van 40 m² zonder tuin of terras zou ik geen 8 actieve 6-jarigen uitnodigen.

Zit je in een huis met tuin dan zie ik geen probleem om 't feestje thuis te organiseren.



Kijk naar je kind welk thema hij leuk vindt en laat hem mee kiezen.



Is het alsnog rotweer en kunnen ze echt totaal niet buiten dan organiseer je een uur lang "cinema".

Zelf popcorn maken, iedereen in de zetel / op de grond voor de tv en leuke kinderfilm aan.
Alle reacties Link kopieren
GEEN POPCORN !!!!

Echt, wat een ellende om die aangetrapte kleeftroep weg te krijgen.



Droog voer geven, wat je gemakkelijk op kan zuigen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven