Kinderfeestje meisje van 5,

09-05-2009 11:12 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als nogal eigenwijze moeder weiger ik mee te doen aan de trend om je halve maandloon aan een kinderfeestje uit te geven en de kids mee te slepen naar een indoor speelhal, dierentuin, kart baan, bioscoop of nog het meest erg dr grote gele M.. ...

Dochterlief is bijna jarig en geeft een feestje, ook al wordt ze 5, ze wilde ook nu al het liefst ergens heen, gelukkig was ze nog redelijk makkelijk te overtuigen dat dat er gewoon niet in zit, thuis is net zo leuk (ik denk zelfs dat het nog leuker kan zijn..)

Wie heeft er wat leuke kinderfeestje tips?

Het wordt waarschijnlijk wel een thema iets, in de richting van prinsessen of k3..afgewisseld met de good old spelletjes als koekhappen en ezeltje prik. (niet te geloven eigenlijk, als je terug denkt aan je eigen 6 jaar basisschool met gem. 6-7 feestjes per jaar allemaal met hetzelfde oud-holandse gefrobel, maar het bleef leuk..)

Maar ik ben dus nog op zoek naar prinsessen "eten" evt. door de dames zelf klaar te maken, en iets knutselbaars wat ze als aandenken mee naar huis kunnen nemen...

Tips?

kinderfeestjes lopen uit de hand...

Totaal aantal stemmen: 16

welnee, mijn diamantje verdient het beste van het beste! Geen stemmen
echt wel, laten we met z'n allen alsjeblieft even weer (81%)
moet kunnen, maar niet elk jaar (13%)
ik wil er eigenlijk niet aan meedoen, maar voel een grote so (6%)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat ook echt niet doen.

Qua eten kan je zelf koekjes gaan maken, inclusief roze glazuur en hartjes e.d. om erop te doen. Dan terwijl de koekjes in de oven zitten zelf een bakje knutselen om de koekjes in te doen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt van die prinsessencakejes die ze zelf kunnen maken, vind je in de supermarkt. Volgens mij is het van dr Oetker.



Er is ook roze glazuur en ander roze versierspul te verkijgen bij de supermarkt.
Alle reacties Link kopieren
Wij vierden het 5 jarig kinderfeestje ook thuis.



Een spelletje om de cadeautjes te verdelen, zodat de jarige steeds een nieuw cadeautje uitpakt.



Kant en klare ronde cakejes versieren met roze glazuur en allerlei lekkers voor er boven op, met limoade uit plastic roze bekers.



Verkleden als prinsessen met al het moois uit de verkleedkistspullen en schminken met veel roze hartjes en bloemetjes,



Je eigen ketting maken met kralen uit de grote kralenbak.



Even een paar spelletjes in de tuin om uit te razen.



Nog een keer een drankje met chipjes of spekjes.



Mini disco in je prinsessenkleren, mooie ketting en gescminckte gezicht. Met donkere kamer en heuse discobol!



En daar waren de ouders al weer om op te halen. Had kleine roze stoffen tasjes bij de Zeeman gescoord (euro per stuk) waar nog een boorduursetje bij zat en glitters om tasje te versieren. Daar een handje spekkies ingedaan en dat was het afscheidsmeeneemcadeautje.



Prima feessie, thuis, en voor weinig...
Alle reacties Link kopieren
Jaar daarna deden we bioscoop feestje. Eerst weer cadeauspel en cake versieren.



Daarna moesten ze hun eigen toegangskaartje knutselen.



Iedereen mocht zich verkleden om "sjiek" naar het theater te gaan. Rode lopen (stuk rode stof) neergelegd als entree naar de andere kamer.



In de andere kamer stonden alle stoelen en banken in voorstellingopstelling (we hebben toevallig ook een paar echte bioscoopstoelen). Er hingen oude biosposters (vragen bij de bioscoop en we hadden een plaatje van rijen bioscoopstoelen op een scherm geprojecteerd. Een redelijk nieuwe film laten zien (Fairytopia was dat toen). Met in de pauze een drankje uit zo'n echte bios/snackbar beker (met deksel en rietje; gewoon gevraagd bij de plaatselijke snackbar) en een roze plastic beker met popcorn).



Groepsfoto's gemaakt van alle sjieke feestvierders.



Als afsluiting weer minidisco. Als afscheid zo'n plastic prinsessenfeesttasje met daarin een barbieketting met groot hart dat licht kon geven vol snoepjes (wederom gescoord bij Zeeman of Wibra ofzo voor weinig) en nog wat spekkies.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, bij dat eerste feestje hadden we nog wat gedaan; kant en klare kartonnen dubbele kaarten gekocht waarmee je zelf nog kaarten kunt maken. (Ehm, dat zeg ik niet goed, maar hoop datje het begrijpt). Iedereen mocht tekenen en plakken met stiften en glitterdingen en stickers enzo. En die kaarten stuurden we dan als verrassing naar de ouders van de kinderen. Dus die mochten niks zeggen en de ouders kregen dan twee dagen later een feestkaart van hun kind. Vonden ze leuk om te doen
Alle reacties Link kopieren
Hanbuikzwijntje, het is een beetje off topic, maar wat geef je als feestganger een 5-jarig meisje op haar verjaardag? Zoonlief gaat woensdag naar een feestje van een meisje en ik heb geen idee wat ik moet kopen. Het is z'n eerste feestje, dus ik weet ook niet zo goed wat gebruikelijk is om te besteden. Los daarvan heb ik geen ervaring met meiden, dus ik weet niet wat een meisje van 5 leuk vindt.
Je bent zelf nooit een 5 jarig meisje geweest Flint?

Duik even de roze hoek in bij Intertoys...zo gevonden!
Alle reacties Link kopieren
Wij vieren woesdag het feestje van onze ook 5-jarige dochter.



Kijk er nogal van op dat je schrijft dat 'iedereen' een half maandsalaris uitgeeft aan een feestje. Bij dochter in de klas is het meer 'not done' om naar een speelhel oid te gaan.

En dan nog: de entree is een Euro of 5, dus zelfs met 6 kinderen ben je nog niet veel kwijt, maar dat terzijde.



Maar goed, wij gaan in het bos een speurtocht doen en als het heel slecht weer is worden het thuis spelletjes met voldoende tijd voor 'vrij spelen' (kreeg ik als tip).

Daarna frietjes eten, een klein cadeautje mee en thuis afleveren.
Bij de Xenos kan je van die houten doosjes in verschillende vormen kopen, die kan je schilderen. De paarlmoerverf van de Hema is hier favoriet. En dan beplakken met glitter/diamant stickers.
Koop houten fotolijstjes bij de Action en laat die versieren met glitters, foamplakkers, etc. Maak een groepsfoto van de feestgangers en druk die gelijk af. In het lijstje doen en de meiden hebben gelijk een leuk aandenken aan het feest.
Alle reacties Link kopieren
Haha, Misschicken, ik ben inderdaad een 5-jarig meisje geweest, maar da's al heul lang geleden
Alle reacties Link kopieren
flint kun je de moeder van het meisje niet bellen en vragen wat ze graag wil hebben?



toet wat een leuk idee dat thema bioscoop feestje! die ga ik onthouden voor als ik later zelf kinderen heb!
quote:reisa1978 schreef op 09 mei 2009 @ 12:31:

Bij de Xenos kan je van die houten doosjes in verschillende vormen kopen, die kan je schilderen. De paarlmoerverf van de Hema is hier favoriet. En dan beplakken met glitter/diamant stickers.Die heb ik ook in huis, voor als kinderen van vrienden komen en vinden ze (wel meestal de meisjes) werkelijk geweldig. Kunnen ze lekker frobelen met glittertjes, stickertjes, van alles indoen. Wordt het een eigengemaakt bewaardoosje. Voor feestjes zeker ook leuk.
Ja met meisjes is een feestje thuis heerlijk. Gezellig frobelen. Kroon versieren, fotolijstje versieren (polaroid van zichzelf als prinses er in), dansen, verkleden..

Met zes/ zeven jongens van rond de vijf, zes, zeven jaar ga ik toch echt het liefst naar een grote speeltuin (gelukkig in de zomer jarig) want die rennen nu eenmaal bijna de hele middag. En daarna eten we patatjes aldaar.

Mogen mensen belachelijk vinden, een feestje buiten de deur, zij én wij hebben dan een topmiddag.

Ben wel benieuwd hoe jij dat dan met een eventuele zoon doet, hangbuikzwijntje?
Alle reacties Link kopieren
Wat je regelmatig hoort op de feestjes van kleine kinderen is de vraag; wanneer mogen we nou zelf spelen??



(een ander heeft altijd ander speelgoed dan thuis en dat is natuurlijk bere interessant)



Plan dit dus ook in!!

Veel plezier!!
Alle reacties Link kopieren
Zo wat een reacties, gaat mij niet lukken om op iedereen persoonlijk te reageren...Maar

@allemaal: in ieder geval bedankt dat gaat helemaal goed komen! Genoeg inspiratie!

Ik ga sowiezo fotolijstjes halen,cakejes versieren, sminken en met mooi weer in de buurt picknicken denk ik...



@ Flint, zoals anderen al zeiden, rose, glim en glitter is voor een meisje van 5 bijna altijd goed (de tomboys daargelaten natuurlijk) Ik moet zeggen dat ik het altijd even aan de meoder vraag, omdat je de kans hebt dat het kind tegen iedereen hetzelfde zegt en dan straks met 6 my little pony's zit opgescheept!



@Pauline65, helaas is dat bij ons in de regio nog niet het geval, hopen dat de trend in onze richting doorzet! Een indoor speelhal voor 5 euro? dat is inderdaad nog wel te doen, alleen hier is de dichtsbijzijnde maarliefst 13 euro entree, plus drinken en eten, dat vind ik toch echt boven budget...



@jemamem

Het geval wil dat ik een zoontje van 6 heb!

Inderdaad zijn zijn feestjes wel afzien hoor..pff wat een uithoudingsvermogen hebben die koters!

Ik ben dit jaar met zijn feestje naar een (gratis) kinderboerderij geweest met veel ravotplek!

Het apparte is dat mijn zoontje zelf niet van drukte en voetbal en andere jongensdingen houd, dus hij denkt zelf al hard na over een manier om de volgende keer een "rustig" feestje te houden..
Alle reacties Link kopieren
Dat de kinderen die op een feestje komen een cadeautje mee naar huis krijgen, is dat nieuw? Ik herinner me dat echt niet van vroeger!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Mijn dochter heeft vorig jaar een prinsessenfeestje gegeven. Ik had zo'n sprookejskist gehuurd met allerlei prinsessenoutfits, daar zaten ook allerlei spelletjes bij. Ik had prinsessenkoekjes/ijsjes/tafelkleed/slingers/servetten/bordjes.

Eerst hebben we lekker taart gegeten (roze tompoucjes), daarna spelletje om cadeautje uit te pakken, toen de spelletjes die erbij zaten en we hebben een toverstaf geknutseld. Daarna even een disneydvd, frietjes eten, ijsje en naar huis gebracht.



Dit jaar (als het mooi weer is) gaan we naar een prachtig recreatiegebied hier in de buurt, met gigaspeeltuin en zwemvijvertje, picknickkleed mee en lekker spelen. Dochter zag het helemaal zitten!
Alle reacties Link kopieren
Bij www.kleuterfeestje.nl vind je ook draaiboeken en verkleedkleren voor een prinsessenfeest. Er zitten ook traktatietips bij. Erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag maar een tijdje op internet zitten surfen voor een alternatief programma voor a.s. woensdag als de speurtocht niet door kan gaan wegens slecht weer.

Het zullen dan wat spelletjes worden, vrij spelen en knutselen; maar ik houd m'n vingers gekruisd voor goed weer.

Er komen niet alleen meisjes, maar ook jongens (niet van de meest rustige soort) en ik weet van die moeders dat zij echt niet rustig een half uur gaan zitten knutselen en frobelen.



@Spijker; kan me nog van vroeger herinneren dat je dan vaak een snoepzak meekreeg; nu heb ik wat kleine dingetjes gekocht als alternatief voor de snoepzak.

Eerlijk gezegd geen idee of dat wel of niet gebruikelijk is: dochter is pas op 1 feestje geweest!



Je hebt hier ook een giga grote indoor- en outdoor speeltoestand, waar je ook iets van 10 euro betaalt en waar zelfs volwassenen entree moeten betalen. Zelf ben ik daar nog nooit geweest en als ik de website bekijk, acht ik de kans ook niet zo groot dat ik er ooit kom!!

In Eindhoven heb je een wat kleinschaliger gebeuren, voor kinderen van 5 is dat meer dan prima en die is vrij goedkoop.

Oudere kinderen zullen daar waarschijnlijk niet veel aan vinden, maar dat speelt hier op dit moment toch nog niet.



Duimen jullie mee voor mooi weer a.s woensdag ....??!
Mijn dochter wordt eind deze maand 5 jaar en ik wilde, bij mooi weer, gaan picknicken.. Een leuke plek hier in de wijk zoeken, taartjes versieren, ballen, springtouwen, snoephappen, zakdoekje leggen, tikspelletjes etc.



Ik vind die kistjes versieren een erg leuk idee... misschien doe ik dat ook nog wel...
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig, gelukkig: het is morgen in elk geval droog, zodat wij naar het bos kunnen!

Eerst hier iets lekkers snoepen en wat drinken, dan een speurtocht in het bos, daar is ook een speeltuintje in de buurt waar ze nog even kunnen spelen, weer naar huis, zelf spelen of een spelletje doen (of als ze heel mooi zijn even tv kijken), frietjes eten en een ijsje en weer naar huis!
Alle reacties Link kopieren
Hier op school is het heel wisselend ... sommige geven idd een paar honderd euro uit.

Maar ook vaak genoeg dat het feestje thuis gevierd word. En de kinderen zijn altijd enthousiast.



Wij wonen in een 2 verdieners wijk, vrij dure huizen en mensen die wel wat geld kunnen missen. Mijn dochter heeft een vriendin die enigskind is, haar ouders kunnen geen kinderen meer krijgen, en elk jaar op haar verjaardag mag ze alle meisjes uit de klas uitnodigen voor een groot feest.

Helemaal niks mis mee, maar wij houden het simpeler, en dat is óók leuk.



Meisjes van 5 vinden normaal geproken alle roze frutsels leuk zoals pennen en schriftjes en stikkers, of zo\n doosje met kleine little pony's, of zo'n pet shop diertje, of een knutsel doosje (strijkkralen, ministeck, zeepjes maken oid)



Succes
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven