Kinderfeestjes, wat kan wel en wat niet?

17-09-2016 22:08 131 berichten
Mijn zoon van 11 jaar kart al een paar jaar. Hij is net jarig geweest en we zijn nu bezig om zijn kinderfeest te plannen. Hij wilde graag gaan karten, maar de moeder van zijn beste vriend gaf aan dat haar zoon niet mee zou mogen. Ze vindt het te gevaarlijk en ik begrijp dat wel. Dus gaan we iets anders doen, mijn zoon wil natuurlijk wel dat zijn beste vriend op zijn feestje komt.

Ze vertelde me dat ze een ander kinderfeest ook geen goed idee vond. Haar zoon, toen 10 jaar, werd uitgenodigd voor een zwemfeest. In de avond, disco zwemmen in een zwemparadijs. Ze vond dat te massaal en te druk, en omdat het ook een behoorlijk groot zwembad is vond ze dat die ouders nooit genoeg overzicht zouden kunnen hebben op de kinderen.

Nu vraag ik me af, wat kan wel en wat kan niet?
Alle reacties Link kopieren
Geen tips. Toen ik zo oud was, was het gewoon een kinderfeestje thuis, met spelletjes, taart en lekkers en eventueel pannenkoeken of patat eten als afsluiter. Wat is daar eigenlijk mis mee?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik vind het heel fijn dat je begrip toont maar zoiets als kinderkarten zou toch wel moeten kunnen zou ik zeggen?

Of discozwemmen. Dat is speciaal voor kinderen (althans bij ons) max 14 jaar en veel toezicht.

Hier doen we overigens meestal iets van survivallen (maar dat zal die moeder dan ook wel gevaarlijk vinden) en daarna slapen. Dit jaar had ik geen zin in slaapfeestjes dus wilde zoon graag discozwemmen. Prima! Hartstikke leuk!
Misschien wat te beschermend?
Mijn bijna 11 jarige zou bij beide feestjes mee mogen.
Ik vond het raar dat die moeder zoveel vindt van anderen. Ze zijn 11. Karten en discozwemmen zijn juist zo leuk voor die leeftijd.

Als de aanwezigheid van dit kind zo belangrijk is zou ik gewoon haar feestje imiteren.

Ikzelf heb een beetje een hekel aan dit soort ouders.
Bowlen met een frietje of een pizza is ook leuk
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Jump square (of een zelfde soort idee) in de buurt??
quote:pejeka schreef op 17 september 2016 @ 22:10:

Geen tips. Toen ik zo oud was, was het gewoon een kinderfeestje thuis, met spelletjes, taart en lekkers en eventueel pannenkoeken of patat eten als afsluiter. Wat is daar eigenlijk mis mee?Behalve dat ze 11 zijn en geen 5? Niks hoor.
Je kind is elf. Hij geeft een feest, daar komen vrienden, die vrienden hebben ouders die zonen hebben. Kortom gebruik geen 'je' en 'tje'. Dat kan echt niet als je kind al elf is.
quote:sssssst schreef op 17 september 2016 @ 22:15:

Je kind is elf. Hij geeft een feest, daar komen vrienden, die vrienden hebben ouders die zonen hebben. Kortom gebruik geen 'je' en 'tje'. Dat kan echt niet als je kind al elf is.Een elfje.
Ik denk zo dat er bij die moeder niets kan:

Koekhappen Nee, hij kan zich verslikken

Blindemannetje nee hij kan zich ergens aan stoten

bowlen, nee hij kan de bal op zijn voet laten vallen

pannenkoeken bakken, nee hij kan zich verbranden

speurtocht, nee hij kan verdwalen

denk dat die moeder wel in het kloekentopic past.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:pejeka schreef op 17 september 2016 @ 22:10:e

Geen tips. Toen ik zo oud was, was het gewoon een kinderfeestje thuis, met spelletjes, taart en lekkers en eventueel pannenkoeken of patat eten als afsluiter. Wat is daar eigenlijk mis mee?Je kunt niet veel ouder zijnn dan ik en wij gingen ook zwemmen of bowlen of naar de dierentuin
Ik vind die moeder van dat vriendje wel een heel overbezorgd en beschermend type..

Medelijden met dat kind.

Kinderkarten is helemaal niets mis mee.

Maar goed, daar ben jij niet mee geholpen natuurlijk.

En dus ga ik mee in de mening van pejeka.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Karten snap ik wel, zou ik ook niet blij van worden.

Maar een zwemfeestje met 10/11 jaar niet? Die moeder is wel heel beschermend. Of heeft haar ZOON geen zwemdiploma.

Ik vind zwemmen/ bowlen en lasergamen enzo prima kunnen voor die leeftijd.

Edit: Taalnazi correctie.
Bounz is ook gaaf! Maar mag vast ook niet van die moeder.
Mijn zoon zou als hij 11 was naar beide feestjes mogen gaan. Al was het maar omdat hij waarschijnlijk zou uitbreken, desnoods dwars door de deur, bij de wetenschap dat de rest ging karten .

En met 11 jaar mag ik toch hopen dat er inmiddels de nodige zwemdiploma's zijn behaald.
quote:RegretteRien schreef op 17 september 2016 @ 22:14:

[...]

Behalve dat ze 11 zijn en geen 5? Niks hoor.

Want met 11 zijn ze bijna volwassen en te groot voor een leuke spelmiddag thuis?

Jemig. Wisten al die ouders in mijn tijd niet.

Was gewoon feestje ergens thuis. Taart en lekkers erbij.

Met pannenkoeken na. Of frites.

En we hadden dikke lol.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Goede-Fee schreef op 17 september 2016 @ 22:16:

Karten snap ik wel, zou ik ook niet blij van worden.

Maar een zwemfeestje met 10/11 jaar niet? Die moeder is wel heel beschermend. Of heeft haar zon geen zwemdiploma.

Ik vind zwemmen/ bowlen en lasergamen enzo prima kunnen voor die leeftijd.Haar zon? De zon is toch van iedereen?
quote:sssssst schreef op 17 september 2016 @ 22:19:

[...]

Haar zon? De zon is toch van iedereen?Ow jeetje een tikfout. Wat erg.
quote:pejeka schreef op 17 september 2016 @ 22:10:

Geen tips. Toen ik zo oud was, was het gewoon een kinderfeestje thuis, met spelletjes, taart en lekkers en eventueel pannenkoeken of patat eten als afs9luiter. Wat is daar eigenlijk mis mee?

Huh? Spelletjes? Zoals koekhappen enzo? Op je elfde?

Toen deden wij "1234567 wie mag ik een tongzoen geven." En schuifelen..
quote:pejeka schreef op 17 september 2016 @ 22:18:

[...]

Want met 11 zijn ze bijna volwassen en te groot voor een leuke spelmiddag thuis?

Jemig. Wisten al die ouders in mijn tijd niet.

Was gewoon feestje ergens thuis. Taart en lekkers erbij.

Met pannenkoeken na. Of frites.

En we hadden dikke lol.Oma verteld: toen ik elf was gingen we ook niet meer koekhappen. Schaatsen, bowlen, zwemmen, en heel nieuwerwets keken we ook wel eens een video, wouw, dat was leuk! Video was nog zo nieuw dat niet iedereen dat had.
quote:RegretteRien schreef op 17 september 2016 @ 22:14:

[...]

Behalve dat ze 11 zijn en geen 5? Niks hoor. Niet op reageren joh. Dat is de mening van de viva-huistroll uit de jaren 50. Toen moeders nog gewoon thuiszaten zoals het heurt en er geen verderfelijke dingen waren als leuke kinderfeestjes.
quote:sssssst schreef op 17 september 2016 @ 22:15:

Je kind is elf. Hij geeft een feest, daar komen vrienden, die vrienden hebben ouders die zonen hebben. Kortom gebruik geen 'je' en 'tje'. Dat kan echt niet als je kind al elf is.Sorry je hebt gelijk.
quote:fleuriez schreef op 17 september 2016 @ 22:23:

[...]

Sorry je hebt gelijk.Joh gewoon lekker negeren. Net als Pejeka.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven