Kinderfeestjes, wat kan wel en wat niet?

zaterdag 17 september 2016 om 22:08
Mijn zoon van 11 jaar kart al een paar jaar. Hij is net jarig geweest en we zijn nu bezig om zijn kinderfeest te plannen. Hij wilde graag gaan karten, maar de moeder van zijn beste vriend gaf aan dat haar zoon niet mee zou mogen. Ze vindt het te gevaarlijk en ik begrijp dat wel. Dus gaan we iets anders doen, mijn zoon wil natuurlijk wel dat zijn beste vriend op zijn feestje komt.
Ze vertelde me dat ze een ander kinderfeest ook geen goed idee vond. Haar zoon, toen 10 jaar, werd uitgenodigd voor een zwemfeest. In de avond, disco zwemmen in een zwemparadijs. Ze vond dat te massaal en te druk, en omdat het ook een behoorlijk groot zwembad is vond ze dat die ouders nooit genoeg overzicht zouden kunnen hebben op de kinderen.
Nu vraag ik me af, wat kan wel en wat kan niet?
Ze vertelde me dat ze een ander kinderfeest ook geen goed idee vond. Haar zoon, toen 10 jaar, werd uitgenodigd voor een zwemfeest. In de avond, disco zwemmen in een zwemparadijs. Ze vond dat te massaal en te druk, en omdat het ook een behoorlijk groot zwembad is vond ze dat die ouders nooit genoeg overzicht zouden kunnen hebben op de kinderen.
Nu vraag ik me af, wat kan wel en wat kan niet?
zaterdag 17 september 2016 om 22:10
zaterdag 17 september 2016 om 22:13
Ik vind het heel fijn dat je begrip toont maar zoiets als kinderkarten zou toch wel moeten kunnen zou ik zeggen?
Of discozwemmen. Dat is speciaal voor kinderen (althans bij ons) max 14 jaar en veel toezicht.
Hier doen we overigens meestal iets van survivallen (maar dat zal die moeder dan ook wel gevaarlijk vinden) en daarna slapen. Dit jaar had ik geen zin in slaapfeestjes dus wilde zoon graag discozwemmen. Prima! Hartstikke leuk!
Of discozwemmen. Dat is speciaal voor kinderen (althans bij ons) max 14 jaar en veel toezicht.
Hier doen we overigens meestal iets van survivallen (maar dat zal die moeder dan ook wel gevaarlijk vinden) en daarna slapen. Dit jaar had ik geen zin in slaapfeestjes dus wilde zoon graag discozwemmen. Prima! Hartstikke leuk!

zaterdag 17 september 2016 om 22:13

zaterdag 17 september 2016 om 22:14

zaterdag 17 september 2016 om 22:16
Ik denk zo dat er bij die moeder niets kan:
Koekhappen Nee, hij kan zich verslikken
Blindemannetje nee hij kan zich ergens aan stoten
bowlen, nee hij kan de bal op zijn voet laten vallen
pannenkoeken bakken, nee hij kan zich verbranden
speurtocht, nee hij kan verdwalen
denk dat die moeder wel in het kloekentopic past.
Koekhappen Nee, hij kan zich verslikken
Blindemannetje nee hij kan zich ergens aan stoten
bowlen, nee hij kan de bal op zijn voet laten vallen
pannenkoeken bakken, nee hij kan zich verbranden
speurtocht, nee hij kan verdwalen
denk dat die moeder wel in het kloekentopic past.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:pejeka schreef op 17 september 2016 @ 22:10:e
Geen tips. Toen ik zo oud was, was het gewoon een kinderfeestje thuis, met spelletjes, taart en lekkers en eventueel pannenkoeken of patat eten als afsluiter. Wat is daar eigenlijk mis mee?Je kunt niet veel ouder zijnn dan ik en wij gingen ook zwemmen of bowlen of naar de dierentuin
Geen tips. Toen ik zo oud was, was het gewoon een kinderfeestje thuis, met spelletjes, taart en lekkers en eventueel pannenkoeken of patat eten als afsluiter. Wat is daar eigenlijk mis mee?Je kunt niet veel ouder zijnn dan ik en wij gingen ook zwemmen of bowlen of naar de dierentuin

zaterdag 17 september 2016 om 22:17
zaterdag 17 september 2016 om 22:18
quote:RegretteRien schreef op 17 september 2016 @ 22:14:
[...]
Behalve dat ze 11 zijn en geen 5? Niks hoor.
Want met 11 zijn ze bijna volwassen en te groot voor een leuke spelmiddag thuis?
Jemig. Wisten al die ouders in mijn tijd niet.
Was gewoon feestje ergens thuis. Taart en lekkers erbij.
Met pannenkoeken na. Of frites.
En we hadden dikke lol.
[...]
Behalve dat ze 11 zijn en geen 5? Niks hoor.
Want met 11 zijn ze bijna volwassen en te groot voor een leuke spelmiddag thuis?
En we hadden dikke lol.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

zaterdag 17 september 2016 om 22:19
quote:Goede-Fee schreef op 17 september 2016 @ 22:16:
Karten snap ik wel, zou ik ook niet blij van worden.
Maar een zwemfeestje met 10/11 jaar niet? Die moeder is wel heel beschermend. Of heeft haar zon geen zwemdiploma.
Ik vind zwemmen/ bowlen en lasergamen enzo prima kunnen voor die leeftijd.Haar zon? De zon is toch van iedereen?
Karten snap ik wel, zou ik ook niet blij van worden.
Maar een zwemfeestje met 10/11 jaar niet? Die moeder is wel heel beschermend. Of heeft haar zon geen zwemdiploma.
Ik vind zwemmen/ bowlen en lasergamen enzo prima kunnen voor die leeftijd.Haar zon? De zon is toch van iedereen?

zaterdag 17 september 2016 om 22:20
quote:pejeka schreef op 17 september 2016 @ 22:10:
Geen tips. Toen ik zo oud was, was het gewoon een kinderfeestje thuis, met spelletjes, taart en lekkers en eventueel pannenkoeken of patat eten als afs9luiter. Wat is daar eigenlijk mis mee?
Huh? Spelletjes? Zoals koekhappen enzo? Op je elfde?
Toen deden wij "1234567 wie mag ik een tongzoen geven." En schuifelen..
Geen tips. Toen ik zo oud was, was het gewoon een kinderfeestje thuis, met spelletjes, taart en lekkers en eventueel pannenkoeken of patat eten als afs9luiter. Wat is daar eigenlijk mis mee?
Huh? Spelletjes? Zoals koekhappen enzo? Op je elfde?
Toen deden wij "1234567 wie mag ik een tongzoen geven." En schuifelen..

zaterdag 17 september 2016 om 22:22
quote:pejeka schreef op 17 september 2016 @ 22:18:
[...]
En we hadden dikke lol.Oma verteld: toen ik elf was gingen we ook niet meer koekhappen. Schaatsen, bowlen, zwemmen, en heel nieuwerwets keken we ook wel eens een video, wouw, dat was leuk! Video was nog zo nieuw dat niet iedereen dat had.
[...]
En we hadden dikke lol.Oma verteld: toen ik elf was gingen we ook niet meer koekhappen. Schaatsen, bowlen, zwemmen, en heel nieuwerwets keken we ook wel eens een video, wouw, dat was leuk! Video was nog zo nieuw dat niet iedereen dat had.

zaterdag 17 september 2016 om 22:23
quote:RegretteRien schreef op 17 september 2016 @ 22:14:
[...]
Behalve dat ze 11 zijn en geen 5? Niks hoor. Niet op reageren joh. Dat is de mening van de viva-huistroll uit de jaren 50. Toen moeders nog gewoon thuiszaten zoals het heurt en er geen verderfelijke dingen waren als leuke kinderfeestjes.
[...]
Behalve dat ze 11 zijn en geen 5? Niks hoor. Niet op reageren joh. Dat is de mening van de viva-huistroll uit de jaren 50. Toen moeders nog gewoon thuiszaten zoals het heurt en er geen verderfelijke dingen waren als leuke kinderfeestjes.