Kinderopvang niet meer kunnen betalen.

24-03-2013 20:05 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wacht even, hoor. Ik hoor zojuist een vrouw in het Rtl journaal zeggen dat ze (ach en wee) de kinderopvang niet meer kan betalen omdat ze sinds enige tijd geen baan meer heeft en dus de Kindertoeslag na 3 maanden stopt. "Dan wordt 't dus te duur, hè!"



Begrijp ik dan goed dat je evengoed nog opvang denkt nodig te hebben als je fulltime thuis zit?!



Begrijp me niet verkeerd. Het is zeker erg als je ontslagen wordt en ik snap ook dat het even lastig kan zijn omdat je niet weet hoe snel je straks weer opvang kunt regelen als je weer een baan hebt. Maar gezien het feit dat er nu genoeg plaatsen zijn op de crèches lijkt me dat dus niet zo'n groot probleem.



Zie ik nu iets over het hoofd of zijn "we" het tegenwoordig maar gewoon gaan vinden dat de kinderen opgevangen worden óók als je niet werkt?!? En de belastingbetaler dat dan ook nog eens door "subsidieert". (heb zelf ook kinderen, opvang, toeslag én werk)



Ik heb dit hele stuk nu getypt en denk... "Wat wil je er nu eigenlijk mee?" Eigenlijk gewoon m'n ei kwijt en natuurlijk ook de mening van anderen hierover lezen.
Die drie maanden kun je gebruiken om te solliciteren en zo dus een andere baan te vinden!
Ben het helemaal met je eens. Erger me er ook enorm aan dat men maar denkt 'recht te hebben' op kinderopvang - absurd.
Ik vind je OP trouwens erg aanmatigend en wantrouwend (ach en wee). Waarom reageer je zo eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
En de kinderopvang opzeggen kan ook niet van het een op het andere moment. Ik heb een opzegtermijn van 2 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Als je heel hard op zoek bent naar werk en binnenkort dus een baan hoopt te krijgen, is het wel zo handig als je dan ook opvang hebt zodat je ook daadwerkelijk zult kunnen gaan werken.



Ondanks het fors slinken van het gebruik van kinderopvang, wil dat nog steeds niet zeggen dat je bij het krijgen van een nieuwe baan binnen korte tijd ook weer plek op de kinderopvang zult hebben op de voor jou noodzakelijke dagdelen.



Als ik mijn baan kwijt was en ik hoopte snel weer een nieuwe baan te vinden, dan zou ik mijn kinderen dus ook graag op de opvang willen houden.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk kun je je kinderen thuis houden als je niet werkt. Maar het is lastig solliciteren als je kinderen thuis zitten en je geen andere opvang hebt.



En 3 maanden is erg weinig tijd om een nieuwe baan te vinden in de huidige markt.



Ik denk persoonlijk dat ik veel sneller een baan nieuwe baan had gevonden als toeslag gewoon was doorgelopen en ik 3 ipv 1 dag had gehad om te solliciteren.
Niet overal zijn genoeg plaatsen, het is niet zo dat je je kind van het kdv haalt, en binnen drie maanden zo weer terug kunt.



Daarbij is dit ook in het belang van het kind, indien de ouder vrij snel weer wat nieuws vind, hoeft het kind niet steeds te verhuizen.



Ook solliciteert het wat makkelijker, en is de kans op werk op die manier groter.



Kortom; er zit voor de regering genoeg voordeel aan, die opwegen tegen de nadelen.



Jammer altijd, die ikke ikke ikke, mentaliteit. Je betaalt wel voor meer dingen belasting waar jij geen direct voordeel uit haalt hoor TO.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken ook iemand die niet meer werkt (lees ontslagen) maar wel meent haar kind maar naar de creche te mogen doen op kosten van de belastingbetalers, want ach ja ze "moet" toch af en toe wel met haar man naar de bioscoop kunnen overdag of ongestoord naar de supermarkt kunnen.........
Als je serieus werk maakt van solliciteren, kun je daar gemakkelijk full time mee bezig zijn.

Je OP klinkt alsof je denkt dat moeder thuis gaat zitten luieren en niks doen en daar haar kinderen niet bij wil hebben.
@tess97; dat slaat natuurlijk als een lul op een drumstel, zo goedkoop is kdv ook weer niet.
quote:tess97 schreef op 24 maart 2013 @ 20:13:

Ik ken ook iemand die niet meer werkt (lees ontslagen) maar wel meent haar kind maar naar de creche te mogen doen op kosten van de belastingbetalers, want ach ja ze "moet" toch af en toe wel met haar man naar de bioscoop kunnen overdag of ongestoord naar de supermarkt kunnen.........Als zij, na 3 maanden, de volle mep wil betalen omdat zij naar de bioscoop 'moet', dan is daar toch niets mis mee en heb jij er verder niets mee te maken.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang zijn er genoeg kinderopvangplaatsen ?

Er gaan meerdere kinderopvangcentra failliet, of ze sluiten voortijdig de deuren. Het aantal kindplaatsen zal dus weer afnemen.



Vraag en aanbod. Ze gaan een opvang echt niet openhouden omdat Jan of Mien verwacht over een x-periode weer een baan te hebben.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Wat een absurde post zeg!

Het opzeggen van kinderopvang duurt 2 maanden.

Als je je baan kwijt raakt hoop je op een nieuwe baan en wil je dus opvang voor je kinderen hebben.

Je kan bij ontslag ook de opvang opzeggen.

Dat heb ik gedaan.

En dus kan ik nu geen korte uitzendbaantjes aannemen aangezien ik om weer bij de opvang terecht te kunnen hier weer vier maanden moet wachten .

De opvang loopt immers leeg. Ik dacht wel meteen weer een plek te hebben . Niet dus. Door de leegloop worden leidsters ook ontslagen en is er dus weer een wachtlijst .

T is dus echt kip of t ei.



De toon die je aanslaat in je op vind ik echt idioot.
Wat een rare OP. Wat weet je precies van het verhaal van deze rouw dat je meent te denken haar zo te kunnen veroordelen?



Beetje sneu.
Alle reacties Link kopieren
@tess: nogal een groot verschil: crèche is voor een dagdeeltje bestaande uit een paar uurtjes. Heel iets anders dan KDV.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een opzegtermijn, van 3 maanden zelfs. Dus als ik plots mijn baan kwijtraak, moet ik toch nog 3 maanden voor de kinderopvang betalen. Voor ons kost dat momenteel 950 euro per maand. Voor 1 kind. (gelukkig zit de oudste al op de basisschool). Kortom, ik snap het probleem wel. En nee...ik vind niet dat ik zomaar recht heb op kinderopvang, maar ik vind het wel erg slecht dat met het terugschroeven van de toeslag een hoop meer vrouwen de keuze maken om dan maar niet meer te werken/minder te werken. Slecht voor de economie, en slechtvoor de emancipatie.
Volgens mij haal je creche en de peuterspeelzaal door elkaar lemoos. Crèche en kdv is hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
@tess97: Dat kan dus niet, je krijgt na ontslag nog 3 maanden vergoed (meestal heb je ook 2 maanden opzegtermijn) en dat is het dan. Als die vrouw uit jouw verhaaltje haar kinderen naar de opvang brengt, dan betaalt ze dat gewoon uit eigen zak.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dus hetzelfde.

Had al een beeld van de moeder die met vriendinnen afspreekt en haar kind naar de opvang brengt.

Als het voor sollicitatie is kan ik er voor een deel in mee gaan, maar dan nog is dat geen dagtaak toch?
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
Ik zie steeds vaker mensen die bang zijn iets tekort te komen door vooral naar anderen te kijken. Zolang deze mevrouw ergens recht op heeft, hoeft ze niet 'te menen recht te hebben op'.
Alle reacties Link kopieren
quote:marcellav schreef op 24 maart 2013 @ 20:21:

Ik dacht dus hetzelfde.

Had al een beeld van de moeder die met vriendinnen afspreekt en haar kind naar de opvang brengt.

Als het voor sollicitatie is kan ik er voor een deel in mee gaan, maar dan nog is dat geen dagtaak toch?



Toevallig ook een van de reacties hier gelezen? Waarin o.a. wordt gezegd dat er een opzegtermijn is, dat het helemaal niet overal zo is dat je gelijk weer plek hebt op de kinderopvang als je weer een baan krijgt, etc?



Wie zegt dat deze moeder de opvang graag wil houden omdat ze met vriendinnen wil shoppen of omdat ze 24/7 zich met solliciteren bezighoudt?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
quote:kersenvlaai2011 schreef op 24 maart 2013 @ 20:10:

Tuurlijk kun je je kinderen thuis houden als je niet werkt. Maar het is lastig solliciteren als je kinderen thuis zitten en je geen andere opvang hebt.



En 3 maanden is erg weinig tijd om een nieuwe baan te vinden in de huidige markt.



Ik denk persoonlijk dat ik veel sneller een baan nieuwe baan had gevonden als toeslag gewoon was doorgelopen en ik 3 ipv 1 dag had gehad om te solliciteren.Ok duidelijk. 3 Maanden is inderdaad niet veel tegenwoordig. Maar mag ik dan vragen waarom je denkt dan sneller een baan te vinden als je 3 dagen in de week had gehad? Heb je dan zoveel uitnidigingen voor sollicitatiegesprekken in een week? In dat geval zou het dan toch binnen 3 mnd moeten lukken? (bedoel dit niet vervelend, hoor, probeer 't gewoon écht te begrijpen)
Alle reacties Link kopieren
Het is overigens goed voor die kinderen om zoveel mogelijk in het ritme van kinderopvang te blijven between two jobs.
Alle reacties Link kopieren
Maar Baan, waarom zou je alles van een ander moeten begrijpen? Je kunt het ook gewoon aannemen omdat het je verder geen zak aangaat. Of zo..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven