Kindje gekregen in november/december 2011 in een nieuw jasje

29-06-2012 21:18 2534 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op verzoek:



*Poef*
Alle reacties Link kopieren
Nee niet onder gebonden! Sneeuwt wat te hard! Jeetje is net van bed en zometeen voor het eerst op de slee! Lopen we even naar opa en oma, daar heeft Jeetje de slee van gekregen dus moeten we even showen! Maar dan moet de sneeuw eerst even iets minder worden, om daar nu aan te komen als sneeuwman....



Zephyra! Leuk alweer een buikje, het zal allemaal wel een stuk sneller gaan nu! Hoever ben je nu?
Alle reacties Link kopieren
Na de verhalen over de doorslapende Leliedreumes en Schaapje, vond ik het nu ook hoog tijd om de nachtvoedingen af te bouwen. Donderdagnacht rond een uur of 1 wilde ik haar voeden. Maar wat ik sinds een aantal maanden merk is dat als ik heel moe ben, het heel lang (wel een minuut of 5) kan duren voordat de melk toeschiet. Herkenbaar voor de andere moeders die nog nachtvoedingen geven? (hoewel dat zijn er niet zo veel meer. Chrissie, hoe is het jou?) Intussen viel Minimijn al sabbelend in slaap. Met het verhaal van Schaap in mijn achterhoofd heb ik haar toen gewoon terug in bed gelegd. En ze ging gewoon verder slapen! Dus zonder iets gedronken te hebben.



Gisteravond werd ze wakker om 23 uur. Ik liep net naar boven om haar te voeden toen ze opeens weer stil werd. Toen heb ik haar lekker laten liggen. Vier uur later werd ze weer wakker. Mijnman en ik waren net in overleg wat we nu gingen doen, totdat ze weer stil werd en verder sliep. Vanmorgen rond 5 uur heeft ze wel wat meer lopen sputteren. Mijnman is er twee keer uitgegaan om haar te troosten waarna ze ook weer verder sliep. Ik heb nu het gevoel dat het de goede kant op gaat! Het is bij haar echt duidelijk gewenning. Ze gaat om de 3 à 4 uur lichter slapen en is gewend om dan te gaan huilen en eruit gehaald te worden. Inmiddels lukt het haarzelf blijkbaar weer om zelf in slaap te vallen. Een maand geleden lukte dit nog niet, dus wij zijn hier echt heel blij mee!



Zeeph, goed van je tentamen!



Lelie, jammer! Volgende maand wordt jouw maand!



Minimijn is wakker! Wij gaan de stad in!
Alle reacties Link kopieren
Mijn hier is het echt nog drinken en mijn tsr komt eigenlijk direct. Ik hoop dat Smurf zich ooit gaat aansluiten bij de doorslapers. Vannacht was weer eens minder maar goed gister vaccinaties gehad en eerder was dat helemaal drama.



Gefeliciteerd Zeeph, hoe is dat nou afgelopen met dat tentamen waar je de verkeerde stof voor had geleerd?



Lelie wat goed al contact gehad met een gastouderbureau.



Hier een drukke week, lang gewerkt en ziekjes erbij. Vanavond een buurtfeestje waar ik tussen alles door de boodschappen voor heb gedaan. Ik ben benieuwd of ik morgen nog vooruit te branden ben...
Alle reacties Link kopieren
Oh Mijn, dat klinkt goed zeg!



Chrissie, Smurf gaat zich zeker aansluiten bij de doorslapers, tuurlijk! Hoop dat je een gezellige avond hebt. Veel plezier in ieder geval!



Lelie, hoe was het schaatsen? Jammer van je menstruatie, doe de volgende x dan maar een bijna Zeeph, of een bijna Rouge, en anders doe je die maand er na een Rouge. En au voor half 7. Dat doet echt pijn als je anders gewend bent. We hopen dat Rougefils en Leliedreumes morgen weer na 8.00 wakker worden..



Zeeph, wat fijn, dat tentamen! Gefeliciteerd! Lekker! En leuk, een buikje! Ik ben benieuwd hoe ie is met de volgende meet!



Hier blijf ik kwakkelen. Ik ben WEER verkouden en WEER mijn stem kwijt .WEER keelpijn. Ik ben er over na aan het denken om mijn stemgebruik weer eens te gaan checken, maar volgens mij gebruik ik mijn stem goed. Verder gezellig, rustig dagje gehad.
Alle reacties Link kopieren
Huh? Rouge? Heb ik iets gemist?! (Oo al ivm de opmerking uit je vorige post).
Alle reacties Link kopieren
Pfff ik heb het even helemaal gehad. Veel te druk op mijn werk en als ik thuis kom krijst Minimodus. Urenlang krijsen. We hebben geen idee wat er is. Het maakt ook niet uit of we hem vasthouden, bezig houden, laten spelen of in bed stoppen. Elke avond begint het weer, 's nachts ook een paar keer weer krijsen. Overstuur gegil is het. Wist ik maar wat er is. En dat in de drukste periode van het jaar dat we beiden geen vrij kunnen nemen, veel overwerken en veel werkgerelateerde stress hebben. Sorry voor de egopost! We zijn in het verleden nogal verwend met een heel makkelijk jongetje die altijd laat naar bed ging, maar wel lekker sliep. Dat is nu wel anders en even wennen. Hopelijk is het een fase.
quote:mijntje2012 schreef op 26 januari 2013 @ 21:35:

Huh? Rouge? Heb ik iets gemist?! (Oo al ivm de opmerking uit je vorige post).Gelukkig ik dacht dat ik de enige was die dat las, maar jij ook Mijn. Rouge mogen we je feliciteren?? en he???
Alle reacties Link kopieren
Ja Pom ik ben normaal heel voorzichtig met voorbarige conclusies op dit vlak, maar dacht nu ook meer tussen de regels door te lezen
Alle reacties Link kopieren
hahaha hmm ik lees het nu zelf ook, het staat er nogal raar.. Sorry..

En besef me ook dat het niet helemaal klopt.. Aangezien ik het over de zwangerschap van Rougefils had. Ik stopte met de pil en na 3 maanden was ik zwanger. Zeeph heeft het uiteraard over haar 1e menstruatie na de bevalling...

Ben er niet helemaal bij. Geloof ik.

Ik bedoel in ieder geval dat ik hoop dat Lelie snel zwanger is.. Ik wacht nog even met een 2e zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
Och.. lieve Modus, wat naar voor jullie..

Kun je een reactie op voedsel uitsluiten of niet? Zo zielig als ze in paniek zijn.

Zou ie op jullie werkdruk reageren?

Hier is dat wel zo. En is er echt geen mogelijkheid?
Alle reacties Link kopieren
Mijn, dat klinkt echt of het de goede kant op gaat. Wat fijn! En tsr snachts, werkelijk geen idee... Die voel ik al vanaf het begin van de zwangerschap niet meer. Overdag zie ik wel melk als schaap loslaat, dus leeg ben ik niet (en als de groeiende cupmaat een indicatie is zit ik weer bommetje vol ), maar snachts, geen idee! Al geef ik trouwens nu dus helemaal geen voeding meer snachts, en vooralsnog accepteert schaap ook een knuffel van me. Maar goed, als minimijn genoegen neemt met een paar minuutjes sabbelen is dat helemaal prima toch! Echt voeden kan overdag ook wel weer. Hopelijk houdt ze dit zo en kan je ook langzaam richting afbouwen en een gezonde nachtrust.



Rouge, wat balen. Maar je stemgebruik kan toch geen invloed hebben op verkoudheid of wel? Toch een iets te drukke week geweest misschien? Wel mooi klote zo in het weekend! Rust lekker uit meis!



Lelie, nog helemaal niet gereageerd, maar wat goed dat je je hebt ingeschreven! Wat is nu de volgende stap? Dat ze jou en je huis eens nader gaan inspecteren of je wel ok bent? En dan wachten op de eerste gegadigden? Spannend!



Chrissie, leuke avond? Hopelijk kan je morgen goed uitrusten en knap je weer een beetje op.



Hoe vond Jeetje de slee?



Zeeph, leuk, een buikje!! Hier inmiddels al een behoorlijke buik. Ik vind em nú mooi, als ie zo blijft de laatste 4 maanden ben ik tevreden En gefeliciteerd met je tentamen! Lekker!



Mag ik meehopen met jullie dat schaap ook na 8en komt? Hij was vanmorgen half 7 wakker, en nou is dat uitslapen vergeleken met de tijden die we de rest van afgelopen week hebben gezien, maar erg blij word ik er nog steeds niet van.



Oh enne lelie, als we dan toch binnen de terminologie willen blijven kletsen, doe je volgende maand een 'schaap'



Hoe staat het trouwens met de potjestraining bij jullie? Hier wil het niet echt meer vorderen en ik merk ook dat MrSchaap en ik daardoor weer wat lakser worden en het vaker vergeten. Vandaag was wel ok, met 2 plasjes die schaapje zelf aangaf. Maar ik heb hem ook al wel eens in een onderbroekje laten lopen en dan hoor ik hem niet. Ook niet als hij de boel onderplast. Het doet hem kennelijk niet genoeg om actie te ondernemen als er een natte kledder tegen hem aan plakt. Daar had ik toch wel op gehoopt. Nou ja, dat moet misschien nog komen?
Alle reacties Link kopieren
Oh meiden (pom en mijn!), jullie zetten me ook aan het denken... Rouge??



Modus, zou minimodus niet aan jullie aanvoelen dat jullie het druk hebben/stress ervaren? Of dat hij vaker bij het kdv/oppas/opa&oma is? En dat hij daarom van de leg is? Dat het mannetje jullie dus eigenlijk gewoon mist? (Niet dat je dat wilt lezen als je het druk hebt en geen vrij kan nemen..).



Mijn, wat fijn dat minimijn lekker slaapt! Houden zo! De tijd is nu blijkbaar rijp, dat ze het kan!



En chrissi, hang on! Ook Smurf gaat vast een keertje doorslapen.. Wel lekker dat jouw tsr nog direct komt!

Ik voel die eigenlijk niet echt meer. Soms.. Maar vaker niet. Maar ik weet wel dat leliedreumes soms best 'moet werken' om 'm te activeren..

Veel plezier, nu!



Rouge, het kan geen kwaad om langs de logopediste te gaan. Toch lijkt het me niet dat je de techniek verleerd - het kan geen kwaad. Ik hoop wel dat je je snel beter voelt! En morgen 8 uur, ik doe het er voor! Nu duik ik ook mijn kribbe in nog twee nachtjes alleen! Fijn! -lelieman komt eerder thuis :d
Alleen ben je sneller, samen kom je verder!
Alle reacties Link kopieren
Hè jammer Rouge! Je schreef in je vorige post ook al dat het wel leek alsof je zwanger was omdat je zo moe was. Ach ja, misschien lees ik wel wat ik graag wil lezen :-)

Beterschap in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Schaap, dan ga ik voor een 'schaap'. . Maar als ik 7 december aan moet houden wordt het een "rode lelie" (ook met 3 maanden zwanger van leliedreumes).



Potjestraining is hier ook geen succes. Ik gok dat ze nog te jong is. Op het internet las ik ergens al dat er na 6 weken nog geen succes is. Toch hou ik vol als 'moment' na het eten. Niet persee een kwartier maar een boekje lang. Ik gun haar het momentje, ze blijft gewend aan de pot en als we weer eens een plas raak mikken, dan is dat mooi meegenomen



En dan nu de all you need nachtclub en dan mijn bedje in
Alleen ben je sneller, samen kom je verder!
Alle reacties Link kopieren
Dat tussen de regels door lezen had ik dan weer totaal gemist! Ik ging er volledig van uit dat het om de zwangerschap van Rougefils ging! Maarre... Ben ik nou zo'n slechte rekenaar? Als lelie nu 2 x ongesteld is geweest dan wordt het toch volgende keer ook een 'rouge'? Nou ja, niet dat ik erg bezig ben met ieders cyclus Hier was het iig raak na 2x ongesteld. Alhoewel, dan bedoel ik de condoomloze periode want mijn cyclus kwam al verrekte snel weer op gang.



voor Modus. Zwaaaar, zo'n periode. Verder niets anders dan anders, behalve werk? Misschien toch dat minimodus die stress oppikt en er zo op reageert? Niet dat dat de situatie verandert, maar wellicht dat dat inzicht en begrip het voor jullie weer iets draaglijker maakt? Sterkte meis!
@Modus, sluit mij aan bij Lelie. Voelt minimodus niet aan de stress en hoge werkdruk dat jullie hebben?



Potjestraining. Hier nog niet aan begonnen. Ik dacht dat Minipom 4 tandjes kreeg, maar nu zag ik onderin naast zijn rechtervoortand een wit ribbeltje; ik verwacht tand 7 en 8 binnenkort. Hoop wel dat het dan even ophoudt, hij zit nu onder de uitslag van al dat gekwijl. Overigens gehoord dat onderzocht was dat 18 maanden het beste moment was om te beginnen met potjestraining, maar zeker weten doe ik het niet...



Oke ik ga douchen, tot later. Voor alle zieken, beterschap en alle niet doorslapers een hele fijne nacht toegewenst met veel slaap!
Alle reacties Link kopieren
Dank meiden. Jullie hebben waarschijnlijk gelijk. Minimodus gaat denk ik aankomende week een paar nachtjes logeren bij Opa en Oma en morgen hebben we geen plannen.
Alle reacties Link kopieren
Schaap je hebt gelijk! Ik ben inderdaad 2x ongesteld geweest! Dan wordt het een Schaap/Rouge!



Oh en Mijn dat heb ik inderdaad ook nog geschreven! Ik kan me inmiddels wel voorstellen dat je je conclusies trekt... Maar dat was vanwege Zeeph, Schaap, Lelie en Biboek..



Modus nogmaals een knuffel.. ik heb altijd geleerd dat pubers alles voelen/ruiken. Baby's en dreumesen blijkbaar ook! Jammer!
Alle reacties Link kopieren
Oké, had ik vannacht even het meest oerend stomme idee ooit!

Muppet is al weken 's nachts meerdere keren een beetje aan het mopperen (om na een paar minuten weer in slaap te vallen), en is 's morgens ook steeds vroeger wakker. Gevolg is een klein meisje met kringen onder haar ogen.

Dus toen ze gisteravond haa papfles nog iet voor de helft opdronk, bedacht ik dat het in het kader van beter verder slapen en langer uitslapen een goed idee zou kunnen zijn om het restant papfles dan te geven als ze 's nachts weer eens aan het jammeren was. Nou, dat was het dus NIET!

Muppet was namelijk ernstig teleurgesteld dat de papfles sneller dan verwacht leeg was. Dat veroorzaakte nachtelijke driftbui nummer 1.

Dat ze even later moest wachten tot ik dan maar uit pure wanhoop nog een fles klaarmaakte, veroorzaakte nachtelijke driftbui nummer 2.

Dat ze er na drie slokken achter kwam geen dorst meer te hebben, veroorzaakte nachtelijke driftbui nummer 3.

Dat ze niet met haar broer mocht spelen die huilend kwam melden dat hij wakker was geworden door haar gebrul, veroorzaakte nachtelijke driftbui nummer 4.

Dat ik haar weer in bed legde, veroorzaakte nachtelijke driftbui nummer 5.

Dat ik haar uiteindelijk gefrustreerd mee naar ons bed nam, maar ze daar niet met het licht mocht spelen, veroorzaakte nachtelijke driftbui nummer 6.

Het slaapliedje dat ik zong was goed voor nachtelijke driftbui nummer 7 (oké, ik klonk als een hysterisch kraai, maar dat had ze me best op een subtielere wijze duidelijk mogen maken).

De belachelijk harde vuurwerkknallen die de ramen deden trillen, net toen ze bijna in slaap viel, veroorzaakten nachtelijke driftbui nummer 8.

Maar toen, eindelijk, na bijna drie uur spektakel, viel ze in slaap. Midden in ons bed. En waar ik ook probeerde te gaan liggen om zelf ook nog wa te ontspannen, daar trappelde en duwde ze me weg. Ik deelde het bed met een territoriumterrorist, die me net genoeg ruimte gunde
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
(En dan tikte de territoriumterrorist met haar handje op mijn iPad zodat mijn bericht vroegtijdig wordt gepost)
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
Maar ze gunde me dus net genoeg ruimte om met 1 bil op het matras te passen. Nu heb ik flinke billen, maar ontspannen lag het niet!

En had dit geholpen?

Nou?

Nee.

Want om 6.30 was ze alweer wakker. Met nog grotere kringen onder haar ogen.

Zelf heb ik mijn ogen nog niet gevonden, die zitten verstopt tussen mijn wallen, geloof ik.

En met een kerel die al een week flinke griep heeft, en drie kinderen die aandacht behoeven (en de jongste logischerwijs een humeur alsof ze pms heeft), is bijslapen geen optie helaas. Is het al bijna weekend?



Nou ja, ik voelde vannacht dus heel erg met Modus mee. . Hopelijk komen jullie snel in rustiger vaarwater terecht!



Rouge, ik ben ook benieuwd naar die locatie! En ik denk dat ik vanmiddag na een slaap van Muppet (laat het een lange zijn) ook met de blagen een Ballorig induik. Alhoewel het daar wel afgeladen zal zijn met dit pestweer. Bleurg, wat een treurnis toen ik de gordijnen open deed (boehoe, ik heb zó mijn ochtend niet, ).



Oh, ik wilde nog vanalles typen over spelen met eten (niet toegestaan), de grote van opscheplepels (2 á 3 gemiddelde eetlepels), het eten aan tafel (de hoofdmaaltijden en de tussendoortjes alleen als ik even mijn handen vrij wil hebben), en over nog veel meer dat ik niet meer weet, maar duty calls. Of eigenlijk loopt duty nu langs een van haar broekspijpen naar beneden, zo te zien. Oh ja, dat wilde ik ook nog zeggen; ik heb nu een keertje Pampers maat 4 in plaats van Kruidvat maat 4, maar inderdaad veel vaker lekkage en stevige gevallen van schuinschijterij. Heb ik met Kruidvat nooit! Misschien toch een gevalletje van pasvorm in plaats van te kleine maat? Te grote luiers lijken me ook niet handig (en duurder want minder in een pak, grijns...).

Nou, aan de slag!
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
Oh Mims, wat een horrornacht!! Dat worden geen flesjes meer snachts, neem ik aan? Waar zou het toch aan liggen, die onrustige nachten? Hier namelijk nog een die alweer een tijdje regelmatig jammerend in zijn bed ligt. Vaak ook nog slapend. Waardeloos, want ik lig dan dus wel wakker. Meestal helpt even knuffelen uiteindelijk wel, maar doorslapen zou toch nog beter zijn Sterkte vandaag iig! Luciferhoutjes zoeken en geduldig wachten tot het avond is en je je bed weer in kan kruipen!



Dat je nog zulke verhalen kan typen op de iPad is wel weer bewonderenswaardig Schaapje hier heeft zoveel aandacht nodig dat dat er dus echt niet in zit. Wat een draakje, vrolijk als je binnen een straal van een meter bent, maar anders...



Oh en ik ben echt zelden zo blij met dit druilerige weer, maar... Fantastisch!! De sneeuw verdwijnt!! Niet voor de zon, ok, maar het verdwijnt wel! Morgen eindelijk weer begaanbare wegen? En een vriend die zelfstandig naar zijn werk kan en terug? Hij rijdt motor... Niet handig met sneeuw



Nou Lelie, houd je hart maar vast! Je krijgt er volgende maand dus 2 voor de prijs van een! Een schaap-Rouge



Pom, das wel een heel stellig antwoord van een onderzoek dat natuurlijk alle kanten op kan maar goed, wij gaan net als Lelie gewoon verder. Het kwartje valt bij hem vanzelf wel een keer. En wat we wel vangen op de pot is mooi meegenomen.



Hoe is het met de uitslapers? Hier hadden we een (halve?) 'Mijn' vanmorgen, poep!! Om 6 uur dus Dat gebeurt echt nooit, dat hij met een poepbroek wakker wordt. Zelfs zijn romper was vies (vandaar de halve mijn), en dat komt echt nooit voor. Snap wel dat je daar wakker van wordt ja.



Ik geloof dat het hoog tijd wordt om de financiën hier eens door te nemen. Hopelijk slaapt schaap eventjes, zodat ik daar ook echt even voor kan zitten. Kop koffie erbij, want heel helder ben ik nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Motor en sneeuw, nee...dat is geen fijne combi.

Hier is Brananas ook een motorfan, maar vooral recreatief. Nu dus een besneeuwde motor, want het monster staat buiten en mijn Lief was de hoes vergeten. Sufferd!



Op de iPad kunnen is vooral een van de luxes van meerdere kinderen. Soms kunnen ze namelijk heel lief spelen, ( en soms ook niet...).



En inderdaad, de nachtfles was er al tijden uit, maar ook als incidenteel kan ze hem nu vergeten. Midnight snacken doet ze maar weer als ze later gaat stappen. Shoarma, ofzo...



Dat klinkt als een... euhm... shit begin van de ochtend, Schaap,
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
Oef wat is het vies! Maar oh wat ben ik blij, net als Schaap, dat ik de straatstenen weer zie!



Fijn begin van de ochtend Schaap!



Och.. Mims, wat een nacht en wat een draak heb je zeg...



Modus, hoe is het bij jullie gegaan?



Rougefils meldde zich om 7.00 alweer. Het is wel even wennen hoor! Gelukkig is de zondagochtend mijn uitslaapochtend, dus ik ben tot 9.30 blijven liggen. Keelpijn lijkt weg te trekken, nu die verkoudheid en heesheid nog! Ik denk overigens dat het met mijn verkoudheid te maken heeft.



Ah Rougefils is nu echt wakker, zal hem er uit halen!
Alle reacties Link kopieren
Ha schaap! Hier ook al een vrouwtje dat in en in gelukkig met de regen! Nooit gedacht dat ik met druilerig weer blij zou zijn, maar daaahaaaag sneeuw! Weer gewoon over straat zonder eskimokleding! Weer een beetje toonbaar ipv van alles bij elkaar geraapt om het maar warm te houden. Lekker! Herfst :d



Maar goed, het begin van je ochtend is dus wel erg jammer. Te vroeg en een te gevulde romper/luier. Doe je een wegwerp op, heb je alsnog was



Oh, ik was gisteravond óók niet helder. Want ook bij mij was het 2x ongesteld en daarna niet meer. Dus het wordt dan een rouge-schaap-lelie. Kan niet anders dan een leuk kind zijn



Mims, wat kan ik zeggen: hallelujah voor ballorig! Hoewel het er inderdaad Echt Heel Druk zal zijn met dit weer, is het lekker dat ze daar kunnen ravotten. Bij ons hebben ze nu van de banken (oke, die zijn er alweer even), dus als je het goed aanpakt kan je daar ook nog even gestrekt maakt hopelijk die stomme nacht nog wat goed.



Overigens hier dus ook weer een dreumes die haar schema weer omgooid. Jammer, ik was inmiddels nèt gewend aan het uitslapen. Vanmorgen was het 5 (!!) uur. Toen heb ik haar maar in bed genomen en kon ik haar het zwijgen opleggen tot 7 uur.

Misschien omdat ze nu als een malle door het huis rent? Extra trek? Of verwerking van de wereld op 75cm hoogte? Ik kan me nu haast niet meer voorstellen dat ze vorige week kroop en langs alles liep. Ze krijgt zelfs al tempo. Bizar! Ik kan er niet over uit. Ik blijf het bizar vinden.

Voordeel is wel dat ze 's avonds om kwart over 6 wel aangeeft er klaar mee te zijn, in bad gaat en vervolgens heerlijk vertrekt naar dromenland.



En nu ga ik de spullen pakken. Want waar muppet straks ál haar energie kwijt kan in de indoorspeeltuin, zitten wij in een schouwburg allemaal dansjes te bekijken omdat cadeaudochter 3,5 minuut op het podium staat. Ben benieuwd, moet die bewegelijke dreumes op schoot zien te houden
Alleen ben je sneller, samen kom je verder!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven