Kleding voor dochter van 6 (hoeveel?)

04-10-2012 20:08 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb even een praktische vraag: hoeveel kleding heb je ongeveer nodig voor een meisje van 6? Ik ben eigenlijk op zoek naar een soort basis. Ik moet weer aan de slag met een nieuwe winterjas en laarzen, maar ze heeft ook nieuwe shirts, jurkjes en broeken nodig. Is er hier een ervaren en praktische moeder die standaard voor een nieuw seizoen bepaalde kleding inkoopt en zo ja hoeveel. Ben op zoek naar bijv. een lijst als: 3x lange broek, 3x jurkjes, 5x leggings etc. Zo'n lijstje wat je steeds weer kunt gebruiken. Nou ik ben benieuwd!

NB: ik krijg ook kleding van vriendinnen en hoeft allemaal niet duur of nieuw te zijn, het gaat mij dus echt om de aantallen + soort. dank alvast!
Hangt er maar net vanaf.... Doet je dochter elke dag een andere outfit aan en vind je variatie belangrijk?

Ik zie hier weleens mensen posten die 3 broeken en 3 truien + 2 longsleeves genoeg vinden voor een winter, maar ook mensen die weet ik veel hoeveel meer normaal vinden.
Hangt er toch vanaf hoe vaak jij wilt wassen en hoe zo'n smeerpoets je kind is?

Of ze bijv. alleen maar jurken aan wil of alleen maar broeken?

Ik wil zelf zoveel setjes dat ik i.p. 2 weken niet hoef te wassen.

Dus ik heb iets van 10 broeken, 15 longsleeves, 6 truien, 3 jurken, 3 rokjes, tig leggings en maillots.
Wat deed je voordat ze 6 was?

Ik vind 5 leggings, 4 spijkerbroeken, 10 truitjes en een stuk of 7 jurkjes/overgooiers/rokjes prima als gevulde kledingkast.

En natuurlijk nog wat maillots, sokken en flink veel ondergoed.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ligt er ook aan hoeveel je wast natuurlijk. Doe je elke dag een was in de machine dan heb je aan 3 shirtjes genoeg. Ik loop wel eens wat achter. Kinderen krijgen momenteel veel van familie en komen met vlagen om in de spullen. Ene kind heeft hier altijd een trui aan want kouwelijk aangelegd, andere nooit. De ene heeft dus onder zijn trui een shirtje met korte mouw aan (kan nog van de zomer), de ander heeft long sleeves nodig.

Als je van familie en vriendinnen al kleding krijgt, maakt het toch ook niet zoveel uit? Als je merkt dat je la met shirtjes voortdurend leeg is, zou ik wat shirtjes bijkopen.

Ik denk trouwens ook wel eens dat ik genoeg spullen heb, tot ik op vakantie ga of er een week lang een ziek is of ik met de was achterloop, dan had ik graag iets meer gewild.
Hier heb ik een kind dat elke dag door de modder rolt (alle kleding op ondergoed na moet in de was, inclusief jas, heb ik er dus ook 3 van) en een ander dat nog zeer regelmatig in de broek plast, heb ik dus heeeeel veel ondergoed en broeken voor nodig. Verder maakt hij zich overigens nooit vies, heb dus maar 1 jas nodig bijvoorbeeld. Ik denk echt dat het heel erg persoonsafhankelijk is.
Werkelijk waar nog nooit geteld, maar je zoekt een soort minimum denk ik?

Een week elke dag iets schoons lijkt me dan een nette basis. Afhankelijk of je een jurken of broeken dochter hebt, zou ik de verhouding broek/jurk/rok bepalen.
Ik ben ervaren en praktisch genoeg, maar ik zou je echt niet kunnen helpen aan een lijstje. Lijstjes en ik gaan niet samen
Minstens zes setjes dit keer van H en M.
Ik zoek inderdaad een soort van minimum. Ik was echt niet elke dag: 2 a 3 x per week. Mijn dochter maakt zich niet heel snel vies en ze hoeft echt niet elke dag een schoon setje aan.
quote:saaaaar81 schreef op 04 oktober 2012 @ 20:14:

Wat deed je voordat ze 6 was? Ik rommel maar wat aan..

Ik vind 5 leggings, 4 spijkerbroeken, 10 truitjes en een stuk of 7 jurkjes/overgooiers/rokjes prima als gevulde kledingkast.

En natuurlijk nog wat maillots, sokken en flink veel ondergoed.Dit is een helder antwoord! Dank je
@ mara 2: ook helder en duidelijk, dank!

NB: mijn dochter is een meisje/meisje, dus jurk +legging type
Ik merk dus nu al dat ik te weinig truitjes cq t-shirts heb door jullie antwoorden. Heb er denk ik 4 met lange mouwen voor haar, maar zie hier al 6, 7 en 10 staan. Hierna was ik dus op zoek
5 leggings vind ik wat weinig hoor. Ongeveer zoveel als dat je jurken hebt, nou ja dat zouden er in dit geval dus maar 2 extra zijn .

Hier heb ik veel meer dan vijf leggings en maillots. Maar een echt jurkenmeisje ook. We hebben nu broekenvrijdag ingesteld zodat ze 1x in de week een broek draagt. Denk dat ik misschien helemaal geen broeken meer ga kopen.
Het Viva forum is papaja.
Maar je hebt toch pas te weinig als je zelf merkt dat je te weinig hebt? Grijp je mis? Sta je in de stress bij de wasmachine/droger?
Dat vind het wel erg veel Saaaaar; ligt er inderdaad aan hoeveel je wast. Hier dochter van zes: drie broeken, stuk of zes shirts, twee jurkjes, 1 tuniekje / lange trui, stapeltje leggings (leggings koop ik bijna allemaal van de hema).
quote:NymphadoraTonks schreef op 04 oktober 2012 @ 20:34:

5 leggings vind ik wat weinig hoor. Ongeveer zoveel als dat je jurken hebt, nou ja dat zouden er in dit geval dus maar 2 extra zijn .

Hier heb ik veel meer dan vijf leggings en maillots. Maar een echt jurkenmeisje ook. We hebben nu broekenvrijdag ingesteld zodat ze 1x in de week een broek draagt. Denk dat ik misschien helemaal geen broeken meer ga kopen.Ik gebruik maillots ook als legging
Juliane wat heb je aan shirts als ze jurken draagt?

Vestjes en maillots/leggings is dan handiger lijkt mij
quote:zwanenmeer schreef op 04 oktober 2012 @ 20:36:

Dat vind het wel erg veel Saaaaar; ligt er inderdaad aan hoeveel je wast. Hier dochter van zes: drie broeken, stuk of zes shirts, twee jurkjes, 1 tuniekje / lange trui, stapeltje leggings (leggings koop ik bijna allemaal van de hema).

Dat vind ik weer erg weinig

Ik hou dan ook van variatie
Volgens mij verschilt dat nogal per persoon. Persoonlijk ben ik kinderkledingkoopziek koop ik niet alleen maar als het nódig is. Als ik iets tegenkom wat ik te gek vind koop ik het ook als ze er al genoeg van heeft.

Ik koop overigens wel alles tweedehands of in de uitverkoop, dus veel geld geef ik er niet aan uit.
The time is now
quote:NymphadoraTonks schreef op 04 oktober 2012 @ 20:38:

Juliane wat heb je aan shirts als ze jurken draagt?

Vestjes en maillots/leggings is dan handiger lijkt mijOnder het jurkje, het wordt winter, als bovenstuk boven de rokjes.
Saaaaar het staat er al in dat je ook maillots hebt. Helemaal overheen gelezen!
Voor twee weken ondergoed en sokken, en dan zomer- en winterversie.

En t-shirts heeft Snoezekind teveel, hij kan bijna een maand lang elke dag een schone aan, ik heb mezelf een koopverbod opgelegd, tenzij ik iets heel leuks in een nog-te-grote-maat tegenkom, denk aan Gaastra e.d.

Die t-shirts draagt Snoezekind met een longsleeve, en als het kouder is wil hij graag een trui aan, of een extra vest.

En een stuk of acht broeken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Poeh, hier in de kast bij zesjarige dochter:

Vier spijkerbroeken en een andersoortige broek, iets van 8 t-shirts (voor ergens onder), vier shirts lange mouw, 3 blouses, 2 dikkere truien, 3 dunnere vestjes, 2 dikkere vesten, 2 jurkjes en 4 rokjes.

Stapeltje leggings, stapel maillots (en hier helemaal in: bij de H&M heb je nu leggings in maillotdikte).

(plus een aantal pyjama's en nachponnetjes, ondergoed en sokken uiteraard).

Da's dan niet zoveel als ik hierboven lees, maar wij kunnen hier heel goed mee weg.
Het ligt er ook erg aan of dochterlief een jurk-meisje is of ook broek. Hier draagt dochter steeds vaker broeken, leuk te combineren met leuke prints/ shirts. Ik heb nu ook een leuke rood-roze achtige broek, een vel blauwe en een donkere spijkerbroek. Ze is erg smal dus ik vond nooit leuke broeken maar nu dus een aantal goede slimfit modellen. Jongste dochter echter heeft volslagen andere bouw en kan moeilijk spijkerbroeken aan, zitten niet lekker en kan er niet in bewegen, dus leggings met tuniekjes. En twee erg dure maar goede broeken van Kiezeltje, maar elastiek bij middel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven