Kleine man vindt vakantie niet leuk

08-09-2012 12:43 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, 

Momenteel bevinden wij ons in Z Frankrijk, een heerlijke plek pal aan de zee. Lekker op vakantie, niets mis mee zo op het eerste gezicht.



Behalve, onze zoon van 21 maanden vindt het hier niet leuk. Om ons heen spelen alle kinderen met veel plezier met zand, water en speelgoed bij het zwembad of de zee. Dit terwijl onze kleine alleen maar huilt en zegt dat ie naar huis wil. Ook is hij onafscheidelijk met zijn speen en knuffel, iets dat thuis helemaal niet zo is.



We zijn zojuist maar weer naar de caravan gegaan, weg van het zwembad, vanwege het grote verdriet. Ik vraag me af of wij iets verkeerd doen of dat het gewoon aan hem ligt, dat hij gewoon geen waterrat is.



Nu moet ik zeggen dat we thuis ook niet vaak gaan zwemmen maar de keren dat we geweest zijn, vond hij wel leuk. We spelen hier met hem met het zand, emmer, schepje of vrachtauto maar niets is leuk. Hij huilt alleen...



Wie heeft dit meer meegemaakt of kan me van advies voorzien? 

Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ben je eerder langer met hem van huis geweest? Hoe ging het toen?

Misschien heeft hij gewoon heimwee..
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang ben je daar al? Moet hij ineens aan een ander ritme wennen? Zo veel dingen waar het aan kan liggen. Misschien is hij beremoe van alle indrukken, zit er zand in zijn luier, of heeft hij gewoon het zin er af.
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
Alle reacties Link kopieren
Nu heb ik geen kinderen maar het lijkt mij dat hij heimwee heeft door de onbekende omgeving en vastklampt aan wat er nog over is van zn oude omgeving. Mogelijk kun je m uitleggen dat jullie over x dagen weer teruggaan maar eerst leuke dingen gaan doen en de dagen aftellen?
Is hij ziek (aan het worden)? Advies is om - als je ze nog niet hebt - alvast kinderparacetamol in te slaan. Je kan ze vannacht nog nodig hebben.
Misschien 'n huisje nemen ipv 'n caravan?
Alle reacties Link kopieren
Met 21 maanden kun je volgens mij nog niet zo goed duidelijk maken wat je wensen zijn. Niet alle kinderen houden van het strand, ik werd er als klein kind ook tegen wil en dank naartoe gesleept en ik gruw er nog steeds van, voornamelijk van het zand.
verba volant, scripta manent.
Kan ook zijn dat je zoontje wat mankeert. Misschien wormpjes van het zand?
Alle reacties Link kopieren
Bdankt voor jullie reactie. We zijn nu een week weg en het wordt alleen maar erger. Heb al getemperatuurd maar die is normaal. We zijn al vaker weg geweest maar nog nooit zo ver. Thuis is hij een echte slaapkop, hier nog meer dus aan de indrukken zal het ook kunnen liggen. Lijkt me ook wel iets van heimwee misschien...sneu voor m...



@elninjoo; ik zal zo eens langs de receptie lopen om te vragen of we nog kunnen omboeken. Zo'n stacaravan is toch een verschrikking! ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 08 september 2012 @ 12:59:

Misschien 'n huisje nemen ipv 'n caravan?Dat zou ik sowieso aanraden
The time is now
Ik dacht dat het over een letterlijk kleine man ging. Ik vroeg me al verbaasd af waarom vakantie niet leuk is voor kleine mensen.
Alle reacties Link kopieren
@mariannedavids Gek genoeg kan hij dat thuis dus wel maar op deze momenten lijkt het nog niet te lukken. Ja zn grootste wens, knuffel, speen en huis, komt er nog wel uit. Ik zal mn verwachtingen eens naar beneden schroeven en moeten accepteren dat hij het niet leuk hoeft te vinden..
Alle reacties Link kopieren
quote:eleonora schreef op zaterdag 08 september 2012 13:04 Ik dacht dat het over een letterlijk kleine man ging. Ik vroeg me al verbaasd af waarom vakantie niet leuk is voor kleine mensen.

dat was nou precies waarom ik het topic opende

Al kan ik me tal van redenen bedenken waarom het voor kleine mensen niet leuk kan zijn.

Helaas in deze geen advies... Wel vervelend.
Alle reacties Link kopieren
ik dacht ook gelijk aan ziek worden, kiezen of oren..

Dus eens met mieomij, zorgen dat de pcm hebt liggen voor het geval dat.

Verder zou ik proberen om het ritme van thuis zoveel mogelijk aan te houden qua slapen, eten, drinken. Dus niet al te veel grote activiteiten.

En qua spelen zou ik samen met hem gaan spelen aan de rand van een groter groepje kindjes om hem de drempel een beetje over te helpen. verder.. veel sterkte, sneu voor hem en voor jullie lijkt me!
Alle reacties Link kopieren
quote:eleonora schreef op 08 september 2012 @ 13:04:

Ik dacht dat het over een letterlijk kleine man ging. Ik vroeg me al verbaasd af waarom vakantie niet leuk is voor kleine mensen.

Hahaha, geweldig!



Verder heb ik op dit topic eigenlijk niets te zoeken, dus weg ben ik weer.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
eleonora



Is ie wel goed uitgerust? Van de reis enzo?

Ons mannetje wordt een klein draakje als hij moe is. Slapen tussen de middag is een must.

Kan dat het zijn?



En heb je hem uitgelegd dat dit vakantie is en jullie over een tijdje weer terug naar huis gaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:eleonora schreef op 08 september 2012 @ 13:04:

Ik dacht dat het over een letterlijk kleine man ging. Ik vroeg me al verbaasd af waarom vakantie niet leuk is voor kleine mensen.





Sterkte ermee TO, dit lijkt mij voor jullie toch ook geen relaxte vakantie. Houden jullie wel een beetje het ritme van thuis aan? Wellicht is dat voor je zoon wel erg prettig. En zou het kunnen dat hij last heeft van de temperatuur of zijn jullie al vaker voor langere tijd met hem naar een warmere plek geweest?
Alle reacties Link kopieren
En als jullie iets anders doen dan naar het strand, vind ie dat wel leuk? Is het er misschien erg warm? Is ie gewoon heel moe?
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ook meteen aan temperatuur. Kleine kinderen kunnen over het algemeen hun temperatuur nog niet zo goed regelen en hebben sowieso sneller last van de hitte. Is een opblaasbadje bij de caravan anders misschien iets ?
Alle reacties Link kopieren
Zand kan bovendien ontzettend heet zijn voor kindervoetjes, mijn hond mag in de zomer zelfs het strand niet op, is trouwens toch op veel plaatsen verboden. Langs de vloedlijn gaan zitten en héél goed opletten is misschien een optie, zolang hij niet kan verbranden.
verba volant, scripta manent.
quote:eleonora schreef op 08 september 2012 @ 13:04:

Ik dacht dat het over een letterlijk kleine man ging. Ik vroeg me al verbaasd af waarom vakantie niet leuk is voor kleine mensen.http://www.youtube.com/watch?v=IbhBNEUNyRc&feature=fvst
Alle reacties Link kopieren
quote:eleonora schreef op 08 september 2012 @ 13:04:

Ik dacht dat het over een letterlijk kleine man ging. Ik vroeg me al verbaasd af waarom vakantie niet leuk is voor kleine mensen.Ik dacht aan Roel van Velzen ofzo.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Zoon 22mnd vond strand ook overweldigend.

Maar was wel te overtuigen van de lol ervan door samen te doen wat hij thuis ook leuk vindt: scheppen en plonzen.

We hebben elk moment benoemd wat we deden en dat we erna weer naar het vakantie huisje terug zouden gaan. Het gaf hem overzicht en daardoor rust.

(we gaan nu fietsen. Dag vakantie huisje, tot zo).

Hij heeft al veel door, maar kan de woorden niet altijd vinden. We zijn nu weer thuis en na elk slapen moeten we melden dat hij thuis is. (thuis sinds gisteren).

Succes!
quote:Lotuz schreef op 08 september 2012 @ 12:43:

Wie heeft dit meer meegemaakt of kan me van advies voorzien? 

Bedankt!





Jep, hier ervaring. Zelfde leeftijd, zelfde vakantiebestemming, wat een toeval. De eerste week ging het redelijk, de tweede week begonnen de driftbuien (dagelijks de eerste om 8 uur 's ochtends en dan gedurende de dag nog rustig vier of vijf stuks). We hebben het de tweede week nog een kleine week gerekt en toen zijn we vervroegd weer naar huis gegaan. Het was geen doen op die manier, dochter had het zichtbaar niet naar haar zin en voor ons was het natuurlijk ook geen leuke vakantie zo.



Toen we thuis waren, was het over. Het bleek simpelweg heimwee. De volgende vakanties hebben we het om die reden dichter bij huis gezocht en kleinschaliger aangepakt. Dat ging beter. Maar heimwee kan dus heel goed. En hoe jammer ook, wij hebben in een vergelijkbare situatie dus besloten om de vakantie af te breken.
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt te kunnen.



Een kennis vertelde mij pas nog dat zijn twee inmiddels volwassen zonen heel verschillend zijn. De ene vindt het nog steeds niet leuk om van huis te zijn. De andere zou het liefst een wereldreis maken.



Ze gingen vroeger dan ook nooit lang op vakantie.
óu sont les neiges d'antan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven