Koningskinderen slimmer?

26-04-2017 13:33 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zomaar even een gedachte zijn bijv koningskinderen van nature slimmer of word daar zoveel aandacht aan gegeven met studie ed?

Ik heb nog niet gehoord dat die kinderen bijv naar het vmbo gaan
Alle reacties Link kopieren
Goh, die discussie hebben we hier nog nooit gehad...
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Bij ons (België) gaat één van de prinsjes naar een school voor buitengewoon onderwijs, als ik me niet vergis.



Correctie: even gedubbelcheckt, een school speciaal voor kinderen met leerstoornissen en structuurproblemen.
Zou ik ook wel willen weten ja.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben relatief slimme ouders (denk ik) en bevinden zich in een stimulerende omgeving (krijgen vast een brede basis mee qua kennis en ontwikkeling). Daarnaast zal er best eea aan hulp zijn als het even niet zo goed lukt. Maar een (in principe) basisleerling naar de uni krijgen lijkt me toch wel een uitdaging, ze zullen dus ook in elk geval redelijk kunnen leren denk ik.
Intelligentie is voor een groot deel erfelijk. Als het deel dat wordt beïnvloedt door omgevingsfactoren vervolgens positief gestimuleerd wordt, is de kans groot dat je slimme kinderen krijgt.



Onze koningskinderen hebben een heel slimme moeder en iets bovengemiddeld slimme vader. De omgevingsfactoren zijn goed, dus grote kans op slim nageslacht
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg het mij gisteren ook af
quote:Pantax schreef op 26 april 2017 @ 13:38:

Intelligentie is voor een groot deel erfelijk. Als het deel dat wordt beïnvloedt door omgevingsfactoren vervolgens positief gestimuleerd wordt, is de kans groot dat je slimme kinderen krijgt.



Onze koningskinderen hebben een heel slimme moeder en iets bovengemiddeld slimme vader. De omgevingsfactoren zijn goed, dus grote kans op slim nageslacht Opgelost!
Alle reacties Link kopieren
Intelligentie is deels aangeboren, deels door opvoeding. Kan er vanuit gaan dat deze kinderen beste scholen, prive begeleiding, pedagogisch verantwoorde opvoeding, etc. gehad hebben. Wat je allemaal wel niet kan met genoeg geld!
quote:Pantax schreef op 26 april 2017 @ 13:38:

Intelligentie is voor een groot deel erfelijk. Als het deel dat wordt beïnvloedt door omgevingsfactoren vervolgens positief gestimuleerd wordt, is de kans groot dat je slimme kinderen krijgt.



Onze koningskinderen hebben een heel slimme moeder en iets bovengemiddeld slimme vader. De omgevingsfactoren zijn goed, dus grote kans op slim nageslacht Iets
quote:Pantax schreef op 26 april 2017 @ 13:38:

Intelligentie is voor een groot deel erfelijk. Als het deel dat wordt beïnvloedt door omgevingsfactoren vervolgens positief gestimuleerd wordt, is de kans groot dat je slimme kinderen krijgt.



Onze koningskinderen hebben een heel slimme moeder en iets bovengemiddeld slimme vader. De omgevingsfactoren zijn goed, dus grote kans op slim nageslacht Willem Alexander mag dan misschien slim zijn, hij was bepaald geen hoogvlieger op school hoor. Hij is met nogal wat hulp door zijn studiejaren heen gekomen. Die hulp is dan weer het voordeel van zijn afkomst
quote:cowandchicken schreef op 26 april 2017 @ 13:34:

Goh, die discussie hebben we hier nog nooit gehad...Het was alweer even geleden
Misschien krijgen ze extra begeleiding maar dan nog ze redden het echt niet op het vwo als ze kader niveau zouden hebben .

Dus ja denk dat ze intelligent zijn.
quote:donutbrood schreef op 26 april 2017 @ 13:40:

Intelligentie is deels aangeboren, deels door opvoeding. Kan er vanuit gaan dat deze kinderen beste scholen, prive begeleiding, pedagogisch verantwoorde opvoeding, etc. gehad hebben. Wat je allemaal wel niet kan met genoeg geld!



Ja precies, als ze niet slim zijn (wat ik niet beweer), worden ze wel slim gemaakt.

Met goede begeleiding etc. kun je zeer veel.
Alle reacties Link kopieren
Zit in de genen. Kijk maar naar de andere familieleden van het koningshuis.
quote:Pantax schreef op 26 april 2017 @ 13:38:

Intelligentie is voor een groot deel erfelijk. Als het deel dat wordt beïnvloedt door omgevingsfactoren vervolgens positief gestimuleerd wordt, is de kans groot dat je slimme kinderen krijgt.



Onze koningskinderen hebben een heel slimme moeder en iets bovengemiddeld slimme vader. De omgevingsfactoren zijn goed, dus grote kans op slim nageslacht Dit. Slotje
quote:Pantax schreef op 26 april 2017 @ 13:38:

Intelligentie is voor een groot deel erfelijk. Als het deel dat wordt beïnvloedt door omgevingsfactoren vervolgens positief gestimuleerd wordt, is de kans groot dat je slimme kinderen krijgt.



Onze koningskinderen hebben een heel slimme moeder en iets bovengemiddeld slimme vader. De omgevingsfactoren zijn goed, dus grote kans op slim nageslacht

Mwah, dit is niet zo 1 op 1 te zeggen.



Mijn ouders hebben bv beide het licht niet uitgevonden, slechte ongevingsfactoren en ik doe een PhD..
Beatrix zakte weleens voor een tentamen.

Het schijnt dat hoogleraren Juliana niet durfden te laten zakken voor een tentamen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gooloib schreef op 26 april 2017 @ 13:47:

[...]



Mwah, dit is niet zo 1 op 1 te zeggen.



Mijn ouders hebben bv beide het licht niet uitgevonden, slechte ongevingsfactoren en ik doe een PhD..-x-=+
quote:Griogeo schreef op 26 april 2017 @ 13:48:

[...]





-x-=+
Deels aangeboren maar met name aangeleerd. Een kennid heeft jaren bijles gegeven op het koninklijk huis en en prinsen waren echt geen hoogvliegers. Hoogstwaarschijnlijk hadden ze in een 'normaal gezin' de HAVO gedaan, waar natuurlijk niks mis mee is, maar met heel veel kunst- en vliegwerk worden dit soort kinderen door het VWO/ Gymnasium gelootst. Weet niet of dit ook voor de prinsesjes geldt maar bij heel veel gezinnen van adel wordt er geen genoegen genomen met de HAVO laat staan het VMBO. Kom zelf ook uit zo'n gezin en wij waren echt van het 'oud geld' (namelijk geen geld )en de helft van mijn vaders salaris geen rechtstreeks naar de bijlesleraar.
quote:Gooloib schreef op 26 april 2017 @ 13:47:

[...]



Mwah, dit is niet zo 1 op 1 te zeggen.



Mijn ouders hebben bv beide het licht niet uitgevonden, slechte ongevingsfactoren en ik doe een PhD..



Interessant stuk hierover:



https://www.nrc.nl/nieuws ... ngeboren-7575751-a1075645
Tuurlijk, het zijn aliens en hebben blauw bloed, wat garant staat voor een hoger intellect.
"Havo is geen optie"
quote:Dina80 schreef op 26 april 2017 @ 13:48:

Beatrix zakte weleens voor een tentamen.

Het schijnt dat hoogleraren Juliana niet durfden te laten zakken voor een tentamen.Werden ze zeker opgeknoopt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven