Koningskinderen slimmer?

26-04-2017 13:33 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zomaar even een gedachte zijn bijv koningskinderen van nature slimmer of word daar zoveel aandacht aan gegeven met studie ed?

Ik heb nog niet gehoord dat die kinderen bijv naar het vmbo gaan
quote:tjjjjjemig schreef op 26 april 2017 @ 15:03:

Ik bedoel: doe niet zo interessant. Je laat jezelf wel kennen (cum laude). Ik zal maar niet zeggen wat ik gedaan heb...Nee doe ma niet, dat scheeld voor jou een hoop "blijckbaar ben je niet kapabel voor je baan"
Mijn baan zojuist opgesegt heb ik nu recht op bijstant?
Alle reacties Link kopieren
Dat zeg ik niet. Dat is jouw gevoel schijnbaar. Ik vind dat je erg interessant doet en anderen neerhaalt. Wat je net tentoonspreidde was gewoon basiskennis VWO, niets bijzonders. Jij gaat je daarna verdedigen (cum laude). Ik heb helemaal geen oordeel over jouw functioneren, vind het juist knap wat je gedaan hebt, zeker als je weinig gestimuleerd bent . Je liet je gewoon wat kennen en haalde anderen naar beneden, dat stoorde mij.
Ik voel me zo moedellooos
quote:tjjjjjemig schreef op 26 april 2017 @ 15:05:

Heeft 't misschien met je achtergrond te maken (willen bewijzen)?



Geen sneer, gewoon een vraag.Neuh, als ik mij wilde bewijsen had ik wel een wetenschappelijke review geschreven waarom mijn opmerking wel degelijk stand houdt..
anoniem_281543 wijzigde dit bericht op 26-04-2017 15:11
Reden: Spelfout mij en bewijsen gemaakt
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Gooloib schreef op 26 april 2017 @ 15:09:

[...]



Neuh, als ik mij wilde bewijsen had ik wel een wetenschappelijke review geschreven waarom mijn opmerking wel degelijk stand houdt.. denk dat je dat beter had kunnen doen, je maakt jezelf nu een beetje belachelijk in een poging anderen belachelijk te maken
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 26 april 2017 @ 15:12:

[...]



denk dat je dat beter had kunnen doen, je maakt jezelf nu een beetje belachelijk in een poging anderen belachelijk te maken Lees even terug, zij begon niet hoor. Eerste pagina, eerste post van Gooilob.
quote:tjjjjjemig schreef op 26 april 2017 @ 15:03:

[...]





JouWWauw.
Alle reacties Link kopieren
maar goed, om weer on topic te gaan: ik denk dat koningskinderen een heleboel voordelen hebben doordat ze opgroeien in een omgeving waarin ze gestimuleerd worden om veel uit zichzelf te halen, vaker dan gemiddeld in aanraking zullen komen met kunst en cultuur en andere landen en gebruiken. Daarnaast is de hele familie redelijk intelligent en dat helpt natuurlijk ook. Tevens is er genoeg geld om voor goede bijlesleraren te zorgen, mocht dat nodig zijn
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Mijn ouders hebben alleen lagere school en mijn zusje en ik hbo (OK, pabo en mer, dus geen topstudies). Ik denk dat dat vaker voorkomt dan dat de kinderen van academici naar het vmbo gaan, al ken ik daar ook een stel van.

De prinsesjes zijn behoorlijk slim. Toen Alexia naar groep 1 ging las ze alle namen op die op de stoeltjes in de klas stonden. Dat is geen garantie op een academische carrière, maar het zegt toch wel wat.
Alle reacties Link kopieren
Koningskinderen? Wat zijn dat?



Tsja, als je je echt wel verdiepen in deze vraag dan is het nature vs. nurture debat wel interesseant:

https://scholar.google.nl ... r=&oq=intelligence+nature



Maar anders zou ik het er gewoon bij houden dat het aan beide factoren ligt. Ze hebben slimme ouders en die hebben ook weer slimme ouders, daarnaast wordt educatie natuurlijk goed gestimuleerd in zo'n omgeving. Van bijles tot ook veel thuisscholing. Ik denk dat de kinderen van onze Koning meer tijd aan school/opleiding/leren besteden dat mening ander kind. En tsja, voor een opleiding geldt nog altijd: Investeren loont. Zowel qua geld als qua tijd en inzet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 26 april 2017 @ 15:15:

[...]





Lees even terug, zij begon niet hoor. Eerste pagina, eerste post van Gooilob.ik zeg ook niet dat zij begonnen is, ik heb het over de laatste paar postings. Die zijn in mijn ogen onnodig. Ik had het wel interessant gevonden hoe zij er naar kijkt en misschien had ik er nog iets van kunnen leren.

Ik begrijp jouw felheid even niet zo goed eerlijk gezegd
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 26 april 2017 @ 15:19:

[...]



ik zeg ook niet dat zij begonnen is, ik heb het over de laatste paar postings. Die zijn in mijn ogen onnodig. Ik had het wel interessant gevonden hoe zij er naar kijkt en misschien had ik er nog iets van kunnen leren.

Ik begrijp jouw felheid even niet zo goed eerlijk gezegd Dat wil ik je elders wel uitleggen, dat gaat hier off topic.
"Koningskind" of adel is natuurlijk ook gewoon onzin.

Het zijn maar etiketjes die de samenleving er vroeger op geplakt heeft en geerfd zijn.

Zo'n kind is niet anders dan jouw kind of het mijne.
Alle reacties Link kopieren
Zij krijgen alles cadeau in het leven en ja daar ben ik jaloers op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 26 april 2017 @ 15:20:

[...]





Dat wil ik je elders wel uitleggen, dat gaat hier off topic. ok
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Omgeving en ook niet al te domme ouders.

Hoewel HBO+ ouders ook geen garantie zijn. Mijn jongste heeft nu moeite op het VMBO en man en ik zijn beide HBO+.

Wel reageert de omgeving daar weer heel idioot op. Blijkbaar is dat een schande.



En ik vermoed ook dat als een prinsesje het minder goed doet op school er een hele bubs bijlesleraren klaar staan. Gewone mensen moeten dat zelf regelen, en dat is niet altijd te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hallozeg schreef op 26 april 2017 @ 15:34:

Zij krijgen alles cadeau in het leven en ja daar ben ik jaloers op.Ik heb eerder het gevoel dat hun leven hen wordt afgenomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gelukspopje schreef op 26 april 2017 @ 15:40:

[...]





Ik heb eerder het gevoel dat hun leven hen wordt afgenomen. ik zou ook niet met ze willen ruilen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Gelukspopje schreef op 26 april 2017 @ 15:40:

[...]





Ik heb eerder het gevoel dat hun leven hen wordt afgenomen.Daar hebben ze zelf ook nog een keuze in.
quote:Hallozeg schreef op 26 april 2017 @ 15:34:

Zij krijgen alles cadeau in het leven en ja daar ben ik jaloers op.Ik allesbehalve. En kado? Zal wel meevallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hallozeg schreef op 26 april 2017 @ 15:34:

Zij krijgen alles cadeau in het leven en ja daar ben ik jaloers op.

Echt? Van baby af aan altijd in de belangstelling staan en daar dus geen enkele keus in hebben.

Je in het openbaar altijd moeten gedragen anders sta je meteen in alle bladen. Dus ook geen uitprobeerfase in je puberteit, nooit een keer een joint proberen in de kroeg, nooit lekker anoniem door de stad banjeren op je vrije middag etc. etc. etc.

Ik zou er niet mee willen ruilen.



Ja, je hebt altijd gegarandeerd een inkomen, dat wel. Joepie.
quote:Iphi schreef op 26 april 2017 @ 15:42:

[...]



Echt? Van baby af aan altijd in de belangstelling staan en daar dus geen enkele keus in hebben.

Je in het openbaar altijd moeten gedragen anders sta je meteen in alle bladen. Dus ook geen uitprobeerfase in je puberteit, nooit een keer een joint proberen in de kroeg, nooit lekker anoniem door de stad banjeren op je vrije middag etc. etc. etc.

Ik zou er niet mee willen ruilen.



Ja, je hebt altijd gegarandeerd een inkomen, dat wel. Joepie.

Ze zullen het wel fijn vinden, koning en koningin van Nederland zijn.

Als ze absoluut niet zouden willen, dan zagen ze er toch van af?
Alle reacties Link kopieren
quote:karin12345 schreef op 26 april 2017 @ 15:41:

[...]



Daar hebben ze zelf ook nog een keuze in. ze zijn nou eenmaal in die familie geboren, daar zit geen enkele keuze in hoor
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik zeg dan maar: laten we ze uit hun lijden verlossen en het hele koningshuis afschaffen.
Alle reacties Link kopieren
quote:karin12345 schreef op 26 april 2017 @ 15:44:

[...]



Ze zullen het wel fijn vinden, koning en koningin van Nederland zijn.

Als ze absoluut niet zouden willen, dan zagen ze er toch van af? alsof dat zo makkelijk zal gaan. Willem-Alexander en zijn moeder, grootmoeder en overgrootmoeder alsook nu zijn dochter zijn en worden vanaf geboorte klaargestoomd om koning of koningin te worden. Daar vanaf zien, betekent een heleboel gedoe en je broers of zusjes opzadelen met iets wat je zelf niet wil
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven