Kosten overblijven

27-10-2014 13:46 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen moet m'n dochter overblijven. Vandaag pas opgegeven, oppas door de rug gegaan. De kosten voor een dag van te voren, 3,57€. Ik vind dit aardig aan de prijs. Ze krijgen er nl geen drinken oid voor. Alles moet zelf meegebracht worden. De overblijfjuffen krijgen een vergoeding van 8€ en het overblijven gebeurd in de aula van school.



Ben ik ' raar ' omdat ik dit veel vind of zijn dit gangbare tarieven?



De tarieven zijn 2,36€ bij langer dan 7 dagen voor tso aanmelden en €2,97 tussen dag 7 en dag 1 voor aanmelden. Die 3,57 is dus dag van te voren of op dezelfde dag.



I know, tijden veranderen maar vroegah kreeg ik 1 gulden mee en daar kon ik dan voor overblijven inclusief drinken. Die goeie ouwe tijd
Alle reacties Link kopieren
overblijven op school - wat kost dat?



Misschien kan dit topic je helpen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het duur! Bij ons kun je alleen overblijven op vaste dagen. Voor incidenteel overblijven heb ik een strippenkaart. Die kost ¤15 voor tien keer. En je kunt de dag zelf nog laten weten dat je kind gaat overblijven.
Duur!!! Hier kost het 1 euro per keer, nu incidenteel 1,50.
Alle reacties Link kopieren
ik betaal meteen voor het hele schooljaar,160 euro voor 4xpw, dus 160/40 weken/4xpw=1 euro per keer.

voor ''losse'' overblijfkaarten betaal je 1.50

ze hebben pauze van 12-13u. 30 min eten in de klas, 30 min spelen,zelf eten&drinken meenemen.
Heb je keuze?



Ik vind het echt een laag bedrag. Ik krijg er voor dat bedrag geen gastouder voor. Wij betalen trouwens E1,75 per keer. Maar als ze dat zouden verhogen zou ik dat ook begrijpelijk vinden. Op het kdv was het uurtarief E7,00. Mijn dochter is per dag meer dan anderhalf uur bij de overblijf voor E1,75. Of jouw dochter dus voor E3,57.
Alle reacties Link kopieren
Onduidelijke prijzen? 3,75 per uur? Dat kun je toch met de beste wil van de wereld niet duur vinden.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
is het tso die door een bureau gedaan wordt? dan valt dat mee



overblijven duurt anderhalf uur, voor 3,75 vind ik geen vso of nso



hier wordt het door moeders gedaan, dat is een stuk goedkoper
Alle reacties Link kopieren
Hier is de overblijftijd 55 minuten. Het wordt geregeld door de kinderopvang maar de overblijfjuffen zijn vrijwilligers.
Alle reacties Link kopieren
quote:marjon1980 schreef op 27 oktober 2014 @ 13:46:

Morgen moet m'n dochter overblijven. Vandaag pas opgegeven, oppas door de rug gegaan. De kosten voor een dag van te voren, 3,57€. Ik vind dit aardig aan de prijs. Ze krijgen er nl geen drinken oid voor. Alles moet zelf meegebracht worden. De overblijfjuffen krijgen een vergoeding van 8€ en het overblijven gebeurd in de aula van school.



Ben ik ' raar ' omdat ik dit veel vind of zijn dit gangbare tarieven?



De tarieven zijn 2,36€ bij langer dan 7 dagen voor tso aanmelden en €2,97 tussen dag 7 en dag 1 voor aanmelden. Die 3,57 is dus dag van te voren of op dezelfde dag.



I know, tijden veranderen maar vroegah kreeg ik 1 gulden mee en daar kon ik dan voor overblijven inclusief drinken. Die goeie ouwe tijd Maak je je hier serieus druk om? Jij moet je kind op het allerlaatste moment laten overblijven en dan moeilijk doen over drie euro?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het erg duur! Hier kan je opgeven tot het moment van overblijven zelf. Tarief is altijd hetzelfde: een strippenkaart is 15 euro voor 10 keer. En structureel overblijven is nog goedkoper. De pauze duurt een uur en een kwartier en wordt verzorgd door de kinderopvang hier uit het dorp.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Ik die toch niet moeilijk over 3¤? Betaald moet er toch gewoon worden? Maar ik mag het toch wel prijzig vinden?



Ik hoor van collega's, vriendinnen dat het daar max 2¤ is. Bij een nicht van me zelfs maar 1¤. Dan vind ik 3,57 best veel ja
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het niet betalen voor overblijven. Ik bleef als kind ook op school eten maar het was dan ook wat ver om voor een half uur naar huis te gaan. Mijn zoon zit op speciaal onderwijs en daar is het ook normaal. Ook op kdv ed blijven ze toch gewoon? en daar krijgen ze ook nog eens eten. Nu moet je eten en drinken zelf meegeven. Leerkrachten zijn toch ook nog gewoon op school? Ik vind het dus een hoog bedrag.
Hier kost overblijven ¤ 2,15 . En de kinderen krijgen wel wat lekkers na het eten van de school. Op onze school was het zo dat een overblijfmoeder ongeveer 10 - 15 kinderen onder haar hoede had. Je moest er om 12 uur zijn en om half 2 ging je weer naar huis.. Als het prachtig weer was , konden de kinderen lekker buiten spelen op het schoolplein, als het slecht weer was , mochten de overblijfouders met de kinderen een bal spel doen in de gymzaal of er werden spelletjes gedaan met elkaar in de aula of in de klas. Als het regent, was het een uitdaging om zoveel kinderen bezig te houden op een leuke manier. Bij elkaar soms wel 80. Met meerdere moeders natuurlijk. De moeders kregen hier 10 euro en de rest wat overbleef ging naar de school, om nieuwe spelletjes of buitenspeelgoed te kopen. Kortom, het geld werd zeker goed besteed.
Alle reacties Link kopieren
hier kun je een kaart kopen..dan krijg je korting zeg maar. maar normaal kun je ook gewoon per dag opgegeven. er zit iemand klaar met een lijst en een geldkistje dus je kunt dan als je je kind wegbrengt nog opgeven. is 1,50 dan. Wordt door moeder gedaan de overblijf plus 1 juf die rouleren dan natuurlijk. gr 1 en 2 apart ..3 en 4 ook en 5678 bij elkaar. Na die tijd mag iedereen een snoepje pakken..want er was vaak een verschil met kinderen met meer snoep dan brood en anderen helemaal niets zeg maar.
Puck
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet duur!! Bij ons kost het 5.10 per keer zonder contract (dan kun (moet) je een strippenkaart kopen van 51.- voor 10x) en 4.10 per keer als je een contract hebt...
Het is hier ondergebracht bij een gastouderbureau. Er staan gediplomeerde mensen op de overblijfgroepen.
Alle reacties Link kopieren
Aanvulling:

Tso duurt een uur, geen eten, wel thee of melk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Selma.Duim schreef op 27 oktober 2014 @ 14:22:

Ik vind het niet duur!! Bij ons kost het 5.10 per keer zonder contract (dan kun (moet) je een strippenkaart kopen van 51.- voor 10x) en 4.10 per keer als je een contract hebt...Wow!!! Een strippenkaart is dus gewoon 36 euro duurder bij jou dan bij mij, voor hetzelfde aantal keren..?
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Bizar. Ik hoop zo dat ze overgaan naar een continuerooster, dat scheelt een hoop geld.
Is het niet zo dat alles onder de E4,50 per uur gewoon eigenlijk spotgoedkoop is? En dat je dus niet moet kijken naar wat je betaalt, maar eigenlijk wat je overhoudt als je de uurtarieven van een gastouder of kinderdagverblijf erbij pakt?



Nogmaals, ik lag me elke week rot als ik de envelop voor de overblijf klaarleg.
quote:Selma.Duim schreef op 27 oktober 2014 @ 14:28:

Bizar. Ik hoop zo dat ze overgaan naar een continuerooster, dat scheelt een hoop geld.Dat ligt aan je situatie. Ik zou er niet blij van worden. Ik moet dan nl een uur meer BSO betalen en ze zal van 2x naar 3x BSO gaan. Ik kan niet elke dag om 14.00uur bij school staan.
quote:Aztec schreef op 27 oktober 2014 @ 14:29:

[...]





Dat ligt aan je situatie. Ik zou er niet blij van worden. Ik moet dan nl een uur meer BSO betalen en ze zal van 2x naar 3x BSO gaan. Ik kan niet elke dag om 14.00uur bij school staan.



Dit inderdaad, hier zijn de ouders er helemaal niet blij me. Kost ze 3/4x per week een uur extra dure BSO.



De overblijf kostte 1,25 per keer. Nu minimaal 8/10 euro per uur per keer.
Alle reacties Link kopieren
Het overblijf-abonnement van mijn kinderen komt ook neer op 3 euro per keer. Los is het duurder.

Deze overblijf duurt 5 kwartier en is uitbesteed aan een professionele organisatie.
quote:Nouschi schreef op 27 oktober 2014 @ 13:56:

Onduidelijke prijzen? 3,75 per uur? Dat kun je toch met de beste wil van de wereld niet duur vinden.Zo klinkt het niet duur maar ik betaal ongeveer het zelfde voor mijn twee kinderen en ben per jaar ongeveer 1000 euro kwijt. Vind ik toch behoorlijk veel geld

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven