kraamcadeau kindje van ex

13-10-2014 21:15 55 berichten
Mijn zoon van 6 krijgt een zusje. De vriendin van zijn vader is zwanger. Nu wil ik ze een bijzonder kraamcadeau geven, want het wordt wel het zusje van mijn zoon, en ook al ben ik daar niet de moeder van, het voelt wel heel bijzonder.



Nu ben ik op zoek naar ideeën. Ik wil eigenlijk geen kleertjes oid kopen, dat doet iedereen al. Ik zoek een wat meer persoonlijk cadeau. Iets dat ik mijn zoon kan laten geven bijvoorbeeld. Of is dat raar en moet ik alleen iets namens mijzelf geven? Iemand een tip of idee?
Ik weet niet hoeveel geld je uit wil geven maar een paar ideetjes: (houten) speelgoedkist, mooie lamp (Nijntje bijvoorbeeld maar je hebt ook andere), bestekset met bord, kom en mok.
Ik heb geen idee wat je zou kunnen geven. Mss een heel mooi voorleesboek?

Vind het wel een ontzettend lief gebaar!
Alle reacties Link kopieren
Voor cadeaus geen echte tip, vind het alleen leuk om te lezen dat je het zo positief benadert. Fijn voor je zoon ook!
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend lief!!!



Misschien een kadobon voor een fotoshoot van zoon en zusje?
Alle reacties Link kopieren
Iets zelfgemaakt (door jou of door jou gekocht) is dan misschien leuk?

Tas voor aan de box / slaapzak / knuffel / grote badcape



Of een boek waar je wat in schrijft?

Je zoon zou misschien kleine pluis cadeau kunnen doen van Nijntje?
Wat een positieve en leuke benadering. Fijn dat het ook zo kan?.

Een mooi prentenboek met tekst erin?
Ik heb even weinig inspiratie voor kado´s, maar wilde wel zeggen dat ik het heel attent van je vind!
Alle reacties Link kopieren
Hoe is de verhouding met je ex en zijn vriendin?



Je zoon kan je iets persoonlijks laten geven, van mijzelf uit zou ik het iets minder persoonlijk doen.



Van zoon: een zilveren armbandje. Wat leuk is, is zo'n armbandje waar je kraalbedels aan kan verzamelen, dan weet je meteen wat zoon de eerste jaren aan zijn zusje kado kan doen. Als ze dan vijf of zes is, kan ze hem om.



Zoals deze: http://www.piccolo-silver.eu
Alle reacties Link kopieren
Wat een positieve en leuke benadering! Tof dat dat kan! Misschien een boek over broertjes/zusjes?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je dit zo wilt doen!!! Koffertje/stoeltje/... Met naam van het kind/print van het geboortekaartje er op? Foto op canvas van de twee kids samen? Gepersonaliseerde knuffel (even zoeken op internet, je kunt dan alles kiezen van vulling tot muziekjes), mooie muziekdoos/knuffel voor aan het bed?
@hokus pokus: die fotoshoot is echt een topidee, dank!



@elfje: inderdaad overwogen om zelf iets te maken. Een gebreide of gehaakte knuffel. Mag ik wel opschieten nu ;)



Dat bordje/bestek en de speelgoedkist zijn ook leuke ideeën!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer een kinderservies gegeven, waarop het geboorte kaartje was geschilderd.

Uniek produkt, werd erg gewaardeerd.

( nee ik heb het niet zelf gedaan zou willen dat ik het kon!)
Adem in en.....adem uit. Herhaal indien nodig
Alle reacties Link kopieren
Wat ben je lief
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Lief!

Wat hier al heel lang gebruikt wordt is het zilveren kinderbestek waar de naam van mijn kind in staat gegraveerd.

Fotoshoot is ook leuk!
wat een lieve woorden hier.



Ik heb echt een *** scheiding gehad, want ik wilde die niet. Maar voor mijn kind zette ik mijn gekrenkte ego al vrij snel aan de kant. En ik gun mijn ex zijn nieuwe leven en liefde van harte, ook al had ik het (nog steeds) liever anders gezien. Iemand vroeg hoe mijn relatie is met hem en zijn vriendin. Met hem heb ik dagelijks prima contact, met zijn vriendin nauwelijks. Maar ze is lief voor mijn kind en hij is gek op haar. Dat is voor mij genoeg. Ik ga wel op kraambezoek natuurlijk... Heel spannend, maar een goede aanleiding om ook wat vaker contact te hebben met haar.
Ik heb zelf een kaartje gestuurd en het cadeautje namens mijn dochter laten geven. Bij de eerste baby ben ik ook nog kort op bezoek geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:*petitpois* schreef op 13 oktober 2014 @ 21:48:

wat een lieve woorden hier.



Ik heb echt een *** scheiding gehad, want ik wilde die niet. Maar voor mijn kind zette ik mijn gekrenkte ego al vrij snel aan de kant. En ik gun mijn ex zijn nieuwe leven en liefde van harte, ook al had ik het (nog steeds) liever anders gezien. Iemand vroeg hoe mijn relatie is met hem en zijn vriendin. Met hem heb ik dagelijks prima contact, met zijn vriendin nauwelijks. Maar ze is lief voor mijn kind en hij is gek op haar. Dat is voor mij genoeg. Ik ga wel op kraambezoek natuurlijk... Heel spannend, maar een goede aanleiding om ook wat vaker contact te hebben met haar.



wow wat knap dat je dit kan en doet voor je zoon. Super!

Zouden veel meer mensen moeten doen..zoveel wrok lees ik hier op het forum...
Een mooi voorleesboek. En voorin een tekst/gedichtje van grote broer voor zijn kleine zusje.
Een mooie verzilverde spaarpot met naam en geboortedatum erin gegraveerd..



Voorbeeld:

http://www.zilver.nl/deta ... de-spaarpot-beer-met-hart



http://www.jansenjuweliers.nl/contents/nl/d19.html
Alle reacties Link kopieren
Heb niet echt tips... maar wat klink je positief en vooral ontzettend lief
Alle reacties Link kopieren
quote:hokus_pokus schreef op 13 oktober 2014 @ 21:22:

Wat ontzettend lief!!!



Misschien een kadobon voor een fotoshoot van zoon en zusje?



Een mooie fotoshoot vind ik eigenlijk wel een leuke idee. Dat is blijvend! En ook leuk voor als ze later volwassen zijn.



Ik vind je echt heel lief TO
Ik heb de kinderen zelf wat uit laten zoeken. Ik weet alleen niet meer wat ze gekozen hebben
Je kan bij Primera bijv. een gepersonaliseerd kinderboek bestellen. Dus bijv. een Nijntje boek met de naam vd baby. Wellicht leuk om na de geboorte (als je de naam weet) te laten maken zodat je zoon dit kan geven.



Ik zou zelf een 'gewoon' cadeau geven. Maar ik geef dan vaak liever iets meer aparts, iets wat men minder snel zelf uitgeeft. Een mooie Koeka deken voor een ledikant (kan je later ook als speeldeken gebruiken), mooi Noppies setje, luxe slaapzak ... Uiteraard afhankelijk van wat je wil uitgeven.



Overigens was ik vd week bij Zara en daar hadden ze ook hele mooie Newborn setjes. Heb ik zelf niet gehad als kraamcadeau (daar zoekt men het niet snel als kraamcadeau denk ik). En heel goed betaalbaar.
quote:Honeymoonquiz schreef op 13 oktober 2014 @ 21:18:

Ik weet niet hoeveel geld je uit wil geven maar een paar ideetjes: (houten) speelgoedkist, mooie lamp (Nijntje bijvoorbeeld maar je hebt ook andere), bestekset met bord, kom en mok.Dit zijn allemaal superleuke ideeën! En ook het eerder genoemde gepersonaliseerde boek is heel leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven