kraamcadeau kindje van ex

13-10-2014 21:15 55 berichten
Mijn zoon van 6 krijgt een zusje. De vriendin van zijn vader is zwanger. Nu wil ik ze een bijzonder kraamcadeau geven, want het wordt wel het zusje van mijn zoon, en ook al ben ik daar niet de moeder van, het voelt wel heel bijzonder.



Nu ben ik op zoek naar ideeën. Ik wil eigenlijk geen kleertjes oid kopen, dat doet iedereen al. Ik zoek een wat meer persoonlijk cadeau. Iets dat ik mijn zoon kan laten geven bijvoorbeeld. Of is dat raar en moet ik alleen iets namens mijzelf geven? Iemand een tip of idee?
Alle reacties Link kopieren
Superlief van je.



Ikweet alleen niet zeker of ik het wel zo leuk zou vinden als ik de nieuwe vriendin was. Zeker niet als het de eerste is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zoon een speelgoedje uit laten zoeken. Een knuffel of rammelaar (zoals Lamaze).
Alle reacties Link kopieren
Ik zag laatst bij iemand een klein houten boekenrekje. Bovenaan stond de naam van het kind. En in het rek stonden wat leuke boeken (Jip en Janneke en een gepersonaliseerd boek met de naam van het kind).



Was erg leuk. Alleen geen idee waar je het kunt kopen.
quote:sugarmiss schreef op maandag 13 oktober 2014 23:19 Superlief van je.



Ikweet alleen niet zeker of ik het wel zo leuk zou vinden als ik de nieuwe vriendin was. Zeker niet als het de eerste is. Wat bedoel je met de eerste? Hoe dan ook, ik zou er geen enkel probleem mee hebben. Juist mooi dat dit kan.
quote:sugarmiss schreef op maandag 13 oktober 2014 23:19 Superlief van je.



Ikweet alleen niet zeker of ik het wel zo leuk zou vinden als ik de nieuwe vriendin was. Zeker niet als het de eerste is.



Het is niet haar eerste kind.

En om de reden die jij noemt twijfel ik ook of ik iets moet kopen dat zoon kan geven, of dat ik iets namens mijzelf moet/kan geven. Misschien zit zij daar helemaal niet op te wachten. Mijn ex wil graag dat ik dan langskom. Hoe zij daar over denkt weet ik eigenlijk niet.
Toen mijn petekindje (ook een meisje) werd geboren wilde ik ook iets bijzonders.



Ik heb een bedelarmbandje laten maken bij de juwelier en aan daar zit ook een bedeltje aan met de naam van mijn petekindje en haar geboortedatum
Alle reacties Link kopieren
quote:*petitpois* schreef op 13 oktober 2014 @ 23:51:

[...]





Het is niet haar eerste kind.

En om de reden die jij noemt twijfel ik ook of ik iets moet kopen dat zoon kan geven, of dat ik iets namens mijzelf moet/kan geven. Misschien zit zij daar helemaal niet op te wachten. Mijn ex wil graag dat ik dan langskom. Hoe zij daar over denkt weet ik eigenlijk niet.



Zoals je de verhoudingen beschrijft zou ik beide doen, en onderscheid maken tussen het kado van zoon en je eigen kadootje. Het eerste persoonlijk, het tweede neutraal.



Goed dat je er over nadenkt, dan kan veel gedoe voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
@petitpois

Super dat je zo met je ex probeert om te gaan.

probeer ik zelf ook altijd.

We hebben tenslotte toch levenslang met onze exen, dus waarom niet het beste ervan maken.





ik breek even in op deze posting.

Heb namelijk hetzelfde dilemma.

mijn ex is nu zwanger van de 3e. De oudste is van ons en de 2 anderen zijn van haar huidige partner.



ik had het idee om haar een ring cadeau te doen met de namen en geboortejaren van de kinderen.



laat jullie licht er eens over schijnen.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend lief.



Ik dacht ook aan een gepersonaliseerd ik der boek, kan hij dat straks aan haar voorlezen. Maar een fotoshoot vind ik ook erg leuk. Maar als zij ook al meerdere kinderen heeft, vinden ze het misschien leuker om het van alle kinderen samen te laten doen, dan vind ik het weer niet zo geschikt.
Je ex bedoelt het wrs. wel goed, dat hij jou op kraambezoek wil.



Maar ik denk dat hij er niet bij stilstaat hoe zijn vriendin een en ander kan aanvoelen.

Je zou daarom kunnen vragen aan je ex bij haar te horen hoe zij erover denkt.



Zelf zou ik echt niet zitten te wachten op de ex van mijn man aan mijn kraambed.

Een cadeautje van kind zou ik wel heel attent vinden van de ex: dan is het toch allemaal net wat minder 'opdringerig' dan zelf op bezoek te gaan.
quote:hokus_pokus schreef op 13 oktober 2014 @ 21:22:

Wat ontzettend lief!!!



Misschien een kadobon voor een fotoshoot van zoon en zusje?Deze vind erg leuk. Zeker ook omdat hieruit blijkt dat je het echt leuk vind voor ze. Verder vind ik het geweldig om te lezen dat het ook zo kan.
quote:



ik had het idee om haar een ring cadeau te doen met de namen en geboortejaren van de kinderen.



laat jullie licht er eens over schijnen.



Een ring aan je ex geven?

Doe dan een ketting of zo, maar een ring is toch iets wat je niet aan een vrouw geeft, tenzij ze je relatie of je dochter is.
Ik zou geen ring van mijn ex hoeven happy daddy, veel te persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kennis die geboortekistjes maakt. Een kistje waarop de naam en het geboortekaartje zijn geschilderd. Hierin kun je evt iets leuks doen, misschien wil zoon zelf iets maken of kopen? Bv een mooie ingelijste tekening, of een armbandje ofzo. Dan kan hij iets bijzonders en bljivends geven?
Alle reacties Link kopieren
quote:bubblesdevere schreef op 14 oktober 2014 @ 21:46:

Je ex bedoelt het wrs. wel goed, dat hij jou op kraambezoek wil.



Maar ik denk dat hij er niet bij stilstaat hoe zijn vriendin een en ander kan aanvoelen.

Je zou daarom kunnen vragen aan je ex bij haar te horen hoe zij erover denkt.



Zelf zou ik echt niet zitten te wachten op de ex van mijn man aan mijn kraambed.

Een cadeautje van kind zou ik wel heel attent vinden van de ex: dan is het toch allemaal net wat minder 'opdringerig' dan zelf op bezoek te gaan.Dit. Hoe lief bedoeld ook, vergeet niet dat haar kind eerst en voornamelijk haar kind is, en niet alleen het broertje/zusje van die van jou. Als jij voor de rest weinig contact met haar hebt, is het misschien too much om aan het kraambed te verschijnen met gepersonaliseerd cadeau en al.



Idem voor de happy daddy die zijn ex een ring cadeau wil doen. Hoewel het de moeder van je kids is en altijd zal blijven, is het wel je EX. Ze is níet jouw liefde en jouw levenspartner, maar die van een andere man. Haar een ring cadeau doen omdat zij een kind van een ander krijgt, sorry maar het zou bij mij zwaar verkeerd schieten, als huidige partner zijnde.



Ook al heb je kinderen met je ex, de partner van je ex (stiefmoeder/ -vader van jouw kinderen) is zelf ook nog iemand. Verplaats je eens in zijn/haar schoenen: zou jij willen dat de ex van je huidige partner aan het kraambed verschijnt? Of een ring koopt voor jouw partner?
Alle reacties Link kopieren
Dit vind ik toch wel typisch iets voor vrouwen om te bedenken dat TO niet moet gaan. Als TO niet welkom is aan het kraambed dan had TO ook geen uitnodiging gekregen van haar ex. TO gewoon aan je plan vasthouden.



Happy-daddy, als jij een goede relatie hebt met je ex. Zou ik het gewoon doen. Mocht je toch nog twijfels hebben doe dan een ketting in plaats van een ring (een ring is misschien meer iets voor geliefden). Zo'n briefrol is erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Dat ex haar uitnodigt, wil niet zeggen dat zijn zo meteen kersvers bevallen vriendin daar op zit te wachten. Mijn man is een schat en hij bedoelt het allemaal goed, maar hij zou ook gerust in staat zijn om een uitnodiging neer te plempen zonder stil te staan bij mijn gevoelens daarover. Zit geen greintje kwaad in, maar ik zou er niet op zitten te wachten. Pas als ik dan iets vraag in de zin van: "Hoe zou jij het vinden als..." dan zie je een verschijnen. Vandaar dat ik zeg, vraag het even na bij vriendin, al dan niet via ex.
Alle reacties Link kopieren
De ex van mijn vriend had destijds een cadeaubox vol met allemaal cadeautjes gegeven. Ze had daarbij ook nog een speciaal cadeautje van haar zoon (en zoon van mijn vriend dus) voor onze net geboren dochter. (het was een ring, dus die kon ze pas om toen ze twee was) Ik vond het toen super lief! Bovendien waren ze de eerste die op bezoek kwamen, want ik vond dat (stief)zoon de eerste moest zijn die zijn zusje mocht zien. (vanzelfsprekend voor mij was daar dus ook zijn moeder bij)
Alle reacties Link kopieren
Toen het broertje van mijn kind geboren werd waren kind en ik één van eersten die op bezoek gingen. Het was een heel bijzonder moment, ik heb de foto's gemaakt van het allereerste samenzijn van hun gezin. En ik vond het super bijzonder daarbij te mogen zijn..



Op dat eerste bezoek heeft kind zelf een kadootje uitgekozen en naderhand heb ik van het geboortekaartje een canvas doek gemaakt met daarin veiligheidsspelden verwerkt die ik ooit voor mijn kind gebruikt heb.



Eigenlijk wat Izzyz omschrijft, alleen was ik de bezoekende partij.
Nou ja.. dat dus..
TO ik vind het super lief van je. En zij zal het gebaar vast ook waarderen.



Ik heb zelf van mijn zoontje een klein simpel hangertje gekregen met zijn naam erop voor aan mijn ketting. Misschien is dat ook leuk voor haar, en dan 1 hangertje van alle kinderen (ook jou kind, want die is voor haar neem ik aan ook speciaal aangezien het het broertje/zusje is van haar kind). Je kan de namen ook laten graveren in een leuke amulet, en dan aan een lange ketting hangen.



Ik vind je echt heel lief TO!!! Fijn om te lezen dat het ook gewoon zo kan.
Alle reacties Link kopieren
vandaag al ff naar de juwielier geweest om wat inspiratie op te doen. De ring gaat het niet worden, op jullie advies.

Het wordt of een naamketting met alle namen of het wordt een naamplaatje met de namen.

Hangt er ook vanaf wat de naam wordt van de 3e en of de fabrikant als uitzondering de 3 namen onder elkaar kan plaatsen. normaal is het maximale 2 namen.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Zit niet in deze situatie maar ik zou het zowel als ex en als partner wel heel erg waarderen.
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat ben je lief!



Ik zou voor een mooi zilveren bedel armbandje gaan die je zoon (o.a.) elke verjaardag aan kan vullen met een bedeltje.
Alle reacties Link kopieren
Bedelarmbandje vind ik ook een heel leuk idee ja, lief ook

Happy-daddy, ketting is m.i. veel beter dan een ring, ben benieuwd hoe de ketting er uiteindelijk uit zal gaan zien!
Alle reacties Link kopieren
Oef. Ik vind naamkettingen zo lelijk...

Zou sowieso geen sieraad van mijn ex willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven