Kraamtijd klaagtopic

10-09-2015 23:03 988 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, we zijn allemaal dolblij met de geboorte van ons wondertje, ons prinsje, ons engeltje...



Maar soms willen we ook even ongestoord klagen over tantes die hun vieze vingers in het mondje van onze baby willen steken, kennissen die tot na middernacht blijven hangen, en oma's die ondanks koortslip toch echt even met baby willen knuffelen...

Schrijf hier van je af in tijden van hormonale jankbuien, pijnlijke borsten en andere ongemakken. Niet alleen na de bevalling maar in de hele kraamtijd!



Dit topic is de opvolger van het zwangerschap klaagtopic deel 1 en deel 2.



Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Nou die oma of wie dan ook met koortslip komt niet eens in de buurt. Heb niets te maken met wie wat wil. Levensgevaarlijk!
Alle reacties Link kopieren
To trapt nog niet af, maar opent dit topic voor de dames die al bevallen zijn . Over een week of 10 ben ik er ongetwijfeld bij!
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Ordinaire tvp.

Mijn meisje moet nog een week of 18 blijven zitten maar ik lees graag mee met de bevallen dames.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik zet er alvast een topic-volg-post voor in . Over 11-12 weken ben ik ook van de partij!
Alle reacties Link kopieren
Weeenstormen! Wat een hel..
Alle reacties Link kopieren
Ik mag ook over een paar weken. Tvp
Alle reacties Link kopieren
Tvp!!! Binnen nu en 5 weken ben ik van de partij, maar als ik alles van jullie lees kan ik me alvast voorbereiden
quote:Azuri29 schreef op 10 september 2015 @ 23:11:

Weeenstormen! Wat een hel..Nou inderdaad. Weeeeeekenlang en dan mag je pas. ( Oke, in mijn uitzonderlijke geval)
quote:MadameQetesh schreef op 10 september 2015 @ 23:08:

Ordinaire tvp.

Mijn meisje moet nog een week of 18 blijven zitten maar ik lees graag mee met de bevallen dames.Toch? Gefeliciteerd. Ik wilde in een andere topic er al naar vragen maar ik dacht, ik laat het, dezelfde geld is ze ongesteld en is ze daarom minder vrolijk.
Ooh tvp!

Ik hoop morgen al te komen klagen. Maar vrees dat het nog 2,5 week gaat duren
Alle reacties Link kopieren
Tvp! Haha

19e uitgerekend dus hopelijk komt ze snel!
TVP Ik moet nog minstens 9 weken genieten van het wonder dat zwangerzijn heet.
Alle reacties Link kopieren
Haha ik zie hier al bekenden!



Kraamtijd is hier officieel voorbij. Maar klagen kan ik wel!

Mijn schoonmoeder die ineens om de haverklap belt terwijl ze voorheen nooit belde of interesse toonde. En het steeds heeft over haar eigen bevalling en dat ze tig jaar geleden niet uit bed mocht en het zo verschrikkelijk was geweest haar bevalling.
Tvp'tje 😁 over een paar weken sluit ik me aan! Nu 24 weken zwanger van de tweede
Alle reacties Link kopieren
Hoelang duurt de kraamtijd eigenlijk?

De eerste 5 weken na de bevalling vond ik ronduit verschrikkelijk. Natuurlijk was het bijzonder om eindelijk je baby in je armen te hebben, maar die nachtelijke huilbuien (van baby) overschaduwen dat nogal.

Ten eerste lag onze baby onverwachts een week op de IC, terwijl we al ontslagen waren uit het ziekenhuis (Amerika, dus standaard 2 nachten zkh en geen kraamzorg). Dus moest ik mijn eigen hechtingen etc. verzorgen op een openbaar toilet. Liep ik daar al waggelend met nog steeds vocht in m'n voeten met een toilettas vol met kraamverband, spoelflesje, pijnverdovende spray en aambeiendoekjes onder m'n arm over de gang...

En toen LAbaby (nu 2,5 maand oud trouwens) eindelijk thuis was zaten we binnen een week weer bij een lactatiedeskundige omdat ze úrenlang krijste



Maar inmiddels is het borstvoedingsprobleem opgelost (en zijn we over op kunstvoeding ), groeit ze goed, is ze vrolijk, zit ze op een schema en slaapt ze de nacht door. Baby blij, mama & papa blij!



Gelukkig hier geen gekke verhalen over kraambezoek, omdat familie in NL woont. Wat me wel verbaasd: zelfs bij een goeie vriendin duurde het 4 (!!) weken voordat ze eindelijk op bezoek kwam. En we hebben ook twee andere bevriende stellen nog niet gezien
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een tvp! Ik sluit me binnen 15 weken ook aan
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
Lawoman misschien wachten ze tot jij ze uitnodigt?
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Nog niet wakker geloof ik..
anoniem_221925 wijzigde dit bericht op 11-09-2015 10:59
Reden: Verkeerde topic
% gewijzigd
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
Tvp!



Nog weekje of 13 te gaan!



Maar die schoonmoeder met koortslip ken ik van de vorige!

Was geen kwade opzet maar onwetendheid....
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Ook ik lees graag mee hoe het gaat met de meiden die al bevallen zijn.

Zelf 21 weken zwanger.



@LAWoman wat naar, die eerste dagen! Wat is dat raar, het gebrek aan belangstelling van mensen van wie je het juist zou verwachten. We hadden er in het zwangerschap klaagtopic ook al over. Niet leuk!
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk topic! Onze kerel komt in november. Ben erg benieuwd waar we ons aan gaan storen haha.
Alle reacties Link kopieren
Heeeel lang geleden, mijn kinderen zijn al volwassen. Onze oudste is geboren en mijn (inmiddels ex-) schoonouders nemen als kraamcadeautje mee.... tromgeroffel... een begrafenisverzekering .

Want de premie is zo lekker laag als je die gelijk afsluit.

En bedankt.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Jeeej een nieuw klaagtopic!

Ik wist niet eens dat het zwangerschapsklaagtopic al met deel 2 bezig was, vandaar dat ik die nooit meer zie



Mijn lieve meisje heeft nog steeds haar dag en nacht ritme volledig omgedraaid. Overdag is ze een engeltje, maar wat een hel zijn de nachten. Ze is 2 weken en 2 dagen oud, en zoveel nachten hebben wij intussen ook niet kunnen slapen. Gelukkig is mijn vriend nog vrij en wisselen we het wakker zijn met elkaar af.



En dan heeft de arme meid zo ontzettend veel last van krampjes. En ee doen er echt al alles aan, maar niets wat echt lijkt te helpen.

We hebben nu infacol en dr brown flessen en zijn heel erg alert op wanneer ze moet boeren, dus niet alleen rondom flessentijd

Van de kraamzorg geleerd over dunstan babytaal, daar proberen we echt wat mee te doen en we horen het redelijk goed aan haar.



Vandaag ga ik het consultatie bureau bellen of ze nog een tip voor me hebben.
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaaaaaa ik meld me



klacht: de verpleegster in t ziekenhuis die mijn dochter oppakte terwijl ik overduidelijk een rooklucht rook aan haar handen ik ben niet anti-rook maar vond dit niet prettig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven