kruidvat opvolgmelk thuis, nutrilon op de opvang?

01-05-2007 20:26 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons ventje van 7,5 maanden krijgt sindsafgelopen zondag overdag opvolgmelk van het kruidvat en 's morgens en 's avonds borstvoeding. Hij verdraagt het goed. Op de opvang gebruiken ze nutrilon opvolgmelk. Kan hij op de opvang dan nutrilon drinken of is het beter om kruidvat opvolgmelk mee te geven naar de opvang? (Nutrilon en kruidvat opvolgmelk lijken volgens mij erg op elkaar: nutrilon heeft kruidvat aangeklaagd omdat kruidvatmelk te veel op nutrilon zou lijken).
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij geen probleem, maar mss weten ze het op het cb?succes!
Alle reacties Link kopieren
Voor de zekerheid wat eigen poeder meegeven voor als hij de Nutrilon niet blieft.
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
Ik heb juist gehoord dat het voor de darmpjes van de baby beter is om een soort melk te geven, dus niet twee merken door elkaar. Geven ze alleen nutrilon, of ook een andere? Bij ons hadden ze toen nutrilon en friso, en ik heb mijn opvolgmelk daarop afgestemd.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Mijn verloskundige heeft wel eens tegen mij gezegd dat zij zelf thuis alles (Nutrilon, Friso enz) door elkaar gaf omdat zij altijd veel proefverpakkingen kreeg. Volgens haar was dat geen probleem mits je kindje er geen last (darmkrampjes) van kreeg. Met 7,5 maand krijgt je zoontje, neem ik aan, ook vaste voeding. De darmen krijgen dus al veel verschillende prikkels. Volgens mij moet het dan geen probleem zijn als hij op het KDV een ander merk melk krijgt. ( Mits hij het zelf WIL drinken, natuurlijk! :D)
Alle reacties Link kopieren
Dat was de theorie van mijn vriend ook sekreetje. Die merken zijn samengesteld volgens wettelijke normen en schelen dus onderling qua ingredienten minder dan wat hij aan groenten en fruit krijgt elke dag!Kon er nergens iets over vinden, dus dacht probeer het hier eens, voor de zekerheid:)Ik ga hem thuis een keer nutrilon geven om te kijken of ie daar anders op reageert en anders kan ie op de opvang gewoon uit de pot meedrinken:)Bedankt voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken thuis ook die van Kruidvat en op het kdv gebruiken ze inderdaad iets anders. Wij nemen onze eigen melk mee naar het kdv (ze geven het altijd aan als het bijna op is, dan geven we ze weer een nieuw pak) en als we de kassabon erbij doen, krijgen we zelfs het aankoopbedrag van ze terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven