lang op pad met dreumes

08-12-2016 21:17 72 berichten
ha dames

mijn dochter is 1 jaar en de uitstapjes die ik met haar maak zijn tot nu toe beperkt gebleven tot locaties op max 1 uur reizen met het OV.

Nu wil mijn vriend binnenkort met onze dochter familie aan de andere kant van het land opzoeken, op 2 uur rijden. Leuk natuurlijk! Maar:

We hebben zelf geen auto (die zouden we dan natuurlijk huren) en ik ben tot nu toe ook eigenlijk steeds maar hooguit een paar uur van huis met haar geweest. Ze slaapt bijv niet in de kinderwagen dus ik zorg dat ik thuis ben als ze haar dutje doet.



Hoe pakken jullie dat aan als jullie eens een halve dag of een hele dag van huis zijn met je kindje? Bij familie zijn geen spulletjes voor dochter, zoals een campingbedje of een kinderstoel. Om te eten moet ze echt in de stoel want bij op schoot zitten kruipt ze over de tafel.



Ik zie wat beren op de weg voor dit bezoekje, maar ben dan ook nogal een piekeraar.



Ervaren moeders: enlighten me
Stoeltje mee, kampeerbedje mee, autostoel en speelgoedje voor onderweg en gaan.



En je erbij neerleggen dat als er ginder niets is, het een volksverhuis is met een klein kind .



Je kan natuurlijk het bed ook thuislaten en haar ginder in een gewoon bed leggen. Met kussen er rond.
Alle reacties Link kopieren
Dat idd. Auto regelen, dat wat je denkt nodig te hebben erin gooien, en gaan.
Alle reacties Link kopieren
Zolang mijn dreumes slaapt overdag zou ik dat dus niet doen. Hij slaapt ook niet ergens anders dan in bed. Als hij daar dus ook niet naar bed kan vind ik het gewoon zielig.



En verder de dingen als kinderstoel, tja, dan gaat het eten maar een beetje onhandig. Daar zou ik dan weer niet voor thuisblijven.



Ik lees nu dat je een auto kunt huren; dan inderdaad alle troep in de auto en gaan.
ja, die hele tripptrapp stoel mee? lordy. We hebben geen campeerbedje. Misschien moet ik dat maar gaan kopen. Kussen errond gaat ze overheen kruipen, het is een ondernemende tante.

maxi cosi hebben we dan weer wel (voor de rit uit het ziekenhuis waar ze geboren is )
Alle reacties Link kopieren
Je wilt een hele dag?



Onze dreumes slaapt alleen maar in een bedje of in de auto. Wij proberen het autorijden dan altijd zo te plannen dat ze kan slapen in de auto.



Kan dat niet, dan alles gewoon meenemen.
Auto huren, campingbedje inpakken (lenen als je die niet zelf hebt) IKEA kinderstoel mee en gaan!

Mijn familie woont op bijna zon afstand en ik doe het elke paar weken.

In dr auto zorg ik ervoor dat zoon z'n favo knuffeltje heeft en ik een tuitbeker en koekjes of brood heb, maar meestal niet nodig.

Neem wat van dr favo speelgoed mee en lekker gaan!

Mocht het écht niet willlen met slapen enzo ga je weer lekker naar huis. Hou er rekening mee dat je langer in de auto zit dan je op bezoek bent; dan kan het alleen maar meevallen;)
quote:eenhoorn schreef op 08 december 2016 @ 21:26:

Je wilt een hele dag?



Onze dreumes slaapt alleen maar in een bedje of in de auto. Wij proberen het autorijden dan altijd zo te plannen dat ze kan slapen in de auto.



Kan dat niet, dan alles gewoon meenemen.



nee we denken nu aan een halve dag: gaan rijden als ze normaliter haar dutje zou gaan doen. Maar ze is niet gewend om in een auto te zitten, de vorige keer duurde het ook 45 min voordat ze in slaap viel in de auto. Gelukkig is het dan nu een lange rit en krijgt ze hopelijk sowieso een uur slaap.



en dan na het eten weer terugrijden. en dan weer hopen dat ze gaat slapen in de auto en dat we haar thuis zonder al teveel gedoe in de slaapzak krijgen en in bed
quote:jope schreef op 08 december 2016 @ 21:25:

ja, die hele tripptrapp stoel mee? lordy. We hebben geen campeerbedje. Misschien moet ik dat maar gaan kopen. Kussen errond gaat ze overheen kruipen, het is een ondernemende tante.

maxi cosi hebben we dan weer wel (voor de rit uit het ziekenhuis waar ze geboren is )Tip zo'n opvouwbaar tentje (deryan of ander merk) veel kleiner, dus ook makkelijker mee te nemen als je toch met het ov gaat. Nog een tip, een opvouwbare kinderstoel (oa kampeerwinkel, ook wel tweedehands te krijgen) wordt net zo'n pakketje als zo'n paraplu opvouw stoeltje)
Alle reacties Link kopieren
De dingen meenemen die jij noodzakelijk vind en gewoon gaan.

Ik reisde met mijn zoontje heel veel op die leeftijd, ook echt verre reizen met het vliegtuig. Dan kun je echt niet alles meenemen en dat gaat ook prima.

Maar voor zo'n eerste keer, gewoon de kofferbak volstouwen met zaken waarvan jij denkt dat je ze nodig gaat hebben. En verder laat het gewoon op je afkomen. Jouw stress voelt je kind ook en gaat daarop reageren.



Veel plezier
quote:Shenandoah schreef op 08 december 2016 @ 21:30:

[...]



Tip zo'n opvouwbaar tentje (deryan of ander merk) veel kleiner, dus ook makkelijker mee te nemen als je toch met het ov gaat. Nog een tip, een opvouwbare kinderstoel (oa kampeerwinkel, ook wel tweedehands te krijgen) wordt net zo'n pakketje als zo'n paraplu opvouw stoeltje)Oeh! ik ga zoeken! dank!
Alle reacties Link kopieren
quote:Shenandoah schreef op 08 december 2016 @ 21:30:

[...]



Tip zo'n opvouwbaar tentje (deryan of ander merk) veel kleiner, dus ook makkelijker mee te nemen als je toch met het ov gaat. Nog een tip, een opvouwbare kinderstoel (oa kampeerwinkel, ook wel tweedehands te krijgen) wordt net zo'n pakketje als zo'n paraplu opvouw stoeltje)Als iets hier niet werkte, was het nu net dat deryantentje. Geen miskoop overigens, doet het tot op de dag van vandaag uitstekend als speelgoedtentje.
Alle reacties Link kopieren
Die Deryan is m.i. alleen een optie voor baby's die nog niet kruipen of kinderen die er al aan gewend zijn/oud genoeg om te snappen dat dit hun bed is. Een dreumes zal gaan spoken en letterlijk de tent afbreken.
ik denk ook eigenlijk niet dat ze in een tentje gaat slapen, ze is supernieuwsgierig en slaapt thuis in een heel donkere kamer om maar zo min mogelijk afleiding te hebben.



maar zo'n opvouw stoel vind ik wel een een heel fijne tip!
Alle reacties Link kopieren
opvouwbare kinderstoel lijkt me ook wat overdreven voor dit doel.



Als je iets simpels wil hebben neem dan de ikea stoel van een tientje. Makkelijk meenemen en goedkoop. Tweedehands soms zelfs gratis.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook voor een prikkie een kinderstoel kopen bij ikea. Die kunnen uit elkaar en dan ben je misschien twee tientjes kwijt.

Campingbedje moet tweedehands ook prima te krijgen zijn en is makkelijk mee te nemen in een auto. Verder wat speelgoedjes meenemen..en de mogelijkheid bestaat dat je kleine meid ter plekke niet slaapt omdat het allemaal erg spannend is als je ergens nieuw bent..en dan in slaap valt in de auto op de terug weg. Onze muppet van 18 maanden doet dat ook.
Alle reacties Link kopieren
Als je toch met de auto gaat, zou ik eerder kiezen voor een ikeastoel. Maar de tripptrapp ging hier ook weleens mee voor een kerstdiner, ook nog toen hij 5 jaar was.

En ik denk dat ik hem dit jaar ook gewoon meeneem. Daar zit hij toch een stuk beter op dan op zo'n klapstoel die bij kerstdiners vaak van zolder komen. (Zoon is ondertussen 7 jaar)
quote:nootboek schreef op 08 december 2016 @ 21:38:

opvouwbare kinderstoel lijkt me ook wat overdreven voor dit doel.



Als je iets simpels wil hebben neem dan de ikea stoel van een tientje. Makkelijk meenemen en goedkoop. Tweedehands soms zelfs gratis.ja maar een opvouwbare stoel (ik zie nu zelfs stoeltjes die aan de tafel gehangen kunnen worden) kan ik in de toekomst misschien makkelijk meenemen met het ov, een ikeastoel kan alleen maar mee met een auto (toch?) en die hebben we zelf niet.
Alle reacties Link kopieren
Als je met OV reist zou ik echt geen kinderstoel gaan meeslepen

Je kind wordt ook ouder he, en een kinderstoel is soms wel handig maar niet echt noodzakelijk.



De meeste restaurants hebben kinderstoelen, adresjes waar je vaak komt (opa & oma?) kunnen zelf een kinderstoel houden en voor de rest kan ze wel een keer in de wagen/op schoot/normale stoel zitten.



Wij reizen veel met onze kids, ook met het vliegtuig en de momenten waarop ik een kinderstoel heb gemist zijn echt op 1 hand te tellen. Eenvan die situaties was dat toen ik een kind van net 2 en een van 6 mnd had, en handen tekort . Paar maanden later zelfde locatie, alleen waren ze toen wat ouder en kon oudste op gewone stoel zitten en bleef baby rustig op schoot. Toen was het dus geen issue meer.
quote:jope schreef op 08 december 2016 @ 21:44:

[...]





ja maar een opvouwbare stoel (ik zie nu zelfs stoeltjes die aan de tafel gehangen kunnen worden) kan ik in de toekomst misschien makkelijk meenemen met het ov, een ikeastoel kan alleen maar mee met een auto (toch?) en die hebben we zelf niet.





oh wacht ik bekijk nu die ikea stoel, kost inderdaad geen drol en ziet eruit alsof het makkelijk uit elkaar kan.

(nu ik een kind heb begin ik het voor het eerst onhandig te vinden dat we geen auto hebben, want voor een ritje ikea is een auto ook wel prettig)
Alle reacties Link kopieren
Ook familie op die afstand, nooit over nagedacht om niet te gaan eigenlijk. Wel hadden die bedjes etc. Maar goed, voor de andere uitstapjes had ik zoiets.. . Misschien moet je er een paar kussens onder leggen, maar mijn kinderen bleven daar over het algemeen goed in zitten. Slaapt je kindje wel in de kinderwagen? Dan is de trein misschien een betere optie. Mijn kinderen sliepen altijd prima in de wagen in zo'n wiebelende trein.

Edit, lees net dat je kind niet zo goed slaapt in de wagen, dan is het misschien geen optie. Ga je op bezoek bij de ouders van je vriend? Want dan willen die misschien wel even in de omgeving rondvragen voor een campingbedje. Mijn ervaring is dat opa's en oma's veel andere opa's en oma's kennen die zo'n ding hebben staan. Zo niet, dan zul je er één moeten aanschaffen. Kijk even op mp of bij het kruidvat. En ja, het is volksverhuizing als je ergens heengaat met een klein kind. Kleine troost, het wordt makkelijker.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik zou echt niet te moeilijk doen hoor. Ik had vaak wel een campingbedje mee maar zoon heeft ook wel eens bij familie op een deken op de grond geslapen. Of op schoot.

Eten ook op schoot, dan zijn ze eens wat onrustiger dan normaal, so what. Het is niet dat je dat dagelijks doet toch?
Vraag anders ook eens of familie misschien kennissen of buren hebben waar ze een campingbed of stoel kunnen lenen. Als ik naar mijn broer ga, haalt hij een kinderstoel op bij de buren.
Oh belle ook een handig ding zeg, die sack 'n seat!

het zijn inderdaad de ouders van mn vriend maar ze hebben een heel beperkt sociaal netwerk en bovendien zijn ze relatief oude grootouders dus leeftijdgenoten die ze kennen hebben het babyspul al de deur uit.

ik wil ze ook niet met teveel gedoe opzadelen en probeer dus te bedenken wat ik zelf zou kunnen regelen.



Maar zoals gezegd denk ik niet dat we haar daar gaan laten slapen. Op een deken op de grond zou super zijn als dit een meisje was dat bijv op schoot in slaap valt en dan overgelegd kan worden, maar daar is hier geen sprake van. Het is niet echt een makkelijke slaper (vandaar ook mijn voorkeur om nu eerst een halve dag te gaan)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor zon eerste tripje een kinderstoel en bedje lenen. Als het geen succes is ga je het niet snel weer doen, en als je dan weer gaat heeft ze andere dingen nodig. Om onnodig slepen te voorkomen zou je je familie kunnen vragen of zij het kunnen lenen van buren/vrienden.



Overigens is zon hangstoeltje aan de tafel ideaal. Neem je zo mee, kunnen ze vrij lang in en kan je bijna overal gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven