Lastige luieremmer,

23-07-2015 11:34 59 berichten
die Diaperchamp. Echt een onhandig ding! Vaak kunnen we de draai niet maken, en eigenlijk altijd komt er wat mee terug (een poets-doekje of stuk keukenrol).



http://www.diaperchamp.nl/p/nl/hoe-werkt-het.php



Onhandig en duur bovendien! Op zoek naar een andere luier-emmer dus.



Welke luieremmer gebruik jij, en welke kan je me adviseren?
quote:Desperate_Housewive schreef op 23 juli 2015 @ 15:33:

[...]



Misschien moet je ff je lange tenen onder die emmer vandaan halen. Ik mag ook mijn mening geven over een emmer die ik vaak tegen kom en niet zo tevreden over ben.



als ik zo jouw gemiddelde reacties op mensen hier op dit forum lees, mag jij eens empathie in het woordenboek opzoeken. Of kom je hier puur voor het afzeiken? Als je nog eens goed mijn post doorleest, zie je geen verwijt, maar een verzoek om niet alles onderuit te halen waar een ander positief over is. Gewoon een heel simpele vraag om niet alles af te lopen zeiken, heb ik ook niet bij jou gedaan of wel soms. TO vraagt om tips, ik geef een tip, jij gaat gelijk in afzeikmodus (die je vervolgens naadloos weet door te voeren waarvoor bravo). Je mag wel eens wat vriendelijker op mensen reageren, want zo gek was mijn reactie niet eens op jou. en nu ga ik hier niet meer over verder praten. Jij mag in de negatieve sfeer weer terug reageren, maar ik laat het hierbij.



Over de tommee tippee, valt reuze mee wat ie verbruikt aan plastic. Ik heb in de 2 jaar dat ik m heb nog geen navulligen gekocht (zitten standaard 3 cassettes bij. Plastic verbruik valt ook reuze mee. Als je om de dag de zak uit een diaperchamp haalt, verbruik je naar mijn idee zelfs meer plastic. Ik vind m top!
Alle reacties Link kopieren
quote:amaryllisje schreef op 23 juli 2015 @ 12:07:

Geen, gewoon direct in de kliko buiten.+1
Beter spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan
Het woord zeik staat wel in je top 3 geliefde woorden geloof ik mama_lin.



Gratis tip: laat dat woord thuis achterwege. Een kind dat dergelijk taalgebruik hanteert (dat leert het immers van ouders) maakt geen al te beste indruk. Een mama die continue dergelijk taalgebruik bezigt ook niet trouwens.



Maar nu gaan we weer over op jouw positieve modus!
quote:mama_lin schreef op 23 juli 2015 @ 15:52:

[...]





als ik zo jouw gemiddelde reacties op mensen hier op dit forum lees, mag jij eens empathie in het woordenboek opzoeken. Of kom je hier puur voor het afzeiken? Als je nog eens goed mijn post doorleest, zie je geen verwijt, maar een verzoek om niet alles onderuit te halen waar een ander positief over is. Gewoon een heel simpele vraag om niet alles af te lopen zeiken, heb ik ook niet bij jou gedaan of wel soms. TO vraagt om tips, ik geef een tip, jij gaat gelijk in afzeikmodus (die je vervolgens naadloos weet door te voeren waarvoor bravo). Je mag wel eens wat vriendelijker op mensen reageren, want zo gek was mijn reactie niet eens op jou. en nu ga ik hier niet meer over verder praten. Jij mag in de negatieve sfeer weer terug reageren, maar ik laat het hierbij.



Over de tommee tippee, valt reuze mee wat ie verbruikt aan plastic. Ik heb in de 2 jaar dat ik m heb nog geen navulligen gekocht (zitten standaard 3 cassettes bij. Plastic verbruik valt ook reuze mee. Als je om de dag de zak uit een diaperchamp haalt, verbruik je naar mijn idee zelfs meer plastic. Ik vind m top!ik zou bijna denken dat je bij tommie tipee werkt. Je neemt het nogal persoonlijk op zeg. Jij geeft een tip, daar vraagt TO inderdaad om. Maar dan mag ik daarop geen tegengeluid geven? Mijn ervaring met dat merk is gewoon anders. Dat is dan toch ook een tip voor TO.
Alle reacties Link kopieren
Bij AH hebben ze grote boterhamzakjes, knoop erin en in de kliko.

Ik snap het luieremmer concept niet. Had er ooit wel één gekocht hoor, een gewone dan maar nooit gebruikt.
quote:Bluegreen schreef op 23 juli 2015 @ 17:31:

Bij AH hebben ze grote boterhamzakjes, knoop erin en in de kliko.

Ik snap het luieremmer concept niet. Had er ooit wel één gekocht hoor, een gewone dan maar nooit gebruikt.Ik vond het vooral fijn dat ik niet steeds naar de kliko hoefde te lopen. Die staat voor de deur en in de winter komt er dan continu toch een hoop kou binnen. En ik vond het wel handig zo naast de commode, luier uit, opzij leggen en afvegen, doekjes erin en luier weg. Meteen alles opgeruimd maar het is maar net wat je prettig vind. Ik gooide op een gegeven moment wel de poepluiers meteen in de kliko, omdat die wel heel erg stonken toen ze ouder werd.
Alle reacties Link kopieren
Bij de Action verkopen ze afvalzakjes met een geurtje.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wij zijn viezerds, not.

Wij gooiden alle soorten luiers in de Diaper Champ en tegen de tijd dat die vol was werd de zak gewisseld. Heerlijk om geen omkijken te hebben voor iedere luier. Weg uit het zicht, weg uit mijn hoofd. Maak het je vooral zo gemakkelijk mogelijk. Voor de een is dat een luieremmer, voor een ander de clico.



Heb een vriendin die poepluiers in de keukenvuilbak gooide zonder zakje. Dat raad ik ieder zeer af. Daar rook het de hele week en jullie mogen raden waarnaar.
Dat zal geen stamppot met rookworst zijn.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-10-2015 22:25
Reden: spam
% gewijzigd
Pluk de dag
Volgens mij hebben wij de DiaperKeeper. Hummel is nog onderweg dus nog niet getest maar werkt ook met gewone vuilniszakken.
quote:Desperate_Housewive schreef op 23 juli 2015 @ 12:05:

[...]



Dan is je keus erg beperkt als je ook echt geurloos wil. Dat is volgens mij alleen de daiper champ. Maar waarom gooi je er niet gewoon geen losse doekjes meer in? Dan is je probleem opgelost. En op tijd legen. Als je hem niet meer kan omdraaien, zit hij vol.



+1

Wat soms helpt is even 'stampen" even optillen en een paar keer hard op de grond tikken. Soms blijft er net een luier wat hoger hangen.
Alle reacties Link kopieren
Wij vinden de DiaperChamp juist super!

Je moet de losse doekjes in de vieze luier doen, die oprollen en weggooien. Nog nooit iets geroken en lekker goedkope zakken er in! Super ding!
Alle reacties Link kopieren
Hier een gewone luieremmer met een extra rol boterhamzakjes voor de poepluiers. Poepluier erin, dichtknopen en weg vieze poepluier geur.
Alle reacties Link kopieren
Up





Wij overwegen de Tommee Tippee, maar is een gewone luieremmer en een wandeling naar de container bij een poepluier niet net zo makkelijk?



Wie heeft er ervaring met de Tommee?
Die is met losse patronen toch?
quote:amaryllisje schreef op 23 juli 2015 @ 12:07:

Geen, gewoon direct in de kliko buiten.Ook zo. Ik heb nooit vieze luiers binnen verzameld.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 24 maart 2017 @ 14:49:

Die is met losse patronen toch?Ja klopt,elke luier wordt apart verpakt, maar ik vind het al met al best een prijzig systeem en ben nog niet helemaal overtuigd van de voordelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 24 maart 2017 @ 14:51:

[...]



Ook zo. Ik heb nooit vieze luiers binnen verzameld.Dat is dus mijn twijfel, het is zo een kleine moeite om naar de tuin te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruikten gewoon de kliko. Echt geen enkel probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruikte altijd van die zakjes van de Action en kiepte de luier meteen in de afvalbak, nooit echt geuroverlast gehad.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:modus_ schreef op 24 maart 2017 @ 15:12:

Wij gebruikten gewoon de kliko. Echt geen enkel probleem.Wij hebben helaas geen grijze kliko en ik denk dat dat voor veel mensen geldt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Gebruikte luiers zijn in te leveren in onze gemeente en worden dan hergebruikt. Vind ik een goede reden om niet in de kliko te mikken, los van dat de grijze kliko dan sneller vol is. Hier de daiper champ n gratis zakken van de milieustraat.
Ik weet best een naam maar die was bezet..
Alle reacties Link kopieren
quote:Belle73 schreef op 24 maart 2017 @ 16:15:

[...]





Wij hebben helaas geen grijze kliko en ik denk dat dat voor veel mensen geldt.Degene boven mij vraagt specifiek naar het gooien van luiers in de afvalbak in de tuin. Daar gaf ik antwoord op.
quote:amaryllisje schreef op 23 juli 2015 @ 12:07:

Geen, gewoon direct in de kliko buiten.



Dit!



Bij de oudste had ik wel zo'n tommie tippee, stom en duur ding. Nu koop ik nog wel eens van die geurende luierzakjes. Dan kon ik ze in ieder geval verpakt weggooien. Dat is in het voorjaar en de zomer wel zo fijn in je kliko.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven