Lego duplo

23-08-2016 23:26 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn meisje is bijna 1,5 jaar en ik wil alvast wat lego duplo voor haar kopen, misschien om met sinterklaas te geven. Ze heeft met haar eerste verjaardag van familie een lego duplo start set gekregen, zijn alleen maar blokken zonder figuren. Wat is leuk om erbij te kopen? En spelen ze op die leeftijd er al echt mee of moet ik er toch nog even mee wachten?
Komttt
Alle reacties Link kopieren
Oud genoeg voor duplo, zeker bij sinterklaas.

Je hebt ook 'lego duplo primo' voor heel kleine kinderen, maar denk dat ze daar snel uitgegroeid zal zijn al.

Verder heel goed idee : leuk en leerzaam!



Ik zou zeker een set met mannetjes kopen omdat je aangeeft dat ze die nog niet heeft.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het huis een enorme hit. Verder sets met iets herkenbaars als een vliegtuig, eendjes voeren, moter, glijbaan, dierentuindieren etc. Met dat en de poppetjes wordt het meeste gespeeld.
Alle reacties Link kopieren
Overigens speelt dochter hier mee vanaf ong 15 maanden. Toen liet ze de auto rijden en stapelde wat blokken, terwijl ze nu bijna 3 is en hele rollenspellen verzint met het gezin dat op vakantie gaat
Hier was het juist een succes rond 15-18 maanden. Trein is leuk, of de set met ijshoorntjes, of eentje met poppetjes en dieren. Er zitten leuke sets tussen, maar gewoon de blokjes zijn ook leuk om te stapelen.
Poppetjes, dieren en voertuigen! Die zijn veel eerder leuk dan de basisblokken.
Alle reacties Link kopieren
Wat bij ons in de smaak viel was het huis, en een set met heel veel dieren.



Ze hebben bij mij heel wat dierentuinen gemaakt, steeds weer anders, met hekjes bloemetjes, bomen,en natuurlijk dieren. En omdat het zo in de smaak viel breidden we dat ui met nog meer dierensetjes, zodat de dierentuin steeds groter werd.



Wat ook handig is zijn die losse groene grondplaten, zodat je met die blokken een huis kunt bouwen. Of een piramide, of natuurlijk een dierentuin. Of een tuin bij het huis.



I love duplo!
Alle reacties Link kopieren
De dierentuin vind ik het leukst. Met hekjes en dieren en verschillende kleuren blokken en een glijbaan voor de pinguïns. Vooral die was favoriet!
Alle reacties Link kopieren
De duplo word hier fanatiek gebruikt. Wij hebben wel ook dierentuin dieren, boerderij dieren, brandweer auto, de trein en een paar politie motoren.

Maar vooral veel losse blokken! De trein rijd o.a. langs een dierentuin en een ijsjes winkel, dus langs die treinbaan bouwen we van alles. We gebruiken de blokken om hokken te bouwen voor de dieren (ook gewone plastic dieren moeten in een hok), om een politie bureau te bouwen, garage voor auto's of de brandweer, stal voor een los lopend paard of bijvoorbeeld een gevangenis voor een boef.



Als ze ouder is kan je ook een knikkerbaan kopen, die je opbouwt met duplo blokken. Ze kan dus heel lang spelen met de duplo.
Ja hoor, is leuk!

Hier is de bouwplaat een grote hit.



Alle reacties Link kopieren
Hier zijn ook vooral de dieren en auto's een grote hit. Ook de poppetjes. Ze speelt er al mee sinds 12 maanden. Met de blokjes doet ze niet zo veel.



Ik lees dat sommige dierensets kopen, maar er zitten toch altijd blokjes bij? Of kan je ergens alleen diertjes en poppetjes kopen?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad de grondplaat! Hier wordt er nog steeds mee gespeeld en mijn zoon wordt in December 4. Ik zou inderdaad voor een set met poppetjes en diertjes gaan.
Alle reacties Link kopieren
Al eerder genoemd, maar de dieren!! En de trein is hier een groot succes!

Beide ook al leuk voordat kindje echt zelf kan/wil bouwen.



Edit; er werd hier al wel vroeg mee gespeeld, het daadwerkelijke bouwen kwam hier pas een heel stuk later!
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon had een set van Cars, man o man, wat een lol had hij er mee. Dus als ze van auto's houdt is er ook nog veel leuks.
Alle reacties Link kopieren
Als ik een dochter had zou ik het roze (idd cliché) duplohuis kopen. Die is heel leuk met herkenbafd dingen zoals badkamer en keuken. Zoon speelt veel met de trein en dieren, nu hebben ze neieuwe sets iets met around the World. Hier zitten leuke dieren bij en voertuigen met poppetjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:gordijn87 schreef op 24 augustus 2016 @ 10:24:

Als ik een dochter had zou ik het roze (idd cliché) duplohuis kopen. Die is heel leuk met herkenbafd dingen zoals badkamer en keuken. Zoon speelt veel met de trein en dieren, nu hebben ze neieuwe sets iets met around the World. Hier zitten leuke dieren bij en voertuigen met poppetjes.





Dat huis ziet er heel leuk uit! Wel prijzig, dan zou ik eerst even willen zien dat dochter er echt veel mee speelt voordat ik het zou kopen.



TO, je hebt ook Duplo Disney Prinsessen, ziet er ook erg leuk uit voor meisjes! Dochter krijgt voor haar verjaardag van opa en oma een roze bak met Duplo, lekker heel veel roze Duplo



Oh en wat ik erg jammer vind is dat de Winnie the Pooh Duplo niet meer verkrijgbaar is (nieuw niet in ieder geval, of tegen extreem hoge prijzen) vind die er zo leuk uit zien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven