Lekker laten grazen

dinsdag 16 augustus 2016 om 19:38
Vandaag lekker aan de wandel in het park tot opeens ons oog valt op een bijzonder fenomeen: Een kind van een jaar of 4 aan een tuigje met een oma die het kind strak bij zich hield op zo'n 30 cm afstand...Ook lekker aan de wandel...ofzo.
Waarom in hemelsnaam?!
Kijk, als je een hans klokje van een jaar of 2-3 hebt en langs een gevaarlijke weg o.i.d. moet, dan nog vind ik het op zn zachtst gezegd apart maar ik begrijp het wel. Maar in een park? Zonder enige bewegingsvrijheid? Het is geen pitbull die je mee zeult.
Nogmaals...Waarom?
Waarom in hemelsnaam?!
Kijk, als je een hans klokje van een jaar of 2-3 hebt en langs een gevaarlijke weg o.i.d. moet, dan nog vind ik het op zn zachtst gezegd apart maar ik begrijp het wel. Maar in een park? Zonder enige bewegingsvrijheid? Het is geen pitbull die je mee zeult.
Nogmaals...Waarom?

dinsdag 16 augustus 2016 om 19:43
Tsja, oma kan het mss wel heel erg aan haar gewrichten hebben en daardoor niet zo snel ter been zijn om bij wegrennen van het kind er heel snel bij te kunnen zijn.
30 cm is idd wel wat kort maar op zich, een tuigje vind ik niet zo raar verder. Voorkomt iig dat het kind zomaar er tussenuit peert.
En waarom de verwijzing naar specifiek een pitbull? Andere soorten honden rennen niet zomaar ineens weg ofzo?
30 cm is idd wel wat kort maar op zich, een tuigje vind ik niet zo raar verder. Voorkomt iig dat het kind zomaar er tussenuit peert.
En waarom de verwijzing naar specifiek een pitbull? Andere soorten honden rennen niet zomaar ineens weg ofzo?
wij slapen nooit.

dinsdag 16 augustus 2016 om 19:43
Tja, je kent het kind en de oma niet. Met vier jaar in een park nog aan een tuigje lopen is niet erg standaard dus ze zullen er vast een goede reden voor gehad hebben.
Misschien is het kind om een of andere reden extreem wegloperig. Misschien is het kind slechtziend. Misschien is oma slechtziend en bang hem kwijt te raken. Misschien is oma overbezorgd. Misschien... misschien... misschien...
Misschien is het kind om een of andere reden extreem wegloperig. Misschien is het kind slechtziend. Misschien is oma slechtziend en bang hem kwijt te raken. Misschien is oma overbezorgd. Misschien... misschien... misschien...

dinsdag 16 augustus 2016 om 19:49
Het tuigje an sich heb ik weleens eerder gezien maar het kind zo kort houden dat vond ik nogal een bijzonder gezicht zeg maar. Maargoed, mijn eerste associatie in een autovrij park is , spelen en ontdekken voor kinderen, niet aan tuigje lopen.
Maar idd , ze zullen er vast een goede reden voor hebben.
Maar idd , ze zullen er vast een goede reden voor hebben.

dinsdag 16 augustus 2016 om 19:50
Misschien is het kind watervlug en luistert hij heel slecht en heeft oma niet meer de conditie om hem bij te houden, dus dan maar zo. Of misschien is er wel iets anders aan de hand. Hier zal niemand het antwoord weten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.