Leren praten - zoon noemt me shit

28-02-2017 23:36 352 berichten
Alle reacties Link kopieren
In plaats van schat, daar ben ik gelukkig vrijwel zeker van, aangezien hij het altijd zegt als hij me komt knuffelen. Ik roep zelf dan ook heel vaak; 'hè schatje!' Naar hem als hij op me af komt rennen.



Een andere leuke en voor mij minder gênante uitspraak is sappelsappelsap ipv sinaasappelsap.



Hebben jullie nog leuke of gênante voorbeelden? En hoelang voordat hij dit goed gaat uitspreken?
Alle reacties Link kopieren
Neefje van 3,5: " ik ben gevallen op mijn achterste buik"



(rug)....
Alle reacties Link kopieren
Toen DL met 3 was:

Ik loop met m'n slaaphoofd in m'n onderbroek DL dr slaapkamer in:

DL: ooooo moooooi!!! Een twee drie borstels!!!!



Ik ben de derde nog steeds aan het zoeken
De derde borstel zal je nog niet uitgekamde haardos zijn geweest?
Alle reacties Link kopieren
DL (3) ziet de maan:

Mama!!! MAAN! O neee maan kapot! Mama maken!

Ik: hoe moet ik de maan maken?

DL: begint met haar handjes voor zich te toveren 'maak maak maak maak maak maak klaar!'



Inmiddels is ze 4 geweest en bedankt ze me nog elke volle maan voor het maken
Alle reacties Link kopieren
Ah wat schattig!



Hier vraagt zoon steevast om zumiek ipv muziek. Word ik 's ochtend begroet met; ie moguh mama! (Goeiemorgen)

Hij ziet overal towoos ipv auto's en hij vindt olifanten leuk. Hij heeft een favoriet olifanten filmpje, en een favoriet olifanten liedje.

Als hij vraagt; mama kijken olifant? En ik wil het filmpje opzetten, maar dat niet is wat hij wilt, zegt hij; neehee mama, o-li-fant! (Zoals in het liedje)
Alle reacties Link kopieren
Meer huishoudens met suikerkontjes hier?
quote:Tale schreef op 07 maart 2017 @ 23:18:

Meer huishoudens met suikerkontjes hier? present!
Alle reacties Link kopieren
Dochter van 2 noemt Amsterdam "Ammedam". Hier in de buurt is een hertenkamp, blijken daar "ammedamherten" te lopen (damherten).
quote:mamajobsa schreef op 04 maart 2017 @ 21:57:



Het vervelende is dat ik het er niet uit krijg. Momenteel is kut erg favoriet en bij momenten roept hij het te pas en te onpas helaas. Weet alleen dat het Eem stout woord is en heeft verder geen idee van de betekenis:



Zoonlief had ook geen idee van de betekenis en vroeg er naar ( toen 5). Hij lag helemaal in een deuk toen ik vertelde dat het een lelijk woord voor meisjesplasser is. Wat een stomme grote jongens dat ze iemand een plasser noemden, hij kwam niet meer bij !!!

Woord hier in huis nooit meer gehoord ( en ik vermoed maar zo dat om dezelfde reden lul er ook niet in komt )
quote:Candy16 schreef op 05 maart 2017 @ 19:48:

[...]





Hahaha ik heb hier zo'n lachbui door gekregen dat ik aan de ventolin moest omdat ik geen adem meer kon halen. Geniale uitspraakHaha sorry!
Alle reacties Link kopieren
Hier een hersenkraker waar ik nog niet achter ben wat het betekent...

Zoon (bijna 2,5) zegt dan op blijde toon: o jee ojee, donnersdat mama! Geeft niks mama...



Iemand een flauw vermoeden wat donnersdat kan zijn? Het is iig niet donderdag... het geeft niks mama komt er altijd heel schattig achteraan. ..
Dom is dat?
Ik denk ook dom is dat.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon kom vroeger nog niet graafmachine zeggen en die zag je hier toen veel. Hij heeft ze toen maar happerine genoemd. Vind het nog steeds een leuke.

Net als vuilnisbak de bakebak is.

Aarprels zijn aardapels.
Mijn oudste vind het bizar dat ik met een 'vreemde' ben gaan samenwonen. Ze gaat natuurlijk met haar broertje samenwonen, of blijft thuis



Er was iets van lowlands op tv. Man en ik helemaal trip down memory lane, vertellen hoe leuk dat was, meezingen met de muziek, enthousiast anekdotes vertellen, we zaten er helemaal in.

We komen weer terug op aarde.

Twee wit weggetrokken kinderen.

Wanneer dat 'moest'.

Ze zouden gewoon in de tent blijven en aan 'de leidsters' daar vragen of ze ook even leuke kindermuziek konden opzetten en dan niet zo hard.
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend lagen partner en ik lepeltje-lepeltje en daar was kind het niet zo mee eens: mama, ga eens van papa af, anders gaat 'ie stuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 11 maart 2017 @ 19:40:

Vanochtend lagen partner en ik lepeltje-lepeltje en daar was kind het niet zo mee eens: mama, ga eens van papa af, anders gaat 'ie stuk!
Dochter noemde een auto steeds autoja. Kwam omdat wij altijd zeiden "ja, dat is een auto ja!". op een gegeven moment was het ook appelja, maar we hebben het eruit gekregen gelukkig! Best stom vond ik het achteraf van ons
quote:Het-groepje schreef op 11 maart 2017 @ 19:34:



Er was iets van lowlands op tv. Man en ik helemaal trip down memory lane, vertellen hoe leuk dat was, meezingen met de muziek, enthousiast anekdotes vertellen, we zaten er helemaal in.

We komen weer terug op aarde.

Twee wit weggetrokken kinderen.

Wanneer dat 'moest'.

Ze zouden gewoon in de tent blijven en aan 'de leidsters' daar vragen of ze ook even leuke kindermuziek konden opzetten en dan niet zo hard.
Alle reacties Link kopieren
Dochter (3) deed gek, waarop ik vroeg 'ben jij een normaal kind?' waarop ze zei 'Ja ik heb toch blonde haren'
Noem me lief nu ik nog leef!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar Whomi,



Ik zeg vaak tegen zoon, kom we gaan naar 'Truus' toe (gastouder), dus nu noemt hij gastouder geen Truus maar, Truustoe
Alle reacties Link kopieren
Nog eentje van mijn nichtje: mijn vriend zei iets in de trant van wat voor viezigheid dat was op de grond en mijn nichtje zei daarop: 'waar is de vieze geit dan?'
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven