Leren praten - zoon noemt me shit

28-02-2017 23:36 352 berichten
Alle reacties Link kopieren
In plaats van schat, daar ben ik gelukkig vrijwel zeker van, aangezien hij het altijd zegt als hij me komt knuffelen. Ik roep zelf dan ook heel vaak; 'hè schatje!' Naar hem als hij op me af komt rennen.



Een andere leuke en voor mij minder gênante uitspraak is sappelsappelsap ipv sinaasappelsap.



Hebben jullie nog leuke of gênante voorbeelden? En hoelang voordat hij dit goed gaat uitspreken?
Alle reacties Link kopieren
Hier was kroepoek lange tijd broekpoep.

Niet zo fris als je naast de kroepoek de satésaus hebt staan
quote:appels-peren schreef op 11 maart 2017 @ 22:09:

Dochter noemde een cabrio een auto met lucht. Hier een zomerauto
Alle reacties Link kopieren
quote:elfje26 schreef op 11 maart 2017 @ 23:36:

behalve gekke uitspraken heeft die van mij ook regelmatig gekke acties.

Nu vindt hij het grappig als ik doe alsof ik slaap, dan komt hij boven mijn gezicht hangen en trekt met 1 hand een oog open, om vervolgens met zijn vinger recht op mijn opengesperde oog af te komen. gek!

Ik houd hem natuurlijk tegen, maar ik vraag me ook wel af, wat ben je nu weer van plan dan???



Dochter deed dat ook! Heb haar geleerd dat als ze wil dat we wakker worden dat ze dan kusjes moet geven



Nadeel is wel dat ze om 04:00 in de nacht naast ons bed staat en ons dan heel veel kusjes geeft...
De vriendin van m'n neef heet Svetlana, zowel m'n zoon als m'n achternichtje noemen haar Slet-nana.

We krijgen het er niet uit en ik moet na een jaar het zelf horen echt oppassen dat ik het niet zelf ook zeg
Alle reacties Link kopieren
quote:helena2 schreef op 12 maart 2017 @ 11:43:

Hier was kroepoek lange tijd broekpoep.

Niet zo fris als je naast de kroepoek de satésaus hebt staan Hier werd kroepoek kloeppoep ... die hebben we er in gehouden
Appels kun je eten, peren wel
Alle reacties Link kopieren
Vogels zeggen twiet, maar dochter kon de w nog niet zeggen. In het ov dus heel hard : kijk mama, tieten (ja kind ik zie de vogels).



De r islam ook een lastige letter. Zat ze in de zandbak het zand in een emmer te roeren : hoeren, hoeren, hoeren. De bouwvakkers op de steiger naast ons huis keken even verbaasd om.
Alle reacties Link kopieren
quote:femke09 schreef op 12 maart 2017 @ 09:00:

[...]



Ah, dat vind ik naar voor dat kind. Stom mens!Nou idd. kind heeft gelijk een trauma. dat had ik toch niet laten gebeuren hoor, dan had ik haar toch ook even uitgelegd dat kinderen nou eenmaal de waarheid spreken
Don't cry, buy a bag and move on.
Peuter van net 3:

Twee is hier consequent drie (terwijl dat een tijdje wel goed ging, hij snapt ook prima hoeveel '2' is). Wij weten het inmiddels maar nier handig als oma vraagt hoeveel boterhammen je wil



Kijk mama, die boom is afgezoogd! (=afgezaagd).

Ik wil aangeschuift worden (=aangeschoven).

Hij doet erg zijn best maar werkwoorden vervoegen levert vaak leuke variaties op.



En boodschappen zijn schooppappen.



Toen hij nog een stuk kleiner was en nog amper zinnetjes sprak was 'groot' 'dood'. En voor een dreumes is heel veel groot dus liepen wij er maar steeds achteraan: ja, die ... is inderdaad groot
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochtertje zegt nu iets van 10 woordjes, waaronder iets dat klinkt als 'shit' wanneer er iets valt.. ik ben bang dat ze dat van mij heeft! Moet echt meer op mn woorden letten haha
Geluk groeit door te delen!
Alle reacties Link kopieren
MAMA! KIJK! Krijshanen!!! --> hijskranen
Alle reacties Link kopieren
Gisteren een cliënt: " mag ik een broodje Pikkekaas?"

Zoon is pas 1.5 maar wat ik heel hilarisch vond was dat hij Doutzen Kroes in een tijdschrift aanwees als 'mama'.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon noemt een carbio een 'buiten-auto'

(met vervolgens meteen de vraag wanneer wij een buiten-auto gaan kopen.)
quote:Enigme schreef op 12 maart 2017 @ 21:03:

MAMA! KIJK! Krijshanen!!! --> hijskranen

Krijshanen



Dan denk ik aan luidruchtige hanen.
Alle reacties Link kopieren
Buurjongetje zag cabrio staan:stond een tijdje te kijken,zei toen tegen z'n vader"kijk een aquariumauto"
Alle reacties Link kopieren


tvp... dochter is pas 11 maand, maar dit is een goeie voorbereiding op het serieus blijven :p
Mijn dreumes op schoot bij de zwemles, bonkt ineens met zijn vuistjes hard op het raam en wijst en roept hard 'PAPPA!! PAPPA!!! PAPPAAA!!!!!!' en dit meerdere keren achterelkaar. De mij volledig onbekende man die hij aanwijst, kijkt wat vreemd naar ons..
quote:Whomi schreef op 11 maart 2017 @ 20:18:

Dochter noemde een auto steeds autoja. Kwam omdat wij altijd zeiden "ja, dat is een auto ja!". op een gegeven moment was het ook appelja, maar we hebben het eruit gekregen gelukkig! Best stom vond ik het achteraf van ons Wij hebben hier Deduplo om mee te bouwen. Gaat er al tijdenlang niet uit.
Haha ja dat laatste is ook herkenbaar. Mijn oudste dacht als dreumes een poos dat hij 'jij' heette.
Alle reacties Link kopieren
Toen m'n dochter wat jonger was: wilde ze een keer iets eten: mama kabeo kabeo

Zowel ik als m'n moeder konden er niks van maken.

Afijn kind helemaal gefrusteerd.

Ze bleek dus avocado te bedoelen!
Uit eten: een wat stevige ober komt aan tafel om de bestelling op te nemen en zoon (3,5) roept iets in de trant van: jij benne dik.

Ober weer weg dus wij vertellen dat dat niet netjes is om zo te zeggen.

Ober komt bestelling brengen roept zoon: jij benne niet dik hoor.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon herkende als 1,5 jarige al heel veel auto emblemen. Alleen was het niet b.v. Een Opel, maar 'naam van degene die er in reed' auto. Tot hij een keer iemand in een Opel zag stappen en compleet over de rooie ging, mocht niet was ..... Auto. Maar snel geleerd dat er veel dezelfde auto's waren en de merken.
Such a beautiful place to be with Friends.
Dochter van ruim 3,5 mag altijd een sticker plakken als ze heeft gepoept (volle kaart = een kleinigheidje). Laatst na het poepen bleef ze maar achter elkaar stickers plakken. Waarop ik zei: 1 sticker per keer he!

Antwoord: ja maar mama, ik heb druppeltjes gepoept

Alle reacties Link kopieren
quote:mama_lin schreef op 24 april 2017 @ 09:04:

Dochter van ruim 3,5 mag altijd een sticker plakken als ze heeft gepoept (volle kaart = een kleinigheidje). Laatst na het poepen bleef ze maar achter elkaar stickers plakken. Waarop ik zei: 1 sticker per keer he!

Antwoord: ja maar mama, ik heb druppeltjes gepoept

Zoontje is 4 en kan heel goed praten. Qua taal en begrip van taal loopt hij ver voor. Toch is er 1 woord dat moeilijk is voor hem. En dat is poppenhoek. Toen hij bij de peuterspeelzaal mij een rondleiding gaf, zei hij: kijk, dit hier is de poepproek

Ik dacht elke keer dat hij poepbroek zei namelijk
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon zei lang pokkenhoek, ook een giller.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven